Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er dumt med å "holde på" lenge er at man ikke vet når man ble sammen og har da ingen dato. Og dato må man ha.

 

Jeg har ikke "hatt en dato" for noen av forholdene jeg har hatt etter at jeg fylte 16, men så er ikke jeg av typen som er opptatt av "enmåndersgave" og "halvårsjubilieum" heller :!: Stakkars mannfolk om de skal gå rundt og huske alle disse datoene , er det ikke nok å huske bryllupsdatoen lengre? :ph34r:

 

Vi vet begge at vi ble sammen i Mars 2007 engang, og det holder i massvis for oss :) Vi vet også at vi flyttet sammen i Juli 2007. Men ikke akkurat hvilken dato liksom. Det vi har dato for er dagen vi forlovet oss, for den står i ringen :)

Lenke til kommentar
Det som er dumt med å "holde på" lenge er at man ikke vet når man ble sammen og har da ingen dato. Og dato må man ha.

 

Jeg har ikke "hatt en dato" for noen av forholdene jeg har hatt etter at jeg fylte 16, men så er ikke jeg av typen som er opptatt av "enmåndersgave" og "halvårsjubilieum" heller :!: Stakkars mannfolk om de skal gå rundt og huske alle disse datoene , er det ikke nok å huske bryllupsdatoen lengre? :ph34r:

 

Vi vet begge at vi ble sammen i Mars 2007 engang, og det holder i massvis for oss :) Vi vet også at vi flyttet sammen i Juli 2007. Men ikke akkurat hvilken dato liksom. Det vi har dato for er dagen vi forlovet oss, for den står i ringen :)

Hm.. Alle offisielle par jeg kjenner har en dato for når de ble sammen, om de er 14 eller 30. Men man oppgraderer jo gjerne, altså man "glemmer" ble-sammen-datoen når man blir forlovet, og ditto når man gifter seg. Antar jeg..

Er 10 år siden jeg var 16, men syns fortsatt det er koselig å vite når jeg jeg har fått ha kjæresten min i et helt år eller 5, og kan vise henne jeg setter pris på det :)

(nå er valentines og annet importert kliss bannlyst her i huset da, så dere bruker kanskje den dagen istedet, men for meg er ble-sammen-datoen eneste mulighet til en konkret dato å feire)

Lenke til kommentar
Hm.. Alle offisielle par jeg kjenner har en dato for når de ble sammen, om de er 14 eller 30. Men man oppgraderer jo gjerne, altså man "glemmer" ble-sammen-datoen når man blir forlovet, og ditto når man gifter seg. Antar jeg..

Er 10 år siden jeg var 16, men syns fortsatt det er koselig å vite når jeg jeg har fått ha kjæresten min i et helt år eller 5, og kan vise henne jeg setter pris på det :)

(nå er valentines og annet importert kliss bannlyst her i huset da, så dere bruker kanskje den dagen istedet, men for meg er ble-sammen-datoen eneste mulighet til en konkret dato å feire)

 

Samme her. Vi har datoen vi ble sammen, og datoen vi bli forlova. De aller fleste jeg kjenner har det slik, og trenger ikke å ha noe med at man skal feire 1-måndersdagen. Eneste vi feirer er selve årsdagen for når vi ble sammen, og det er i grunn mer enn nok for meg. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke alle "som blir sammen" over natten, og da er det ikke "lett" å sette en dato. Ikke er det viktig for meg heller, for hvem bryr seg egentlig om når jeg og typen ble kjærester?

 

For all del, da vi hadde vært sammen et par mnd og folk drev og spurte oss hvor lenge vi hadde vært sammen og slik tok vi utgangspunkt i bursdagen til samboeren min - dagen ble feiret sammen, jeg lagde mat til han, kjøpte gave til han, og gav han et kort med hjerter på - definivt noe man ikke gjør for en man "bare holder på med". Hvis folk spør oss nå så sier vi ikke 2 år 9 mnd og 1 dag liksom :roll:

 

Man kan sette datoen for når man ble sammen til så mangt. Første gangen man rota sammen? Første gangen man hadde sex? Første gangen man fant på noe sammen uten å ha sex? Dagen man ble introdusert for kompisene?

 

For noen er det kanskje enklere enn andre. Fjortissene spør jo , eller de tar utgangspunkt i første kyss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
så sier vi ikke 2 år 9 mnd og 1 dag liksom :roll:

Det er det da vel ingen som gjør heller? (ok, kanskje noen få). Men det er jo greit å ha en dato for når man "offisielt" ble sammen, er ikke alle som har/skal gifte seg.

Lenke til kommentar
Man kan sette datoen for når man ble sammen til så mangt. Første gangen man rota sammen? Første gangen man hadde sex? Første gangen man fant på noe sammen uten å ha sex? Dagen man ble introdusert for kompisene?

 

For noen er det kanskje enklere enn andre. Fjortissene spør jo , eller de tar utgangspunkt i første kyss.

For meg og de fleste andre jeg kjenner, er det datoen man blir offisielt sammen. Nei, man blir ikke sammen over natta, men det finnes ett tidspunkt det blir offisielt. Det være seg når man stater det på facebook, forteller det til foreldrene, eller første gang man svarer "ja" når noen spør om man er sammen. Spørsmålet er jo uungåelig, og i begynnelsen svarer man "nei", "litt", "kanskje", "snart" eller whatever floats your boat. Men en eller annen gang er første gang man kan svare "ja". Og det er datoen man ble kjærester :) Å være kjærester er jo en avtale de to imellom, og avtalen må inngås på et eller annet tidspunkt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 5 gaver av kjæresten, og hver eneste var basert på ting jeg har nevnt i hverdagssamtaler. Jeg er regelrett imponert over hva hun har plukket opp. Det ene var rammen postet tidligere, som jeg nevnte jeg hadde tenkt på en stund. Neste var bakverk, jeg har nevnt jeg er glad i peppernøtter og ingefærnøtter, men blander hva som er hva. Så hun lagde sin egen krysningsoppskrift, en småkake som smaker litt av begge deler. Jeg er glad i kaffe, og snakket en gang om Aeropress, en ny type presskanne som visstnok skal lage bedre kaffe enn maskiner til 100.000. En sånn fikk jeg. En gang fortalte jeg at jeg er glad i alt som har citrussmak, så jeg fikk en svær boks med diverse håndplukket sitrus-smågodt. Vi snakka om hvor koselig Emil fra Lønneberget er, så jeg fikk en Emil-DVD. Alt dette har hun snappet opp på under 2 måneder, og husket :blink:

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...