Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Nei, men jeg hadde ikke prioritert vennen framfor kjæresten min. Jeg hadde ikke hatt alene-hjemme-kvelder med en venn av det motsatte kjønn for å si det slik. Det ville bare vært utrolig rart.

Rart fordi du ikke har noen guttevenner nå, og ikke helt kan tenke deg det/det føles unaturlig, eller rart fordi ... et eller annet annet som jeg ikke helt greier å sette ord på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er problemene i S0ppel sin situasjin:

 

1. vet at han er litt player.

2. når eg spør ka de gjorde på så sier hun bare: "Nei, vi lå bare på sengen og snakket sammen.. "

 

Det er da ingen grunn til å klikke i vinkel og si at dama ikke får være venn med fyren, eller mistenke noe som helst uten grunn. De som reagerer på noe sånt må være forferdelig usikre på seg selv og burde heller jobbe med det enn å sette kjæresten i lenker.

Herregud, hadde det vært en jente istedenfor en gutt hadde det jo ikke vært noe stress i det hele tatt.

 

Yvonne: Hvis du aldri setter venner fremfor en fyr du har kjent i kanskje et år, er det ikke rart du ikke har venner å gjøre det med.

Endret av Aidskake
Lenke til kommentar
Nei, men jeg hadde ikke prioritert vennen framfor kjæresten min. Jeg hadde ikke hatt alene-hjemme-kvelder med en venn av det motsatte kjønn for å si det slik. Det ville bare vært utrolig rart.

Rart fordi du ikke har noen guttevenner nå, og ikke helt kan tenke deg det/det føles unaturlig, eller rart fordi ... et eller annet annet som jeg ikke helt greier å sette ord på?

 

Jeg hadde mange år en bestevenn som var gutt, så det er ikke rart med guttevenner, men det ville føltes unaturlig å prioritere en venn framfor min kjære. Det gjelder egentlig uansett kjønn, men spesielt gutter, fordi det er kjæresten min jeg er sammen med, og ikke en eventuell venn som er gutt. Jeg respekterer også det faktum at det kunne gjort min kjære sjalu, og jeg vet jeg også ville følt det slik med han om han var masse sammen med ei venninne, så det er også utifra respekt for han.

 

Yvonne: Hvis du aldri setter venner fremfor en fyr du har kjent i kanskje et år, er det ikke rart du ikke har venner å gjøre det med.

 

Eh, hva vet vel du om det? Jeg er svært glad i min bestevenninne, og jeg er svært glad i min kjære. Deres kjærlighet kan og vil jeg ikke sammenligne. Men det er min kjære jeg kommer til å dele livet mitt med, tross alt, det betyr dog ikke at jeg ikke verdsetter og er glad i min bestevenninne. Og til din orientering: jeg mangler ikke venner.

Lenke til kommentar

Men altså, hvor lenge har du vært sammen med kjæresten din? :)

Jeg hadde følt det mer unaturlig å prioritere en jeg har kjent i kanskje 6-10 måneder enn en som har stilt opp for meg i flere år. Jeg sier ikke at man skal prioritere vennene HELE tiden, men hallo. Å ikke kunne se en film og drikke pils med en kompis, blir bare for spesielt for min del.

Lenke til kommentar
Men altså, hvor lenge har du vært sammen med kjæresten din? :)

Jeg hadde følt det mer unaturlig å prioritere en jeg har kjent i kanskje 6-10 måneder enn en som har stilt opp for meg i flere år. Jeg sier ikke at man skal prioritere vennene HELE tiden, men hallo. Å ikke kunne se en film og drikke pils med en kompis, blir bare for spesielt for min del.

 

Hvor lenge vi har vært sammen er for meg irrelevant. Min kjære er ikke bare min partner, men også en av mine beste venner, slik jeg ser det.

 

Så over til venner: jeg snakker ikke om at man ikke kan se en film og drikke en øl, jeg har stadige treff med min bestevenninnne hvor vi pleier vårt vennskap. Men med en av det motsatte kjønn ville jeg følt det rett og slett merkelig, og dette er altså min personlige mening, fordi han er nettopp av det motsatte kjønn. Det betyr dog ikke at man ikke kan treffe en venn av det motsatte kjønn, men jeg ville tenkt nøye gjennom hvordan dette skulle skje i forkant for å unngå ubehagelige følelser hos både min kjære og meg selv.

Lenke til kommentar
Men med en av det motsatte kjønn ville jeg følt det rett og slett merkelig, og dette er altså min personlige mening, fordi han er nettopp av det motsatte kjønn. Det betyr dog ikke at man ikke kan treffe en venn av det motsatte kjønn, men jeg ville tenkt nøye gjennom hvordan dette skulle skje i forkant for å unngå ubehagelige følelser hos både min kjære og meg selv.

Du sier du ikke kunne tenke deg å være god venn med en gutt, med andre ord? Hvis kompisen hadde vært homofil, hadde det vært en annen sak? Jeg syntes dette blir litt for dumt, å nesten anta at man kan finne på å være utro med venner av det motsatte kjønn. Venner er venner er for meg.

2/10 av mine nærmeste venner er jenter, og det må bare kjæresten akseptere. :)

 

Forresten så syntes jeg det er litt relevant hvor lenge dere har vært sammen. Hadde bestekompisen min sluttet å henge hos meg alene fordi en dame han hadde vært sammen med i 6 måneder syntes det er upassende, hadde jeg seriøst begynt å lure på hva som foregikk i hodet hans.

Endret av Aidskake
Lenke til kommentar
Men med en av det motsatte kjønn ville jeg følt det rett og slett merkelig, og dette er altså min personlige mening, fordi han er nettopp av det motsatte kjønn. Det betyr dog ikke at man ikke kan treffe en venn av det motsatte kjønn, men jeg ville tenkt nøye gjennom hvordan dette skulle skje i forkant for å unngå ubehagelige følelser hos både min kjære og meg selv.

Du sier du ikke kunne tenke deg å være god venn med en gutt, med andre ord? Hvis kompisen hadde vært homofil, hadde det vært en annen sak? Jeg syntes dette blir litt for dumt, å nesten anta at man kan finne på å være utro med venner av det motsatte kjønn. Venner er venner er for meg.

2/10 av mine nærmeste venner er jenter, og det må bare kjæresten akseptere. :)

 

Forresten så syntes jeg det er litt relevant hvor lenge dere har vært sammen. Hadde bestekompisen min sluttet å henge hos meg alene fordi en dame han hadde vært sammen med i 6 måneder syntes det er upassende, hadde jeg seriøst begynt å lure på hva som foregikk i hodet hans.

 

Jo, hvis du leser hva jeg har skrevet tidligere, så var min bestekompis gjennom mange år nettopp akkurat en gutt. Så jeg vet akkurat hva slags problemstilling det dreier seg om. Og jeg hadde nok ikke syntes det var helt greit om han var homofil heller.

 

Jeg snakker mest om å være alene sammen, se en film og spise en pizza, for meg blir det weird. Om det ikke blir det for deg, så fint for deg da. :)

 

Eh, jeg har kjent min kjære i faktisk ganske mange år før vi ble sammen da, bare sånn til orientering. Og igjen: jeg har ikke sagt at man ikke kan være venner. Men det er måten man gjør det på. Det er forskjell på å gå på en café eller pub og ta seg et glass øl, enn å ha en rolig hjemme-alene-kveld med film og pizza. I min verden er det slik. Jeg stoler på min kjære, men jeg hadde nødvendigvis ikke stolt på den andre jenta. Rett og slett.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Var det noen som fikk seg innlegget mitt på forrige tråden helt nede i hele tatt? Vil bare tilføye at begge stoler på hverandre og at eg tror at begge har god grunn til å gjøre dette... Men eneste grunnen til at jeg liksom er litt mistenksom av meg er at jeg har vært sammen med jenter som har vært sammen med meg, men slo opp for å bli sammen med exen uken etter.. Det er dette jeg kanskje på en måte er litt redd for, noe jeg absolutt ikke burde vært med denne jenta .. Inviklet verden ja :ermm:

 

Opps: var siste innlegg i tråd 337

Endret av S0ppel
Lenke til kommentar
Var det noen som fikk seg innlegget mitt på forrige tråden helt nede i hele tatt? Vil bare tilføye at begge stoler på hverandre og at eg tror at begge har god grunn til å gjøre dette... Men eneste grunnen til at jeg liksom er litt mistenksom av meg er at jeg har vært sammen med jenter som har vært sammen med meg, men slo opp for å bli sammen med exen uken etter.. Det er dette jeg kanskje på en måte er litt redd for, noe jeg absolutt ikke burde vært med denne jenta .. Inviklet verden ja :ermm:

Dette du mener?

Yeah.. Men uroer meg ikke no.. Heller hun som burde uroe seg litt, pga. av tidligere forhold der jeg har vært utro (noe jeg absolutt ikke er stolt over) men prøver å skjerpe meg no og har lovet meg sjøl at eg ikke skal gjøre det flere ganger :yes:

 

 

Hva skulle liksom folk svare, da?

Der fikk du svar av yvonne2, ja. Da skal jeg ikke blande meg inn. :) Lykke til videre.

Endret av Right
Lenke til kommentar
Var det noen som fikk seg innlegget mitt på forrige tråden helt nede i hele tatt? Vil bare tilføye at begge stoler på hverandre og at eg tror at begge har god grunn til å gjøre dette... Men eneste grunnen til at jeg liksom er litt mistenksom av meg er at jeg har vært sammen med jenter som har vært sammen med meg, men slo opp for å bli sammen med exen uken etter.. Det er dette jeg kanskje på en måte er litt redd for, noe jeg absolutt ikke burde vært med denne jenta .. Inviklet verden ja :ermm:

 

Ja, og dette burde kanskje også kjæresten din ta hensyn til. Nå har ikke jeg jeg noen rett til å dømme henne, jeg gjør ikke det heller, men en prat om hvordan du føler det er kanskje lurt. Da vil hun kanskje også enklere sette seg inn i din situasjon, og ta hensyn til det.

 

Jeg har hatt problemer selv med å stole på folk, av andre grunner, men det betyr også at jeg nok også trenger en kjæreste som respekterer akkurat dette. Min kjære føler det på akkurat samme måte som meg, for vi har vært gjennom mye av det samme på hver vår kant, og derfor klarer vi også å sette oss inn i hverandres situasjon. Det er jo nettopp det forhold handler om, at man respekter og verdsetter hverandre på en slik måte at begge føler seg hørt.

Lenke til kommentar
Yeah.. Men uroer meg ikke no.. Heller hun som burde uroe seg litt, pga. av tidligere forhold der jeg har vært utro (noe jeg absolutt ikke er stolt over) men prøver å skjerpe meg no og har lovet meg sjøl at eg ikke skal gjøre det flere ganger :yes:

Haha, hva er det for en greie å si? :!:

Jeg har vært utro, flere ganger faktisk(klinings osv), men det betyr ikke at typen min skal sitte hjemme å være redd når jeg drar ut på byen. Det handler om å stole på hverandre. Tror ikke typen kommer til å stoppe meg heller, hvis jeg føler for å være utro. Det er en avgjørelse man tar selv, og må leve med.

 

Ta det helt med ro. Hvis dama di vil gjøre noe mer enn å snakke i den senga, så la hun gjøre det. Det viser bare at hun ikke er noe å samle på.

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Yeah.. Men uroer meg ikke no.. Heller hun som burde uroe seg litt, pga. av tidligere forhold der jeg har vært utro (noe jeg absolutt ikke er stolt over) men prøver å skjerpe meg no og har lovet meg sjøl at eg ikke skal gjøre det flere ganger :yes:

Haha, hva er det for en greie å si? :!:

Jeg har vært utro, flere ganger faktisk(klinings osv), men det betyr ikke at typen min skal sitte hjemme å være redd når jeg drar ut på byen. Det handler om å stole på hverandre. Tror ikke typen kommer til å stoppe meg heller, hvis jeg føler for å være utro. Det er en avgjørelse man tar selv, og må leve med.

 

Ta det helt med ro. Hvis dama di vil gjøre noe mer enn å snakke i den senga, så la hun gjøre det. Det viser bare at hun ikke er noe å samle på.

 

Men så kommer spørsmålet mitt, angrer du no på at du var utro? Og var det mens du var i forholdet som du er i no? Viss det var det, så ville nok ikke jeg vært helt trygg viss eg var typen din, og ville nok ikke samlet på deg nei.. Noen andre som føler det slik?

 

Let the fireing begin :D

Endret av S0ppel
Lenke til kommentar

Han jeg er sammen med nå, er han jeg var utro med. Hvis du leser noen sider tilbake, har jeg forklart litt mer rundt det som skjedde.

 

Tja.. angrer og angrer :p

Det jeg angrer mest på er at personer ble såret. Gjort er gjort og elg er elg ;)

 

Heh, litt morsomt at du ikke ville ha samlet på meg. Du har jo selv vært utro. Det vil da si at kjæresten din også kanskje tenker det samme om deg -og henger derfor i senga til andre gutter. :whistle:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Men var ikke utro mens jeg var sammen med denne jenta.. Var med en ex for ett halvt år siden.. Og ja, hun tok meg tilbake, men jeg klarte ikke.. Følte at eg hadde skuffet for mange, og visste selv at eg aldri kom til å elske denne jenten igjen.. Men hun jenta jeg var utro med var det liksom ingen følelser.. Det skjedde bare etter en krangel med damen min.. Men bra fornøyd no, og ville aldri gjort det mot den kjæresten jeg har nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...