Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er urealistisk. Dere må være bra konfliktsky om dere ikke hadde en krangel de første seks månedene.

 

Jeg tror de fleste forhold er mer som mine, som inneholder ukentlige uenigheter og slike ting.

Nja.

Jeg vet veldig godt hva du snakker om, for jeg har vært i begge typer forhold. Og kan derfor bekrefte at mellom de to rette personene kan det være fullt mulig å ikke ha en eneste konflikt de første 6mndene. Jeg har hatt et forhold med 3 ukentlige konflikter(som likevel varte 3 år), og et som var fullstendig konfliktfritt. Noen triste stunder pga avstand og slikt ja, så ikke bare rosa sky, men faktisk ingen krangler på 8mnder.

 

Min bror og kona kranglet ikke én gang de to første årene de var sammen, og det kom ikke noen storm etter de 2 årene heller. Ingen av dem er heller konfliktsky, det oppsto rett og slett bare ingen konflikter. De er fortsatt lykkelig gift :)

Lenke til kommentar
Min bror og kona kranglet ikke én gang de to første årene de var sammen, og det kom ikke noen storm etter de 2 årene heller. Ingen av dem er heller konfliktsky, det oppsto rett og slett bare ingen konflikter. De er fortsatt lykkelig gift :)

 

Sånne historier får meg til å ønske at jeg var kompatibel med andre mennesker.

 

 

Jeg må liksom kjøres i "Win98SE Kompabilitetsmodus" for at noen skal tåle meg. Og det er og blir half-ass uten native-støtte. :(

Lenke til kommentar
Vel, Yvonne, jeg beundere deg for at du har klart å få et så godt fohold på kort tid. Men likevel vil jeg tørre å si at det er et lite unntak. Det er få personer som flytter sammen med en gang og forlover seg. De fleste venter til forelskelsen er over og at man virkelig kjenner hvordan det er å være sammen.

Jeg skjønner at du nå vil prøve å overbevise meg om at det er slik nå osv.. Men jeg sier bare vent til det har gått litt over to år. Da skal du se hva jeg mener. Klarer man å holde ut da så er man meant to be, mener jeg.

 

Vel, målet mitt er for å være helt ærlig ikke å overbevise deg, eller noen andre, for jeg trenger ikke andres velsignelse for å vite at forholdet vårt vil holde. Folk må for all del tro hva de vil, jeg liker bare å ha fakta på bordet. Vi er ikke perfekte, men ingen av oss lever i en rosa verden der det er skyfritt heller. Vi lever i en mellomting, og det er mange farger mellom svart og hvitt. Slik jeg ser det, vil andres mistro bare styrke oss. Om to år skal jeg sitte her igjen, og jeg skal si det samme, for så stor tro har jeg på vårt forhold. Nei, det er ikke vanlig at man forlover seg så tidlig, og det er heller ikke så vanlig å kanskje være så sikker som jeg er, men folk har ulike meninger, og ulike forutsetninger. Fram til jeg traff min kjære tenkte jeg også det var idiotisk å forlove seg tidlig, men så plutselig sitter jeg her.

 

Jeg kan se hva du mener allerede nå, tror jeg. Fordi for at vi skal få vårt forhold til å fungere, så har vi også hatt en del ting å komme igjennom. Jeg har slitt med dårlig selvtillit etter mange års mobbing, han har sine egne ting. Sammen har vi vært nødt til å være sterke. Jeg har aldri bundet meg til personer, og stoler sjeldent på folk. I tillegg har jeg hatt liten erfaring med slik nærhet og intimitet. Ergo er det mye man må finne ut av på kort tid. Min skepsis, og min til tider kynisme i forhold til dårlig erfaring med gutter før jeg traff min kjære har holdt både han og meg godt plassert på landjorda, til kanskje vår store fordel. Vi vet ihvertfall hvor vi har hverandre.

 

Han er i dag en av de få personene i mitt liv jeg stoler 100% på, og som jeg kan snakke med alt om. Slik troverdighet kaster man bare ikke vekk. Ekte kjærlighet, og ekte vennskap passer man godt på. Man tar vare på det. Og derfor er det så utrolig viktig for meg å nettopp gjøre det. Ergo har jeg stor tro på oss.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Men likevel vil jeg tørre å si at det er et lite unntak. Det er få personer som flytter sammen med en gang og forlover seg. De fleste venter til forelskelsen er over og at man virkelig kjenner hvordan det er å være sammen.

 

Aldri i livet om min forrige samboer tok i noe som helst som het såpe uten at jeg ba han om det.

Jeg og min kjære ble samboere omtrendt like etter å ha truffet hverandre. Forlovet oss etter syv måneder, og fikk egen leilighet rundt forlovelsestiden. Jeg(vi) bodde hos min far lenge, som var mye på jobb. Nå har jeg flyttet ei hel trapp ned :p

Når du får den følelsen av at ting er RETT, så spiller ikke antall måneder sammen osv noen ting.

Sikkert mange som fnyste av oss, men jeg fnyser heller av de som prøver å produsere unge etter ett år samme, og så blir det slutt om to. Jey!! Det er en ring, mellom to mennesker. Ikke noe værre enn det.

Du må nesten oppleve det selv, tror jeg. Jeg har heller ikke vært noen fan av tidlig forlovelse, men jeg gjorde det selv gitt ;)

Det er så lett for oss på sidelinjen å si at Yvonne(for å ta henne som et eksempel igjen, stakkars) forhaster seg og gjør ting sånn og sånn.. Så lenge HUN har det bra, og har trua på forholddet sitt, så er jo det bra for henne?

 

Jeg lurer nesten på hvor DERE finner mannfolka henn jeg?? :p

Min mann tar ofte i en vaskekost, og gjør mye husarbeid. Det eneste han holder seg unna er arbeidet rundt klesvasken.

Jeg kjenner mange som har snille samboere som hjelper mye til hjemme. Blir nesten avhengig av det, når man får barn og har mye å henge fingrene i. Lurt å øve seg, før du kommer så langt som til barn og gulp ;)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Jeg blir grønn av sjalusi på L_C fordi det virker som om hun har tatt "den eneste" brae gutten der ute. Aldri i livet om min forrige samboer tok i noe som helst som het såpe uten at jeg ba han om det.

 

I dag og i går føles det slik for meg også :p Da jeg kom inn etter å ha sittet ute i sola og lest bok et par timer drev typen min å ryddet og støvsugde hele kåken SKIKKELIG. Alt av stoler og pjask var flyttet opp i høyden og han var i full gang med å støvsuge :love: Når han var ferdig begynte han å bygge opp komfyren vår (den har stått litt lavt og litt skjevt alt for lenge) . Da var det så innmari enkelt for meg å ta moppen og vaske gulvene også, så når vi tar langhelg i dag er hele leiligheten ren og ryddig. DET synes jeg er deilig. Spesielt når jeg er dritdårlig og pjusk for tiden pga pollenallergi :blush:

 

Men for all del, det er ganger jeg er sur på han også. Vi har det begge i kjeften, og kan småkjekle på kødd i timesvis. Typen min kan komme med kommentarer som for meg er veldig sårende, uten at han mener noe med det. "Spiser du NÅ IGJEN???" og "Er du gravid eller". Og hvis jeg kommer hjem med ei lita kvise kan jeg love deg at jeg får høre det. "og herreguuud, pizzafjæs!" :!: Men jeg er ikke noe bedre selv altså!

Lenke til kommentar

Skal være enig i at det høres ut som L_C har en veldig bra samboer. Men så virker ho ikke så ille selv heller, så da fortjener ho det vel? ;).

 

Vil si jeg er gaaaanske heldig med samboeren min jeg også! Jeg har tre langvarige forhold bak meg, men om jeg tok det beste i de tre forholdene og samlet i ett, så er det forholdet jeg er i nå 1000 ganger bedre enn det. Samboeren min er FLINK til å lage mat, vasker/rydder, er sinnsykt handyman (han holder på å bygge Ikea kjøkkenet vårt as we speak), og ikke minst er han flink til å kle seg pent og ta vare på kroppen. Blir ikke noe mindre tiltrukket av gutten av den grunn :).

 

Og Yvonne, jeg synes du skriver mye bra, og at du viser at du har tro på forholdet. Godt å høre!

Lenke til kommentar
Jeg har noen langvarige forhold bak meg jeg og, men i det siste så virker det som alle har blitt løse og bare er ute etter en natt eller 2 -.-"

Kan ha noe med at du ikke gir stoler på kjærlighet lengre da. Alle er løse og utro, jada, bare fordi noen har vært det mot deg. Skjepings, om du bare finner dem som vil ha en natt eller to leter du enten på feil sted, eller sender ut signaler om at det også er din interesse

Lenke til kommentar

Virker som om alle er i forhold her og samboere, glad på deres vegne,.

Stole på kjærlighet?Hvordan gjør man det?Hørt snakk om forelskelse og elske slike ting, jeg selv har aldri vært forelske i noen tror jeg, har jo vært spessielt glad i de jeg har vært sammen med, er jo forhold nå, bor ikke sammen, hun virker mer glad i meg, enn det jeg er i henne, eller så er hun falsk haha, men jeg liker henne ganske godt, men så er det slik at visst hun skulle slå opp, eller jeg slå opp, så tror jeg ærlig jeg ikke hadde brydd meg no særlig?

Lenke til kommentar

Det er lett å tenke sånn, helt til man faktisk slår opp...

 

"Man vet ikke hva man har før man mister det" heter det.

 

Ellers kan det tenkes at du er veldig glad i jenta, men egentlig ikke klar for et forhold? Kanskje det er du som er falsk, dvs lurer deg selv til å tro at du liker hun så godt?

Lenke til kommentar
Jeg har noen langvarige forhold bak meg jeg og, men i det siste så virker det som alle har blitt løse og bare er ute etter en natt eller 2 -.-"

Kan ha noe med at du ikke gir stoler på kjærlighet lengre da. Alle er løse og utro, jada, bare fordi noen har vært det mot deg. Skjepings, om du bare finner dem som vil ha en natt eller to leter du enten på feil sted, eller sender ut signaler om at det også er din interesse

Stereotyp, jeg vet :p Men for meg virker det slik. Jeg lengter etter å ha et fast, godt og langt forhold.

Og slik JEG ser det, er det ikke mange som vil det. Det er godt mulig jeg gjør det, men det er ikke med vilje x)

Kanskje jeg har en klone. En som tuller det til for meg :p

Lenke til kommentar
Det er lett å tenke sånn, helt til man faktisk slår opp...

 

"Man vet ikke hva man har før man mister det" heter det.

 

Ellers kan det tenkes at du er veldig glad i jenta, men egentlig ikke klar for et forhold? Kanskje det er du som er falsk, dvs lurer deg selv til å tro at du liker hun så godt?

Sant det, kanskje jeg som lurer meg selv her, vi har vært sammen i 3 år nå, kanskje det er en periode bare, eller jeg begynner å kjede meg, hmm, Hun vil at vi skal forlove oss i sommer, gifte oss neste sommer,.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...