Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner det når man er på steder der folk går rundt og "rapper" jenter. Men da er det snakk om voldtekt.. Men hvis man ikke kan stole på at kjæresten kan si nei, bør man ikke være sammen synes nå jeg.

Det finnes ikke morsomt at noen prøver å stjele noe fra deg, enten det er en bil, cdspiller eller kjæreste. At de ikke klarer det fjerner ikke ubehaget slikt medfører. Å føle ubehag når slikt skjer handler ikke kun om tillit.

Lenke til kommentar

Men så må du huske at de er atten, og det er interrail det er snakk om. Ei uke med interrail blir jo litt knapt. Og sannsynligheten er stor for at de fortsatt går på skole, og derfor har en del lenger ferie enn arbeidstakere.

Reint bortsett fra det så kjøper jeg argumentasjonen til |darkness.
Lenke til kommentar

Trenger et par tips her nå, gutta.

Har fått øya satt på en jente nå. Vi har funnet på noe ca. hverdag i 2 uker nå, og i går så spurte hun om jeg var intressert i henne. Jeg sa at jeg ikke var direkte intressert, men jeg så en gyllen mulighet for at det her kan utvikle seg til noe som kan bli bra.

Problemet nå, er at hun følte ikke det samme. Hun ser på meg mer som en god venn. Det som er fint her nå, syntes jeg, er at "isen er brutt" når det kommer til det temaet. Det jeg lurer på er hva kan jeg si, gjøre for og få henne intressert?

Jeg er møkka lei av og gi opp på jenter på grunn av at jeg ikke har hatt baller nok til og fortelle at jeg har følelser for den personen, og med selvtiltitten jeg har, så sliter jeg med og legge inn et støt, for og si det slik.

Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar

Var det da.. For og si det slik; jeg er helt newbie på ALT som har med det her og gjøre.

Hvordan i svarte skal jeg gå frem a? Hvordan kan jeg vite at det er et tidspunkt som passer? Noen spesielle tegn jeg bør se etter, hvor hun kanskje vil det samme?

Lenke til kommentar

Ja, for all del. Jeg skjønner standpunktet til |darkness godt, men hun er litt mer etablert enn jeg antar at de (og jeg) er.

Ja, jeg er nok litt mer etablert enn to på 18, men jeg har nå alltid vært litt "high maintenance". Synes det er unødvendig å dra på ferie i 3 uker alene. Men nå er jo sikkert denne turen planlagt i månedsvis og kanskje til og med åresvis i forveien? Skjønner at man ikke bare vil avlyse da. Mye som spiller inn. Men når alt kommer til alt så hadde jeg uansett synes at det var utrolig kjipt om kjæresten min dro avgårde i 3 uker uten meg.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner det når man er på steder der folk går rundt og "rapper" jenter. Men da er det snakk om voldtekt.. Men hvis man ikke kan stole på at kjæresten kan si nei, bør man ikke være sammen synes nå jeg.

Det finnes ikke morsomt at noen prøver å stjele noe fra deg, enten det er en bil, cdspiller eller kjæreste. At de ikke klarer det fjerner ikke ubehaget slikt medfører. Å føle ubehag når slikt skjer handler ikke kun om tillit.

Det er likefullt han som har problemet og ikke henne. Det blir helt feil at han skal la det gå ut over henne ved å prøve å kontrollere henne for å unngå ubehaget.

Ville heller ha prøvd å sett på det på en annen måte: Vær stolt over at du har kapret en så flott jente. En CD-spiller eller en bil kan ikke avvise en tyv ;)

Lenke til kommentar

Det er likefullt han som har problemet og ikke henne.

Ingen har påstått noe annet heller. Jeg sier kun at det blir for dumt å påstå at alle som misliker sånt gjør det fordi de tror kjæresten kommer til å spre beina for den første som prøver seg. Det er lovlig å frykte at ting skal skje, uansett hvor lite en forventer det. Ting er ikke sorthvitt.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er nok litt mer etablert enn to på 18, men jeg har nå alltid vært litt "high maintenance". Synes det er unødvendig å dra på ferie i 3 uker alene. Men nå er jo sikkert denne turen planlagt i månedsvis og kanskje til og med åresvis i forveien? Skjønner at man ikke bare vil avlyse da. Mye som spiller inn.

Nettopp. ;)

Og jeg skal uansett på seilferie, så begge hadde planer.

Jeg gidder uansett ikke "forsvare" dette. Folk er forskjellige.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er nok litt mer etablert enn to på 18, men jeg har nå alltid vært litt "high maintenance". Synes det er unødvendig å dra på ferie i 3 uker alene. Men nå er jo sikkert denne turen planlagt i månedsvis og kanskje til og med åresvis i forveien? Skjønner at man ikke bare vil avlyse da. Mye som spiller inn. Men når alt kommer til alt så hadde jeg uansett synes at det var utrolig kjipt om kjæresten min dro avgårde i 3 uker uten meg.

Jeg skal ikke nekte for at jeg synes det hadde vært kjipt om kjæresten dro fra meg for en periode, men jeg kunne aldri i verden funnet på å nekte han det - det er det som er poenget mitt. :p

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

I og med at alle her inne skriver hvor mye de savner kjærestene sine, kan jeg skrive hvor fuckings sur jeg er på dama som forlot meg med strofen " det er ikke deg, det er meg" sant stikkordene " sommer, miste følelser, ikke klar for forhold, rart å holde seriøst på" før jeg nå, fire dager etter at jeg snakket en time og pratet og avsluttet det, ser at hun er sammen med en annen gutt og de er i et forhold.

Finnes det ikke et ordentlig mennesker der ute?

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke nekte for at jeg synes det hadde vært/er kjipt når kjæresten drar fra meg for en periode, men jeg kunne aldri i verden funnet på å nekte han det - det er det som er poenget mitt. :p

Man kan ikke nekte, men man kan mislike ;) Og hvis han vet at du misliker det så burde han la være.

Nå snakker jeg selvfølgelig om "frivillige" ting som å planlegge gutteturer eller lignende. Å dra hjem for å jobbe eller dra i militæret er noe annet.

I og med at alle her inne skriver hvor mye de savner kjærestene sine, kan jeg skrive hvor fuckings sur jeg er på dama som forlot meg med strofen " det er ikke deg, det er meg" sant stikkordene " sommer, miste følelser, ikke klar for forhold, rart å holde seriøst på" før jeg nå, fire dager etter at jeg snakket en time og pratet og avsluttet det, ser at hun er sammen med en annen gutt og de er i et forhold.

Hun prøvde nok bare å skåne deg, selv om det egentlig var en dårlig og uærlig måte å gjøre det slutt på.

Utnytt sommeren, det er den beste tiden å være singel på ;)

Lenke til kommentar

Kjenner til den... "Trenger tid til å være alene"

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt ikke notorisk sjalu, men vi er begge litt sjalu med det at vi vil begge ha hverandre for oss selv. Og det ser jeg ikke noe galt i.

Og du darkness ser jo heller ikke med glede om mannen din skulle reise avgårde 3 uker uten det, er slik jeg føler det og har uttrykt meg. Og det er ingen tvil om at mange norske jenter slik sjekket opp til gangs når de er på partyturer.

La meg også si at mennesker er sjalu av natur med mindre man heter Jørgen Lorentzen og driver med kjønnsforskning.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

Kjente det igjennom skjermen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Wow. Har ofte følt det litt sånn, at hver gang det blir slutt mellom meg og ei finner hu seg alltid en ny kjæreste i kort tid etterpå. Og det gjør jo ikke annet enn at jeg føler meg som en "mellomstasjon", et oppvekker som får jenta til å forstå hvem hun egentlig er ute etter, nemlig et menneske som er helt annerledes fra meg.

Nå har det for min del riktignok aldri vært så ekstremt som i ditt tilfelle, men allikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...