Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Noen som har tips på hvordan jeg kan opprette kontakt med ei jente jeg aldri har snakka med før?

Hun går i en parallellklasse (vg2), og jeg har aldri snakka med henne eller hilst på henne før.

Jeg gidder ikke å leke uvitende og spørre om hvor ett eller annet er, eller å spørre om å få låne noe, og så bygge en samtale på det.

Jeg har tenkt litt på å bare gå rett til henne og spørre henne: "Hei, hva heter du?" og så håpe at hun kontrer med noe ala "[..navnet hennes.], hvordan det?" Men det kan kanskje virke litt rart når jeg da står der og "Nei, jeg bare lurte, hehe... he..." :ermm: ?

Noen ideer/råd?

-Hei! Hva heter du?

-Eh...Monica, hvorfor det?

-Fordi jeg liker å bruke navnet på folk når jeg ber dem ut. Du Monica, vil du være med meg på tur i skog og mark en dag?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Hei! Hva heter du?

-Fordi jeg liker å bruke navnet på folk når jeg ber dem ut. Du Monica, vil du være med meg på tur i skog og mark en dag?

-Hei! Hva heter du?

-Fordi jeg liker å vite navnet på folk jeg ser på dagen lang. Jeg vet hvor du bor. :ph34r:

• Liker 8
Lenke til kommentar

Takk for svar!

For å si det sånn så tror jeg ikke jeg vil komme til å be henne ut med en eneste gang. Jeg har i alle fall lyst til å prøve å komme på hilse-fot med henne først :thumbup:

Så da er det bare å få snakka litt med henne, da... Så da vil jeg nok gjøre slik som dere sier; presentere meg selv og spørre hva hun heter.

[vet jo hva hun heter, men har en følelse av at det kunne vært litt... merkelig, i værste fall ubehagelig... om en random fyr kunne navnet hennes... jeg mener, om ordet stalker :ph34r: skulle dukke opp i hodet hennes :roll: ]

Men så er det å spinne en samtale, etter å ha fått oppklart navn og slikt, som står igjen. Jeg vil jo alltid greie å finne på noen spørsmål og så videre (f.eks. hva driver du med?) for å få en samtale gående (håper jeg, da :new_woot: ). Men om det er noen som har forslag, vil jeg gjerne høre dem!

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar

Faen, jeg er så skuffa over meg selv nå! Jeg har enda ikke greid å få meg selv til å snakke med ei jente på skolen som jeg er keen på.

Tre dager har gått siden mandag nå. :nei:

Og i dag sto hun der! Med bare ei venninne like ved. Det var den beste sjangsen jeg har hatt hittil, men jeg turte ikke :mad: .

Faen!

EDIT:

Å fy, tror jeg har fått et stort crush på kassadama i den "faste" matbutikken jeg går i. Rimelig flaut

Se på deg selv som heldig. Den butikken jeg handler i er det bare stygge :p

Hadde jeg likt dama i butikken, hadde jeg vært for min psykiske helse.

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar

Faen, jeg er så skuffa over meg selv nå! Jeg har enda ikke greid å få meg selv til å snakke med ei jente på skolen som jeg er keen på.

Og i dag sto hun der! Med bare ei venninne like ved. Det var den beste sjangsen jeg har hatt hittil, men jeg turte ikke :mad: .

Faen!

Jeg har gått i tre uker nå :(

Lenke til kommentar

Faen!

Jeg har gått i tre uker nå :(

Oooooff! :ohmy:

Det er så vanskelig. Akkurat her og nå, og alle de hundrevis av gangene jeg tenker på henne hver dag, så føler jeg meg sikker på at jeg skal snakke med henne når jeg får sjangsen. Men så bare feiger jeg ut. :nei: Og nå kommer jo den jævla høstferien også på fredag, så da får jeg ikke sett henne på 9 dager. :cry:

Men er jo så usikker på hva jeg skal si i utgangspunktet. Det eneste jeg vet er at jeg skal spørre hva hun heter, og presentere meg ... Vet ikke om jeg kan greie å gjøre noe særlig mer ut av det siden hun alltid er sammen med ca 4-5 venninner. Og da synes kanskje de det er litt spesielt at en gutt bare plutselig kommer fra et av de andre bordene i rommet og setter seg sammen med dem og bare prøver å snakke med ei av jentene :p

Men du får ha lykke til, så håper jeg også har litt hell og mot med meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Meh, må bare lette litt på trykket her akkurat nå. Møtte ei venninne i byen nylig når hun stakk innom på tur hjem fra ei venninne (og jeg har ikke sett henne på fire år, utenom facebook og random skyping i ny og ne). Selvfølgelig. Jeg er blitt forferdelig betatt og er uhyre ufokusert og bare generelt sett er tankegangen stort sett "skole ... 2x^2+sin(30)+3 ... hvor var jeg nå igjen? *tenke på venninne*". Og toppen av det hele. Hun bor fem timer unna meg. Og jeg har absolutt nada peiling på om hun i det hele tatt er smått betatt, men jeg tviler nesten, tilbringte jo tross alt bare to timer sammen. Ugh. Suger uansett. Jeg er forferdelig betatt og for første gang har jeg ikke den ringeste anelse om hvordan i huleste jeg skal gå frem.

Men samtidig; det er en ganske digg følelse også å være betatt :wee:

Lenke til kommentar

Sukk...

Vet ikke om dette er stedet å poste dette, men føler liksom det passer inn her.

Jeg har et stort problem. Jeg har vært i et forhold en stund nå, men jeg føler det er ikke er riktig, at vi ikke passer for hverandre. Det er som om vi har glidd mer og mer fra hverandre i det siste følelsesmessig. Har tenkt på dette lenge, men har ikke tatt det opp med ham, fordi jeg ikke vil såre ham. På toppen av det hele har jeg klart å forelske meg i en annen, som også er forelsket i meg. Jeg har selvfølgelig ikke vært utro eller noe, det ville jeg aldri ha gjort.

Så, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, jeg... har ikke så veldig lyst å ta det opp med typen, siden jeg er helt sikker på at han vil reagere negativt, noe jeg selvfølgelig forstår. Og jeg vil jo ikke såre ham. Huff...

Lenke til kommentar

Sukk...

Vet ikke om dette er stedet å poste dette, men føler liksom det passer inn her.

Jeg har et stort problem. Jeg har vært i et forhold en stund nå, men jeg føler det er ikke er riktig, at vi ikke passer for hverandre. Det er som om vi har glidd mer og mer fra hverandre i det siste følelsesmessig. Har tenkt på dette lenge, men har ikke tatt det opp med ham, fordi jeg ikke vil såre ham. På toppen av det hele har jeg klart å forelske meg i en annen, som også er forelsket i meg. Jeg har selvfølgelig ikke vært utro eller noe, det ville jeg aldri ha gjort.

Så, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, jeg... har ikke så veldig lyst å ta det opp med typen, siden jeg er helt sikker på at han vil reagere negativt, noe jeg selvfølgelig forstår. Og jeg vil jo ikke såre ham. Huff...

Høres ut som samme situasjon jeg var med eksen min, jo fortere du snakker med han om dette og gjør det slutt jo bedre. Jeg hadde hvertfall lyst til å knekke nakken på den nye typen til eksen min når hu gjorde det slutt, men det skal sies jeg dreit i kvinnfolket ganske fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...