Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Ingen av oss er egentlig en såkalt kjæresteperson. Men jeg føler det annerledes for denne jenta enn noen andre jeg har vært borti før. Og det er ikke så lett å slutte å legge følelser i det. Det var ingen spesielle i starten, ting har utviklet seg den siste tiden.

Kan ane at det kan bli vanskelig å holde hun i et forhold hvis hun ikke er personen til det, eller ikke vil være i et forhold ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk endelig litt klarhet i hvordan ting lå an med tanke på en jeg har prøvd meg på en stund nå. Problemet har vært at hun har vært nokså tvetydig i forhold til de signalene hun sender ut og jeg prøvde meg da enda en gang i går kveld og fikk "jeg ser bare på deg som en venn"-praten.

 

Da jeg har prøvd meg en stund på henne og synes hun er en utrolig flott jente synes jeg det var synd. Jeg må nesten legge til at dette var på en stor hyttefest med ca 80 andre og det var mye alkohol inne i bildet. Jeg oppførte meg tulling og fant en annen jeg (en jeg går i klasse med) rotet med og prøvde å få til sengs.

 

Det gikk så fort og "automatisk" på en måte, jeg har aldri tenkt på henne på den måten og har egentlig heller aldri hatt lyst på henne på den måten. Men det bare skjedde og heldigvis stoppet hun meg før jeg fikk henne med til køys...

 

Dere lurer sikkert på hva som er problematisk med dette. Omtrent rett etter at jeg og hun jeg var int. i hadde den "venne-praten" gikk jeg bort til denne jenten og rotet med henne. Tingen er da, at selv om hun jeg hadde den praten med ikke er interessert, kan det bli bra kleint å forholde meg til henne og hun jeg rotet med, rett og slett fordi det er rart.

 

Rart fordi jeg følte jeg presset henne litt, jeg var som sagt ganske så idiot og ville ha noe validering for å si det slik, etter å ha blitt "droppet". The finishing touch: Det er da en jente i vennegjengen til hun som droppet meg som er interessert og vice versa for hun jeg rotet med. Da blir det plutselig veldig rar stemning mellom alle oss.

 

Er det noe jeg burde gjøre eller si til henne/dem?

 

Evt. til hun jeg rotet med ville dere forsøkt å klarnet opp i hva det var som skjedde. A la noe sånn som at jeg sier ting ble litt feil i går... (jeg hadde absolutt ikke tenkt å rote med denne jenten, det bare ble sånn)

Lenke til kommentar
Noen her som har vært igjennom et åpent forhold, og vil dele erfaringene sine med meg? Madammen og jeg hadde en prat på lørdag, og nå er vi gått fra å være et vanlig par til å være i et åpent forhold.

 

Første jeg tenker; sjalusi..

 

Første jeg tenkte også. Uansett bør slikt være klarlagt på forhånd, så slipper man en del hodebry senere. Greit å vite hvordan man skal forholde seg til hverandre, og hvor en grense eventuelt skal gå om det er noen.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Noen her som har vært igjennom et åpent forhold, og vil dele erfaringene sine med meg? Madammen og jeg hadde en prat på lørdag, og nå er vi gått fra å være et vanlig par til å være i et åpent forhold.

Ikke vært i åpent forhold selv, men er vel nærmest det samme, bare at man ikke er seksuellt tilbundet kjæresten og utroskap ikke eksisterer. Likevel er det visse normer som inngår i det, som hvem man ligger med og hvor. Og jeg tror ikke det er bra dere snakker om hvem andre dere styrer med, da det vil skape sjalusi og vonde følelser for dere begge. Synes selv åpent forhold virker håpløst

Lenke til kommentar
Noen her som har vært igjennom et åpent forhold, og vil dele erfaringene sine med meg? Madammen og jeg hadde en prat på lørdag, og nå er vi gått fra å være et vanlig par til å være i et åpent forhold.

Var åpent forhold noe begge ville ha i utgangspunktet, og begge syns de fikk en god deal uten å bli overtalt?

Eller var det mer at den ene foreslo det og den andre godtok motvillig?

 

Om det siste er faktum, er nok forholdet deres fucked.

BTW ville jeg vel blitt mistenksom om et slikt forslag kom fra "løse luften", det er jo rimelig å anta at det ligger noe bak.

Lenke til kommentar

Tenker du på et forhold hvor dere flørter og roter rundt med andre?

Jeg har hørt om folk som har prøvd det, og det har endt med at de begge ble dypt såret, og måtte avslutte alt.

Det er få som har greid det. Og de har trolig vært typen til det. Det er ikke noe du bare lufter til dama, at du vil ha et åpent forhold. Det er heller ikke bare å hoppe uti og bite tenna sammen fordi dama di vil det.

Jeg som driver med ekstremsport aka ekstremt sjalu, hadde banka typen min om han hadde lagt et slik dårlig forslag på bordet :p

Lenke til kommentar

Virker som det er lite aktivitet i denne tråden nå:p Så jeg kan poste litt om kjærlighetsproblem! Er ikke så ekstremt lenge siden jeg ble singel og har gått litt fram og tilbake mellom jenter( Ikke noe seriøst)

 

Men nå i det siste har en jente som jeg har kjent utrolig lenge møtt på meg på fest og begynt å sagt at hun har hatt følelser for meg veldig lenge og vart drit sjalu når jeg var ilag med den forrige dama. Hun er da ilag med noen nå, men sa veldig mye som gjorde at jeg er ganske sikker på at hun har følelser for meg enda. Har sagt at jeg liker henne også men vil ikke prøve noe siden hun faktisk har type. Vet at de ikke har det så bra sammen så tenker egentlig jeg bare skal vente å se hva som skjer. Fyren er litt gal og så vil ikke akuratt prøve å presse han vekk siden jeg sikkert får ganske store problem da:p

 

Problemet er at når hun er edru, eller tidlig på kveldene når vi drikker så oppfører hun seg helt idiotisk mot meg. Veldig frekk og bare idiotiske kommentarer. Så når hun har drukket litt blir det helt annerledes og hun sitter å koser oppetter meg, og forteller hvor dårlig hun har det sammen med typen nå. Lurer bare på hva dere tror om dette hun gjør når hun er edru? Har snakket noe med hun på melding og da er hun veldig koselig å snakke med, og når jeg møter på henne i byen.

Lenke til kommentar
Noen her som har vært igjennom et åpent forhold, og vil dele erfaringene sine med meg? Madammen og jeg hadde en prat på lørdag, og nå er vi gått fra å være et vanlig par til å være i et åpent forhold.

 

Hvem sitt forslag var det? Åpent forhold er idioti, det blir trøbbel og sårede følelser før eller seinere. Se ikke bort ifra at hun allerede har testet det ut.

 

Men hvis du ikke har noen nevneverdige følelser for henne og bare vil ha sex, så er det en god deal for deg.

Lenke til kommentar

Eller kanskje man finner ut at åpent forhold er en bedre idé for begge? Nå har ikke clvn kommet med noen ytringer om hvordan de kom fram til den ordningen, så å spekulere i hvorfor og om dama allerede har hatt seg med noen andre syns jeg blir idiotisk. Kanskje det var han som foreslo det?

 

Så lenge begge vet hva de går inn i og kjenner sine egne begrensninger, ser jeg ikke helt problemet. Det funker nok ikke for alle, men en veit strengt tatt aldri åssen det funker for en selv før en tester det.

Lenke til kommentar

Åpent forhold er bare tull, da kan man like godt bare bli FF. For det er nok det minst en av partene vil uansett. For hele poenget med et åpent forhold er så man kan ligge med andre. Med andre ord, man er ikke fornøyd med sien egen partner på en eller annen måte. Ender nok opp i sjalusi og krangling, tror jeg..

Lenke til kommentar
Eller kanskje man finner ut at åpent forhold er en bedre idé for begge? Nå har ikke clvn kommet med noen ytringer om hvordan de kom fram til den ordningen, så å spekulere i hvorfor og om dama allerede har hatt seg med noen andre syns jeg blir idiotisk. Kanskje det var han som foreslo det?

 

Føler du sikter til meg. Jeg stilte spørsmålet, og hvorvidt det er noen mening i å spekulere i utroskap er avhengig av svaret på det.

 

Jeg var negativ fordi minst én av dem trolig kommer til å bli såret. Har hatt et åpent forhold (FB-forhold er kanskje det mest korrekte) som fungerte helt fint for meg, men hun ville ha et ordinært forhold.

 

Derfor nevnte jeg også det med at det kunne være en god deal for han, hvis han ikke har sterke følelser for henne.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar

Det ble et åpent forhold etter mitt initiativ.

 

Men det ble faktisk litt ukomfortabelt å skrive om dette, grunnet at det kan slå tilbake på meg senere. Mulig jeg kommer med noe om en måned eller to. Takk for respons, dog :-)

Lenke til kommentar
Problemet er at når hun er edru, eller tidlig på kveldene når vi drikker så oppfører hun seg helt idiotisk mot meg. Veldig frekk og bare idiotiske kommentarer. Så når hun har drukket litt blir det helt annerledes og hun sitter å koser oppetter meg, og forteller hvor dårlig hun har det sammen med typen nå. Lurer bare på hva dere tror om dette hun gjør når hun er edru?

Høres veldig ut som hun er "redd" når hun er edru. At folk tror dere roter, og at hun ikke tør gjøre det mot deg edru. Mens når hun er full gir hun mere faen og trøster seg med "fylla har skylda" om noen skulle reagere

 

Åpent forhold er bare tull, da kan man like godt bare bli FF. For det er nok det minst en av partene vil uansett. For hele poenget med et åpent forhold er så man kan ligge med andre. Med andre ord, man er ikke fornøyd med sien egen partner på en eller annen måte. Ender nok opp i sjalusi og krangling, tror jeg..

Det tror jeg nok ikke. Åpent forhold kan være en god løsning det. Det betyr ikke nødvendigvis at partnerene har sex i hytt og gevær og drar med seg klamydia, hiv, sopp og kjønnsvorter hjem til heimen. Men det krever sterk psyke å gjennomgå det, og begge MÅ være enige om at det er det dem vil. Idet en av dem reagerer med dårlig følelse på det er det åpne forholdet et feilvalg, og da må det ta's opp med en gang og enten lage nye spilleregler eller bryte forholdet.

Så åpent forhold er ikke noe for løse dramaqueen-lena og sjalue bole-brede. Det må være to personer med en sterk personlighet med god kontroll over følelsene sine. Det er som regel ikke hva folk gjør som sårer, men at dem går bak ryggen til den sårede. Det å gi inntrykk for noe den andre er fornøyd med, men ikke forholde seg til det er ille. Og i et åpent forhold er det nok lurt å enten spille med helt åpne kort, eller holde alt for segselv

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...