Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Nå er jeg virkelig forvirret. Og forelsket.

Kan dere ikke svare ærlig nå? Trenger virkelig veldig hjelp.

Alternativ 2:

Innled en samtale med vedkommende. Den kan gjerne starte med "Hei! Hvordan går det med den jenta?" Hun kommer forhåpentligvis til å svare noe a'la "Bare bra, hva med deg?". Dette følger du selvfølgelig opp med en løgn om hvor bra du har det og om hun likte forrige episode av Storbynatt. Videre kan samtalen utarte seg i mange retninger og det beste er egentlig å ikke planlegge noen av dem. Ta det som det kommer, men alltid vis interresse for hva hun har å si. Før samtalen kommer til en pinlig stillhet, utbryter du "Å jøss! er klokka så mye, jeg skulle møte Lasse på Rimi før storefri er slutt. Det var hyggelig å snakke med deg, vi får ta det videre en annen gang. Kanksje jeg like greit kan få telefonnummeret ditt."

Nå som du har nummeret hennes må det utnyttes. Neste morgen sender du følgende melding: Hei!:)Du vil ikke treffes en dag etter skolen? Vi kan dra hjem til meg og se Pochahontas(film kan diskuteres).

Vent på respons.

Er responsen positiv er det bare å fortsette i samme spor. Snakk med henne, bli kjent! Hvilken musikk liker hun, hva er hennes største frykt, hvor langt ville hun gått for evnen til å kunne fly?

Er responsen derimot negativ er det ikke så mye å gjøre. Du kan selvfølgelig plage henne i det uendelige i håp om at hun en dag skifter mening, men erfaringsmessig er det bedre å gå videre til neste på lista.

Lykke til(jeg mener det)!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fortsatt usikker på Gene? Hva prøver han egentlig å si?

At jeg skal finne henne og inngå en samtale, for så å ikke bare forsvinne, men avslutte den?

Idag inngikk jeg en samtale med hun, det ble pinlig stillhet og hun ordnet for seg selv i skapet sitt, da bare listet jeg meg vekk, selvom jeg visste jeg burde sagt; ''Snakkes'', eller ''Må¨gå'', ''Sees'', osv. angrer nå.

Har 2 i kikkerten, så det kan ikke gå SÅÅÅ galt.

I morgen er det klassetur. Har det noe å si?

Lenke til kommentar

Blir det pinlig stillhet kan du jo spørre om hun er like glad i pinlige stillheter som deg. Tar hun det videre derifra kan det jo hende at hun ikke har noe imot å snakke med deg. Du kan for eksempel følge opp med et enkelt spørsmål som handler om hvordan hun trives i et nytt klassemiljø og om det er noen lærere som er spesiellt irriterende. Deretter sier du hvorvidt du er enig eller uenig, før du eventuelt forteller at du må gå. Du kan selvfølgelig føre samtalen videre hvis dere treffer tonen.

Da må du ha med i beregningene at hun kanskje generelt har det litt ukomfortabelt på skolen, og at hun kanksje syntes det er litt skummelt med så mange nye folk hvis hun nettopp har byttet skole.

Klassetur er alfa-omega på denne fronten og du må ikke gå i fellen med å ikke foreta deg noe som helst. Vær oppfinnsom, skap aktiviteter og ikke glem å be henne med på dem. Prøv å inkludere henne.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er en slik klassetur.

Hun kjenner nok noen derfra fra før på skolen.

Hva mener du med snakk skikkelig?

Jeg skal altså benytte muligheten til å snakke med henne i morgen?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er en slik klassetur.

Hun kjenner nok noen derfra fra før på skolen.

Hva mener du med snakk skikkelig?

Jeg skal altså benytte muligheten til å snakke med henne i morgen?

Åh! Så det er en slik klassetur da? Nei da er det kanskje bedre å ikke finne på ukonvensjonelle aktiviteter. Kan bli pinlig.

Snakk skikkelig, som i prøv å finn noe dere begge liker å snakke om. Det går innunder tema: interesser. Liker hun noe du også liker?

Om sjansen byr seg, skal du selvfølgelig benytte denn til å snakke med henne i morgen. Du trenger dog ikke å skape en kunstig situasjon hvor prat føles unaturlig. Da venter du heller på en bedre mulighet. Om sjansen ikke byr seg på flere dager kan du begynne å fundere på en finurlig måte å lire frem en samtale, men der er vi vel ikke helt ennå?

Lenke til kommentar

Selvsagt skal du snakke med henne i morgen? Hvordan ellers skal du få interessen hennes? Titte på henne bak et hjørne og håpe hun ser deg og innser at hun egentlig er dypt forelsket i deg?

Nei, du må nok gjøre det på den "vanskelige" måten. Filmtriks funker ikke i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg veldig til i dag. Men er fortsatt i tvil, ikke i tvil om de siste rådene, men om jeg tør å være tøff her hjemme, men med en gang jeg ser hun så får jeg hjerneteppe eller bare ikke tør å foreta meg noe.

Ønsk meg lykke til?

Lenke til kommentar

Det gikk neppe så bra.

Jeg liker 2 jenter.

Hun ene virker som har interresse for en annen. :-(

Hun andre virker avvisende når jeg vil snakke med hun (hun nye).

Hva skal man gjøre for å få dem interressert?

Vet det går an. Men ikke hvordan.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å snakke med begge. Men ingen var interreserte i å snakke. De holdt ikke på noe annet heller.

Samtale med hun nye:

Jeg: Hei.

Hun: Hei.

Jeg: Skjer'a?

Hun: Ingenting.

SLUTT.

Andre samtale med hun andre jeg liker óg.

SLUTT.

Jeg prøve virkelig å snakke med dem uten å være desperat eller needy, men det virket bare ikke.

Derfor er spørsmålet hvordan jeg får dem interressert.

Har hørt RYKTER om at dette er en gjeng som består av de som leker ''kostbare''.

Så for sikkerthetskyld:

Hvordan få en jente interressert?

Hvordan få en kostbar jente interressert?

Lenke til kommentar

Det spørs jo helt hvilken jente det er da! Vi vet jo ikke hva slags gutter hun liker i det hele tatt.

Noen liker sosiale gutter med et stort nettverk

Noen liker chille som slår vitser og alltid er i sentrum

Noen liker smarte og rolige

Noen liker badboys

Noen liker ....

Noen liker hele pakka

Hvis jeg skal være interessert i å snakke med en gutt, så må han ha noe ved seg fra før som jeg synes er interessant.

Litt som at om du skal velge hvilken bok du skal lese, så velger du jo en av de du synes virker interessant. Hjelper ikke å presse en på deg om du ikke synes den virker det spor interessant. Som twilight for min del.

Lenke til kommentar

Beklager å si det, men det virker litt håpløst å hjelpe deg hvis du blir helt blank hver gang du snakker med de. Personlig liker jeg ikke å få spørsmålet "skjer'a?". Hva skal man si da? Eneste svaret jeg pleier å gi til det er "lite" eller "ingenting". Still åpne spørsmål som legger tilrette for videre samtale. Hvis du absolutt skal si "skjer'a", ha for all del en agenda videre. En plan for hvor du vil. Sier hun "ingenting", kan du jo svare "Ingenting? Skjer vel alltis noe da. Hva styrere du med?" Men ikke vet jeg. Vi har alle forskjellige personligheter og forskjellige måter å snakke på, så du må finne en måte som passer deg. Hjelper lite å gjenta hva andre har fortalt deg at du skal si. Den andre parten kan lett oppfatte det som kunstig, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å snakke med begge. Men ingen var interreserte i å snakke. De holdt ikke på noe annet heller.

Samtale med hun nye:

Jeg: Skjer'a?

Hun: Ingenting.

SLUTT.

Andre samtale med hun andre jeg liker óg.

SLUTT.

Jeg prøve virkelig å snakke med dem uten å være desperat eller needy, men det virket bare ikke.

Derfor er spørsmålet hvordan jeg får dem interressert.

Har hørt RYKTER om at dette er en gjeng som består av de som leker ''kostbare''.

Så for sikkerthetskyld:

Hvordan få en jente interressert?

Hvordan få en kostbar jente interressert?

Beklager å si det, men det virker ikke som de har særlig interesse i å snakke med deg. Det er ikke bare du som skal holde en samtale gående. I en normal samtale ville motparten stilt et spørsmål tilbake når hun hadde besvart spørsmålet ditt.

Eks: Du: "Hei" Hun: "Hei" Du: "Skjer?" Hun: "Ingenting. Du da?"

Og jeg ville funnet på noe annet å si en "Skjer?". Total bomert å gå bort til et menneske du ikke kjenner å si "Skjer?". Heller snakk til hun i en setting som virker naturlig.

Lenke til kommentar

Beklager å si det, men det virker ikke som de har særlig interesse i å snakke med deg. Det er ikke bare du som skal holde en samtale gående. I en normal samtale ville motparten stilt et spørsmål tilbake når hun hadde besvart spørsmålet ditt.

Eks: Du: "Hei" Hun: "Hei" Du: "Skjer?" Hun: "Ingenting. Du da?"

Og jeg ville funnet på noe annet å si en "Skjer?". Total bomert å gå bort til et menneske du ikke kjenner å si "Skjer?". Heller snakk til hun i en setting som virker naturlig.

Eller så kan man simpelthen være sjenert. Før, da jeg var singel, så ble jeg ofte stum som en østers hver gang en av de jeg var interessert i pratet med meg. Det kunne virke som jeg kanskje ikke var interessert, men jeg måtte bli "varm i trøya" før jeg våget å snakke om løst og fast.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...