Bonna86 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Er dere ferdig med å spare til bryllupet? Dere har vel hatt ganske god tid på dere til å spare nå, hvis jeg ikke husker helt feil? Er for dumt å låne penger for å reise, ja. Vi hadde penger, men Egypt er ikke anbefalt for gravide, i tillegg til at formen var laber. Så pengene forsvant til et eller annet Ny TV kanskje? Husker ikke helt. Nei, vi er verken ferdig med å spare til bryllupet eller bryllupsreisen. Det tar sin tid å spare nesten 200 000 kr siden det er jeg som betaler for alt. Og selv om jeg har hatt god tid til å spare, så har jo hatt utgifter i mellomtiden (da jeg står for de fleste utgifter). Uansett, så lenge pengene er der til henholdsvis bryllupet og reise så uroer jeg meg ikke nevneverdig. Har en spareplan jeg følger, og det har ihvertfall ikke vært noe problem til nå. Endret 1. september 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 200k? Er det ingen av foreldrene som hjelper til med bryllupskostnadene..? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg mener nå at det er spinnvilt med 200K uansett, men jeg har jo fått med meg at det er vanlig. 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Hva med den kommende brudgommen da? Skal ikke han betale noe? 200k å spare alene, den er drøy! Hadde sikkert tatt meg sånn ca 5 år på brød og vann Jeg mener nå at det er spinnvilt med 200K uansett, men jeg har jo fått med meg at det er vanlig. Det var inkludert bryllupsreise da. Endret 1. september 2010 av darkness| Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg syns også det høres drøyt ut med 200k, men så har jeg aldri planlagt, eller vært innpå tanken å planlegge, et bryllup og bryllupsreise, så jeg kan ikke påberope meg kunnskap til å egentlig uttale meg. Men 200k, damn. Ih. Nå er det bare ei uke igjen, så er vi ferdig med hundre dager med fem tusen kilometers avstand. Det er intet mindre enn fantastisk, og litt surrealistisk. Og jeg tror aldri dagene har føltes så lange før noensinne. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg mener nå at det er spinnvilt med 200K uansett, men jeg har jo fått med meg at det er vanlig. Det var inkludert bryllupsreise da.Likevel litt i drøyeste laget spør du meg. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Bare for å ha det på det rene: 200 000 kr er med bryllupsreisen. Jeg har satt av 90 000 kr til bryllupet neste år, men jeg regner med at omkring 50-60 000 kr vil gå med til bryllup. Men ja, bryllup er ikke en billig fornøyelse. Ergo har jeg/vi en buffer på mellom 30-40 000 kr. Til bryllupsreisen er det satt av 100 000 kr. Men igjen, her tenker jeg vi kommer til å bruke 40-50 000 kr på selve reisen, så er det 50-60 000 kr som er disponibelt til andre ting. Med andre ord: omkring 90 000 kr vil til sammen stå som en buffer. Men med tanke på at ting kan skje, tar jeg ingen sjanser overhodet. Dette er også spredd over to år, da bryllupet står i 2011 og bryllupsreisen i 2012. De pengene som står igjen vil bli satt inn på sparekonto som skal gå til bolig. Pengene kommer til nytte uansett. Og jeg ber ikke verken mine foreldre eller hans foreldre om penger. Aldri i verden. Å tigge penger kunne jeg aldri fått meg til å gjøre. MEN, vil de bidra, så må de gjerne gjøre det. Det er derimot sånn at jeg kommer til å be om hjelp. Nei, og brudgommen betaler ingenting. Og det er greit. Det har med omstendighetene å gjøre. Mer er det ikke å si om den saken. Endret 2. september 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
Petter Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Trodde det var normalt er svigerforeldrene holdt bryllupet og alle kostnaddenne med det jeg. Lenke til kommentar
toth Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Og jeg ber ikke verken mine foreldre eller hans foreldre om penger. Aldri i verden. Å tigge penger kunne jeg aldri fått meg til å gjøre. Det er jo klart, det vanlige er vel mer at de kommer og tilbyr seg. Nå husker ikke jeg i farta om det er foreldra til dama eller mannen som "normalt" betaler, men er de tradisjonstro kommer de nok og tilbyr seg å ta en chunk av regninga når dagen nærmer seg skal du se Edit: Det er vel heller ikke uvanlig om dagen at begge foreldreparene spleiser. Endret 2. september 2010 av toth Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Trodde det var normalt er svigerforeldrene holdt bryllupet og alle kostnaddenne med det jeg. Hvem er svigerforeldrene? Begge foreldreparene er jo svigerforeldre Uansett så er det nok neppe tilfelle i dagens samfunn. Det som tidligere var vanlig var vel at brudgommens foreldre stod for alkoholen, og brudens foreldre for resten tror jeg? Våre foreldre delte på utgiftene sammen med oss. Vi spurte selvfølgelig ikke, men de tilbydde seg. Vårt bryllup kom sikkert på rundt 80-100 000kr inkludert alt. Det koster å gifte seg. Spesielt hvis man har selskapet på hotell eller restaurant med alkoholservering. Vi kunne sikkert ha brukt mer, for vi kuttet ned på: Transport (brukte vår egen bil som vi pyntet) Ikke fri bar (hadde alkohol til maten + to bonger til hver) Valgte en litt billigere fotograf Ikke den dyreste kjolen Brukte forlovelsesringene som gifteringer Kjøpte ikke dyre smykker Vi satt opp et budsjett på forhånd, men siden masse smådill blir kjøpt underveis i planleggingen så tror jeg neppe alt kom med i budsjettet. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Er ikke kjent med normer om hvordan det skal være jeg, men vet ihvertfall at min når min far giftet seg betalte svigers alt( delt på begge sider av slekta) Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Vel, godt mulig våre foreldre bidrar, men ingen av dem har råd til å betale alt, og uansett er det for meg en ganske absurd tanke å bero seg på. Alt i alt har vi valgt noen billige løsninger, og noen dyre, rett og slett fordi vi ikke skal ha et vanlig kirkebryllup med prest (og ergo måtte vi finne lokaler der vi kunne gifte oss på stedet). Lokalene med mat og drikke er den største utgiftsposten, kjolen og alt annet har jeg klarte å få relativt billig. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det er så greit å ha lokaler selv hvis man skal gjøre noe sånt en gang. Da hyrer man "bare" inn et cateringselskap til å ta seg av noe av maten og servering, kjøper inn alkohol selv, og så gjør familien resten. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Kjæresten min både elsker og kjenner meg. Jeg fikk Fallout: New Vegas i toårsgave. Endret 2. september 2010 av L4r5 Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg mister helt troa på kjærligheten enkelte ganger. Nå bor jeg sammen med en annen gutt, altå vi leier sammen her i Bodø. Og han har dame. Greit nok. Men nå har han allerede vært utro, etter 3 uker her. Med ei jente, som også har type et sted, flere ganger. Hva er greia? Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å ikke være utro. Noen ganger føler jeg meg helt alene i denne verden, som aldri har vært utro. Seriøst... 1 Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Vet akkurat hvordan du føler. Jeg har selv vært vitne til folk som går over streken og har blitt sjokkert. At så mange gjør det, og såpass greie folk i tillegg, det gjør at jeg mister litt troen på kjæresten. Når så mange gjør det, hvorfor ikke hun? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Jeg mister helt troa på kjærligheten enkelte ganger. Nå bor jeg sammen med en annen gutt, altå vi leier sammen her i Bodø. Og han har dame. Greit nok. Men nå har han allerede vært utro, etter 3 uker her. Med ei jente, som også har type et sted, flere ganger. Hva er greia? Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å ikke være utro. Noen ganger føler jeg meg helt alene i denne verden, som aldri har vært utro. Seriøst... Så det er deg ja... Visste det var noe kjent! Endret 2. september 2010 av DJ_Dark Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Vant 1000,- på flakslodd (woho ) Nå har jeg fått nok av kjedelig tilværelse tidligere, så jeg liker gjerne å gjøre litt. De 1000,- skal med andre ord sløses. Noen som har forslag til hva man kan gjøre? Middag på en litt bedre restaurant blir det, her skal vin drikkes. (Men der teller ikke de 1000,-). Tenkte vi kunne stikke på A-ha konsert, men så har igrunn ingen av oss noe sansen for Aha. Prøver å være kreativ her, tenkte å kanskje kjøpe litt vin og lys å stikke ut en plass. Men er jo begrensa hvor man kan dra der det ikke blir for langt eller masse folk. Oppå det hele så er det jo ikke akkurat varmt ute, så man blir jo litt avhengig av å ha tilgang på f.eks pledd. Alternativet er selvfølgelig å dra hjem hos meg å sitte på terassen å drikke vin. Men føler det er så "vanlig". Alternativet er jo selvfølgelig å stikke på ett utested. Men blir jo ofte mye folk og høy lyd. Noen kreative sjeler med forslag? Endret 2. september 2010 av Neppe Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Dropp vin og kjør Tequila i stedet. Kan by på en spennende kveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå