Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan men vite at kjæresten manipulerer deg?

 

Det er, meg bekjent, kun én måte å finne ut av det på; du må gå inn i deg selv, huske tilbake til tiden før du møtte vedkommende, og mane frem de verdiene som virkelig betyr noe for deg. Så gjør du en vurdering av livet du nå leder i forhold til de verdiene. Enkelt? Langt i fra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Der se dere, kjærlighet er oppskrytt og bortkastet tid på furting og sutring og klaging og uendelige mengder drama. Gjør som meg og lev i sølibat. Mye bedre.

 

Dette vil jeg kalle resignasjon.

 

Mye bortkastet tid, furting, sutring, klaging, uendelig med drama, ja, kan hende i mange tilfeller.

Jeg er villig til å ta risikoen.

Lenke til kommentar
Der se dere, kjærlighet er oppskrytt og bortkastet tid på furting og sutring og klaging og uendelige mengder drama. Gjør som meg og lev i sølibat. Mye bedre.

 

Gratulerer til deg, Yvonne2! :)

 

Bytex: Er ganske enig med deg. Men fullendt sølibat er å dra det litt langt tho. Selv om man flytter fra gården, så er det lov å hoppe i høyet innimellom for det!

 

Men ang. kjærlighet så er det waste. Vi mennesker må være så uintelligente som går på den samme driten hver gang. Nesten alle her inne har vel brent seg på et forhold? Hvorfor gidde å svi seg flere ganger på samme tabben? Jada, "løøv" er så flott. Du legger deg, h*n er der. Du våkner, h*n er der. Ser hverandre ikke på noen timer eller en større stund, så er det "å, buhu, savner kjæresten min". For ikke å nevne alle de andre komplikasjonene et forhold medfører.

 

Nei, er så deilig å være singel.

Lenke til kommentar

Enig der. Men om det hadde vært slik at jeg aldri traff noen jeg ville dele livet mitt med. Noe som ikke er så særlig vanlig. Så hadde jeg heller fått barn på egenhånd, enn fått det med en mann jeg ikke var forelsket i / var usikker på / ikke var den rette osv. Er det en ting som kan forsure livet ditt så er det å få barn med feil mann.

Lenke til kommentar

Tenk deg et forhold der du har det helt fantastisk i, ja, la oss si flere år. Alt dere deler sammen på godt og vondt. Brudd eller ikke, jeg mener at det er verdt det. Man får nyttige erfaringer av sånt også. Mennesker kommer og går. Om man må gi slipp på noen man er glad i, kan man være åpen for å gi hjertet sitt til en annen som muligens kan gi enda mer.

Lenke til kommentar
Du må være nysingel ;)

 

Det ER deilig å være singel, de første månedene.

 

Skal du være singel hele livet går du glipp av uendelig mye. For ikke å snakke om hvor trist livet ditt blir når du sitter der og er gammel og ikke har noe familie igjen fordi du ikke fikk barn og heller ikke får barnebarn

Nei, må ikke det for å syns at det er deilig å være singel. Jeg er på tredje året, og jeg trives bedre enn noengang.

 

Prøve å skremme h'n inn i å endre mening om singellivet funker ikke. Men det er litt trist at det finnes mennesker som tenker sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Skal du være singel hele livet går du glipp av uendelig mye. For ikke å snakke om hvor trist livet ditt blir når du sitter der og er gammel og ikke har noe familie igjen fordi du ikke fikk barn og heller ikke får barnebarn

Can you hear me back there in the 50th's?

Lenke til kommentar

Jeg syns han kommer med ett bra argument, jeg. Det er ikke lenger slik at det er unga som tar seg av deg når du blir gammel. Min mor har mer omgang med sine venninner, enn med meg. Jeg har jo flyttet langt bort. Og slik det høres ut som på min lillebror, så havner han også ett stykke unna. Så da sitter hun der, om pappa dør først, uten noen. Endatil hun hoppet på mann og barn-toget.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person, diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep er forbudt. Trolling likeså. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål. I henhold til retningslinjene ble '4' innlegg slettet fra tråden.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

Lenke til kommentar
Jeg syns han kommer med ett bra argument, jeg. Det er ikke lenger slik at det er unga som tar seg av deg når du blir gammel. Min mor har mer omgang med sine venninner, enn med meg. Jeg har jo flyttet langt bort. Og slik det høres ut som på min lillebror, så havner han også ett stykke unna. Så da sitter hun der, om pappa dør først, uten noen. Endatil hun hoppet på mann og barn-toget.

 

Jeg er ikke spesiellt 50'talls av meg, men jeg har flyttet tilbake til hjemtraktene og bor i nærheten av mine foreldre. Min samboers foreldre bor 5 min unna der vi har kjøpt oss tomt, og mine bor 7 min unna. Mine besteforeldre bor 5 og 10 min unna. Jeg kunne ikke forestilt meg å flytte langt unna, og bare la barna mine treffe besteforeldrene sine i jul- og sommerferie. Jeg er sjeleglad for å ha den støtten og hjelpen det er å ha to sett besteforeldre i nærheten.

 

Jeg forventer ikke at mine barn skal ta seg av meg når jeg blir gammel, men jeg ser hvilken glede mine foreldre og svigerforeldre har i at de nå skal få sitt første barnebarn, og den gleden håper jeg at jeg får dra nytte av selv når mine barn er like gamle som meg.

Lenke til kommentar

Nå har bryllupsplanleggingen begynt. Og nei, jeg gjør det ikke fordi jeg er noen bridezilla, men for at vi skal rekke å spare opp penger nok til å holde et bryllup. Det er koselig, men jeg river meg snart i håret når det gjelder å finne bryllupslokale. Altså, det er ganske enkelt å finne de som er ledige på vår dato, problemet er bare at det blir så sinnsykt dyrt. Jaja, greit det er to år til sier jeg bare.(..)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Gratulerer :) Er jo noe man bare vil gjøre en gang og huske det for livet, så helt naturlig å begynne å planlegge i god tid. Er ikke en person som forventer at alt skal være perfekt, men selv jeg, til å være av mannlig kjønn, ønsker noe som begge vil huske for alltid.

 

Når jeg tenker meg om, hvis alt hadde gått bra den gang, hadde jeg også vært forlovet nå. Noen ganger er jeg temmelig glad for at det ikke ble noe av, hadde ikke hatt noe bra framtid som man hadde trodd. Er rart hvordan man ikke klarer å se ting klart noen ganger.

Lenke til kommentar

Mhm, ja. Kjæresten min og jeg tittet sammen gjennom lokaler i går, og det var veldig koselig. Synes det er litt stas at han også bryr seg. Vi falt begge pladask for gjestestuene på Norsk folkemuseum, siden vi er veldig knyttet til stedet begge to av personlige grunner. Vi ble sammen der, og har delt mange gode minner på det stedet.

 

Problemet er egentlig prisen. Jeg vil helst strupe ned så mye som mulig, samtidig vil jeg ikke at det skal gå utover feiringen. Alt er så sabla dyrt i Oslo og Akershus, og hvis det er billig, så er det f. eks ikke mulighet for å gifte seg ute (vi skal ikke ha kirkebryllup), eller store nok lokaler til å gifte seg inne i tilfelle dårlig vær. En del lokaler har også et minstetak på 40 gjester, og siden vi skal ha rundt 33-35 stykker, så blir jo det litt vanskelig. Til nå er gjestestuene vårt beste alternativ, men prisen blir til sammen 58 375 kr, inkludert leie av lokaler, 3-retters, rød- og hvitvin, bryllupskake, kaffe avec for ca 33 gjester, samt kokk og servitører + musikkanlegg.

 

Er glad kjolen min var billig sier jeg bare. :!:

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...