Yamas Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hei, jeg har vært litt innpåsliten med noen folk FØR nyttår på skolen. Nå har jeg tenkt å ikke ha kontakt med dem, hvis de tar kontakt så er de interressert i å bli kjent. Problemet er at jeg liker jenta der, og vil ha vanskeligheter for å komme på avstand fra hun. Er det da ett riktig valg å være med dem èn gang i uken i storefri (alt gjelder innenfor skolen) ingen spesiell dag? Hvaslags tegn gir jeg da? Hele uka, til ingenting, til 1 gang i uken, for så og bare stoppe opp igjen? De må jo ikke glemme meg heller. De ser meg og jeg dem på skolen, men jeg er ikke med dem. PS. Det er en fyr som DAGLIG minner denne jenta på at jeg liker hun, denne gutten truer med å slå å sparke og banke meg opp hele tiden, da generelt uten grunn. Noe jeg ikke vet hvorfor. Jeg er nå veldig forvirret. Dere kjenner historien, og jeg er forvirret på om jeg skal fortsette, delvis eller ikke være med dem i det hele tatt? Hvorfor? Anser du han som noen trussel da? Om du vil henge med den gjengen eller ikke er kun opp til deg selv, men om du er forelsket i denne jenta så nytter det ikke å gå unna hun. Lykken kommer ikke gratis. Ja, jeg anser han som en trussel. Og jeg har vær litt innpåsliten med jenta og gjengen hennes, derfor trer jeg avstand, kontakter de meg hvis de vil ha kontakt? Eller hva ville dere gjort? Han er ikke en del av gjengen, men han er så provoserende, prøver å ødelegge alt for meg! Lenke til kommentar
Hanemann Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Yamas, hvor gammel er du? Det er nå sånn at de fleste bøller kun har det i kjeften, og ikke i neven. Drit i fyren. Når det kommer til dama, burde du ikke være for frempå. Hun vet allerede at du liker henne. Å ta enda mer iniativ nå, enten med henne eller gruppa, vil neppe hjelpe. Prøv heller å vis at du kan ha det drit fett uten henne. Jeg mener ikke at du skal ignorere henne. Jeg anbefaler å si hei når du går forbi. Men prøv å vis at du er selvstendig. Det vil gi deg et bedre utgangspunkt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg haret lite spørsmål til damene her inne. hvor mange av dere forventer at gutten spanderer alt når dere dater? jeg har datet ei siden oktober og nå har det kommet opp at hun har irritert seg grønn over at jeg ikke har tatt hele regningen når vi har spist, bowlet, vært på kino osv. jeg har egentlig sjelden opplevd at dette har vært et problem (kanskje i mangel av tilbakemelødinger om nettop dette) men det kan kanskje være noe av grunnen til at jeg fremdeles er singel? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Mjah, jeg synes det er KJEKT når kjæresten min spanderer, men jeg FORVENTER det ikke. Men så har jeg aldri "datet" heller. :/ Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Er ikke dame. Men hadde en dame forventet at jeg alltid skulle betale, så hadde vi ikke dated lenge. 6 Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg haret lite spørsmål til damene her inne. hvor mange av dere forventer at gutten spanderer alt når dere dater? jeg har datet ei siden oktober og nå har det kommet opp at hun har irritert seg grønn over at jeg ikke har tatt hele regningen når vi har spist, bowlet, vært på kino osv. jeg har egentlig sjelden opplevd at dette har vært et problem (kanskje i mangel av tilbakemelødinger om nettop dette) men det kan kanskje være noe av grunnen til at jeg fremdeles er singel? Nei, vet du hva. Jeg tilbyr meg alltid å betale, fordi jeg ikke har noe imot å gjøre det, men at hun _forventer_ at du skal betale er drøyt. 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg tilbyr meg alltid å betale, fordi jeg ikke har noe imot å gjøre det, men at hun _forventer_ at du skal betale er drøyt. På enkelte ting har vi betalt annenhver gang mens vi på andre ting betaler hver for oss så jeg stusset litt på at det var en issue. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Mulig det bare er jeg er som unødvendig gammeldags, men jeg syns det er rett og rimelig at vi gutta betaler for alt. Til og med hvis jenta krever å betale, og gjør det, så føler jeg meg litt dust Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Ja, rart at hun ikke har gitt noe tegn til det tidligere i tilfelle. Om jeg setter meg inn i din situasjon: Jeg ville blitt meget skeptisk. Når hun først har en "ting" som er veldig rar, er det ofte flere. Hvilke andre ting forventer hun at du skal gjøre? Mulig det bare er jeg er som unødvendig gammeldags, men jeg syns det er rett og rimelig at vi gutta betaler for alt. Til og med hvis jenta krever å betale, og gjør det, så føler jeg meg litt dust Jeg er ganske enig med deg der. Men i dette tilfelle har dama selv tatt opp emnet, og forventer at han skal betale. Penger skal ikke bety noe, og jeg ville begynt å lure på hva hensikten hennes egentlig er. (hater poster som ikke fletter seg) <- Ble ordnet av ilpostino Endret 9. januar 2011 av ilpostino Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Yamas, hvor gammel er du? Det er nå sånn at de fleste bøller kun har det i kjeften, og ikke i neven. Drit i fyren. Når det kommer til dama, burde du ikke være for frempå. Hun vet allerede at du liker henne. Å ta enda mer iniativ nå, enten med henne eller gruppa, vil neppe hjelpe. Prøv heller å vis at du kan ha det drit fett uten henne. Jeg mener ikke at du skal ignorere henne. Jeg anbefaler å si hei når du går forbi. Men prøv å vis at du er selvstendig. Det vil gi deg et bedre utgangspunkt. Han fyren her går på Judo. Han ser ut som en gris i ansiktet, og jeg tror ikke jenta vil bruke han som en troverdig kilde, men uansett, så vet hun at jeg liker hun. Og hvordan skal hun se at jeg er selvstendig, vite at jeg har det bra uten hun og gjengen, når hun ikke ser meg? Hva skal jeg gjøre videre, da? 3 dager av skolenstart, så var jeg ikke med de, bare delvis inærheten men snakket med andre. Bør jeg trekke meg enda mere? Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvorfor mener egentlig folk at mannen absolutt skal betale? Begge tar jo del i aktiviteten, så det er jo egentlig bare logisk at begge betaler samme sum? Han fyren her går på Judo. Han ser ut som en gris i ansiktet, og jeg tror ikke jenta vil bruke han som en troverdig kilde, men uansett, så vet hun at jeg liker hun. Og hvordan skal hun se at jeg er selvstendig, vite at jeg har det bra uten hun og gjengen, når hun ikke ser meg? Hva skal jeg gjøre videre, da? 3 dager av skolenstart, så var jeg ikke med de, bare delvis inærheten men snakket med andre. Bør jeg trekke meg enda mere? Hmm, I smell Wendelinho. 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Man spanderer av høflighet, ikke fordi noen krever det. Men dere har holdt på siden oktober, da er det på tide å gjøre opp en konklusjon og begynne å bestemme seg for å fortsette eller avslutte. Om dere fortsatt ikke klarer å ha samtaler om slike trivielle spørsmål er det kanskje på tide avslutte det før enn senere. Personlig er jeg 50/50 fyr, kan spandere men kun fordi jeg vil det selv og ikke pga hva damen måtte mene. 1 Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvorfor mener egentlig folk at mannen absolutt skal betale? Begge tar jo del i aktiviteten, så det er jo egentlig bare logisk at begge betaler samme sum? Det er vel bare en gentleman-greie. Mannen skal på en måte ta litt vare på jenta, og da er det bare naturlig at tilbyr seg å betale for henne. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvorfor mener egentlig folk at mannen absolutt skal betale? Begge tar jo del i aktiviteten, så det er jo egentlig bare logisk at begge betaler samme sum? Personlig stammer nok mine meninger fra utdatert gentlemandighet (Ja, det er et ord nå). Samme som at jeg gjerne holder oppe dører, lager middag og annet, sånn at jenta egentlig bare kan slappe av så mye som overhode mulig. Hvis omstendighetene krever det, så bærer jeg også gjerne jenta Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg er litt gammeldags. Jeg forventer at mannen tilbyr seg å spandere i hvert fall. Jeg tror ikke jeg er særlig dyr i drift, men hvis han ikke tilbyr seg å spandere på date så får man jo fort inntrykket av at han er gniten Bare så det er sagt, jeg betaler nok like ofte som mannen min nå, hvis vi er ute og spiser eller finner på noe. Det er i datingfasen før man er ordentlig kjent at jeg synes det er naturlig at mannen tilbyr seg å spandere. OG jeg kunne fint funnet på å nekte han å betale for alt. Men har ikke du ganske grei økonomi da, ilpostino. Hvorfor ikke spandere? Hvorfor mener egentlig folk at mannen absolutt skal betale? Begge tar jo del i aktiviteten, så det er jo egentlig bare logisk at begge betaler samme sum? Personlig stammer nok mine meninger fra utdatert gentlemandighet (Ja, det er et ord nå). Samme som at jeg gjerne holder oppe dører, lager middag og annet, sånn at jenta egentlig bare kan slappe av så mye som overhode mulig. Hvis omstendighetene krever det, så bærer jeg også gjerne jenta Haha, say what?! Hvilke omstendigheter skulle det være? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg er litt gammeldags. Jeg forventer at mannen tilbyr seg å spandere i hvert fall. Jeg tror ikke jeg er særlig dyr i drift, men hvis han ikke tilbyr seg å spandere på date så får man jo fort inntrykket av at han er gniten Bare så det er sagt, jeg betaler nok like ofte som mannen min nå, hvis vi er ute og spiser eller finner på noe. Det er i datingfasen før man er ordentlig kjent at jeg synes det er naturlig at mannen tilbyr seg å spandere. OG jeg kunne fint funnet på å nekte han å betale for alt. Men har ikke du ganske grei økonomi da, ilpostino. Hvorfor ikke spandere? Hvorfor mener egentlig folk at mannen absolutt skal betale? Begge tar jo del i aktiviteten, så det er jo egentlig bare logisk at begge betaler samme sum? Personlig stammer nok mine meninger fra utdatert gentlemandighet (Ja, det er et ord nå). Samme som at jeg gjerne holder oppe dører, lager middag og annet, sånn at jenta egentlig bare kan slappe av så mye som overhode mulig. Hvis omstendighetene krever det, så bærer jeg også gjerne jenta Haha, say what?! Hvilke omstendigheter skulle det være? Vi kjenner alle til den steriotypiske vannpytt-greia. Jeg legger ikke ned jakka mi, for den koster mye å rense, så da bærer jeg henne heller. Litt slike eventuelle scenarier. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg spanderer gjerne. Men for å svare på spørsmålet ditt, darkness: Fordi jenta forventer det. Da forsvinner lysten ganske fort. Er mye morsommere å spandere når jenten protesterer litt, og så blir glad fordi man spanderer. Enn når hun blir sur når man ikke gjør det.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Haha, tror jeg hadde dauet hadde noen prøvd å bære meg over en sølepytt! Men skal ikke nekte for at jeg liker å bli skjemt litt bort da Jeg synes det er veldig greit med frokost på sengen, mann som kjører ut sent på kvelden for å kjøpe noe jeg har lyst på på butikken til meg (godteri, mat, ikke diamantringer altså :!: ). Synes det er koselig at han spanderer, og er glad i fine gaver til jul og bursdag. Hihi. Men kun hvis jeg vet at han har råd til det da. Vil ikke ruinere han heller. Da betaler jeg heller selv. Logisk nok, vi har jo så og si felles økonomi Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 @darkness| grunnen til at jeg reagerer på denne situasjonen er at hun faktisk tar det opp som et tema i etterkant. For alt vi vet så kan ilpostino ha tilbudt seg å betale en gang eller to. (@ilpostino det burde du iallefall gjøre Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jeg mener nå hvertfall at det kan virke som man prøver litt for hardt, om man skal betale alt sammen for jenta. At man på en måte er redd for at jenta ikke skal like deg, og derfor prøver å betale henne for å like deg. Litt det samme som å kjøpe venner. Men såklart, det kommer jo såklart ann på omstendighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå