Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Faen ass, trodde vennefella bare var noe kødd, men nå gikk jeg nettopp i den!

Har holdt på litt med en dame jeg virkelig liker i 1.5mnd nå, vi er begge ganske busy og har gjerne ikke fått tilbringe så mye tid sammen som vi begge hadde lyst til, og det ble med 2-3 ganger i uken og da gjerne med et tidspress fordi vi hadde andre ting vi måtte rekke etterpå.

Det jeg ikke skjønner er utviklingen den siste uken, da jeg overnattet hos henne fra mandag til tirsdag. Jeg skulle til å dra hjem til meg selv, og "hadekysset" ble ganske lidenskapelig. Jeg sa jeg ikke ville dra hjem, og hun sa jeg gjerne måtte bli. Hun dro meg så inn, og vi gikk å la oss. Før vi sovnet hadde vi en ganske lidenskapelig "akt" og etterpå sa hun at jeg gjerne måtte overnatte mer (vi har vel tilbragt 4-5 netter sammen). På morgenen ble det mer kos, før jeg måtte komme meg på jobb. Tirsdagen og onsdagen spurte jeg om vi skulle finne på noe, men hun var sliten på tirsdag, og moren hennes ble syk på onsdag. Fair enough, eneste jeg la merke til var at hun ikke foreslo at vi kunne finne på noe en annen gang. Ante da ugler i mosen. I går var vi på dobbeldate med et vennepar av oss, uten at vi var kjempeflørtete (Roer oss litt med flørtingen når vi er blant folk) og jeg merket ikke noe forskjell. Vi spiste, og gikk så på kino, før jeg kjørte henne hjem. Hadet kysset var ikke så lidenskapelig som før, og hun sa bare "Vi sees?". Jeg sa ok, og kjørte hjem med en litt guffen følelse.

I dag spurte jeg om vi skulle ta en kveld for oss selv, med middag og sofakrok, men hun hadde ikke tid. Jeg spurte da rett ut om hun følte dette var noe å satse på, og hun kunne bekrefte min største frykt; Hun hadde "kompisfølelsen"... Så der var det... Kjempestart på fredagen. Åssen er det mulig etter hva som skjedde natt til tirsdag?

Kom gjerne med teorier og trøst, for dette var kjipt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjempestart på fredagen.

husk at det er fredag 13. idag. ;)

for alt jeg vet kan det hende hun er redd for å binde seg eller at hun kan ha truffet en annen.

Hehe, fredag den 13 ja :) Neida, hun har ikke funnet seg en annen, en såpass ordentlig jente er hun. Redd for å binde seg...? Kanskje?

Lenke til kommentar

Eller usikker på dine følelser? Glemmer aldri den gang min kjære sendte meg en melding på msn og skrev: "jeg vil ikke møte deg igjen". Ble rimelig sjokkert, da dette var i startfasen av forholdet, hvor vi data. Hadde hatt en super date, og plutselig sa han slik. Heldigvis ble han like sjokkert som meg (i følge ham selv), for han mente nettopp det motsatte, men skrev feil. Heldigvis oppdaget han feilen selv, og rettet det opp. Kanskje hun har mistolket eller misforstått noe du har sagt eller gjort?

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Faen ass, trodde vennefella bare var noe kødd, men nå gikk jeg nettopp i den!

Har holdt på litt med en dame jeg virkelig liker i 1.5mnd nå, vi er begge ganske busy og har gjerne ikke fått tilbringe så mye tid sammen som vi begge hadde lyst til, og det ble med 2-3 ganger i uken og da gjerne med et tidspress fordi vi hadde andre ting vi måtte rekke etterpå.

Det jeg ikke skjønner er utviklingen den siste uken, da jeg overnattet hos henne fra mandag til tirsdag. Jeg skulle til å dra hjem til meg selv, og "hadekysset" ble ganske lidenskapelig. Jeg sa jeg ikke ville dra hjem, og hun sa jeg gjerne måtte bli. Hun dro meg så inn, og vi gikk å la oss. Før vi sovnet hadde vi en ganske lidenskapelig "akt" og etterpå sa hun at jeg gjerne måtte overnatte mer (vi har vel tilbragt 4-5 netter sammen). På morgenen ble det mer kos, før jeg måtte komme meg på jobb. Tirsdagen og onsdagen spurte jeg om vi skulle finne på noe, men hun var sliten på tirsdag, og moren hennes ble syk på onsdag. Fair enough, eneste jeg la merke til var at hun ikke foreslo at vi kunne finne på noe en annen gang. Ante da ugler i mosen. I går var vi på dobbeldate med et vennepar av oss, uten at vi var kjempeflørtete (Roer oss litt med flørtingen når vi er blant folk) og jeg merket ikke noe forskjell. Vi spiste, og gikk så på kino, før jeg kjørte henne hjem. Hadet kysset var ikke så lidenskapelig som før, og hun sa bare "Vi sees?". Jeg sa ok, og kjørte hjem med en litt guffen følelse.

I dag spurte jeg om vi skulle ta en kveld for oss selv, med middag og sofakrok, men hun hadde ikke tid. Jeg spurte da rett ut om hun følte dette var noe å satse på, og hun kunne bekrefte min største frykt; Hun hadde "kompisfølelsen"... Så der var det... Kjempestart på fredagen. Åssen er det mulig etter hva som skjedde natt til tirsdag?

Kom gjerne med teorier og trøst, for dette var kjipt :)

"akt" som i pulings? Tror du er utafor vennefella da, men ho virker litt usikker etter den natta. Mulig hun følte det ble for tidlig, evnt at hun kun vil ha deg som fb. Ikke gi opp, men spre positivitet og sjarmer henne :)

Lenke til kommentar
"akt" som i pulings? Tror du er utafor vennefella da, men ho virker litt usikker etter den natta. Mulig hun følte det ble for tidlig, evnt at hun kun vil ha deg som fb. Ikke gi opp, men spre positivitet og sjarmer henne :)

Tror det er for sent til det, hun sa hun hadde mest kompisfølelser, og jeg aksepterte det og vi har vel på en måte sagt takk og farvel. Sendte henne en siste SMS hvor jeg sa hun bare måtte ta kontakt hvis hun tok til vettet og ville prøve igjen (selvsagt med en ;) på slutten) Så jeg vil ikke pushe på noe mer enn det, hun vet hva jeg føler og da er ballen på hennes banehalvdel føler jeg.

Blir bare så sykt forvirra når man på mandagen sier at man gjerne har mer overnattingsbesøk, og på fredagen kun har kompisfølelser.

Lenke til kommentar

Kjæresten min gjorde det slutt i går ! :(

Hun sa at hun ikke trodde hun klarte å ha kjæresten nå (pga noen personlige ting jeg ikke vil skrive her). Og hun sier at hun virkelig kan være venner (som vi var før), men det tror jeg ikke at jeg klarer nå..

Og nå har jeg så godt som bare ligget i senga siden i går ca klokka 20.15, da det skjedde :(

Endret av M-Gard
Lenke til kommentar

Tror det er for sent til det, hun sa hun hadde mest kompisfølelser, og jeg aksepterte det og vi har vel på en måte sagt takk og farvel. Sendte henne en siste SMS hvor jeg sa hun bare måtte ta kontakt hvis hun tok til vettet og ville prøve igjen (selvsagt med en ;) på slutten) Så jeg vil ikke pushe på noe mer enn det, hun vet hva jeg føler og da er ballen på hennes banehalvdel føler jeg.

Blir bare så sykt forvirra når man på mandagen sier at man gjerne har mer overnattingsbesøk, og på fredagen kun har kompisfølelser.

Farlig å bare sitte å vente på hun, hvertfall uten å ha en skikkelig samtale. Ingen vits å vente hvis det ikke blir noe.

Lenke til kommentar
Farlig å bare sitte å vente på hun, hvertfall uten å ha en skikkelig samtale. Ingen vits å vente hvis det ikke blir noe.

Hva tenker du? Fortsette å ha kontakten med henne, selv etter å ha fått bekreftet at man er i vennefellen? Blir ikke det litt som å piske den døde hesten, og virke litt needy?

Lenke til kommentar

Hva tenker du? Fortsette å ha kontakten med henne, selv etter å ha fått bekreftet at man er i vennefellen? Blir ikke det litt som å piske den døde hesten, og virke litt needy?

Det eneste du kan gjøre, tror jeg er å "kutte kontakt", å håpe på at hun savner deg nok til å ville ha deg tilbake igjen.

Skjer det ikke noe etter et par uker, move on.

Tror det er best slik:/

Lenke til kommentar
Det eneste du kan gjøre, tror jeg er å "kutte kontakt", å håpe på at hun savner deg nok til å ville ha deg tilbake igjen.

Skjer det ikke noe etter et par uker, move on.

