Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Fordi jeg kjenner såpass mange eksemplarer av begge kjønn i såpass mange deler av landet/verden at jeg er overbevist om at jeg har et vurderingsgrunnlag for påstanden.

-Fordi de aller aller fleste vil si seg enig med meg. Hvis ikke hadde ikke jenter vært "kjent for" å være det lure/hintende/manipulative kjønn.

 

Er det manipulerende å ikke være direkte?

Ikke direkte. Men det sier endel om tankegangen, kommunikasjonsmetoden og væremåten, som man kan trekke paralleller fra.

Jeg kjenner et forbausende stort antall jenter som sier "gutter er så mye enklere å forholde seg til", "jenter er så bitchy", "jenter er så baktalende og manipulerende", osv.

 

Det er vel en kjensgjerning at gutter har en tendens til å uttrykke negative følelser via vold og direkte tale, mens jenter benytter seg mer av psykiske virkemidler. Herunder manipulasjon. Særlig manipulering av andre jenter, for å få dem på sin side.

Endret av toth
Lenke til kommentar
-Fordi jeg kjenner såpass mange eksemplarer av begge kjønn i såpass mange deler av landet/verden at jeg er overbevist om at jeg har et vurderingsgrunnlag for påstanden.

-Fordi de aller aller fleste vil si seg enig med meg. Hvis ikke hadde ikke jenter vært "kjent for" å være det lure/hintende/manipulative kjønn.

 

Utifra denne logikken så betyr det fra mitt ståsted at du tar feil. Jeg har nemlig også et ganske godt vurderingsgrunnlag for denne påstanden. Men til forskjell til deg vil jeg ikke hevde at noen av oss tar feil, heller at vi har ulike grunnlag og ulike erfaringer å bygge på.

 

Og hvem er de 'aller fleste'? Det er jo helt opp til hvem du spør og hvor selektiv du er.

Lenke til kommentar
Og hvem er de 'aller fleste'? Det er jo helt opp til hvem du spør og hvor selektiv du er.
Jeg på min side er overbevist om at mitt utsagn er åpenbart korrekt og har ikke behov for videre bekreftelse, men du kan jo starte en poll om du vil.

 

Å starte en poll på diskusjon.no er meningsløst. Det er omtrent bare gutter her, ikke vanskelig å gjette seg til hva resultatet blir. :roll:

 

Så fint at du er overbevist, da skjønner jeg ikke at du gidder å diskutere her engang. Uansett, det hjelper deg lite at du har overbevist deg selv, jeg regner med at grunnen til at du i det hele tatt gidder å skriver her er fordi du vil overbevise andre, og der har du vel strengt tatt en liten jobb å gjøre. :p

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Og hvem er de 'aller fleste'? Det er jo helt opp til hvem du spør og hvor selektiv du er.
Jeg på min side er overbevist om at mitt utsagn er åpenbart korrekt og har ikke behov for videre bekreftelse, men du kan jo starte en poll om du vil.

Å starte en poll på diskusjon.no er meningsløst. Det er omtrent bare gutter her, ikke vanskelig å gjette seg til hva resultatet blir. :roll:

..nehei? Jeg ser ikke noe grunnlag for den påstanden din, annet enn at majoriteten av befolkningen er enige med meg. At en overvekt av pollens deltakere er menn vil ikke ha noenting å si, menn opplever også begge kjønn, og kan dermed vurdere hvilket som er "verst". Mange menn opplever sågar flere menn enn kvinner, og vil således ha større mulighet for å treffe på manipulative menn enn kvinner, rent tallmessig.

Til opplysning ville vel 98% av mine venninner stemt det samme som meg, mens de 2% siste ville stemt mot på trass.

Endret av toth
Lenke til kommentar
..nehei? Jeg ser ikke noe grunnlag for den påstanden din, annet enn at majoriteten av befolkningen er enige med meg. At en overvekt av pollens deltakere er menn vil ikke ha noenting å si, menn opplever også begge kjønn, og kan dermed vurdere hvilket som er "verst". Mange menn opplever sågar flere menn enn kvinner, og vil således ha større mulighet for å treffe på manipulative menn enn kvinner, rent tallmessig.

 

Menn opplever også begge kjønn ja, men det som er spennende å observere, etter å ha beveget meg på både diskusjon.no og kvinneguiden, er at brukere her inne (generelt sett menn) vil absolutt være enig med deg, mens jeg opplever brukere på kvinneguiden (dvs kvinner i de fleste tilfeller) til å være enige med meg.

 

Ergo: vi tenker ulikt på kjønn, fordi man opplever sitt eget kjønn ofte annerledes enn det motsatte kjønn.

 

Menn er ikke representativt for kvinner, dessverre. Menn vet ikke hvordan det er å være kvinne, kvinner vet ikke hvordan det er å være menn. Ingen menn kan representere meg, for jeg er kvinne. Enkelt og greit. En poll med overvekt av menn vil ikke være representativ for kvinnene.

Lenke til kommentar
Gjest Forelsket Vekt

Hei folkens :) Hopper inn i tråden da jeg trenger litt råd..

 

Jeg går i 10. Sitter ved siden av en gutt på skolen, som jeg har likt veldig lenge nå. Problemet mitt er at han har kjæreste. Det har han også hatt hele den stunden jeg har likt han. Han er den mest snilleste og herligste gutten jeg noen gang har kommet over. Han er utrolig koselig mot meg, og gir meg litt ekstra oppmerksomhet enn andre... Flere elever og lærere har sagt at vi må slutte å flørte så fælt - men dette "fnyser" han på en måte bare bort :S Vi snakker veldig bra sammen, og vet det meste om hverandre.

Men jeg er redd for å gjøre noe, i og med at han har kjæreste. Jeg tenker at jeg ikke ville blitt særlig glad om jeg hadde vært sammen med han - og at noen prøvde å stjele han fra meg. Det kan virke som at han liker meg - vi snakker veldig ofte. Men i det siste synes jeg det har virket som at han ikke har vært så pratsom. Kan det ha noe å gjøre med at han fikk høre av noen venner at vi flørtet fælt? Synes det kan virke veldig sånn... :S

Men i så fall.. Hva ville dere rådet meg til å gjøre?

Jeg vet ikke om jeg bare kan late som ingen ting, for jeg er helt forferdelig forelsket. Men skal jeg bare kjøre på, eller burde jeg ta det litt med ro?

 

Ville blitt fantastisk glad for respons :) Hilsen en forelsket vekt.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner et forbausende stort antall jenter som sier "gutter er så mye enklere å forholde seg til", "jenter er så bitchy", "jenter er så baktalende og manipulerende", osv.

 

Her er jeg faktisk enig med deg. Jeg synes det er mye enklere og kjekkere å forholde seg til meg og typen sine guttevenner, enn det er med mine jentevenner. Jenter kan være så dramatiske, falske og bitchy. Gutter er så enkle. Sett en sixpack øl på bordet og slå på ps3'en så har man en kjekk kveld med kompisene.

 

Tror det kommer veldig an på hvordan motparten oppfatter deg og de signalene du forsøker å sende - om han eller hun synes du er manipulerende eller ikke. En gang jeg kom rett fra et lengre forhold og var ute etter å bare flørte/kose med en fyr sa jeg klart ifra at jeg IKKE var ute etter noe forhold, bare kos. Fyren hadde ikke lyst å høre på meg, og ble forferdelig såret da han oppdaget at jeg flørtet med en annen gutt på en fest. Han oppfattet meg nok som DEN bitchen som lurte han, mens jeg syntes han var treig som ikke forsto at jeg var ute etter noe kjærlighetsforhold så kort tid etter at jeg var blitt singel.

 

Jeg har også opplevd at jeg var på date med en fyr. Rimelig sexy sådan. Da jeg sendte melding og spurte om han ville finne på noe et par dager senere fikk jeg til svar at han ikke kunne fordi det var fotballkamp - og så hørte jeg ikke noe mer. Snakk om klar tale :!:

Lenke til kommentar
..nehei? Jeg ser ikke noe grunnlag for den påstanden din, annet enn at majoriteten av befolkningen er enige med meg. At en overvekt av pollens deltakere er menn vil ikke ha noenting å si, menn opplever også begge kjønn, og kan dermed vurdere hvilket som er "verst". Mange menn opplever sågar flere menn enn kvinner, og vil således ha større mulighet for å treffe på manipulative menn enn kvinner, rent tallmessig.

 

Menn opplever også begge kjønn ja, men det som er spennende å observere, etter å ha beveget meg på både diskusjon.no og kvinneguiden, er at brukere her inne (generelt sett menn) vil absolutt være enig med deg, mens jeg opplever brukere på kvinneguiden (dvs kvinner i de fleste tilfeller) til å være enige med meg.

 

Ergo: vi tenker ulikt på kjønn, fordi man opplever sitt eget kjønn ofte annerledes enn det motsatte kjønn.

 

Menn er ikke representativt for kvinner, dessverre. Menn vet ikke hvordan det er å være kvinne, kvinner vet ikke hvordan det er å være menn. Ingen menn kan representere meg, for jeg er kvinne. Enkelt og greit. En poll med overvekt av menn vil ikke være representativ for kvinnene.

Trenger jeg si annet enn at jeg håper for GUDS skyld ikke kvinneguiden er representativt for kvinner generelt? Makan til samling av konstant premenstruelle rødstrømpede mannshatere skal du lete lenge etter. Heldigvis tilsier min erfaring at kvinneguiden ikke representerer den jevne kvinne. Heldigvis.

 

Jeg kjenner et forbausende stort antall jenter som sier "gutter er så mye enklere å forholde seg til", "jenter er så bitchy", "jenter er så baktalende og manipulerende", osv.

