Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. meg og dama mi feirer snart 1-års dag som kjærester. har i den forbindelse lysst å ta henne med på noe opplevelsesrikt. men vet ikke om så mye. bor i sandnes/stavanger området. noen som har forslag?

Off har vært i stavanger et par ganger, sist gang var nå i april, hele byen lukter jo hestemøkk tom inni senteret,.

Ta henne med på piknik, eller salsa kurs haha, spørs jo hvor gammle dere er, og hva hun liker da,.og det vet du best,.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
@right: Egentlig med tanke på å ha en trygg økonomi før man begynner å legge planer.

Hvilke planer? Bryllupet? Eller huskjøp og slikt?

 

Edit: Jeg innser at jeg er hjernedød som ikke forstår dette, men med mindre man har tenkt seg et stort bryllup og dermed trenger penger til det, så skjønner jeg ikke hva man skal med så mye penger før man gifter seg. :!:

Endret av Right
Lenke til kommentar

Toth:

Betydningen av en forlovelse må være opp til hver enkelt.

Er man ikke ekte forlovet før man har satt en dato?

 

Jeg kjenner ei som forlovet seg fjorten år gammel, han var seksten. De kjøpe seg en ring til 800 spenn hver, og var såå stolte. De har vært sammen i fire fem år nå.

Men jeg skjønner ikke helt vitsen i å forlove seg når man ikke har tenkt å giftes? Jeg er helt enig i at det blir litt barnslig å gjøre det "fordi".

Lenke til kommentar
Toth:

Betydningen av en forlovelse må være opp til hver enkelt.

Er man ikke ekte forlovet før man har satt en dato?

Betydningen av forlovelse har han jo sitert fra ordboken, da er det ikke opp til hver enkelt. :p

 

Jeg synes ikke man trenger å sette en eksakt dato (Man spør jo ikke: "Vil du gifte deg med meg den tjuefjerde juni neste år.") Men en "forlovelse" der man bare har avtalt å gifte seg "en eller annen gang langt frem i tid" er i mine øyne et samboerskap med ring. Man kan jo kjøpe en ring hvis man absolutt vil ha det, men man trenger vel ikke kalle det noe det egentlig ikke er.

Lenke til kommentar

I løpet av de årene jeg har vært her på forumet har jeg registrert Arinomi, at du veldig ofte om med korte mellomrom har annonsert at du er forelsket i en ny jente. At du faktisk forlover deg etter 2 mnd synes jeg er ganske drøyt. Kan folk ta så lett på en forlovelse?

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke man trenger å sette en eksakt dato (Man spør jo ikke: "Vil du gifte deg med meg den tjuefjerde juni neste år.")

- Vil du gifte deg med meg den tjuefjerde juni neste år?

- 2sek, skal bare sjekke filofaxen

- OK

- Det viser seg at jeg skal passe voffsen til naboen den dagen

- Hva med tjuesjette da?

- Ja, selvfølgelig vil jeg det

*nuuuuuuuuuusse*

:eek:

Lenke til kommentar
Den 09.09.09 har vi vært sammen i 6mnd. Vi passer bare så forbanna godt sammen, så kunne ikke vente lenger ;)

 

Gratulerer så mye, drit i hva andre sier, selv ble jeg forlovet etter 2 mnd, og fått jævlig mye pepper her inne for det. Vel, jeg må jo bare si at det kun har gjort meg mer sterk i troen på vårt forhold om ikke annet, så jeg må takke dere alle som har vist slik mistro. Forholdet, ja, det funker som pokker, om jeg får si det slik, uansett hva folk måtte mene. ;) Vi vet dog sånn ca når bryllupet skal være (vi kan ikke si eksakt dato helt enda pga ting som må ordnes), og kjole er kjøpt inn.

 

Uansett, jeg er glad på deres vegne jeg, sprøyt når folk sier at man tar lett på det. Er det meant to be, så er det meant to be. Og sånn er det med den saken. Det er det ingen andre enn dere som har noe med om dere er forlovet eller ikke.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Du setter ikke bare en random dato. Det er mye som må klaffe. Kirka må være ledig feks ;)

 

Enig. Selv har vi bestemt i slutten av juli om to år. Vi har dog ingen eksakt dato, fordi det blant annet på klaffe med lokalene der vi skal gifte oss osv. Vi vet dog sånn ca hvordan ting skal være. :)

Lenke til kommentar
Hvor mange sier ikke at det er "ment to be" så går det til helvete?

 

Sikkert det, men om man ikke har troen på sitt eget forhold så er det jo ikke akkurat noen vits å faktisk jobbe for det. Jeg velger heller å leve i nuet, å ta ting som de kommer, og faktisk se positivt på livet. Jeg har opplevd nok av dritt her i livet til at jeg har lært at det er bedre å fokusere på hva som er positivt. Så får jeg heller ta den riskoen det innebærer å gå på trynet, men det som ikke dreper meg, gjør meg bare sterkere strengt tatt. En bro kan dette i hodet mitt i morgen, men jeg ser ingen vits i å beskymre meg unødvendig over alt som kan skje. Jeg synes det er verdt risken. :)

Lenke til kommentar

Stakan: jeg tenkte akkurat på det samme. Arionomi har vært ufattelig mye forelsket i denne tråden, og det skifter jo hele tiden.

 

Yvonne2: Jeg håper virkelig at det funker for deg!

 

Ellers vil jeg bare si at jeg sier det jeg gjør FORDI jeg har vært der selv. Jeg har vært samboer, hatt dyr sammen, hatt avstandsforhold, oppturer og nedturer, og virkelig planlagt fremtiden min med en fyr. Men plutselig skjer det ting. Folk forandrer seg/viser hvem de virkelig er og alle planene går i dass.

Det var utrolig vanskelig å flytte fra hverandre, dele tingene, si det til begges familier (som vi var veldig glade i begge to), ikke ha kontakt osv.. Jeg trodde jeg elsket han jeg også, følelsene var ufattelig sterke i allefall.. Men nå innser jeg at det ikke var ekte kjærlighet.

 

Dere som forlover dere såpass tidlig virker veldig naive, syns jeg. Og jeg prøver ikke å være slemming her, og jeg ønsker dere lykke til, men man må få si sin mening når dette virker helt blåst...

Lenke til kommentar

Javel, og det er deg, og jeg er meg. :)

 

Nå bor vi sammen, og vel, jeg er mer sikker enn noen gang, selv om det er ganske trangt her på hans lille hybel. Anyway, det som skjedde med deg er trist, men ærlig talt, jeg har opplevd så mye dritt i livet, at jeg er villig til å satse på noe som for en gangs skyld gjør meg lykkelig. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Jada, skjønner det. Men man kan vel ikke bruke det som et plaster på det vonde du har opplevd? Dere kommer sikkert til å gifte dere, men alt jeg tenker er why now? Men uansett.. Det virker som om du virkelig har troen på dette, og da kommer det nok helt sikkert til å bli bra :)

 

Min kommentar er vel heller til Arionomi som stadig vekk skriver på forumet hvor forelsket/dumpet han er annenhver mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...