Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

dritbra, du sier jo selv at du aldri helt seriøst har gitt en kompis en klem og sagt at du er glad i han. Gjør ikke det deg til en minst like stor kvisete ungdomskolegutt som mine "machokamerater"?

Neida. For hadde det vært naturlig/påkrevd/nødvendig/poeng, hadde jeg ikke hatt noe problem med å gjøre det. Å si "jeg er glad i deg" i en spøkefull tone er likefullt å gi uttrykk for at man er glad i personen. Uansett er prinsippet enkelt: Er man glad i noen, finnes det ingen grunn i verden til at det skal være galt å si det.

Å si det til mor/far har bare aldri vært veldig naturlig gjennom oppveksten, men å si det til min søster begynner å bli ganske naturlig.

Jeg er i bunn og grunn fryktelig dårlig på å uttrykke følelser i ord, inkludert anger og glad-i. Men jeg har funnet ut at det ikke tjener til noe å holde det inne, men det tjener til en hel haug å faktisk si det. Min søster blir kjempeglad når jeg sier jeg er glad i henne, så det er utelukkende positivt å gjøre det, skader ingen, gagner flere.

 

onelove1.jpg

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og her er jeg veldig enig med deg toth. Det hadde ikke gjort meg noe sånn sett å si at jeg er glad i mine foreldre, det er bare det at det liksom ikke er naturlig å si det. Handler jo ikke om at man skammer seg eller noe slikt, men at det ikke føles naturlig. Hadde det derimot vært en situasjon hvor det føltes naturlig, så ja, da hadde jeg jo sikkert sagt det også. :)

Lenke til kommentar
Æ dævve

æ å.

 

Jeg har ALDRI hørt en mann fortelle en kompis at han er glad i han.

Det kan være slike fyllegreier "du vet jeg er glad i deg.." om det oppstår noe. Men sett bort i fra det, så har jeg aldri hørt noe lignende :hmm:

 

 

Men fint for de som greier å uttrykke følelser på denne måten :)

Lenke til kommentar
Jeg har ALDRI hørt en mann fortelle en kompis at han er glad i han.

 

Det er litt trist. Jeg har hvertfall en kompis jeg kan si at jeg er glad i. Men nå har vi vokst opp sammen og vært venner i hvertfall 15 år, så jeg regner med at det ikke er et helt vanlig vennskap.

Lenke til kommentar

Tuller dere? Altså, jeg kan ikke si jeg har en masse guttekompiser som går rundt og sprer kjærligheten sin til alle og enhver, men jeg kan komme på svært få av dem som ikke kan si at de er glad i hverandre. Mener ikke akkurat at de går opp til hverandre og sier dødelig seriøst "jeg er glad i deg", men de får da sagt det. Er det virkelig så uvanlig? I så fall fornekter jeg det, og fortsetter å omgi meg med mennesker som ikke må ha 20 lag betong utenpå følelser, for det må jeg tilstå jeg finner en smule patetisk.

Lenke til kommentar
Tuller dere? Altså, jeg kan ikke si jeg har en masse guttekompiser som går rundt og sprer kjærligheten sin til alle og enhver, men jeg kan komme på svært få av dem som ikke kan si at de er glad i hverandre. Mener ikke akkurat at de går opp til hverandre og sier dødelig seriøst "jeg er glad i deg", men de får da sagt det. Er det virkelig så uvanlig? I så fall fornekter jeg det, og fortsetter å omgi meg med mennesker som ikke må ha 20 lag betong utenpå følelser, for det må jeg tilstå jeg finner en smule patetisk.

"toth liker dette :thumbup:"

 

Jeg har ALDRI hørt en mann fortelle en kompis at han er glad i han.

 

Det er litt trist. Jeg har hvertfall en kompis jeg kan si at jeg er glad i. Men nå har vi vokst opp sammen og vært venner i hvertfall 15 år, så jeg regner med at det ikke er et helt vanlig vennskap.

De fleste kameratene mine har jeg og kjent i alt fra 10 til 20 år faktisk. Klart man er glad i dem etter så lang tid!

Lenke til kommentar
De fleste kameratene mine har jeg og kjent i alt fra 10 til 20 år faktisk. Klart man er glad i dem etter så lang tid!

 

Vel, etter at samtlige av mine barndomskamerater flyttet til utlandet, så har jeg begynt å sette mer pris på det gode vennskapet jeg har med dem. Jeg ga iallefall den ene kameraten en skikkelig god klem når han kom hjem fra det første studieåret i utlandet, og følte meg ikke noe mindre mandig av det akkurat.

Lenke til kommentar
Jeg har jo likt denne jenten siden etter jul en gang og da vi snakket på tlf dristet jeg meg til en "glad i deg", og det er jeg jo virkelig, litt for å se reaksjonen også da. Da fikk jeg en "i lige måde" tilbake igjen, uten at det var noe nøling eller at hun virket overrasket over at jeg sa det.

 

Så det jeg lurer på er om du kunne ha komt med en slik reaksjon dersom du ikke var interessert i denne personen

Ja, jeg har ingen problemer med å fortelle venninner/kamerater/andre jeg er glad i at jeg er glad i dem :)

 

Hmm, det kan jo selvsagt være det også, men jeg har aldri hørt hun si det til noen før. (og vi var veldig mye sammen i "gjengen"

 

Og ville du hatt samme reaksjon dersom den andre personen åpenbart mente dette som noe mer enn en "vanlig" glad i deg til venner/venninner? (var over telefon, så hun hørte nok det).

 

Burde kanskje snakke med henne om hva som skjer/hva hun vil, da jeg har allerede latt muligheter gått fra meg fordi jeg føler at meg og hun er på en sær måte "sammen".

 

Hva hun gjør nå som hun er på Roskilde, aner jeg ikke, men jeg har da hvertfall fått én melding, hehe. Vet liksom ikke om det er fritt fram eller hva... :hmm:

 

Angående bruken av "glad i deg": jeg ville aldri sagt det til familie, venner, slekt osv. Har kun sagt det til hun her og tidligere kjærester.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Sier stadig til kompisene mine at jeg er glad i dem. Gir dem også en solid kompisklem om det er lenge siden sist. Samme gjelder familiemedlemer. Dama(som kom hjem fra syden i dag, og som jeg har kost med stortsett hele dagen :love:) er dog den enste som får høre "jeg elsker deg". :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjesten

OUFF, jeg er så full av hat nå. Sorry for klagingen, men jeg bare må få det ut et sted. Glad for at jeg kom over denne tråden. Kvinnesynet mitt er helt fucked up. Jepp, jeg beklager, men jeg klarer ikke endre på det. Presist når du tror at du har funnet hun som er anerledes, og som ikke har pult skog og hvermann fra før, så viser det seg at du tar feil; hun er akkurat som alle andre du har møtt, og alt det hun sa til deg var i utgangspunktet renspikka BS.

 

For å gjøre en lang historie kort: Min aller første ordentlige forelskelse fikk jeg for ca. 2 år siden. Jeg hadde skylapper foran øynene som ikke fanget interessen hennes, og etter litt innabords hudflettet hun meg for at jeg ikke gjorde noe mer ut av "oss to". Kort tid etter dette fikk hun kjæreste, og jeg skjønte at dette er lost case. Jeg brukte lang tid på å komme over henne. Over 1 1/2 år gikk det før jeg endelig klarte å skjønne at det finnes flere vaginaer i Norge. Blikkveksling og dritt var det nærmeste vi hadde av kommunikasjon, og vi snakket aldri sammen med mindre vi var absolutt nødt i skolesammenheng. Dette endret seg for et par uker siden når vi tilfeldigvis møttes på samme fest. Hun åpenbarte seg for meg, og jeg fikk da en bekreftelse på ting jeg hadde mistenkt lenge. Hun kysset meg, og var så sykt keen på å møtes mer i sommer. Før hun dro sa hun "når du blir edru i morgen så vet jeg at du aldri kommer til å huske dette. Men det gjør ikke noe, for det gjør jeg." Jeg var i himmelen!

 

Det jeg trodde jeg fant, det tok slutt. Jeg hørte ingenting mer fra henne, hun tenkte fortsatt på eks-kjæresten sin, viste det seg. Forståelig nok, da får jeg i hvert fall en grunn til at det ikke går, og jeg har null interesse av å være #2. I går møtte jeg hun igjen, da i full sving med flere gutter. Hun kysset en av dem rett foran trynet mitt, før de ble hentet av broren til han hun sto med, mens hun kikket for å se om jeg fikk med meg det hele.

Lenke til kommentar
Sier stadig til kompisene mine at jeg er glad i dem. Gir dem også en solid kompisklem om det er lenge siden sist. Samme gjelder familiemedlemer. Dama(som kom hjem fra syden i dag, og som jeg har kost med stortsett hele dagen :love:) er dog den enste som får høre "jeg elsker deg". :)

Sterke ord. Lenge har dere vært sammen?

Lenke til kommentar
Sier stadig til kompisene mine at jeg er glad i dem. Gir dem også en solid kompisklem om det er lenge siden sist. Samme gjelder familiemedlemer. Dama(som kom hjem fra syden i dag, og som jeg har kost med stortsett hele dagen :love: ) er dog den enste som får høre "jeg elsker deg". :)

Sterke ord. Lenge har dere vært sammen?

 

Hvorfor i alle dager spør du om det? Sitter du på info om at de ikke har vært "lenge nok" sammen?

Lenke til kommentar
Sier stadig til kompisene mine at jeg er glad i dem. Gir dem også en solid kompisklem om det er lenge siden sist. Samme gjelder familiemedlemer. Dama(som kom hjem fra syden i dag, og som jeg har kost med stortsett hele dagen :love: ) er dog den enste som får høre "jeg elsker deg". :)

Sterke ord. Lenge har dere vært sammen?

jeg har hvertfall den meninga "hvorfor være sammen,viss man ikke elsker hverandre?"

Lenke til kommentar
Sier stadig til kompisene mine at jeg er glad i dem. Gir dem også en solid kompisklem om det er lenge siden sist. Samme gjelder familiemedlemer. Dama(som kom hjem fra syden i dag, og som jeg har kost med stortsett hele dagen :love:) er dog den enste som får høre "jeg elsker deg". :)

Sterke ord. Lenge har dere vært sammen?

 

Høres sikkert rart ut, men har ikke noen dato. Ble kjent med jenta to-tre år tilbake (okei, gikk i klasse på barne- og ungdomsskolen, men var først da vi ble ordentlig kjent med hverandre), snakket en del med henne fra dag 1 da. Også kom vi bare nærmere og nærmere hverandre. For et år tilbake ca. så kom vi vel over i det stadiet der man kan si man "holder på", vi kom da stadig nærmere og nærmere, og nå, så er vi "hverandres". Hvis du skjønner? :p

Lenke til kommentar
Ok. Jeg var bare nysgjerrig for hvordan folk bruker de ordene. Den eneste som kom med noe fornuftig var KongKake, alle dere andre gikk jo i attack-mode.

 

Det var jo mildt sagt snodig, og det var du som gikk i "attack-mode" til å begynne med. Men ikke noe å krangle om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...