Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det er trangsynt å tenke slikt.. venner er selvsagt viktig, men i mine øyner kommer kjærestens følelser fremfor mine. det betyr ikke at han skal få snurre meg rundt lillefingeren, men hvis han oppriktig føler seg truet av en venn så kommer jeg til å begrense min kontakt med denne vennen, rett og slett fordi han fortjener det. nå vet jeg ikke hvordan vennskap og forhold dere har, men noe sier meg at dere ikke har opplevd ekte kjærlighet hvis det jeg sier er så sinnsykt absurd. kjæresten min hadde en gang en vennine som både jeg og han visste hadde følelser for han. jeg fortalte han at han fikk ha kontakt med henne, men at jeg mislikte måten hun oppførte seg på når de to var sammen og at det hele gjorde meg usikker og redd. Han kuttet henne mer eller mindre ut av livet sitt. ikke fordi jeg krevde det, men fordi han var glad i meg. følelsene mine var viktigere enn vennskapet hans med ho.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
(...)men noe sier meg at dere ikke har opplevd ekte kjærlighet hvis det jeg sier er så sinnsykt absurd.

Definer begrepet "ekte kjærlighet", vær så snill. :)

Alle har ulike oppfatninger av hva som er/burde være tillatt eller ikke, noe som så klart kan ses på i sammenheng med hva en er vant med eller ikke. Bare fordi noen andre velger å enda ha venner som kan f.eks. komme på overnattingsbesøk selv om de er sammen med den beste personen i verden så betyr jo ikke det nødvendigvis at de føler noe mindre sterkere kjærlighet for kjæresten sin?

Strengt tatt er det jo snakk om å stole på hverandre, selv om det selvfølgelig er veldig forståelig at en gjerne ikke liker det noe særlig når kjæresten har en gutt på besøk for natta, for eksempel. Hvis det er noe som plager en og en samtidig føler "ekte kjærlighet" for hverandre så burde det jo ikke være noe problem å ta opp heller?

Lenke til kommentar

Ja, og det gikk jo til helvette :p

Men har snakket litt om det med hun , og hun insiterer på at jeg har ingenting å uroe meg for, noe eg faktisk tror selv.. Herregud, eg kan ikke være en sånn streng type som ikke lar hun være med sine beste venner..DET blir for dumt :roll:

Lenke til kommentar

Yeah.. Men uroer meg ikke no.. Heller hun som burde uroe seg litt, pga. av tidligere forhold der jeg har vært utro (noe jeg absolutt ikke er stolt over) men prøver å skjerpe meg no og har lovet meg sjøl at eg ikke skal gjøre det flere ganger :yes:

Lenke til kommentar

Har drivd på med en jente sikkelig i cirka 2 måneder nå. Er sikkelig forelsket i hun, og hun har sagt at hun kun liker meg. Men får det ikke helt til å stemme. Vi er ikke så veldig mye sammen, kun på skolen og noen ganger i helgene. På skolen pleier det å være trist, hun tørr ikke å få fram følelsene sine for meg der. Og jeg også er kanskje litt redd for det. I helgene kan det hende vi ser på film sammen, da pleier hun å lene seg inn til meg og jeg holder armen rundt. Og vi holder hverandre i hendene. Men kommer aldri lengere. Har tatt hun med ut 2 ganger for å snakke litt med hun, å kysse henne. Men syntest jeg må kysse henne mer, men det er nesten aldri et bra øyeblikk for å gjøre det! Noen tips, til forandringer?

Lenke til kommentar
Har drivd på med en jente sikkelig i cirka 2 måneder nå. Er sikkelig forelsket i hun, og hun har sagt at hun kun liker meg. Men får det ikke helt til å stemme. Vi er ikke så veldig mye sammen, kun på skolen og noen ganger i helgene. På skolen pleier det å være trist, hun tørr ikke å få fram følelsene sine for meg der. Og jeg også er kanskje litt redd for det. I helgene kan det hende vi ser på film sammen, da pleier hun å lene seg inn til meg og jeg holder armen rundt. Og vi holder hverandre i hendene. Men kommer aldri lengere. Har tatt hun med ut 2 ganger for å snakke litt med hun, å kysse henne. Men syntest jeg må kysse henne mer, men det er nesten aldri et bra øyeblikk for å gjøre det! Noen tips, til forandringer?

JUST DO IT!! Kyss dama, før du havner i den berømte vennefella!! Og det hadde vel vært litt trist ;)

Lenke til kommentar
Er jævlig redd for å havne i den ass! Men hun liker meg veldig godt og jeg liker hun veldig godt. Men det er liksom alltid jeg som må ta intinativ (vet ikke hvordan det skrives!)

Bare få henne til å bli trygg på deg, bedre at du tar initiativet enn at ingen gjør det aight ;)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Berømte vennefelle du lizzom, sett scrubs igjen nå?

Næh... Er bare det at jeg vet at en del havner i den :shrug: Ikke alle er som deg vet du ;)

Meaning?

Lenke til kommentar
nå vet jeg ikke hvordan vennskap og forhold dere har, men noe sier meg at dere ikke har opplevd ekte kjærlighet hvis det jeg sier er så sinnsykt absurd.

Det er en litt stusselig ting å si. Hvis det er så innmari relevant, så har jeg faktisk det. Jeg syntes alikevel vennskap er noe utrolig viktig, spesielt fordi de ofte er der FØR kjæresten (og under og etter). Jeg sier ikke at man skal tillate at dama/typen sover over i undertøyet med bestevennen mens de koser hverandre i nakken, men i s0eppel sitt tilfelle syntes jeg ikke hun gjør noe galt.

Respekt er gjensidig. Man hører ofte at man skal respektere at kjæresten ikke syntes det er greit med gode kompiser/venninner, men burde ikke han/hun respektere at vedkommende finner det naturlig å ha det sånn? Hvis man blir så innmari sjalu av at dama henger med en god kompis, så er det ikke hos dama problemet ligger (om det ikke har vært utroskap i bildet tidligere).

U need me (og omvendt) :wee:

Puzen. :love:

Endret av Aidskake
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Berømte vennefelle du lizzom, sett scrubs igjen nå?

Næh... Er bare det at jeg vet at en del havner i den :shrug: Ikke alle er som deg vet du ;)

Meaning?

At du kan peke på ei, så blir hun med deg på date ;)

Hadde det bare vært så enkelt :!:

Lenke til kommentar
Øh, la oss si disse to er kjempegode venner. Skal hun gi opp en så god venn fordi kjæresten ikke tåler det? Det er det dummeste jeg har lest på lenge. Hadde kjæresten min bedt meg velge mellom vedkommende og en god venn, hadde det ikke vært vennen jeg hadde valgt bort.

Hadde han elsket dama si, hadde han ikke stilt et sånt ultimatum. ;)

Og hadde dama elska han, så hadde hun gitt opp den vennen, eller ihvertfall begrenset seg. Er veldig glad for at min kjære og jeg har det samme synet i denne saken: at venner er en flott ting, men det går en grense. Verken jeg eller han har gode venner av det motsatte kjønn, og synes det egentlig er det beste. Det handler om å respektere hverandre, samtidig som ingen av oss nekter hverandre venner. Men det får være litt begrensning synes jeg, det handler om kompromisser, tross alt. Om å ta hensyn til seg selv, OG den andre parten.

Lenke til kommentar
Og hadde dama elska han, så hadde hun gitt opp den vennen, eller ihvertfall begrenset seg. Er veldig glad for at min kjære og jeg har det samme synet i denne saken: at venner er en flott ting, men det går en grense. Verken jeg eller han har gode venner av det motsatte kjønn, og synes det egentlig er det beste. Det handler om å respektere hverandre, samtidig som ingen av oss nekter hverandre venner. Men det får være litt begrensning synes jeg, det handler om kompromisser, tross alt. Om å ta hensyn til seg selv, OG den andre parten.

Og hadde en av dere hatt det, så hadde h*n (vennen) blitt "dumpa"?

Endret av Right
Lenke til kommentar

Og hadde en av dere hatt det, så hadde h*n (vennen) blitt "dumpa"?

Nei, men jeg hadde ikke prioritert vennen framfor kjæresten min. Jeg hadde ikke hatt alene-hjemme-kvelder med en venn av det motsatte kjønn for å si det slik. Det ville bare vært utrolig rart. Og bare for å ha sagt det: selv med min bestevenninne, som er av samme kjønn, prioriterer jeg min kjæreste. Skulle da bare mangle, betyr jo ikke at jeg ikke verdsetter vårt vennskap, men vi har en felles forståelse om det. Hun prioriterer også sin kjæreste, og det har jeg da ingenting i mot.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...