Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, og hvis dere låner i banken blir det jo bare et lite månedsbeløp istedet for alt på en gang..det var tankegangen min, da.

 

Nei, altså, man betaler et depositum, og så betaler man i etterkant av bryllupet mesteparten av kostnadene (noe som gjør at by then så har vi spart opp nok til å betale for bryllupet). Men vi har studielån og alt annet i tillegg, så det får heller bli sparing. Orker ikke enda et lån. Da tar jeg/vi heller til takke med et annet lokale som er billigere hvis det skulle vise seg at vi ikke har råd (om vi finner et da).

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Jeg er ikke spesiellt 50'talls av meg, men jeg har flyttet tilbake til hjemtraktene og bor i nærheten av mine foreldre. Min samboers foreldre bor 5 min unna der vi har kjøpt oss tomt, og mine bor 7 min unna. Mine besteforeldre bor 5 og 10 min unna. Jeg kunne ikke forestilt meg å flytte langt unna, og bare la barna mine treffe besteforeldrene sine i jul- og sommerferie. Jeg er sjeleglad for å ha den støtten og hjelpen det er å ha to sett besteforeldre i nærheten.

 

Jeg forventer ikke at mine barn skal ta seg av meg når jeg blir gammel, men jeg ser hvilken glede mine foreldre og svigerforeldre har i at de nå skal få sitt første barnebarn, og den gleden håper jeg at jeg får dra nytte av selv når mine barn er like gamle som meg.

Du er kanskje ikke særlig 50'talls av deg, men enkelte av holdningene dine gikk ut på dato rundt den tiden. Og du må snart forstå (og ikke bare si at du forstår) at det du gjør er ikke fasiten. Jeg bor i stavanger, min mor bor over Bergen, men jeg er villig til å vedde en årslønn på at datteren som er på vei nå får se mormor oftere enn jul- og sommerferie. Det er ikke alltid enten eller. Endret av Nie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg kunne ikke forestilt meg å ha foreldre/svigerforeldre i umiddelbar nærhet, uansett hvor hjelpsomme de er, eller hvor fint det er at de ser unge osv. Hadde nok blitt for mye av det gode.

Lenke til kommentar
Jeg kunne ikke forestilt meg å ha foreldre/svigerforeldre i umiddelbar nærhet, uansett hvor hjelpsomme de er, eller hvor fint det er at de ser unge osv. Hadde nok blitt for mye av det gode.

 

den feilen har jeg gjort en gang. hun jeg var samboer med hadde kjøpt en enebolig med moren sin og de hadde en leilighet hver da huset var horisontalt delt. aldri mer. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg er ikke spesiellt 50'talls av meg, men jeg har flyttet tilbake til hjemtraktene og bor i nærheten av mine foreldre. Min samboers foreldre bor 5 min unna der vi har kjøpt oss tomt, og mine bor 7 min unna. Mine besteforeldre bor 5 og 10 min unna. Jeg kunne ikke forestilt meg å flytte langt unna, og bare la barna mine treffe besteforeldrene sine i jul- og sommerferie. Jeg er sjeleglad for å ha den støtten og hjelpen det er å ha to sett besteforeldre i nærheten.

 

Jeg forventer ikke at mine barn skal ta seg av meg når jeg blir gammel, men jeg ser hvilken glede mine foreldre og svigerforeldre har i at de nå skal få sitt første barnebarn, og den gleden håper jeg at jeg får dra nytte av selv når mine barn er like gamle som meg.

Du er kanskje ikke særlig 50'talls av deg, men enkelte av holdningene dine gikk ut på dato rundt den tiden. Og du må snart forstå (og ikke bare si at du forstår) at det du gjør er ikke fasiten. Jeg bor i stavanger, min mor bor over Bergen, men jeg er villig til å vedde en årslønn på at datteren som er på vei nå får se mormor oftere enn jul- og sommerferie. Det er ikke alltid enten eller.

 

 

Jeg har selv bodd langt hjemmefra, og trivdes ikke med det. Det er jo ikke til å stikke under en stol at min mor vil se sitt barnebarn langt oftere enn din mor vil se sitt barnebarn når hun bor i Bergen og du bor i stavanger. Om dere ikke har helt det samme forholdet som jeg og min mor har så har dere sikkert ikke noe imot at det ikke blir så ofte, og da er det jo flott for dere.

