cuadro Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Hvorfor skal ekser plutselig begynne og konkurere med nåværende kjærester? Kall det gjerne et luksusproblem, men hvorfor? Vanlig problem, de liker ikke at noen andre får all oppmerksomheten de pleide få. Jeg liker ikke at eksen får den oppmerksomheten rundt meg, som jeg så gjerne skulle hatt rundt andre. For å analysere meg selv, så vil jeg tro at jeg trenger det for å vise hvor godt vi hører sammen, at våres barrierer er bedre enn andres, enn hva hun har hatt tidligere. Jeg er veldig sårbar på dette punktet merker jeg, og frykten for å gjøre det værre har en tedens til å hjelpe meg med å ikke helt greie å gjøre noe med 'problemet'. Men hey, her forvarer jeg ikke forholdet særlig godt gitt. For det første ville jeg gjort min kjære sur for å ikke snakke med henne før jeg angriper 'oss' med et snikangrep, for det andre utsetter jeg meg selv, og henne, for en stor porsjon med negative tanker rundt meg, og for det tredje tvinger jeg frem et ufortjent hat mot hennes eks. Nei, skal mine vinger bære død og ensomme tider i lang tid fremmover, så bør jeg moderere meg slik at jeg ikke forværrer det som igrunn er godt. Yep, min indre stemme klarer endelig å skrike til meg selv. Jeg elsker deg, og det er ditt problem! Endret 21. januar 2009 av cuadRo Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Og der hadde eksen min klart å gnage seg inn i mitt nettverk, og da spesielt den jenta jeg har følelser for. damn. fuck. faen. bitch. Edit 1: la til "fuck" Edit 2: la til "faen" Edit 3: la til "bitch" Endret 21. januar 2009 av Ballus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ikke for å være slem men: I told u so. Lenke til kommentar
Bango Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Kjip situasjon, er ganske lose lose. Snakker du om hun til vennene dine sier de det til hun. Snakker du til hun snakker hun til de. Kan vel ikke annet enn å prøve å bli venner med hun igjen. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Ikke for å være slem men: I told u so. I know. Men på den lyse siden, klarer jeg på en måte å holde følelser i sjakk. Jeg kan legge henne "tilsides" som om hun egentlig ikke var så mye for meg allikevel, selv om hun var/er det. Og kan da fokusere på andre. (Dog jeg som regel finner ut at det er henne jeg vil ha. (Jepp, det har pågått en stund.)) Og bli venner med eksen klarer jeg ikke. Jeg takler henne ikke lenger, ikke fordi vi har slått opp. Men fordi jeg rett og slett har fått for mye. Alt for mye. Endret 21. januar 2009 av Ballus Lenke til kommentar
Kverulantus Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Ikke for å være slem men: I told u so. I know. Men på den lyse siden, klarer jeg på en måte å holde følelser i sjakk. Jeg kan legge henne "tilsides" som om hun egentlig ikke var så mye for meg allikevel, selv om hun var/er det. Og kan da fokusere på andre. (Dog jeg som regel finner ut at det er henne jeg vil ha. (Jepp, det har pågått en stund.)) Og bli venner med eksen klarer jeg ikke. Jeg takler henne ikke lenger, ikke fordi vi har slått opp. Men fordi jeg rett og slett har fått for mye. Alt for mye. Velkommen til min verden der eksen snakket såpass mye dritt om meg til en jente jeg var passe forelsket i -.-" Selv om det var hun som gjorde det slutt, flørtet med en annen kar (hennes nåværende kjæreste), produserte en haug med rykter om at jeg var voldelig osv osv. Som endte med at denne jenta fant ut at hun skulle leke med følelsene mine istedet. Og så svak som jeg var for henne var jeg akkurat som en robot som gjorde det hun ville. Inntil jeg fant en jente som faktisk var interessert i å ha gjensidige følelser. Og nå sitter jeg med en virkelig god følelse inni meg, en nydelig kjæreste og masser av selvtillit igjen ^^ Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Ikke for å være slem men: I told u so. I know. Men på den lyse siden, klarer jeg på en måte å holde følelser i sjakk. Jeg kan legge henne "tilsides" som om hun egentlig ikke var så mye for meg allikevel, selv om hun var/er det. Og kan da fokusere på andre. (Dog jeg som regel finner ut at det er henne jeg vil ha. (Jepp, det har pågått en stund.)) Og bli venner med eksen klarer jeg ikke. Jeg takler henne ikke lenger, ikke fordi vi har slått opp. Men fordi jeg rett og slett har fått for mye. Alt for mye. Ikke for å gni det inn, men dette er et godt bevis på det jeg alltid sier; Ha ren sti bak deg. DVS, så sant det er mulig, sørg for at du skilles som venner fra alle du legger bak deg. Da blir de en hjelp istedetfor en byrde. Jeg har hvertfall to exer som fortsatt skryter uhemmet av meg til venninner og slikt, så om jeg ville yndet meg innpå er veien ryddet. Legger man en muggen trestokk over stien sin, så kommer den garantert rundt og slap'er deg i trynet en vakker dag. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Det er så irriterende med sånne jenter. En jente som ditcha meg i freakin' tiende klasse, bare måtte passe på at jeg ikke hadde glemt henne etter at jeg fikk meg kjæreste. Jeg hadde sletta henne fra facebook for et halvt år siden, bare for ikke å snuble over henne hele tiden. Så adder hun meg samme dag jeg får kjæreste, og for en uke siden(to månedere etter at ble sammen med dama), sender hun meg melding på face "Hvorfor sletta du meg fra facebook, jeg er skikkelig nysgjerrig" Hva faen er det for no piss? Jeg svarte "Jeg ville ikke ha noe mer med deg å gjøre", men hun skjønte visst ikke hva jeg mente med det. Er det mulig. FUCK OFF DIN JÆBLA BITCH!!!! Godt å få det ut Lenke til kommentar
