Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg slått opp med henne...

Det var nok vondt, men også det smarteste valget for din egen del.

Edit: Nå har jeg slettet alt jeg kan ha kontakt med henne. Face, msn, telefon, jeg slettet alle bildene, sms og messages...

Veldig smart. Mange brenner seg på det der, fortsetter å holde fast i eksen med et dødsgrep i håp om at ting skal ordne seg igjen. Uansett hvor mye det frister å opprettholde kontakten er det langt bedre å kutte den ved rota. Er det ønskelig å holde kontakt videre og være "venner", vent til du er over eksen 100%.

Takk. Det er faktisk hun som på liv og død vil være venn med meg. Hun sa at jeg er den nydeligste og snilleste hun har noengang møtt, men tydligvis ikke godt nok hvis hun velger han som skal sitte inne. Hun vil snakke med meg, og hjelpe meg "over" det, mens hun ikke skjønner at hun bare gjør det værrer. Jeg tror hun har bare dårlig sammvitighet at hun lurte meg så fælt, og prøver og tilfredstille det. Men hun skal ikke få den nyten. Nå gjelder det å være sterk.

Jeg har ikke så mangen venner fra før av, og hun kunne vært en veldig bra en, men med det valget har hun ødelagt alt.

Jeg gruer meg til helgen, og uken deretter. Jeg har ikke mye jobb for tiden, og svær begrenset sosiale kontakter... da blir det mye tid aleine. :/

Kanskje jeg prøver online dating.

Endret av ViktorBravo
Lenke til kommentar

Liker ikke å få dyre gaver. Viktigere å bruke penger på nyttige ting.

Fort gjort å kombinere det, da.

Vi her i huset har planer om å kjøpe noe nyttig vi ønsker oss til hverandre. Slikt som ikke er må-ha, men utrolig greit å ha. Slik som for eksempel en knivsliper, kjøkkenmaskin, flere skikkelige kniver, bakeboller, osv. Det er ting vi virkelig ønsker oss, men ikke orker bruke penger på til vanlig. =)

Lenke til kommentar

Vi er fremdeles studenter som bor hjemme, så jeg føler vi har litt lov å skjemme hverandre vekk. Men ferie to ganger i året? Nei, vi sparer faktisk til å kunne ta huslån. x)

Fornuftig å spare til huslån, spesielt nå med den nye regelen om "kun" 90% finansiering

Jeg unner ikke min kjæreste noe mindre jeg , bare fordi vi ikke bruker masse penger på reise i året. Vi har vel litt andre prioriteringer for tiden med husbygging og baby på vei :) Ikke det at vi "sløste" mer før heller..

Jeg har hormoner i dag :ph34r: Har vært en veldig veldig snill gravid så langt, men i dag :ph34r: Sikkert fordi jeg nærmer meg slutten... termin i morgen :yes:

Endret av Sookie
Lenke til kommentar

Ingen som har hevdet at fordi du ikke bruker masse tusen i gave så unner du ikke kjæresten noe. Som sagt, det viktigste er ikke hva det koster, men omtanken bak. Poenget er vel heller at det ikke nødvendigvis er noe galt å bruke masse penger på en reise heller.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Vi er fremdeles studenter som bor hjemme, så jeg føler vi har litt lov å skjemme hverandre vekk. Men ferie to ganger i året? Nei, vi sparer faktisk til å kunne ta huslån. x)

Hjelper ikke med egenkapital da. Det er tre ting som teller: Betjeningsevne, betjeningsevne og betjeningsenve. Som betyr at de eneste tre tingene de vurderer er inntekt, inntekt og eksisterende utgifter (lån) som spiser av inntekten din. Hjelper ikke å ha en fjerdedel av innskuddet når man skal ha førstehjemslån en gang.
Lenke til kommentar
Hjelper ikke med egenkapital da. Det er tre ting som teller: Betjeningsevne, betjeningsevne og betjeningsenve. Som betyr at de eneste tre tingene de vurderer er inntekt, inntekt og eksisterende utgifter (lån) som spiser av inntekten din. Hjelper ikke å ha en fjerdedel av innskuddet når man skal ha førstehjemslån en gang.

Det er vel ingen som har skrevet heller? Og selvsagt hjelper det med egenkapital, men så må man ha en fast inntekt ved siden av. Det tror jeg de aller fleste er klar over.

Lenke til kommentar

Jo, det er tydeligvis noen som mener det hjelper med egenkapital. Du, for eksempel. :p Og det er, i all hovedsak, tull - så lenge det er snakk om førstehjemslån. Litt flåsete sagt så utgjør det ingen forskjell om du har 25 og 250 tusen. Jeg er usikker på om du i det hele tatt trenger egenkapital, det var aldri et spørsmål.

Tidligere var i hvert fall DnBNOR grei med studenter, men nå har også de inntektskrav som er uaktuelle med mindre du har fast jobb - selv om det er fult mulig å betjene et lån mens man er student.

Lenke til kommentar

Haha, mente ikke å være grinebiter (jo, litt så :p). Men hvor mye klarer man å tjene ved siden av studiene, om man har et ønske om å henge med? Jobber man for mye mister man jo stipendet, og å bli sittende med hele studiestøtten som lån er jo ikke spesielt gunstig økonomisk heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...