 

JEG trives med å bo i nærheten av min familie og gleder meg til å la mine barn vokse opp slik jeg selv gjorde, med hyppig kontakt med besteforeldre.

 

Dere ville bli overrasket over hvor lite 50'talls jeg er. Hadde jeg levd på 50'tallet hadde jeg ikke vært særlig populær, for jeg har hatt masse utenektekspalig sex, bor sammen med en jeg ikke er gift med (og skal ha barn!) og jeg jobber ;)

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg skikkelig.

Det er når mannfolk rydder på kjøkkenet !!!

Samboeren min stod opp før meg i går, og tok for seg kjøkkenet. Vasket skikkelig overalt.

Hva ser jeg i dag? Joda, da har han kastet buljongterningene og potetmelet. Sånn tilfeldigvis akkurat det jeg skulle bruke i dag, i saus og kake.

Han spurte om jeg var femti år, siden jeg hadde behov for potetmel. Nå har jeg sendt han rett opp på butikken for å kjøpe ny :p

Slik er det hver gang denne fyren min skal gjøre noe på kjøkkenet. Alt er flyttet på og noe kastet :!:

Men herregud, han er jo litt flink og da :love:

 

Blir spent på hvordan kaken min kommer til å smake, siden mannfolk skura ovnen med ovnrens i går. Lukter litt vel sitrus :hmm:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Om min hadde stått opp tidlig og ryddet kjøkkenet, så tror jeg heller jeg hadde blitt glad, enn å kjefte fordi han kastet matvarer som sjelden blir brukt. Heller ryddig kjøkken enn en bukett blomster, for å si det slik. En gave det ligger svette i er bedre enn en liten svipptur innom blomsterbutikken.

Lenke til kommentar
Forskjellen når vi rydder er at vi faktisk kvitter oss med ting og ikke bare stapper de inn en tilfeldig plass :roll:
Snakk for deg sjæl! :p

 

Tror det oftest er motsatt. Alle har vel en historie i familien om da en tante ryddet i garasjen og kastet halvparten, og så kom onkelen og bar mesteparten inn igjen...

Lenke til kommentar
Hei, vil det være sykt å spørre en jente på bussen om tlf nummer eller noe. Vet det blir feil, siden man går jo bare etter utseende. Men er bare sånn jeg er :(

 

Spørs om du vil at andre skal oppfatte deg som en grunn og overfladisk tulling, eller ikke, det. :)

 

 

Neeeida. Det er vel helt lov, det. De fleste går jo etter utseendet når de er på sjekkern uansett.

Lenke til kommentar
Hei, vil det være sykt å spørre en jente på bussen om tlf nummer eller noe. Vet det blir feil, siden man går jo bare etter utseende. Men er bare sånn jeg er :(

Hva med å begynne med å sette deg vedsiden av henne og snakke, istedet for å gå direkte på nr? Det kan du ta i enden av turen/samtalen.

Begynner det å bli kleint, kan du jo rett og slett si "oj, her skal jeg av" og evt legge til "men kan ikke jeg ringe deg, så kan vi treffes og fortsette samtalen?".

Lenke til kommentar
Hei, vil det være sykt å spørre en jente på bussen om tlf nummer eller noe. Vet det blir feil, siden man går jo bare etter utseende. Men er bare sånn jeg er :(

Hva med å begynne med å sette deg vedsiden av henne og snakke, istedet for å gå direkte på nr? Det kan du ta i enden av turen/samtalen.

Begynner det å bli kleint, kan du jo rett og slett si "oj, her skal jeg av" og evt legge til "men kan ikke jeg ringe deg, så kan vi treffes og fortsette samtalen?".

 

dritbra! (ser for seg at han går av bussen midt uti ødemarka fordi det ble kleint) :!:

 

 

Jeg er i storform, skal på ultralyd i morgen og gleder meg som en liten unge til julaften. Har hatt nedtelling siden jeg fikk timen for.... 7 uker siden :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...