toth Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Prisen på ringene. Hvorfor kjøpe de billigeste? Skal man ikke forlove seg og ha ringene livet ut? Ei venninne kjøpte seg ringer til knappe to tusen(tusen kr stk), og hun ble sur på meg da jeg kommenterte prisen. Ringene våre var ikke superdyre, men de var langt ifra det billigste alternativet. Går man på sosialen så skjønner jeg at det er knapt med penger. Men se bort ifra det. -For noen spiller prisen null rolle, mens symbolikken spiller all rolle -For noen er det teksten som er viktig, ikke ringen -For noen er forlovelsesringen bare midlertidig, og bytter til en annen ring ved ekteskap -For noen spiller ringen/symbolet liten rolle, det er løftet som teller Finnes mange gode grunner til å ikke svi en mndslønn på ringene. Alle har ikke likt syn på ting som deg Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Tror bare jeg skal gi opp jeg. -.-"Har visst ingen gode kvaliteter uansett >< Jaja *sipp sipp* Take it easy, du vil finne den rette....til slutt Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Tror bare jeg skal gi opp jeg. -.-"Har visst ingen gode kvaliteter uansett >< Jaja *sipp sipp* Har det blitt slutt mellom dere? Jeg vet ærlig talt ikke. Hun snakker ikke med meg. Og da jeg prøver å ta initiativet, så fnyser hun av det, sier at hun ikke forstår hvorfor jeg blir nervøs og går Så jeg vil regne det som avsluttet, men jeg er fremdeles såpass teit at jeg lever i håpet. -.-" Tror bare jeg skal gi opp jeg. -.-"Har visst ingen gode kvaliteter uansett >< Jaja *sipp sipp* Take it easy, du vil finne den rette....til slutt Virker ikke slik gitt =/ Endret 10. februar 2009 av Ghraag Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Tror bare jeg skal gi opp jeg. -.-"Har visst ingen gode kvaliteter uansett >< Jaja *sipp sipp* Har det blitt slutt mellom dere? Jeg vet ærlig talt ikke. Hun snakker ikke med meg. Og da jeg prøver å ta initiativet, så fnyser hun av det, sier at hun ikke forstår hvorfor jeg blir nervøs og går Så jeg vil regne det som avsluttet, men jeg er fremdeles såpass teit at jeg lever i håpet. -.-" Hun har jo overhodet ingen respekt for deg, mener jeg sa det sist også. Aksepterer du det av henne? Lenke til kommentar
Smacky Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Idag har jeg vært sammen med samboeren min i 2 år . Så nå har jeg ryddet det fint her, satt lys overalt, kjøpt inn nytt hot undertøy og venter på at han skal komme hjem fra kl. 4 Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Finnes mange gode grunner til å ikke svi en mndslønn på ringene. Alle har ikke likt syn på ting som deg Jo, ALLE skal ha likt syn som meg. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Prisen på ringene ja. Jeg var ikke så opptatt av at ringene våre skulle være superdyre, men viste jo godt hva jeg ville ha , og hva jeg ikke ville ha. De på tilbud på gullsmeden til 2200 for 2 ringer var ikke heeelt det jeg så for meg.. Vi kjøpte våre ringer i Tyrkia, hvor både gull og arbeidskraft er billig. Min kostet rundt 3000 kroner hvis jeg ikke husker helt feil. Typen sin har ikke diamant i seg, men han har så forferdelig store hender, så det gikk med mer gull til ringen hans så jeg tror ikke den var så mye billigere den heller. Jeg har muligheten til å få satt inn en eller flere nye diamanter. F.eks en ny diamant for hvert barn vi får sammen Det synes jeg er forferdelig trivelig Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hehe, han har vel ikke ringen rundt hånda si, vel? Ikke rart de ble dyre,heh.. Det er fjortiser og impulsforlovelser som kjøper to ringer til tusen kroner (gullsmed dama sa faktisk at det var mest unge som kjøpte de billigste!). Da kan de heller gå å kjøpe deg to søte ringer på "Glitter". Men meg om det Endret 10. februar 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Haha, nei, men det er vanlig at et par store fingre sitter fast på ei stor hånd. Lillefingeren hans er mye større enn tommelen min , og jeg har ikke engang søte minifingre Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hehe, han har vel ikke ringen rundt hånda si, vel? Så for meg dette Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hehe, han har vel ikke ringen rundt hånda si, vel? Ikke rart de ble dyre,heh.. Det er fjortiser og impulsforlovelser som kjøper to ringer til tusen kroner (gullsmed dama sa faktisk at det var mest unge som kjøpte de billigste!). Da kan de heller gå å kjøpe deg to søte ringer på "Glitter". Men meg om det Har du vurdert å være litt mindre grunn? Kan nok komme deg til gode Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Man er vel ikke grunn fordi om man skriver at det er mest impulsforloveser som skjer med ringer til 1000 kroner per stykk? :!: Noen har tenkt å bruke sine forlovelsesringer en god stund. Ikke bare til det blir slutt om 2 mnd fordi man forlovet seg for tidlig. Da er det viktig at man er glad i ringen sin. Jeg ELSKER min ring,og kan lett se for meg at det hadde vært småkjipt å ha en tynn kjip ring man egentlig ikke liker . Jeg har tross alt planer om å ha ringen min på meg hver eneste dag i mange år fremover:) Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) "Det er fjortiser og impulsforlovelser som kjøper to ringer til tusen kroner" Er fryktelig grunt jo. Eller i beste fall ignorant. (Og, ironisk nok, det er ikke rent lite fjortis å legge så mye vekt på materiell verdi i en ikke-materiell forpliktelse.) Særlig når jeg allerede har nevnt 4 utmerkede grunner til at noen ikke bruker mye på en ring. Ingen av grunnene har med fjortis eller impuls å gjøre. Personlig kunne jeg brukt tannlegering eller skredderstøpte saker til 100.000, spiller ingen rolle. Det eneste som vil telle for meg er hva den betyr, ikke hva den koster. Det stikk motsatte av fjortis, altså. Endret 10. februar 2009 av toth Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Litt enig med deg i det toth. Da vi valgte å forlove oss, valgte ikke vi de dyreste ringene, men det er av flere grunner: IKKE fordi vi nødvendigvis forlovet oss så raskt som vi gjorde. Én av grunnene hadde med økonomi å gjøre, vi velger å spare mest mulig penger i stedenfor til noe eget (leilighet altså) om noen år, og for det andre så kommer vi ikke til å ha våre forlovelsesringer livet ut. De ringene vi nå har skal vi senere lage om til et smykke jeg kan bruke. Gifteringene våres kommer til å være to helt andre ringer, da vi begge ønsker oss gifte ringer av gult gull. Disse vil nok antagelig koste en god del mer enn de ringene vi har nå. Nå vil jeg bare poengtere, ringen min kostet 2000 kr, på salg vel og merke (og jeg kjøpte den ikke fordi den var på salg, men fordi det var ringen jeg ønsket meg, egentlig hadde jeg tenkt til å kjøpe en som var 1000 kr dyrere), i ekte hvitt gull, og med én diamant. Personlig er jeg svært fornøyd med ringen, da det den symboliserer er tross er svært mye viktigere for meg enn selve prisen på ringen. Hans ring er forøvrig også i hvitt gull og kostet rundt en 500 kr mindre eller så. Noen vil kanskje synes det er lite, men vi begge synes at hans ring er nydelig, og det er tross alt det viktigste. Den er langt fra kjøpt på Glitter for å si det slik.(..) Endret 10. februar 2009 av yvonne2 Lenke til kommentar
hiphopopotamus Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har et lite problem jeg. Har holdt på med ei jente i klassen en god stund nå, en del kosing og tafsing når vi er alene, men ikke ellers. Pratet litt med henne i går og hun fortalte har hun ikke var spesielt keen på en kjæreste, selv om hun likte meg og sånn. Det samme gjelder egentlig meg også, men med henne har jeg faktisk lyst til å gå videre. Vi kom fram til at vi var "Friends with benefits" og det er på en måte greit for meg. Selv om jeg ikke kan kalle henne min, og hun kan rote med andre og sånn. Og vi går ikke rundt og holder hender og sånt. Litt usikker på om jeg skal fortsette det slik vi har det nå, spørre henne om vi kan prøve kjærestegreiene eller om jeg bare skal kutte ut alt og finne meg noe annet. Vanskelig! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Vær "venner med fordeler" og leit etter en annen samtidig Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har et lite problem jeg. Har holdt på med ei jente i klassen en god stund nå, en del kosing og tafsing når vi er alene, men ikke ellers. Pratet litt med henne i går og hun fortalte har hun ikke var spesielt keen på en kjæreste, selv om hun likte meg og sånn. Det samme gjelder egentlig meg også, men med henne har jeg faktisk lyst til å gå videre. Vi kom fram til at vi var "Friends with benefits" og det er på en måte greit for meg. Selv om jeg ikke kan kalle henne min, og hun kan rote med andre og sånn. Og vi går ikke rundt og holder hender og sånt. Litt usikker på om jeg skal fortsette det slik vi har det nå, spørre henne om vi kan prøve kjærestegreiene eller om jeg bare skal kutte ut alt og finne meg noe annet. Vanskelig! Om du virkelig liker henne; gå for kjærestegreiene. Ser for meg at det kan bli vondt å se henne sammen med en annen om du har følelser for henne.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ja, du lever etter hennes premisser, og det er ikke bra for deg. Du kommer GARANTERT til å få det vondt hvis hun finner seg type og går og leier og kysser på han mens du ser det. Gå for kjærestegreiene, du. Kanskje du mister henne, men det er bedre enn å gå rundt i evig hjertesmerte over at hun flørter med andre. Da er du ferdig med det, hvertfall. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Man er vel ikke grunn fordi om man skriver at det er mest impulsforloveser som skjer med ringer til 1000 kroner per stykk? :!: Morsomt i grunn, hvordan tiår med reklame har overbevist så mange om at et produkt utvunnet av tvungen og/eller underbetalt arbeidskraft i verdens fattige land og solgt for grusomt oppblåste prisen takket være monopolet produsentene har konstruert, er nødvendig for å uttrykke sann kjærlighet. Endret 10. februar 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har et lite problem jeg. Har holdt på med ei jente i klassen en god stund nå, en del kosing og tafsing når vi er alene, men ikke ellers. Pratet litt med henne i går og hun fortalte har hun ikke var spesielt keen på en kjæreste, selv om hun likte meg og sånn. Det samme gjelder egentlig meg også, men med henne har jeg faktisk lyst til å gå videre. Vi kom fram til at vi var "Friends with benefits" og det er på en måte greit for meg. Selv om jeg ikke kan kalle henne min, og hun kan rote med andre og sånn. Og vi går ikke rundt og holder hender og sånt. Litt usikker på om jeg skal fortsette det slik vi har det nå, spørre henne om vi kan prøve kjærestegreiene eller om jeg bare skal kutte ut alt og finne meg noe annet. Vanskelig! Er du forelska; Bli kjærester, eller dropp hele greia Er du ikke forelska og kan unngå å bli det; kos deg med pulevenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå