Gene Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Ja, så gikk vel ting slik "det måtte"... Hadde en lengre samtale idag. Stort sett en slik samtale vi har hatt tidligere. I det vi var i ferd med å snakke ferdig, spurte hun om noe jeg hadde sagt tidligere. Ja jo. Tenkte at hun nå endelig skulle si at hun følte det samme som meg. Men nei... Syntes det var teit at hun brukte så lang tid på å skjønne at jeg var interessert. Er jo selvfølgelig satt ut ganske mye nå, også pga andre dårlige nyheter idag. Men syntes vel i bunn og grunn at "it's better knowing, than don't". Så det var vell alt fra meg i denne omgang. Hepp! Er i akkurat samme båt som deg. Har prøvd å få til noe med en frøken jeg møtte for noen uker siden. Vi fikk god kontakt, hadde det kjempetrivelig de gangene vi møttes, men hun har hele tiden vært litt på gjerdet, og i dag kom beskjeden om at hun rett og slett ikke var klar for noe videre forhold. Trist er dette, og jeg er jo ikke dummere enn at jeg skjønner at jeg rett og slett ikke er den rette for henne. Trist er det jo, men ikke værre enn at man bretter opp ermene, tar på seg kampfjeset og gjør seg klar til å knuse hjerter igjen. Life's not a bitch, life is a beautifull woman. Som Aesop Rock så fint har sagt det. Viktig å holde seg positiv! Lenke til kommentar
Gjest Guest_Enedelig Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Joa. Er ikke verdens undergang. Kommer til å svi litt i noen dager men det går over. En litt kjip ting er at hun jobber i butikken rett over gangen. Kommer til å se henne ofte. Gruer meg litt til neste gang jeg jobber egentlig. Men jeg ser heller ingen problemer med å bare være venener. En ting som er litt kjip, er at det var ikke min feil direkte. Som jeg vet om iallefall. Det var en annen... Eksen. Det har visst vært litt fram og tilbake mellom de. Det som er så veldig rart er at det er ikke mange dagene siden statusen hans sa at han var i et forhold med en annen... Forrige uke var han faktisk innom, mens jeg satt alene å snakket med henne. Ting ble plutselig litt stille og rart... Ting bare føltes veldig rart og litt ubeskrivelig... Det var ikke som at de var glade for å se hverandre, men heller ikke slik at det de hadde slått opp for en stund siden. Det som er litt kjipt er at dette er første gangen jeg faktisk har tørt å ta ting et lite steg videre. Blir vel å ta det rolig noen dager, og siden vente på neste tog. Er langt nede nå, men jeg er iallefall ikke redd for å prøve på nytt senere. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det er alltid en eks Lenke til kommentar
Gjest FK Lyn Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg er forelsket, hva skal jeg gjøre? Jeg er tenåring og hun er tenåring. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Sikkert lett, du ser nok bra ut også. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg er forelsket, hva skal jeg gjøre? Jeg er tenåring og hun er tenåring. Dette gjør du: Innled en samtale med vedkommende. Den kan gjerne starte med "Hei! Hvordan går det med den jenta?" Hun kommer forhåpentligvis til å svare noe a'la "Bare bra, hva med deg?". Dette følger du selvfølgelig opp med en løgn om hvor bra du har det og at du er rystet over valget i Burma. Videre kan samtalen utarte seg i mange retninger og det beste er egentlig å ikke planlegge noen av dem. Ta det som det kommer, men alltid vis interresse for hva hun har å si. Når samtalen kommer til en pinlig stillhet, utbryter du "Å jøss! er klokka så mye, jeg skulle vært hjemme og drukket litt vann nå. Det var hyggelig å snakke med deg, vi får ta det videre en annen gang. Kanksje jeg like greit kan få telefonnummeret ditt." Hvis du allerede har snakket en del med denne jenten og innehar telefonnummeret fra tidligere sammenstøt er det bare å hoppe over den innledende samtalen i første omgang. Nå som du har nummeret hennes må det utnyttes. Neste morgen sender du følgende melding: Hei sveis, søta! Når du en gang har stått opp, sett deg i speilet og fikset håret kan du jo vurdere om du ikke vil treffes en dag! Vi kan dra på kino, eller kanksje bare ta en rolig kveld hjemme hos meg, med en film, litt vin og snacks. Ditt valg! Morsomt blir det uansett:) Vent på respons. Er responsen positiv er det bare å fortsette i samme spor. Snakk med henne, bli kjent! Hvordan var barndommen, hvordan forhold har hun til foreldrene, har hun søsken, hvilken musikk liker hun, hva er hennes største frykt, hvor langt ville hun gått for evnen til å kunne fly? Er responsen derimot negativ er det ikke så mye å gjøre. Du kan selvfølgelig plage henne i det uendelige i håp om at hun en dag skifter mening, men erfaringsmessig er det bedre å gå videre til neste på lista. Lykke til! Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Du drar den ikke langt nok til at det er helt opplagt at du kødder, Gene. Da sitter han igjen som et spørsmålstegn Lenke til kommentar
Gene Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Vel, for å være helt ærlig, så tror jeg at jeg har nailet essensen i hvordan man får seg kjæreste :!: Lenke til kommentar
Gjest FK LYN Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg vet ikke om det rådet kan taes så alvorlig? Greit at jeg snakker med hun. Men å spørre henne om masse private ting fra foreldreforhold til flyskrekkhøyde og om valget i Burma... Jeg vet ikke om jeg kan ta dette seriøst. Edit: Så nå at han køddet. Takk det var veldig voksent å hyggelig..... Men sånn seriøst for dere som ønsker å hjelpe meg. PS. Hun er ny på skolen jeg går på hvis det er noe til informasjon? Lenke til kommentar
Gene Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Jeg vet ikke om det rådet kan taes så alvorlig? Greit at jeg snakker med hun. Men å spørre henne om masse private ting fra foreldreforhold til flyskrekkhøyde og om valget i Burma... Jeg vet ikke om jeg kan ta dette seriøst. Edit: Så nå at han køddet. Takk det var veldig voksent å hyggelig..... Men sånn seriøst for dere som ønsker å hjelpe meg. PS. Hun er ny på skolen jeg går på hvis det er noe til informasjon? Posten min var ment som hjelp, men ikke ta den bokstavlig. Hvis du ikke klarer å trekke ut et eneste hjelpende moment, kan du like gjerne gi opp. Igjen - lykke til! Redigert: Du venter selvfølgelig litt med de helt personlige spørsmålene, men du kommer nok ikke utenom. Bytt gjerne ut valget i Burma med hvor sinnykt dårlig Harry potter-filmen sikkert er. Endret 15. november 2010 av Gene Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Posten min var ment som hjelp, men ikke ta den bokstavlig. Hvis du ikke klarer å trekke ut et eneste hjelpende moment, kan du like gjerne gi opp. Igjen - lykke til! Med noen omformuleringer hadde det funka helt fint både Burma og familiespørsmålene dropper man helt. Jeg ville heller kuttet av før de kommer til en pinlig stillhet, som øker sjansen for at hun "lengter" etter å se han igjen. Måtte funnet på noe bedre enn at han skal drikke vann, det er overhodet ikke morsomt. Og dropp den sære lange meldinga om at hun har stått opp, sett seg i speilet osv. Less is more. Det er heller ingen grunn til å be henne velge mellom kino og filmkveld hjemme, bare foreslå filmkveld. Endret 15. november 2010 av Lekr Lenke til kommentar
Gene Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Posten min var ment som hjelp, men ikke ta den bokstavlig. Hvis du ikke klarer å trekke ut et eneste hjelpende moment, kan du like gjerne gi opp. Igjen - lykke til! Med noen omformuleringer hadde det funka helt fint både Burma og familiespørsmålene dropper man helt. Jeg ville heller kuttet av før de kommer til en pinlig stillhet, som gjør at hun "lengter" etter å se han igjen. Måtte funnet på noe bedre enn at han skal drikke vann, det er overhodet ikke morsomt. Og dropp den sære lange meldinga om at hun har stått opp, sett seg i speilet osv. Less is more. Det er heller ingen grunn til å be henne velge mellom kino og filmkveld hjemme, bare foreslå filmkveld. Nå syntes jeg kritikken av mitt forslag ble noe krass! Jeg foreslår at du starter på starten av med ditt eget forslag. For mye tukling og blanding av personligheter i ètt råd fungerer dårlig Dessuten kan det være helt legitimt å komme med alternativer. Er jo ikke alle som tør å komme hjem til motparten ved første private møte. Hva som er morsomt kommer forresten helt ann på hvem som sier det, og hvordan. Endret 15. november 2010 av Gene Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Er jo ikke alle som tør å komme hjem til motparten ved første private møte. Hva som er morsomt kommer forresten helt ann på hvem som sier det, og hvordan. Da foreslår jeg isåfall at han bearbeider henne litt før han ber henne med på noe som helst. Jeg er ikke fan av å gi alternativer, jeg ville heller foreslått én ting, som jeg tror hun vil si ja til. Hvis man gir flere alternativer og sier at det er opp til henne å velge, viser man usikkerhet og/eller virker desperat. Man trenger ikke nødvendigvis være det, og hun må ikke oppfatte det slik, men det er en mulighet. Endret 15. november 2010 av Lekr Lenke til kommentar
Nie Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det kommer vel ann på hvordan man spør? Jeg kan ikke skjønne at han kan komme gjennom som usikker om han bastant gir henne to alternativer "Pochahontas hos deg eller meg?". Om han derimot spør om hun "vil se en film, eller spise middag eller bowle eller noe...", så ser jeg poenget. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Selvfølgelig gode råd! Håper FK_LYN finner noe han tror passer til dama han skal kurtisere. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Det kommer vel ann på hvordan man spør? Jeg kan ikke skjønne at han kan komme gjennom som usikker om han bastant gir henne to alternativer "Pochahontas hos deg eller meg?". Om han derimot spør om hun "vil se en film, eller spise middag eller bowle eller noe...", så ser jeg poenget. Jeg ser ikke hvorfor man trenger alternativer. Hvis hun ikke vil se Pocahontas hos han, kan hun foreslå å se hos henne. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Ja, men med alternativer gir man ikke rom for å si nei, det gjør man om man bare spør om hun vil se Pochahontas hos ham. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Ja, men med alternativer gir man ikke rom for å si nei, det gjør man om man bare spør om hun vil se Pochahontas hos ham. Man kan alltid si nei, det er ikke noe vanskeligere å si nei hvis han har flere alternativer. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 For det første syntes jeg ikke Pochahontas er en god film for første date, men det er nå meg. For det andre ser jeg ikke den store skaden man kan ta av å presentere to alternativ. De er i prinsipp ganske like, men den ene fjerner litt frykt, skulle hun føle seg usikker. Lenke til kommentar
Gjest FK LYN Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Nå er jeg virkelig forvirret. Og forelsket. Kan dere ikke svare ærlig nå? Trenger virkelig veldig hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå