Arinomi Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå nei du, blir nok et år eller to før man begynner å tenke på sånt. Men hun skal få ring den 09.09.09. Den datoen fordi den er kul, og fordi da feirer vi vårt halve år sammen Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå nei du, blir nok et år eller to før man begynner å tenke på sånt. Men hun skal få ring den 09.09.09. Den datoen fordi den er kul, og fordi da feirer vi vårt halve år sammen Ok, så dere har vært sammen i 6mn? Eller 6mnd forlovelse?Min mening da, man burde gifte seg et år etter man har forlova seg,. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Den 09.09.09 har vi vært sammen i 6mnd. Vi passer bare så forbanna godt sammen, så kunne ikke vente lenger Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Så dere forlover dere etter 2 måneder og en uke??? Fordet om dere føler dere passer godt sammen nå som dere er nyforelsket så kan det hende dere ser annerledes på det om et år Endret 18. mai 2009 av Demantios Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Syntes det virket kvikt selv, men Arinomi har kanskje erfaring nok til å gjøre det såpass brått? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Syntes det virket kvikt selv, men Arinomi har kanskje erfaring nok til å gjøre det såpass brått? Å forlove seg så tidlig i forholdet høres mer ut som mangel på erfaring i mine ører Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg er enig i at det høres brått ut. Både jeg og henne føler at dette er riktig, men tiden vil vise om vi eller dere har rett. Om dere har rett, er det verste som kan skje at jeg har en erfaring til å ta med meg i neste forhold (om det blir et sådan). Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg synes det er litt merkelig å forlove seg uten noen "klare" planer for bryllupet. I mitt hode er forlovelse perioden fra den ene har fridd og den andre har sagt ja, og frem til det passer å ha bryllupet. Men det virker som flere og flere forlover seg for å forlove seg, uten at giftemål nødvendigvis er målet med forlovelsen - Det virker som om noen av dem ikke har tanker om å gifte seg i det hele tatt, men de vil være noe mer enn samboere. Da blir de mer samboere med en ring og vise frem enn forlovede, IMHO. Ikke at det nødvendigvis er tilfelle her da, men når vi først snakker om forlovelse. Ønsker deg lykke til Arinomi, selv om jeg kanskje ville vært en smule skeptisk. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Unnskyld Arinomi, men vet du hva forlovelse er? Det er å bli "trolovet", altså at man lover seg bort til hverandre, i ekteskap. Det betyr altså enkelt og greit at man lover å gifte seg med hverandre. Dette er jo da noe man gjør når en frir, og en annen sier "ja". Da har man lovet seg bort til hverandre, og er forlovet. Det er altså ikke bare en ring, og i de aller aller fleste tilfeller - dersom det ikke er unormale omstendigheter, innebærer at en ca dato for bryllup er på plass. Det du har inngått, minner mye mer om en - unnskyld uttrykket - fjortis"forlovelse". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ordet\begrepet forlovelse har mistet sin mening i dagens samfunn. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Herregud, det er ikke rart at skilsmisse-statestikken flyr i været.. Hvorfor forlover man seg når man er så ung?? Å forlove seg mener jeg betyr at man har planer om å gifte seg innen året er omme. Det er da ingen vist i å gå forlovet i årevis? Dere er da vel sammen uansett uten ringen? Im sorry, men dette blir for tåpelig altså. Jeg trodde kjæresten min var den perfekte for meg, jeg også. Men jeg tok sabla feil.. Det går an å vente litt til selve forelskelsesrusen legger seg.. At dere tør. Flaut å bryte det. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hva så om han forlover seg nå?? De vil sette en ring på sin kjærlighet til hverandre, og det synes jeg er koselig. Tidlig er det jo.. Men det må da være helt opp til hver enkelt å ta det valget? Det er ingen andre som har noe med det å gjøre Jeg er sikker på at 70% av de som forlover seg i ung alder, ikke varer Jeg forlvet meg etter ca åtte måneder. Siden vi har en fænsy dato som 07.07.07 så hadde det vært gøy med en lignende dato, før det blir for sent(vi har bare tolv mnd liksom). 11.11.11 er på en fredag Men jeg har litt lyst på sommerbryllup. Jeg skal gifte meg, men ikke riktig enda Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Vel, jeg innser at man kan ikke annet enn å bedømme det man har lest og fylle ut det man mangler selv. Jeg har virkelig planer om å gifte meg med denne jenta, og vi har snakket mye om fremtid (skremmende mye prat om barn, egentlig), og vi er enige på nesten samtlige punkter. Men jeg ser ikke for meg at det kan gå an å stifte et ekteskap i en alder av 19 og 18, uten ferdig utdannelse eller et fast arbeide. Som sagt, man får se hva som skjer. Jeg kommer til å jobbe hardt for å få det til å fungere, og det kommer hun også til å gjøre. Om ikke lenge flytter vi sammen, og vi har (eller hun har, jeg fikk nyheten i går) anskaffet en katt. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) 11.11.11 er på en fredag Men jeg har litt lyst på sommerbryllupTrenger ikke nødvendigvis gifte dere i Norge da Vel, jeg innser at man kan ikke annet enn å bedømme det man har lest og fylle ut det man mangler selv. Jeg har virkelig planer om å gifte meg med denne jenta, og vi har snakket mye om fremtid (skremmende mye prat om barn, egentlig), og vi er enige på nesten samtlige punkter. Men jeg ser ikke for meg at det kan gå an å stifte et ekteskap i en alder av 19 og 18, uten ferdig utdannelse eller et fast arbeide. Som sagt, man får se hva som skjer. Jeg kommer til å jobbe hardt for å få det til å fungere, og det kommer hun også til å gjøre. Om ikke lenge flytter vi sammen, og vi har (eller hun har, jeg fikk nyheten i går) anskaffet en katt. Okei, så dere forlover dere før dere har bodd sammen? Hmmmm. Hvor mange dager tok det før dere elska hverandre egentlig? Endret 18. mai 2009 av Demantios Lenke til kommentar
Right Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Vel, jeg innser at man kan ikke annet enn å bedømme det man har lest og fylle ut det man mangler selv. Jeg har virkelig planer om å gifte meg med denne jenta, og vi har snakket mye om fremtid (skremmende mye prat om barn, egentlig), og vi er enige på nesten samtlige punkter. Men jeg ser ikke for meg at det kan gå an å stifte et ekteskap i en alder av 19 og 18, uten ferdig utdannelse eller et fast arbeide. Som sagt, man får se hva som skjer. Jeg kommer til å jobbe hardt for å få det til å fungere, og det kommer hun også til å gjøre. Om ikke lenge flytter vi sammen, og vi har (eller hun har, jeg fikk nyheten i går) anskaffet en katt. Tenker du nå mtp. å betale bryllupet, eller mener du at det er dyrere for gifte å bo i lag, enn for samboere? ... dere har ikke bodd sammen enda, nei. Jaja. Lykke til uansett. Håper det går bra for dere, selv om det er mange det ikke går bra for. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Vel, ingen ring har blitt kjøpt inn, og den skal ikke kjøpes før i september. Nå har bare spørsmålet blitt stilt, og vi får se hva som skjer utover. @right: Egentlig med tanke på å ha en trygg økonomi før man begynner å legge planer. Endret 18. mai 2009 av Arinomi Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Hva så om han forlover seg nå?? De vil sette en ring på sin kjærlighet til hverandre, Kjøp så mange symbolske ringer du bare vil, men forlovet er du ikke før dere har lovt hverandre å gifte dere. forlove verb refl. forlove ( v1) [fɔɾ'loːʋə] avtale at en skal inngå ekteskap "En forlovelse (gammel form: trolovelse) inngås av et par for å kunngjøre for slekt og venner at man har til hensikt å gifte seg i nær fremtid, normalt innenfor ett års tid. Et forlovelsesløfte var tidligere ansett for bindende nok til at det i enkelte tilfeller kunne utløse erstatningsplikt." Forlovelse/trolovelse er en offisiell statement/tilstand, som t.o.m er brukt som begrep i lover. Så slutt å ødelegge ordet/tradisjonen med barnslige hobbygreier. Endret 18. mai 2009 av toth Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hei. meg og dama mi feirer snart 1-års dag som kjærester. har i den forbindelse lysst å ta henne med på noe opplevelsesrikt. men vet ikke om så mye. bor i sandnes/stavanger området. noen som har forslag? Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hva med å vente til du/dere har litt mere stabil jobb og økonomi, slik at dere kan stå på egne bein? Bli ferdig med førerkortet ihvertfall, utdannelse slike kostnader er unødvendig å ha når man er evt gift,. Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok satset litt mere på utdanningen og en deltidsjobb og prøvd å spare litt penger til bryllupet og livet etter, dere er jo bare 18/19 dette er jo positivt, dere har funnet hverandre, og vil gifte dere med hverandre, nå må dere jobbe for framtiden, så mitt råd, visst du i det hele tatt spurte om no råd, vent litt med å forlove dere, og bare jobb, skole, utdanning, spare mest mulig til dere føler at dere er klare,. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå