Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Se så snill pusen min er! :love:

 

 

post-145158-1239203921_thumb.jpg

post-145158-1239203938_thumb.jpg

post-145158-1239203960_thumb.jpg

 

Du har seriøst en av de beste kjærestene evar. Sånn... seriøst. xD

Jeg vet. :love: Elsker (og savner) han.

 

Men for all del... Det er samtidig noe av det mest fantastiske som finnes. Selv om det er en berg og dalbane noen ganger. ;)

 

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅE! Jeg blir babysyk av alt babysnakket overalt. Halvparten av vennine til søstra mi er gravide også. -.-

Får vente noen år, kjekken. ;)

Lenke til kommentar
Tidligere var det anbefalt slik som du ble fortalt, men det er visst nå litt mer opp til legen etter hva jeg har skjønt..

 

Vel, da dette kun er et par mnd siden, velger jeg faktisk å stole på legen min, samtidig så har jeg jo også lest ganske mye om prevensjonsmidler, og kommet fram til at den løsningen jeg har funnet fram til er den beste for meg. Med tanke på at jeg f. eks har slitt mye med sterke blødninger, er det dermed uaktuelt for meg å begynne med kobberspiral, da den kan gi enda større blødninger. Det er kanskje også en av grunnene til at få unge jenter velger denne løsningen, og kanskje grunnen til at eldre tør å bruke den (da mange opplever reduserte blødninger etter f. eks fødsel), og ergo kanskje en av grunnene til at de som velger kobberspiralen har fått barn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Får vente noen år, kjekken. ;)
Slapp av. Babysyken går over når jeg tenker på drittbleiene og våkenettene :p

Men jeg skal ha en liten minilars av deg en gang! Skal bare blir klar + utdanning og sånt :p

Lenke til kommentar
Vel, da dette kun er et par mnd siden, velger jeg faktisk å stole på legen min, samtidig så har jeg jo også lest ganske mye om prevensjonsmidler, og kommet fram til at den løsningen jeg har funnet fram til er den beste for meg. Med tanke på at jeg f. eks har slitt mye med sterke blødninger, er det dermed uaktuelt for meg å begynne med kobberspiral, da den kan gi enda større blødninger. Det er kanskje også en av grunnene til at få unge jenter velger denne løsningen, og kanskje grunnen til at eldre tør å bruke den (da mange opplever reduserte blødninger etter f. eks fødsel), og ergo kanskje en av grunnene til at de som velger kobberspiralen har fått barn.

 

Det er opp til legen å behandle hver enkelt for seg og finne den beste metoden, og som du sier så vil du kunne blø mer med en spiral og dermed vil det jo ikke være en bra løsning for deg. Ser også at det gis ulike råd om det samme på diverse nettsider så det er neppe noen generell fasit her så vidt jeg kan se..

Lenke til kommentar

Har vi husket p-stav?

 

At leger anbefaler jenter som enda ikke har fått barn til å sette inn spiral har jeg vanskelig for å tro. Min lege kunne ramse opp flere gode grunner til at jeg ikke skulle sette inn en.

 

Pessar ja.. skal settes inn en time før sex. Da snakker vi om å planlegge ja :p

 

Hormonene i p-pillene er noe dritt. Jeg håper det kommer mannlig p-pille en gang i tiden , så slipper jeg :)

Lenke til kommentar
Har vi husket p-stav?

 

At leger anbefaler jenter som enda ikke har fått barn til å sette inn spiral har jeg vanskelig for å tro. Min lege kunne ramse opp flere gode grunner til at jeg ikke skulle sette inn en.

 

Pessar ja.. skal settes inn en time før sex. Da snakker vi om å planlegge ja :p

 

Hormonene i p-pillene er noe dritt. Jeg håper det kommer mannlig p-pille en gang i tiden , så slipper jeg :)

 

Nei, den ble glemt. Faktisk noe jeg vurderte, p-staven, men nå funker p-pillene så bra at jeg aldri i verden bytter nå.

 

Når det gjelder spiral, så er det vel kanskje mest det at siden få unge velger spiral, så er det vel også litt vanskelig for legen også å anbefale denne typen prevensjon, jeg har ihvertfall ikke lyst til å være prøvekanin for å si det slik.(..)

 

Nå er dog ikke p-piller uten fare, og jeg skjønner godt at folk velger det vekk om det ikke fungerer for dem, men heldigvis gjør det det for meg. Og med tanke på at man kan få større blødninger av spiral var dette et uaktuelt prevensjonsmiddel, ihvertfall for mitt vedkommende. Etter å ha slitt med besvimelser, sterke blødninger osv pga mens i mange år, er jo dette naturlig nok ikke noe jeg velger, spiralen altså.

 

Personlig har jeg merket lite til hormonene i p-pillene, for meg har de fungert veldig bra, fra å ha kraftig mens, til å få nesten ikke noe i det hele tatt (bare litt et par dager hver måned ca). Det har i grunn gjort meg til et nytt menneske på veldig mange måter.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Mange merker ikke så mye til bivirkningene av p-piller. En av de er jo at det kan ta veldig lang til å bli gravid når man slutter på p-piller etter å ha brukt de en stund.

 

En annen er blodpropp. Hender en gang iblant at jenter dør som følge av bruk av p-piller. Det kan faktisk skje. Sist jeg ba om ny resept på en annen type p-piller (fordi jeg ble allergisk mot p-plasteret) fikk jeg beskjed om å hente ny resept på ny type piller med en gang. Ikke noe sjekk hos legen.

Lenke til kommentar

Ja, det er klart, jeg skrev også at p-piller er ikke uten fare, men det gjelder egentlig nesten all prevensjon som inneholder hormoner. Personlig leste jeg meg mye opp på emnet i forkant, og fant fram til en p-pille ingen til dags dato har dødd av (dette spurte jeg legen om, samt at jeg søkte rundt etter tall på nettet som stemte med det han kunne fortelle meg), og at få har fått blodpropp av pillene, noe jeg tar som et positivt tegn. I tillegg har jeg vært flink til å måle blodtrykk osv hver gang jeg har vært hos legen.

 

Hos legen ble jeg altså sjekket for blodtrykket, alle gangene jeg har vært der faktisk, og synes det er ganske sløvt av en lege å ikke sjekke blodtrykket. I tillegg tok jeg blodprøve, samt urinprøve. Blodtrykket ble sjekket også i forhold til hvordan jeg reagerte på p-pillene. Han tok tester før og etter jeg begynte med pillene, og vært flink til å følge opp, så jeg føler meg rimelig trygg for å si det slik. Og om ikke annet så har jeg også fått konstatert at jeg ihvertfall ikke har høyt blodtrykk, unormal bakterieflora eller diabetes, og det er da noe. :laugh:

 

Når det gjelder graviditet, så er det også slik at det kan gå lang tid før man blir gravid også etter andre prevensjonmidler, men jeg forstår jo at det kan være et moment som gjør at folk vegrer seg. Personlig veier de positive egenskapene ved de pillene jeg tar så mye, at jeg velger å bruke p-pillene, men jeg var VELDIG skeptisk for å si det slik før jeg begynte med dem. Allikevel har det blitt til den beste løsningen, både for min kjære og meg selv. :)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
P piller for meg funker strålende for å redusere menstruasjonssmertene. Merker utrolig godt forskjell når jeg har byttet merke. Noe jeg forsåvidt har gjort mange ganger. Eneste problemet er at jeg mister sexlysten når jeg går på dem. Er det noen andre som har det problemet?

 

Heldigvis ikke, heller tvert i mot. Hvordan var det med de andre pillene, fikk du samme bivirkningene med dem?

Lenke til kommentar
P piller for meg funker strålende for å redusere menstruasjonssmertene. Merker utrolig godt forskjell når jeg har byttet merke. Noe jeg forsåvidt har gjort mange ganger. Eneste problemet er at jeg mister sexlysten når jeg går på dem. Er det noen andre som har det problemet?

 

Heldigvis ikke, heller tvert i mot. Hvordan var det med de andre pillene, fikk du samme bivirkningene med dem?

 

Av alle jeg har prøvd så får jeg skikkelig økt sexlyst når jeg slutter. Så med en gang jeg begynner igjen så er jeg tilbake til "normalt". Et par av dem har jeg fått utrolig migrene av også. Så har fått beskjed om at p sprøyter uaktuelt. Gudene vet hva det blir til slutt. Får manne meg opp til gynekolog og få noen råd. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...