Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, trenger noen råd. Har kommet opp i en jævlig kjedelig situasjon på egenhånd og lurer på hva jeg skal gjøre. Det har seg sånn at meg og min kjære har blitt enige om hvor mye alkohol vi skal drikke når vi ikke går ut ilag, pga av episoder som har skjedd. For to helger siden var vi ute uten hverandre, og jeg trodde vi begge hadde holdt oss til vår avtale. Jeg logget på dataen, og gikk innpå facebook. Hun har brukt min pc i de siste dagene, så den gikk rett innpå hennes konto. Da ser jeg det står en samtale oppe hvor hun snakker med en av sine venniner om at hun drakk mye denne helgen og dreit i avtalen vi hadde.

 

Hvordan skal jeg håndtere denne situasjonen? Jeg har jo på en måte gjort noe jeg absolutt ikke skulle gjort, lest samtalen hennes, men på den andre siden vil jeg si hun har gjort noe mye verre. Jeg tok det opp med henne, uten å ta denne samtalen inn i bildet men lagde en liten løgn om at jeg hadde fått det for øret på ett annet vis, men hun nekter forsatt for det..

Lenke til kommentar

Ikke for å kritisere deg Ballus, for jeg er egentlig enig med deg i dette, men generellt sett må jeg nesten si jeg hater slike kommentarer.

 

Altså, når man spør på forum om forhold, så legger man frem problemet man vil ha hjelp med. For eksempel så har jeg og samboeren min ett problem med hvor ryddig han ikke er. Han er absolutt ikke ryddig, til min store frustrasjon. Det har i perioder vært ett så stort problem at vi har lurt på om vi kan fortsette som samboere eller om vi måtte bo hver for oss (dette er vi way past, bare for å nevne det). Om jeg skulle spurt på ett forum om hjelp til å takle dette, så hadde jo de bare fått den siden av saken. Ikke hvor fantastisk han er ellers, for det er jo ikke relevant. Jeg hadde lagt ut i det vide og det brede om problemet, ikke om hvordan han kranglet med en dame i blomsterbutikk for å få en utsprunget rose i stedet for en som varte lenge fordi han ville lage en perfekt kveld for meg, med en rose som var perfekt der og da.

 

Poenget er at bastante svar som "dere har det best alene eller med noen andre, dere to funker jo tydeligvis ikke" er så tåpelige. Samboeren min og jeg har jobbet oss nesten gjennom rydde-problemet, sakte riktignok, men det gikk. Fordi andre aspekter i forholdet gjorde at det var verdt å kjempe for (og dette begynte i god tid før vi fikk jenta vår, så hun var ikke grunnen da).

Lenke til kommentar

Problemet vårt er vell at vi er i ett avstandsforhold. Det er hardt å se hverandre ett par uker i halvåret, noe som gjør at det kommer en del krangler og man rett og slett gjør ting som ikke sømmer seg.

 

Men det hun gjorde nå var langt over streken. Om vi kommer oss videre fra dette er usikkert, heldigvis ikke mange ukene til jeg skal hjem og vi får tilbrakt tid ilag. Tiden vi har ilag kan ikke beskrives, den er så god at det tar uker med gråting når vi skilles ifra hverandre nok en gang.

Lenke til kommentar

@ Datseua

 

Jeg har vært i et forhold i 4 og et halvt år nå, og er 19. Når jeg tenker meg om, så finner vi ikke på så veldig mange spennende ting å gjøre, men vi har det bra når vi er sammen.

 

Kino, ute å spise, se TV, sex, ligge å gjøre ingenting, sove, dra til Åre, whatever.

 

Etter så lang tid har jeg selvfølgelig funnet ut at et forhold ikke er nødvendigvis som på film :p

 

Man MÅ ikke ha det dritgøy sammen med dama hele tia. Om jeg skal finne på noe gøy, så kan jeg alltids dra ut med andre bekjente også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet vårt er vell at vi er i ett avstandsforhold. Det er hardt å se hverandre ett par uker i halvåret, noe som gjør at det kommer en del krangler og man rett og slett gjør ting som ikke sømmer seg.

 

Men det hun gjorde nå var langt over streken. Om vi kommer oss videre fra dette er usikkert, heldigvis ikke mange ukene til jeg skal hjem og vi får tilbrakt tid ilag. Tiden vi har ilag kan ikke beskrives, den er så god at det tar uker med gråting når vi skilles ifra hverandre nok en gang.

 

Jeg synes du blåser ting ut av proposjoner. Si til henne at jeg har hørt at du drakk mye selv om vi hadde en avtale om å ikke gjøre det. Jeg hører du sier at du ikke gjorde det, og det er greit, du vet hva du selv har gjort, så jeg skal legge ballen død. Jeg regner med at du er til å stole på.

 

Da får hun kanskje dårlig samvittighet, og gjør ikke dette flere ganger.

 

Hvis dette forholdet varer mellom dere, så kommer det til å komme uendelig med situasjoner og episoder som dere må komme dere gjennom. Verden går ikke under av dette.

 

Så lenge det egentlig er du som var problemet i utgangspunktet, så regner jeg med at hun drakk mer enn avtalt fordi hun visste med seg selv at det ikke er hun som har problemer med å takle mengden med alkohol, men du. Hun laget sikkert avtalen for at det skulle være lettere for deg å kutte ned på mengden. I utgangspunktet tåpelig å lage en slik avtale, når det du som har problemet og ikke henne. Men hun ville vel kanskje prøve å ofre noe for deg, for forholdet deres sin skyld. Så klarte hun ikke å holde avtalen fordi hun er ung og synes festing er moro og ikke så noe problem med å gjøre det i det skjulte.

 

Jeg stemmer for at du bare la det ligge.

Endret av darkness|
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Allikevel, gjentatte ganger med " nei lover at eg ikke lyger til deg. Kan du ikke tro på meg for engangskyld?" er ikke gøy når jeg vet hun lyger. Hadde hun bare sagt det med engang jeg tok det opp, hadde det ikke vært noe problem. Men jeg har bestemt meg for å komme meg over dette, så får vi se hvordan det går i fremtiden.

 

Ja, du har helt rett i at hun er en løgner og det synes jeg ikke du skal ta lett på. Men du trenger ikke å lage noe mer drama ut av dette akkurat nå hvis du har lyst til å få det til å fungere med henne.

 

Du vil uansett ha dette i bakhodet i større eller mindre grad, og så får du vurdere totalen etter hvert.

Lenke til kommentar

Allikevel, gjentatte ganger med " nei lover at eg ikke lyger til deg. Kan du ikke tro på meg for engangskyld?" er ikke gøy når jeg vet hun lyger. Hadde hun bare sagt det med engang jeg tok det opp, hadde det ikke vært noe problem. Men jeg har bestemt meg for å komme meg over dette, så får vi se hvordan det går i fremtiden.

 

Da får du ta litt av skylden selv, siden du faktisk drev og leste en privat samtale hun hadde med en venninne. Høres ikke ut som om dere er perfekt noen av dere.

Lenke til kommentar

Aight, jeg får prøve dette i forumet.

 

Case:

 

kjent ei jente i tre år, fikk veldig god kontakt rett før jul. Sendte vanvittig mange meldinger mens vi var på jobb, flørtet og gikk glipp av mange timer søvn fordi vi snakket så mye sammen.

jeg falt totalt for denne jenta, og hun sa hun var på vei til å falle for meg også.

Ting utviklet seg videre og vi var på vei inn i et forhold, etterhvert kom også sexen.

Så etter en ukes tid merket jeg at hun trakk seg unna, og jeg vet det er fordi jeg var for intens. Jeg legger ikke skjul på at når jeg først blir forelska blir jeg -veldig- forelska og en smule intens. Jeg vet at når ting blir litt for intenst, trekker ho seg unna og mister interessen.

 

I forrige uke hadde vi en liten prat, hvor det kommer frem at her er det stopp.

Jeg har jo klart å ødelegge dette selv, ved å være intens og en smule pusegutt. Denne jenta er noen hakk "tøffere" enn den gjennomsnittlige jente og har aldri vært sammen med en smått klissete og pusete fyr før. Jeg er en liten søt dott, rett og slett.

 

Saken er altså: hva -faen- gjør jeg nå? Vi snakker jo fortsatt sammen og finner på ting på fritiden. Jeg har falt så vanvittig og kan ikke helt gi opp dette her.

Min teori er at jeg var litt for mye pus, og det irriterer ikke bare ho, men også meg.

Lenke til kommentar

Syns du ikke det er litt turnoff at hun måler deg opp til badboyforventninger og ikke finner deg tilstrekkelig? Av den grunn hadde jeg dytta henne vekk selv og dum som jeg er sikkert prøvd å endre personligheten min.

 

Pga. urimelige og tåpelige omstendigheter ved ethvert forhold og menneske, vil hun nok falle for deg om du driter litt i henne og genuint prøver å glemme henne. Man vil ha det man ikke kan få.

Lenke til kommentar

Syns du ikke det er litt turnoff at hun måler deg opp til badboyforventninger og ikke finner deg tilstrekkelig?

 

Jeg har ikke fått dette bekreftt, men det er min teori.

Kan for øvrig nevne at alle andre aspekter ved "forholdet" var bra. Sexen var bra, kjemien var knall og alt slikt.

Jeg har ingen planer om å forandre meg så fryktelig mye, men en smule mer selvtillit rundt akkurat dette har jeg bare godt av. Jeg trenger rett og slett å tråkke ut av komfortsonen min.

 

Spørsmålet er bare hvordan jeg går frem.

Skal jeg gutse på når jeg er en tur hos ho, eller skal jeg dra ho med ut på en slags date...mange muligheter, men jeg er noe usikker her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...