Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Greit, ett annet fysisk eksempel. Du har vært i en bilulykke, og har ett digert, stygt arr i trynet. Du vet det er stygt, men klarer å glemme det til hverdags. Er det da gøy om dama di skulle påpekt hvor stygt arret i trynet ditt var, i tide og utide?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit, ett annet fysisk eksempel. Du har vært i en bilulykke, og har ett digert, stygt arr i trynet. Du vet det er stygt, men klarer å glemme det til hverdags. Er det da gøy om dama di skulle påpekt hvor stygt arret i trynet ditt var, i tide og utide?

Er en person feit kan h*n i 99% av tilfellene gjør noe med det. Er fjeset ditt ødelagt kan du ikke det. Mao ikke det samme. Er fedme et gigaproblem, få bort fettet. Åpenbar løsning og alle veit hvordan.

Lenke til kommentar
Nå er du bare vrang og vil ikke ta poenget mitt.

Nei nei, det mener jeg faktisk. Feite folk har ingenting å sutre for, så lenge det ikke er stoffskifteproblemer eller andre feil som er grunnen til fedmen. Er det pga livsstil har de ingenting å sutre for.

og skal det gjøres riktig er det en jævlig lang prosess

Gjøres det riktig tar det ikke lang tid om ikke en er massivt, massivt overvektige. Er du 165 og veier 140kg tar det tid, men da er det snakk om å få det bort fordi det er skadelig for deg å være så feit, ikke utseende. Å droppe 15kg på en måned eller to uten å gå sulten et sekund er absolutt ikke vanskelig. Det handler om å tåle det fysiske tæret og spise riktig. Alle som vil nok klarer det.

Lenke til kommentar

Hvis man skal trene så mye, må man faktisk spise ganske mye brødmat om det er det eneste man kan spise. Med tanke på at det vanligvis er rundt 250 kcal per 100 gram brød, vil jeg neppe tro man kan klare å gå ned så mye på så kort tid.

Hadde du sagt at man skulle leve på minimais (20 kcal pr. 100 g) for eksempel, hadde jeg vært mer åpen for tanken.

Lenke til kommentar

Kommer veldig ann på brødet, utholdenhet og om du klarer å holde deg hydrert mens du løper. Jeg har gjort det her 2-3 ganger så jeg veit det funker. Og jeg veit det er et helvete.

edit:

Btw, det dannes først fett om du blander fett med sukker. Lever du på kun rent fett vil du også rase i vekt. Og du vil få jævlig vondt i hodet.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Okei, så du har klart å gå ned så mye, så fort ved hjelp av den dietten? Greit nok, men hva skjer når du begynner å leve normalt igjen? Spise mer variert kost, og ikke løpe maraton hver dag.

Så lenge en spiser normalt går det helt fint. Hopper du tilbake til den vanlige pilrøtne livsstilen blir du selvfølgelig feit igjen med en gang.

Lenke til kommentar

Nja, denne teorien har jeg faktisk min tvil om fungerer bra i lengden. Klart man kan gå ned veldig mye om man legger hele sjela i det, men om det er sunt for kroppen og om man vil kunne holde vekten nede ved en mer vanlig livsstil, det tviler jeg ganske mye på.

Men det er kanskje nok off topic fra meg. :whistle:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig holder man vekten med et "vanlig" hostholds og aktivitetsnivå. Hele poenget med "kurer" er jo å få bort fett man allerede har for mye av. Og det kan man fint få til (f.eks. ved å spise uder 20g karbs om dagen og dermed gå inn i ketolyse.)

Når folk sier at kurer ikke fungerer fordi man legger på seg etterpå, blir jeg litt forbauset. Tror man da at man skal bli immun mot å feite seg opp senere av å gå på en kur, og at det er DET kuren skal gjøre? Selvfølgelig er det mulig å feite seg opp etter en kur, men det er ikke verre enn å ha et noenlunde normalt sunt kosthold og bevege seg en halvtime om dagen for å unngå det - med mindre man har stoffskifteforstyrrelse e.l.

Slankekurer gjør gjerne akkurat det de skal - får bort fett. At de ikke er en vaksine mot å feite seg selv opp igjen etterpå burde vøre en selvfølge - men det er 100% likt uansett hvordan man går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Yay jeg kalte damen for feit, og nå vil hun ikke snakke med meg lenger. Noen som har lust å high five meg?

Er hun feit da? Og hvordan sa du det?

Jeg syns det er veldig morsomt hvordan man lager seg sine egne teorier om hvorfor man blir dumpet fordi man ikke forstår eller godtar sannheten.

Nei jeg syns hun er absolutt ikke feit. Jeg skrev det på sms. Hun sa jeg var kjedelig og at hun er kul. Jeg svarte med at hun var feit, og nå er jeg som er bad boy. :/ jaja ordner seg nok Det hadde ikke vært det første gang vi lekekranglet og så gikk det over til noe mer alvorlig.

Er det mulig. Både kjæresten og jeg kan si mye dumt i en krangel altså, men kommentarer som omhandler kropp unngår vi, rett og slett fordi det er ytterst lite koselig å få kommentarer om. Du får bare legge deg paddeflat og håpe på det beste.(..)

Over til noe heeeelt annet: jeg har blitt "tante" (siden biologiske tanten ikke vil vite av barnet engang så stiller jeg selvsagt opp for bestevenninna mi) og kjenner at jeg nesten blir misunnelig her jeg sitter. Selv om ikke barn frister helt ennå, så må jeg si hun er verdens nydeligste lille jentebarn, det ble noen tårer når jeg fikk tilsendt bildene av den lille. Det var en fin avslutning på en helg som skulle både være romantisk og fin, men som endte med stor skuffelse og sinne.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312

Legge seg paddeflat, understreke at han virkelig ikke synes hun er feit og håpe på det beste er nok en god plan :p

Gratulerer da Yvonne, man trenger ikke være biologisk tante for at ungen skal se på deg som det =)

To og en halv uke så kommer kjæresten hjem på perm<3

Lenke til kommentar
siden biologiske tanten ikke vil vite av barnet engang så stiller jeg selvsagt opp for bestevenninna mi

hvorfor stiller ike den biologiske tanten opp?

Hun er en jente jeg vil beskrive med mindre pene ord, om du skjønner hva jeg mener. Hun trodde nok hun skulle lykkes tidligere enn sin søster, noe hun ikke gjorde, og oppfører seg mildt sagt som en bitch. Bestevenninna mi, hennes søster, er snillheten selv, har aldri gjort noen en flue fortred, ihvertfall ikke mot sin søster (jeg kjenner hele familien svært godt og jeg var tidligere venner med dem begge, inntil søsteren til min bestevenninne bestemte seg for å bli skikkelig umoden). Jeg får rimelig vondt av bestevenninna mi som fikk til kommentar av sin søster "er du gravid?! du kan ikke bli gravid uten å ha jobb". Det var det. Ingen gratulasjoner, ingenting. Etter det har søsteren til min bestevenninne ikke tatt kontakt, og bestevenninna mi orker ikke å legge tid og ressurser i et menneske som er så gjennomført negativ.

Jeg bare håper jeg kan gjøre en bedre jobb ihvertfall og være der for både barnet og bestevenninna mi når de trenger avlasning og støtte.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Haha. Blir som regel til at vi spiller Uno eller ser på TV.

Uno<3

Det går det endel av her i huset og. Gjerne mot svigermor, som er dårlig taper :p

Ble introdusert for spillet for to uker siden (har vært skeptisk til det i flere år), og siden så har dama og jeg måtte spille minst tre runder om dagen når vi er sammen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...