Kloever Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 En av de jeg bor sammen med skal fri til dama i dag, vært sammen i 3 mnd i dag og han har planlagt det siden juni en gang. Det er ikke noen fasit på det og noen ganger vet man bare at det er riktig, også så tidlig, men er litt skeptisk. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 En av de jeg bor sammen med skal fri til dama i dag, vært sammen i 3 mnd i dag og han har planlagt det siden juni en gang. Det er ikke noen fasit på det og noen ganger vet man bare at det er riktig, også så tidlig, men er litt skeptisk. Tja, tidlig for noen kan være riktig for andre. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 En i klassen min i videregående fridde og gifta seg med ei dame etter 2 mnd sammen. Det var før sommerferien. Når vi møttes igjen i august hadde de "slått opp". Veldig modent Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvorfor haste sånn? Hvorfor er det så viktig å få en ring på fingeren med en gang. Jeg nyter det å "bare" være kjæreste. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 11 mndsdag i dag/går. Ikke at det er så veldig stort å feire sånn sett, men vi tok oss en tur på kinarestaurant allikevel og koste oss veldig. Forelska som aldri før, hehe. Det har gått snart 2 år siden jeg møtte kjæresten min for første gang. Tiden flyr! :s Den 7.7 er det to år siden vi forlovet oss Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 ..da er det vel på tida å gifte seg/sette en dato? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Nja.. Først skal vi kjøpe oss hus, og diverse. Ikke barebare å gifte seg. Mye som må planlegges, og det orker jeg ikke med det første. Det koster også noen kroner. Vi stresser ikke med andre ord Men det blir nok innen fem år, bare for å sette en "dato". Endret 9. juli 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Lillesøster går rundt og er dritnervøs, fordi typen har sagt han vil bli gift før han er 30, og er 29 nå. Også skal de på tur til Thailand om noen uker, tipper han frir til henne da. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hvorfor haste sånn? Hvorfor er det så viktig å få en ring på fingeren med en gang. Jeg nyter det å "bare" være kjæreste. Hvorfor vente om man er sikker? For min eller min kjæres del handlet det aldri om å få "ring på fingeren", det var, og fremdeles er, i stedet et symbol på vår kjærlighet. Så kan folk si det var for tidlig, folk kan si det ikke er riktig for dem osv, men dem om det. Det som føles som hast for noen, kan være helt passe for andre, enkelt og greit. Nja.. Først skal vi kjøpe oss hus, og diverse.Ikke barebare å gifte seg. Mye som må planlegges, og det orker jeg ikke med det første. Det koster også noen kroner. Vi stresser ikke med andre ord Men det blir nok innen fem år, bare for å sette en "dato". Ja, hvorfor stresse? Vi skal ikke gifte oss før i 2011, så har vi tid til å spare opp penger, planlegge osv. Først og fremst er det pengene det er snakk om, og både jeg og kjæresten vil ha et ordentlig og fint bryllup. Og selv om ingen av oss ser for oss bryllup i 100 000 kroners-klassen, så tar det noen år å spare opp penger allikevel. Synes det bare er fornuftig å gjøre som dere gjør. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Et symbol? Kjærlighet trenger ikke noe symbol. Uten at det er rettet mot noen her, virker det som om det er veldig viktig for noen å ha ring på fingeren og være forlovet. Nærmest som om en forlovelse er noe eget i seg selv, mer enn bare en betegnelse på perioden mellom frieriet og ekteskapsinngåelsen. Men det har vi vær innom før i tråden, og folk har forskjellige meninger om det, tydeligvis. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Et symbol? Kjærlighet trenger ikke noe symbol. QFT. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Et symbol? Kjærlighet trenger ikke noe symbol.Uten at det er rettet mot noen her, virker det som om det er veldig viktig for noen å ha ring på fingeren og være forlovet. Nærmest som om en forlovelse er noe eget i seg selv, mer enn bare en betegnelse på perioden mellom frieriet og ekteskapsinngåelsen. Men det har vi vær innom før i tråden, og folk har forskjellige meninger om det, tydeligvis. Jeg tror du legger litt for mye i det jeg skrev med "symbol", som om det er noe negativt. Kjærligheten er der uansett forlovelsesring eller giftering, men for oss var det en fin gest å gjøre for hverandre, å love hverandre troskap for resten av livet, vi kjøpte hverandres ringer og det ble liksom en liten søt "sermoni" ut av det. Kjærligheten trenger ikke et symbol, men allikevel synes vi det var hyggelig allikevel. Dét er det den er, kjærligheten er der uansett, så hvorfor ikke feire den, omfavne den? Vi gjorde det ikke for å vise andre at vi var forlovet, vi gjorde det får vår egen skyld, og personlig fortalte jeg også kun mine nærmeste om forlovelsen, så det er kun en ting mellom oss. Så er det klart, noen synes det var cheezy, vi synes dog det var søtt og riktig for oss. I tillegg var det også viktig på det tidspunktet, et tidspunkt i et avstandsforhold som trenger absolutt hengivenhet og trofasthet for å få ting til å fungere. Det var vår måte å gjøre det på, og ekstra koselig var det å ha noe som kunne minne meg om han når jeg savnet ham ekstra mye. Vi trengte kanskje også det symbolet det gjenspeilte, og ærlig talt, hva pokker er galt med et symbol? Ikke har jeg en stor stein å vise fram heller, men det er dog ikke det viktigste for meg, det er er faktisk at den står for vår kjærlighet. Hvis det er så ille, så får heller folk skyte meg. Endret 9. juli 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hehe, dere har jo en plan for bryllupet virker det som, og to år er jo ikke all verdens tid, så dere kommer inn under min definisjon av forlovelse. Lucky u. Men jeg har f.eks. en kompis som er "forlovet". Det vil si at han har ring på fingeren fordi damen hadde lyst, men han har ingen planer om å gifte seg. Forlovelsen er på "ubestemt tid!. Da er de jo egentlig ikke forlovet, de er samboere med ring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Forlovelse har mistet all mening i dagens samfunn. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Hva forlovelse er for hvert enkelt par får være deres greie. Akkurat som ekteskap, bryllup, familie osv har ulik mening for oss alle. Folk får gjøre det som funker best for dem og det som gjør dem lykkelig sier nå jeg. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Herregud, hvorfor være et A4 menneske som må gjøre ditt og datt fordi "alle andre gjør det.." Du MÅ sette en dato når du forlover deg. Du MÅ også være gift før du får barn eller omvendt. Du MÅ ha være sammen med din kjære i så og så lang tid før dere får ring på fingeren. Piss meg i øret. Jeg gjør akkurat det jeg føler for, og kan egentlig spare meg enkelte kommentarer rundt dette, som blir spydd ut i hytt og pine. Men siden dette er et diskusjonsforum, så må jeg bare tåle det. Jeg mener med andre ord at det er må være opp til hver enkelt over hva ringen betyr for hvert enkelt par. Endret 9. juli 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Forlovelse har mistet all mening i dagens samfunn. Sier jeg og. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Tja, å forlove seg betyr faktisk å avtale giftemål. Man kan selvfølgelig mene hva man vil med en ring, men man kan ikke bestemme selv hva et ord betyr. (Nei, jeg sier ikke at man MÅ ha en dato, men mener faktisk at man bør ha tenkt noen tanker rundt det. Hvis man skal gifte seg "en eller annen gang i fremtiden" har man jo tydeligvis ikke tenkt så nøye over det. Og hvorfor haste med å avtale giftemål (aka forlove seg) da - hvorfor ikke bare være fornøyde som samboere? Er det ikke "godt nok"? Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Hva forlovelse er for hvert enkelt par får være deres greie. Akkurat som ekteskap, bryllup, familie osv har ulik mening for oss alle. Folk får gjøre det som funker best for dem og det som gjør dem lykkelig sier nå jeg. Herregud, hvorfor være et A4 menneske som må gjøre ditt og datt fordi "alle andre gjør det.." Du MÅ sette en dato når du forlover deg. Du MÅ også være gift før du får barn eller omvendt. Du MÅ ha være sammen med din kjære i så og så lang tid før dere får ring på fingeren. Piss meg i øret. Jeg gjør akkurat det jeg føler for, og kan egentlig spare meg enkelte kommentarer rundt dette, som blir spydd ut i hytt og pine. Men siden dette er et diskusjonsforum, så må jeg bare tåle det. Jeg mener med andre ord at det er må være opp til hver enkelt over hva ringen betyr for hvert enkelt par. Nei. Hva en ring betyr kan du bestemme helt selv. Kall det en løftering eller kjærestering om du vil. Men hva forlovelse betyr kan du overhodet ikke bestemme selv, det har en definisjon ihht ordboka og det norske språk. Det har tilogmed en juridisk betydning. "Engaged" er kort for "engaged to be married". Gidder ikke pisse deg i øret idag, spør "forloveden" din heller. Korrekt, ufravikelig konklusjon: Forlovelse = løfte om ekteskap. dvs i de aller fleste tilfeller, et frieri og en aksept av nevnte frieri. Fjortis-"forlovelse" er ikke forlovelse. Endret 9. juli 2009 av toth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå