Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men kjemi kan jo faktisk komme etterhvert, da. Når man har vært venner lenge så forandrer mennesker seg, og man kan ende opp med å falle for vennene sine. Og det er litt skummelt.

Helt sant.

 

Det med å ha havna i vennefella er i hvert fall BS, i mine øyne (:

 

edit: altså, skjer det så skjer det, på et eller anna tidspunkt. Skjer det ikke, er ikke det fordi man ikke prøvde seg tidlig nok.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Japp. Strengt tatt gutter som whiner om "vennefella".

Sikkert mange som har hørt den "Du er en god venn du", når intensjonene var noe annet fra guttens side.

 

Skjønner godt at mange gutter kan føle det slik noen ganger. Personlig har jeg hatt det motsatte problemet med jente-venner jeg har hatt. Det er minst like ukult.

Lenke til kommentar
Joda, men sannsynligvis hadde det ikke blitt noe annerledes om karen hadde prøvd seg tidligere. (:

Om jeg forsto deg riktig.

 

Kan si meg litt enig, men ikke helt. Det plopper stadig opp nye egenskaper hos mennesker man kjenner godt. Kan mye mulig være at det plopper opp en egenskap som setter en flamme for akkurat deg etter 3 år med vennskap. På samme måte kan de ploppe opp en egenskap som sier deg at dette ikke går, etter å ha vært sammen i 3 år.

Lenke til kommentar
Joda, men sannsynligvis hadde det ikke blitt noe annerledes om karen hadde prøvd seg tidligere. (:

Om jeg forsto deg riktig.

 

Kan si meg litt enig, men ikke helt. Det plopper stadig opp nye egenskaper hos mennesker man kjenner godt. Kan mye mulig være at det plopper opp en egenskap som setter en flamme for akkurat deg etter 3 år med vennskap. På samme måte kan de ploppe opp en egenskap som sier deg at dette ikke går, etter å ha vært sammen i 3 år.

Vel, ja. Ser jeg muligens kan ha formulert meg på en måte som kanskje gjorde det litt vanskelig å skjønne hva jeg mener.

 

Jeg mener at vennefella ikke eksisterer. Jeg mener at fordi man er venner, trenger ikke det nødvendigvis bety at det aldri kommer til å bli noe mer. Jeg tror ikke tidspunktet gutten prøver seg på har noe å si, ei heller at de må skynde seg før de blir "LJBF'a". Om de får slengt i trynet noe om at man heller ska være venner, er det fordi andre parten ikke er interessert. Rett og slett.

Som darkness| sier, enten så har man kjemi ellers så har man det ikke.

Men den trenger ikke strengt tatt være der med en gang man møtes for at den skal komme seinere.

 

Som du sier, det popper opp nye egenskaper hos mennesker vi kjenner hele tia.

Og særlig i ungdomstia, vil jeg påstå, da det sannsynligvis er perioden menneskets psyke forandrer seg mest, imo.

 

Jeg syns vennefella virker som en eller anna dårlig unnskyldning gutter har for at ei jente ikke er interessert.

 

 

 

Og er jeg heldig nå, var detta enda mer rotete formulert.

 

Lenke til kommentar

Ang. "vennefella". Jeg sitter og irriterer meg over den selv. Dere jentene her, hva mener dere med "kjemi" egentlig? Jeg traff et fantastisk fint menneske, vi pratet sammen i flere timer hver dag fra februar til oktober. Det er sjelden du treffer noen du kan prate så lett, lenge og åpent med, men det her bare...funka. For tre uker sida la jeg korta på bordet og måtte innrømme at "jo, jeg er nok forelska i deg". Og fikk til svar at jeg var en veldig god venn.

 

Men heller ikke noe mer.

 

Hvordan skal man "forklare" dette? Jeg tror det finnes en "vennefelle". Drøyer du for lenge blir du heller aldri partneren.

Lenke til kommentar
Det gjelder å la h*n få vite det så fort som mulig, ikke ved at du sier det men litt sånn flørting og sånt.

Det er nettopp det, jeg trodde ting gikk rette veien. Når vi møttes var det mye holding av hender og holding av hverandre og..i det hele tatt. Det lyste "flørt" lang vei.

 

Kan tro jeg ble skuffa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...