 

Her er jeg faktisk enig med deg. Jeg synes det er mye enklere og kjekkere å forholde seg til meg og typen sine guttevenner, enn det er med mine jentevenner. Jenter kan være så dramatiske, falske og bitchy. Gutter er så enkle. Sett en sixpack øl på bordet og slå på ps3'en så har man en kjekk kveld med kompisene.

Exactly my point, takk :)

Lenke til kommentar
Trenger jeg si annet enn at jeg håper for GUDS skyld ikke kvinneguiden er representativt for kvinner generelt? Makan til samling av konstant premenstruelle rødstrømpede mannshatere skal du lete lenge etter. Heldigvis tilsier min erfaring at kvinneguiden ikke representerer den jevne kvinne. Heldigvis.

 

AMEN!

 

Har fulgt med der i noen måneder, og det dukker jevnlig opp nye tråder med innhold som "Jeg hadde sex for en uke siden, kan jeg være gravid" og "Jeg satte meg på sperm på dosetet, må jeg ta angrepille?"

 

Ikke at det er noe bedre enn samlivsforumet her inne, med jevnlig besøk av unge gutter som lurer "er penisen min liten" og "hvor i filmen skal jeg prøve å kysse jenta" :!:

Endret av Sookie
Lenke til kommentar
Hei folkens :) Hopper inn i tråden da jeg trenger litt råd..

 

Jeg går i 10. Sitter ved siden av en gutt på skolen, som jeg har likt veldig lenge nå. Problemet mitt er at han har kjæreste. Det har han også hatt hele den stunden jeg har likt han. Han er den mest snilleste og herligste gutten jeg noen gang har kommet over. Han er utrolig koselig mot meg, og gir meg litt ekstra oppmerksomhet enn andre... Flere elever og lærere har sagt at vi må slutte å flørte så fælt - men dette "fnyser" han på en måte bare bort :S Vi snakker veldig bra sammen, og vet det meste om hverandre.

Men jeg er redd for å gjøre noe, i og med at han har kjæreste. Jeg tenker at jeg ikke ville blitt særlig glad om jeg hadde vært sammen med han - og at noen prøvde å stjele han fra meg. Det kan virke som at han liker meg - vi snakker veldig ofte. Men i det siste synes jeg det har virket som at han ikke har vært så pratsom. Kan det ha noe å gjøre med at han fikk høre av noen venner at vi flørtet fælt? Synes det kan virke veldig sånn... :S

Men i så fall.. Hva ville dere rådet meg til å gjøre?

Jeg vet ikke om jeg bare kan late som ingen ting, for jeg er helt forferdelig forelsket. Men skal jeg bare kjøre på, eller burde jeg ta det litt med ro?

 

Ville blitt fantastisk glad for respons :) Hilsen en forelsket vekt.

Det er ikke veldig god skikk å legge inn aksjer for fullt når han er opptatt. Det eneste som vel er tilnærmet moralsk akseptabelt, er vel å fortelle ham hva du føler, uten å prøve deg fysisk. Da kan han evt. gjøre et valg/gi en respons, uten at du har prøvd å forføre ham/friste ham til utroskap.

Lenke til kommentar
Vel, da har 3 jenter og én gutt ytret sin mening Yvonne, og likevel er 3 av 4 av min mening. Point taken? ;)

 

:roll: Tre jenter på et forum utgjør heldigvis ikke hele den kvinnelige befolkning.

 

Trenger jeg si annet enn at jeg håper for GUDS skyld ikke kvinneguiden er representativt for kvinner generelt? Makan til samling av konstant premenstruelle rødstrømpede mannshatere skal du lete lenge etter. Heldigvis tilsier min erfaring at kvinneguiden ikke representerer den jevne kvinne. Heldigvis.

 

LOL. :D

Heldigvis er det mer enn graviditetsforum på KG, men så har det kanskje litt med at jeg beveger meg i litt andre krester der inne etter 10 år på KG.

 

Og forresten; er det bedre med prepubertale guttunger på diskusjon.no egentlig?

Lenke til kommentar
Og forresten; er det bedre med prepubertale guttunger på diskusjon.no egentlig?

Bedre med prepubertale gutter enn mennhatende Ottar kvinnfolk :)

 

Merkelig, jeg har ikke den opplevelsen av kvinner på KG, men spørs hvilke forum på KG du følger. Man har generelt et par brukere som er mannehatere på samliv, så har du kvinnehaterne på singel, og så har du resten, som er så mye mer enn hatere av noe kjønn. Det blir dog litt feil å si at alle kvinner på KG er mannehatere, du har et par som ødelegger for andre som ikke er det. Jeg tilhører nok mer den eldre garden forumbrukere der inne som tilhører en gjeng som er langt fra noen mannehatere og som bruker andre måter å kommunisere på enn bare gjennom forum - f. eks dagbøker, blogger osv, og derfor merker jeg heller ikke så mye til dette.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...