Tror det er best slik:/

Ja, det er vel det jeg gjør, prøver allerede nå å komme meg videre. Tar hun kontakt igjen blir jeg jævlig glad, men regner ikke med det. Just nu sitter jeg vel kun og synes litt synd på meg selv og tenker over alle tingene jeg burde gjort annerledes for å holdt på denne jenta. Vanskelig for oss gutta, skal jo lissom ikke vise følelser og at vi ikke har det bra, så da blir det jo og ventilere på forum og slikt :) Menmen, heldivis litt lettere nå enn da mitt 7 år lange forhold tok slutt i sommer... :)

Lenke til kommentar

Hvis dere allerede har hatt følelser for hverandre og jevnlig møtt hverandre på et dypere nivå enn vennskap (F.eks hatt sex mer enn en gang) ville jeg pratet med hun. Spurt hva som førte til at hun nå anser deg som kun en kompis. Det er ikke sikkert at du får et ordentlig svar, men det er verdt å prøve. Kommunikasjon er golden.

Hvis hun sier noe ala at dere har et så fint vennskap som hun ikke vil ødlegge elns så hadde jeg svart "Det respekterer jeg, det var ikke et vennskap jeg var ute etter, men vi får vel se hvordan det går da ;)" og deretter fallt ut av hennes verden i en periode. Ikke ignorert henne, men heller ikke oppsøkt kontakt. På den måten blir dere aldri de vennene hun så for seg. Hvis dere da, etter en stille periode, kommer i kontakt hvor du har et direkte mål så vil hun ikke være redd for å miste det vennskapet igjen. Hun så på deg som en kompis, men rakk aldri å bli det.

Grunnen til at du ikke ignorere henne fullt er fordi dette skal være så subtilt som mulig at dere ikke passer på et vennskapelig nivå, kjærligheten var grunnpilaren i deres forhold. Når den ble tatt vekk ble forholdet borte. Hvis du viser henne at du med vilje styrer deg unna så blir ikke denne meldingen oppfattet, men hun ser at du rett og slett ignorerer henne.

Lenke til kommentar
Ikke ignorert henne, men heller ikke oppsøkt kontakt. På den måten blir dere aldri de vennene hun så for seg. Hvis dere da, etter en stille periode, kommer i kontakt hvor du har et direkte mål så vil hun ikke være redd for å miste det vennskapet igjen. Hun så på deg som en kompis, men rakk aldri å bli det.

Hmm, ser ikke helt åssen jeg skal få denne til, ikke ignorere, men ikke oppsøke kontakt...? Er vel slik jeg gjør nå?

Vi hadde vel heller ikke et så sinnsykt dypt vennskap heller, men vi fant tonen sammen, og vi hadde det veldig bra på det fysiske plan. Jenter ass!

Lenke til kommentar

Sånn jeg tolker den historien så har hun blitt usikker etter dere hadde sex. I og med at du tidligere har vært i et 7år langt forhold så utelukker jeg prestasjonene som gjorde henne usikker

Da står vi igjen med noen andre grunner om hun faktisk er ute etter forhold:

- Hun var egentlig ikke klar

- Hun er redd for at det er det eneste du er ute etter

- Hun liker noen andre

- Hun føler at venner/familie ikke vil akseptere deg av diverse grunner

- Hun tester deg

Om hun ikke er ute etter forhold:

- Hun vil bare ha deg som fb

- Hun er redd for å såre deg om det går lengre tid med dere

*FORTS*. Måtte veldig hjem fra jobb*

Lenke til kommentar
Er ikke verre enn at du ikke tar kontakt, men hvis hun tar kontakt med deg, så snakker du med hun.

Ållreit, da er vi enige :)

Yep. Slik som Stakan sa.

Det samme gjelder også i samtaler med hun, ikke vær avvisende, men heller ikke engasjerende.

F.eks hvis du møter hun på gata.

Du: Hei, *navn*

Hun: Heisann

Du: Hvordan går det?

Hun: Bare bra, med deg?

Du: Det går bra her også, er på vei til en venn nå, skal se på film, så vi prates!

Hun: Jepp, kos deg da. Snakkes.

Du var ikke noe avvisende, men heller ikke engasjert i samtalen. Vanligvis ville dere kanskje stoppet opp og pratet om alt mulig, men nå ble det bare det obligatoriske før du stakk.

EDIT: Må bare legge inn at dette ikke er noen fasit på hvordan samtalen skal gå. Det kommer jo veldig ann på hvordan deres tidligere forhold var. Poenget er vel bare å redusere det fra vennenivå til et bekjentnivå. get it?:p

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...