Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjærlighetslivet mitt går selvfølgelig dårlig. Har holdt på med ei jente en stund nå og vi var vel på grensa til å bli offisielt kjærester, da hun finner ut at hun kom inn på skole 20 mil nordover. Typisk my luck..

Bil/busskort? 20 mil er ikke kjempemye altså, det er 2,5 timer. Man kan besøke hverandre ikke bare helger, men t.o.m ukekvelder/netter.

Vel, jeg er 16 år, begynner på andreåret på videregående til høsten, og da gidder ikke jeg noe avstandsforhold. Hadde kanskje vært annerledes om vi faktisk hadde vært sammen en stund.

Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere, så venter jeg på at noen faller på/for meg.

Ellers består livet av arbeid, arbeid og atter arbeid! Saldoen på bank-kontoen min elsker meg iallefall. :)

Kan jeg låne bankkontoen din i 10 minutter? We will be making short work of it !

Bare så dere vet, alt er ikke fryd og gammen her. Jeg og kjæresten må ligge på hvert våres rom i de dagene jeg er her, kristne svigerforeldre :ph34r:

Men så har jeg jo verdens herligste kjæreste, worth it ! :love:

Lenke til kommentar
kan godt hende det kan diskuteres men jeg ville iallefall satt pris på om folk rundt meg fortalte at kjæresten humpet rundt på andre (eller sådann prøvde på det) enn å leve uvitende.

Jeg ville ikke visst det. Ville heller vært lykkelig uvitende.

Lenke til kommentar

vet ikke om deg men jeg har hatt utro samboer. jeg aner ikke hvor lenge det hadde pågått (det er vel en av de tingene jeg ikke vil vite) men når en part i et forhold først er utro er det liten vits for meg å fortsette i det forholdet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

...men når en part i et forhold først er utro er det liten vits for meg å fortsette i det forholdet.

+1 Jeg hadde også foretruket å visst det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

...men når en part i et forhold først er utro er det liten vits for meg å fortsette i det forholdet.

+1 Jeg hadde også foretruket å visst det.

+2.

Er verre om at jeg finner ut at fruen har vært utro i lang tid,enn at jeg finner ut at hun har vært utro en gang\nylig.

Lenke til kommentar

fant ikke noe bedre sted å skrive, men må bare få ned følelsene mine - kanskje noen kan se om de egentlig er logisk? De kom tross alt etter et lite angstanfall nesten, en følelsessammenbrudd.

Jeg har kjent en jente i snart 1,5 år, vi har flørtet mye, og de siste månedene ganske mye - hun visste jeg likte henne, hun var avventende pga studiesituasjonen. Nå har hun kommet inn i Bergen, og jeg bor i Oslo - ikke så langt at det er umulig, men langt. Men det er ikke problemet.

Denne helgen skulle hun overnatte mens jeg var alene hjemme - ironisk nok blir hun syk dagen før, og i utgangspunktet har jeg ikke noe grunn å betvile henne. Men jeg blir veldig skuffet, selvfølgelig - det hang mest sammen med at mye annet hadde gått galt -så det blir som halmstråene som en for en faller ut av hånden, til du bare har et igjen å se frem til - når det da faller ut, så blir det for mye.

Det, også tror jeg at det å komme så nære en person at jeg kunne liksom oppleve en trygg havn en helg, en trygghet dessverre ingen av vennene mine kan gi meg - så merker du at du egentlig savner det, selv om du vet du aldri har tid.

Jeg jobber 2 jobber, 1 100% og en 25%, samt skal studere jus 1. avdeling til høsten. Hvor mye jeg enn ønsker, jeg har ikke tid til kjæreste tror jeg - ellers, så måtte hun tålt at jeg hadde mye å gjøre.

Det som er så bittert nå er mer at hun jeg likte og som skulle overnatte ble merkelig de siste dagene, intusjonen min sa noe var galt, for hun var avvisende og mindre kosete av seg - noe rimte ikke, på fredag ble hun syk - men hun forstod ikke hvorfor jeg ble så skuffet, og på meg virket det selv om hun sa det motsatte at hun ikke brydde seg.

Svarene jeg fikk var mer; det er ikke verdens undergang, du har andre venner og aldri si aldri til om dette kan skje igjen - når du er følelsesmessig sliten, og trist, så er slike ting, og spesielt det siste ren tortur å høre på.

For meg var det i hvert fall å høre aldri si aldri, nesten det samme som å høre kanskje - vet ikke om jeg vil.

Hun forstod ikke meg, så jeg blottla nærmest følelsene mine for henne, hva jeg følte osv i en mail - lørdag kommer ( i dag) og jeg hører ingenting.

Jeg er bekymret for henne, og for svaret som jeg venter på - egentlig skulle jeg ikke på msn, men jeg logget på som vis som frakoblet - og hvem var pålogget, jo hun.

Samtalen var vel den mest monotone jeg har hatt på lenge, for det føltes veldig som jeg forstyrret og maste, og svarene var korte og avvisende.

Når jeg spurte om hun hadde lest mailen og hvordan hun følte seg, så var svaret:

ja...lest den...forstår mye mer nå....bedre ja

Det var alt, jeg ventet noen minutter for å se om noe mer kom, før jeg skrev;

greit, jeg forstår hintet, go bedring - som svar; oki,takk

Den føltes som en kniv i hjertet - du gleder deg til å se en person, og hun gir samme inntrykk, når det går galt virker det som du er eneste som genuint bryr deg, og når du blottlegger deg - så avvises du som en kald isbit smelter i helvete...

Kan noen fortelle meg jeg tar feil? Jeg ønsker egentlig å ta feil, men hvordan kan jeg tolke dette?

Jeg kan ikke snu dette til noe annet enn det er, det ville aldri gått bra om hun kom - og kanskje jeg er bedre tjent med å tenke at dette var skjebnen som reddet skinnet mitt igjen fra en verre skjebne.

En kunne jo tenkt seg konsekvensene av at jeg hadde fått henne på besøk, og hun hadde oppført seg slik dette gir indikasjoner på under eller etter - hadde vi kost og jeg fikk mer følelser, så hadde veien ned vært vesentlig brattere enn den er nå....men, kan noen fortelle meg hva jeg skal tenke, jeg forstår ikke noe.

Lenke til kommentar
Den føltes som en kniv i hjertet - du gleder deg til å se en person, og hun gir samme inntrykk, når det går galt virker det som du er eneste som genuint bryr deg, og når du blottlegger deg - så avvises du som en kald isbit smelter i helvete...

Ikke for å snoke, men hva skrev du i mailen til henne?

Jeg må si jeg har vært i omtrent samme situasjon som deg, da jeg gledet meg til å se denne jenten, jeg fikk signaler på at hun var interessert, men så plutselig ble hun "kald" og brukte en hel dag, og ofte mer, på å svare på en melding, når hun brukte toppen en time før. Dette var da rett før jeg skulle besøke henne der hun bor, men etter en del snakking på msn om hvordan jeg hadde opplevd situasjonen, hadde hun egentlig ikke noe særlig forståelse for at det kunne tolkes dithen at hun var interessert i noe mer enn vennskap og ble verre å ha med å gjøre, så da så jeg bare at jeg dropper det besøket og nå vet jeg ikke helt hvor jeg har hun.

Jeg gjorde også noe av det samme som deg, bare at jeg ikke skrev det i en mail, jeg bare snoket litt på msn mtp sånn "hva skjer med" ditten og datten og hva vil du med dette osv?

Det førte egentlig ingensteds hen bortsett at jeg fant ut hva hun syntes om meg da, og var sikker på hva hun mente, og ellers ble helt bestemt på at jeg droppet den turen ned til hun som vi hadde snakket om og omtrent planlagt i 1 måneds tid.

Litt rart, men jeg opplevde det som at hun plutselig "snudde", men i følge hun selv så gjorde hun aldri det, hun var aldri "sånn og sånn" (interessert på den måten)

Ellers til dere andre folk hvordan skal man tolke det at en person sier noe sånt som "satt faktisk akkurat og tenkte på deg"? (sendte bare en random melding, husker ikke helt hva jeg skrev)

Og i tillegg da jeg skal studere det som hun skal, bare i Norge, med en gang jeg nevnte dette så var det sånn "ja, du skal studere x fag du ja, kanskje du får interessen for det og flytter til Danmark og kan studere her sammen med meg?" Det kom liksom med en gang jeg nevnte at jeg skulle ta det faget som hun også skal ta, bare i Danmark.

Fulgt av en fin ramse smileys... er ikke det litt rart veldig overivrig å si noe sånt?

Jeg har nok fortalt denne historien en million ganger før akkurat i denne tråden men jeg kan si såpass at vi på slutten av skoleåret ikke var bestevenner, som jeg mener er omtrent eneste måten man kan bruke noe sånt som dette til guttevenner uten å antyde noe annet.

Hva sier folket?

(slapp av, jeg har gitt opp det prosjektet for lengst, bare trenger feedback)

Lenke til kommentar

"Satt akkurat og tenkte på deg" er ikke noe jeg ville tolket i det hele tatt, i alle fall ikke om jeg skal se på hvordan jeg bruker den setningen. Om jeg nettopp har tenkt på noen, eller sitter og tenker på noen, og får en melding av dem, så må det kommenteres. Gøye tilfeldigheter må alltid kommenteres. ^^

Angående det med å studere det samme, og da studere det med henne i danmark. Jeg ville ikke tolket det noe særlig, ikke om studiet og alle på studiet var helt nytt for henne, i alle fall. Skummelt, og da blir tanken på at noen man kjenner og har noe til overs for (enten det er romantisk eller ei) veldig fristende. I alle fall i mitt hode. Men herlighet, jenter er ikke logiske skapninger, vi snur og snur, og snur, og vi vet det sjelden selv. Enten det, eller så er det ett beregnende stykke kvinnfolk, og de vil man vel styre unna uansett.

Og jeg må bare si jeg er så sjalu på alle dere som reiser rundt på kjærlighetsferie akkurat nå. Jeg har så lyst, men de eneste turene som passer økonomien tilsvarer flyvinger lenge etter at flyselskapene bare ler av meg om jeg vil ombord på ett fly. Men, bare vent, vi skal ta det igjen neste år. 8D

Lenke til kommentar
"Satt akkurat og tenkte på deg" er ikke noe jeg ville tolket i det hele tatt, i alle fall ikke om jeg skal se på hvordan jeg bruker den setningen. Om jeg nettopp har tenkt på noen, eller sitter og tenker på noen, og får en melding av dem, så må det kommenteres. Gøye tilfeldigheter må alltid kommenteres. ^^

Angående det med å studere det samme, og da studere det med henne i danmark. Jeg ville ikke tolket det noe særlig, ikke om studiet og alle på studiet var helt nytt for henne, i alle fall. Skummelt, og da blir tanken på at noen man kjenner og har noe til overs for (enten det er romantisk eller ei) veldig fristende. I alle fall i mitt hode. Men herlighet, jenter er ikke logiske skapninger, vi snur og snur, og snur, og vi vet det sjelden selv. Enten det, eller så er det ett beregnende stykke kvinnfolk, og de vil man vel styre unna uansett.

Om det første, det er jo en forklaring, men for meg er bruken av det utenom i den romantiske "settingen" ikke-eksisterende, som er nok del av grunnen til at jeg trodde dette var et "tegn".

Jeg er med på forklaringen på nummer to da, den tar jeg nå. Men jeg synes fortsatt det er underlig å si det og faktisk mene. Det var jo ikke tull... Men det er nå bare meg.

Jo, også var det en gang hun kom tilbake fra England etter én uke, så kom hun på facebook, da jeg var forholdsvis opptatt og hun var veldig ivrig og jeg sa (spøkefullt) at hun ikke skulle mase, så sa hun at "jeg har bare savnet deg sånn" som svar til dette.

Sikkert vanlig for folk flest, men jeg finner dette også litt rart, da jeg som sag ikke helt skjønte hvorfor jeg plutselig skulle bli hennes "bestevenninne" over natten, men men, gjort er gjort.

Jeg håper at jeg kan fortsatt ha et fint venneforhold til denne jenten, da hun er en helt utrolig jente, men da etter en viss tid for å få hele greien på avstand.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...