Beneli Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Får vondt i magen av å tenke på at jeg ikke vet hvor kjæresten min er. Hun er ikke på skolen. Hun har ikke svart på meldinger o.s.v. Antageligvis er hun bare syk og hjemmeværende, men synes det er litt ekkelt like vel. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Bra tegneserie det der, The Perry Bible Fellowship. Genius. Digger at fyren tegner så forskellig fra stripe til stripe. Men dette er vel OT.. Endret 22. januar 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 *snip* Ikke for å gni det inn, men dette er et godt bevis på det jeg alltid sier; Ha ren sti bak deg. DVS, så sant det er mulig, sørg for at du skilles som venner fra alle du legger bak deg. Da blir de en hjelp istedetfor en byrde. Jeg har hvertfall to exer som fortsatt skryter uhemmet av meg til venninner og slikt, så om jeg ville yndet meg innpå er veien ryddet. Legger man en muggen trestokk over stien sin, så kommer den garantert rundt og slap'er deg i trynet en vakker dag. Her mener jeg at det kommer litt ann på hvordan eksen har oppført seg mot deg. Det er ikke lett å være venn med noen som har såret deg veldig, oppført seg som en dritt mot deg eller bare vært ond. Men dritt er det jo, om man (som i mitt tilfelle) ender opp med å måtte være i nærheten av denne personen hver dag, når man egentlig vil være tusen mil unna. Men hva gjør man da? :-/ Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Ikke for å gni det inn, men dette er et godt bevis på det jeg alltid sier; Ha ren sti bak deg.DVS, så sant det er mulig, sørg for at du skilles som venner fra alle du legger bak deg. Da blir de en hjelp istedetfor en byrde. Jeg har hvertfall to exer som fortsatt skryter uhemmet av meg til venninner og slikt, så om jeg ville yndet meg innpå er veien ryddet. Legger man en muggen trestokk over stien sin, så kommer den garantert rundt og slap'er deg i trynet en vakker dag. Heldigvis har det noe med personen du er å gjøre også. Og nå slenger ikke eksen drit om meg, da det bare ville vært tap fra hennes side. Hun jeg liker er alt for "good-girl" til å gidde å høre på andre slenge drit om venner. (Ja, jeg er sikker). Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 *snip* Ikke for å gni det inn, men dette er et godt bevis på det jeg alltid sier; Ha ren sti bak deg. DVS, så sant det er mulig, sørg for at du skilles som venner fra alle du legger bak deg. Da blir de en hjelp istedetfor en byrde. Jeg har hvertfall to exer som fortsatt skryter uhemmet av meg til venninner og slikt, så om jeg ville yndet meg innpå er veien ryddet. Legger man en muggen trestokk over stien sin, så kommer den garantert rundt og slap'er deg i trynet en vakker dag. oppført seg som en dritt mot deg eller bare vært ond. Vel.. jeg vet ikke. Jeg har ikke vært i et slikt forhold, og sliter litt med å skjønne hvordan man kommer inn i et.. Man pleier jo å bli kjent med personen før man ender i seriøst forhold. (Jeg sier ikke at det er selvforskyldt, bare at jeg ikke ser hvordan jeg selv kunne endt opp i, og blitt i, et forhold med en dårlig person) Lenke til kommentar
Right Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) toth: Noen forandrer seg noe helt enormt, og ofte er det grunnen til at personen blir eks. Da er det vanskelig å skulle ha et vennskapelig forhold til ham/henne. Selv om alt var greit i begynnelsen, så trenger det jo ikke å være slik for alltid. Men jeg regner jo med du vet det. Poenget var bare at man ikke alltid kan se på en person/kjenne ham/henne godt nok til å vite hvordan han/hun blir når forholdet går mot slutten/tar slutt. Endret 22. januar 2009 av Right Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Det var først etter jeg hadde vært sammen med ham i et halvannet år at så jeg hans virkelige jeg, og til og med hans nærmeste venner ble sjokkert da jeg fortalte hvordan han egentlig var. "Hva? Han som er så snill og rolig?". Jeg tror uansett folk oppfører seg annerledes mot noen de er i et langvarig forhold med, om det så er til det bedre eller verre. Når man går inn i forholdet er ting alltid sukkersøtt, og etterhvert kommer mer og mer "issues" opp til overflaten. Noen ganger har man "uflaks", men det er da det gjelder å klare å se at ondsinnede handlinger aldri er fortjent - det er dette som gjør at mange jenter blir i forhold med menn som er slemme med dem, eller stadig blir sammen med menn som er det, og det tok meg ett år å komme ut av forholdet, og enda et år før jeg innså at jeg ikke hadde fortjent noe av det drittet. Men heldigvis finnes det så mange snille mannfolk også, som aldri kan tenke seg å gjøre kjæresten sin noe vondt Jeg er glad jeg fant meg en Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 og det tok meg ett år å komme ut av forholdet, og enda et år før jeg innså at jeg ikke hadde fortjent noe av det drittet. Hvorfor..? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Klink* Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 I hope it`s ok that I post in english. I use this forums, to learn myself reading and some writing, but my skills aren`t high enough to write my situation in norwegian, I hope it`s no problem. The last time I saw my Gf was on the 28th December, and we planned to go to a party on NYE. We talked on the 30th, and she said she`d call me on the 31st, but she never did. I called on 00.00, and 00.30 01.00. She didn`t take the phone. I started to worry a little bit, but it was no biggie for me. for the next 3 days, I tried to call her, send text msgs and facebook msgs. No response. I thought she was just playing hard to get, but after 1 week still no response. On the 12th, I drove to her but it didn`t seem she was home... Later that night she changed her fb status to:"sh1tty start in the new year..." I commented and send a sms why the f*** she doesn`t response... no answer. Again. I plan to try again at her house now on sunday. Let`s hope shes home, and she has a really f***** good explanation. I mean it could be that she cheated, but she isn`t a person that f****s around when she`s drunk, and I can`t imagine she`d do something like that. Especially after the last msg I got from her was:"I love you." I`d appreciate any advice. You can answer in norwegian or english. We are btw 20/21. Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 og det tok meg ett år å komme ut av forholdet, og enda et år før jeg innså at jeg ikke hadde fortjent noe av det drittet. Hvorfor..? Jeg har alltid sagt at dersom en kjæreste skulle gjort noe sånt, så ville jeg gått på dagen.. Men det er ikke så lett når du faktisk er midt oppi det. For det første tror man at man fortjener det, og at det ikke er ment sånn, og så finner man på unnskyldninger for hvorfor kjæresten gjør sånn. Det er veldig mye vanskeligere enn man tror å innse at det ikke er ok og at det ikke er fortjent. Love makes blind... Nå tror jeg forøvrig at jeg var mer forelsket i selve forelskelsen i dette tilfellet, men det er en annen sak. Jeg tror de færreste jenter går fra kjæresten sin etter "det første slaget", selv om de fleste sikkert sier at de vil gjøre det. Man tenker alltid at "det var min skyld at han ble så sint, så det skjer nok ikke igjen..". Det er jo vanskelig å forstå hvorfor noen vil gjøre kjæresten sin vondt. Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 I hope it`s ok that I post in english. I use this forums, to learn myself reading and some writing, but my skills aren`t high enough to write my situation in norwegian, I hope it`s no problem. The last time I saw my Gf was on the 28th December, and we planned to go to a party on NYE. We talked on the 30th, and she said she`d call me on the 31st, but she never did. I called on 00.00, and 00.30 01.00. She didn`t take the phone. I started to worry a little bit, but it was no biggie for me. for the next 3 days, I tried to call her, send text msgs and facebook msgs. No response. I thought she was just playing hard to get, but after 1 week still no response. On the 12th, I drove to her but it didn`t seem she was home... Later that night she changed her fb status to:"sh1tty start in the new year..." I commented and send a sms why the f*** she doesn`t response... no answer. Again. I plan to try again at her house now on sunday. Let`s hope shes home, and she has a really f***** good explanation. I mean it could be that she cheated, but she isn`t a person that f****s around when she`s drunk, and I can`t imagine she`d do something like that. Especially after the last msg I got from her was:"I love you." I`d appreciate any advice. You can answer in norwegian or english. We are btw 20/21. .. Is this a long-distance relationship? How often do you normally(before dec. 28th) see eachother and/or talk by phone/sms/FBook? From my point of view, it's totally unacceptable not to contact you or respond for nearly a month. I can't think of a single reason that would be sufficent to explain it. Regardless of the reason, she should tell you what that reason is, tell you she needs time or w/e. Not saying anything at all doesn't solve anything at all, a grown person should know that.. Can you think of any reason at all yourself? Is she mentally unstable, or are you(so she'd have a reason to be afraid)? No offence, just trying to cover the aspects. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå