Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Kan vi prøve igjen senere?"

9326873[/snapback]

 

Haha, den fikk jeg høre over telefon idag. Alikevel insisterer hun på at jeg skal bli igjen hjemme i helgen og invitere henne og en venn av meg på besøk. (Trekant kind of thing)

 

Så utrolig herlig; "Kan vi ikke vente i to uker, så se?". "Eh, jo, to uker? Jaja. Samma faen."

 

Huff, lurer på hvordan jeg kommer til å reagere når jeg ser henne i morgen. Kvalm? Sur? Lei meg? Dette kan bli gøy!

Lenke til kommentar

Uff, jeg føler meg så slem... Har fått en hel del søte meldinger fra eksen i det siste, hvor han sier han vil ha meg tilbake og savner meg, og en mengde ting som er lite morro å lese. Jeg er jo tross alt glad i gutten, det er skikkelig vanskelig å høre slike ting. Men hva sier man til slikt? Jeg vet jo at det ikke kommer til å funke mellom oss, og at tvilen jeg får sansyneligvis kommer av sympati.

Lenke til kommentar

Bare være ærlig og si det som det er? Dere hadde sikkert en god grunn for å slå opp, og det er vel ikke lurt å gå gjennom alt på nytt?

 

Det enkleste (og muligens beste?) er vel å prate over det i et eller annet sted en siste gang. Snakke om deres siste forhold og hvilke innvirkninger det har hatt. Kommer ikke på noe mer fornuftig.

Lenke til kommentar

Jaja, i kveld gikk det på trynet igjen, som så mange ganger før. Tredje gangen jeg åpner følelsene minne for ei, og tredje gangen jeg driter meg ut åp akkuratt samme greia. Tror ikke jenter tåler å høre at noen er glade i dem, da forandrer jo ALT seg....

 

Bah, akkuratt nå har jeg utrolig mye på hjertet når det gjelder jenter, så jeg bare pøser på. Les dem som gidder.

 

For det første, ikke finn på å fortelle jenter direkte hvordan du faktisk føler. Du skjønner, jenter har en trang, en slags kvote som må fylles, om at alt de hører må tolkes. Så, hvis du sier direkte hva du mener, så får de ikke fyllt opp denne kvota så enten blir de gale, eller, som i de aller fleste tilfeller, tolker de, og tolker da feil. Nettopp fordi det som blir sagt, er det som faktisk er korrekt.

 

Så, man må altså pakke ting inn slik at de kan pakke det opp igjen. På denne måten så kan de få lov til å fylle opp tolknings-kvota si, og dermed forstår de med en gang hva du mener. La meg komme med et eksempel:

 

Han: "Jeg er veldig glad i deg, og syntes du var veldig pen i dag"

Hun tenker:

"Det må være en grunn til at han sier han er glad i meg i dag. Har han gjort no galt, og prøver å dekke opp for det? Kanskje han er ute etter no, han vil sikkert ha sex i kveld igjen. Ja, er nok det. Og det med at jeg er så pen i dag? det betyr sikkert bare at han ikke setter pris på det jeg hadde på meg i går, enda det var dobbelt så dyrt. At han kan si noe så frekkt"

 

Så, det hun faktisk hører du sier er "Jeg har enten dårlig samvittighet for noe, eller er ute etter no, og klærne du hadde på deg i går var stygge". Så, fordi hun må svare med noe som er "kryptert" på samme måte som hun tenker. Altså, det hun svarer må tolkes før det kan skjønnes, så svarer hun: "Tusen takk, det var veldig snilt av deg. Setter stor pris på at du sier sånnt til meg" - som da betyr "Tusen takk, dette skal jeg si til alle mine venninner. Hater at du sier sånnt til meg".

 

Det man må si er nemmelig dette:

Han: "Hei. Er veldig opptatt i dag, rekker ikke snakke."

Dette tolker hun til -Han er ikke opptatt i dag, han tør bare ikke si hva han mener, så derfor svarer han slikt. Han er nok kjempeglad i meg, og derfor han ikke tør å si det. Det var nok også fordi jeg var så pen at han ikke torte også. Konklusjon av svaret hennes: "Jeg er veldig glad i deg, og syntes du var veldig pen i dag"

 

Forvirrende? Vell, sånn er bare jenter....

 

 

Sånn, da fikk jeg ut den aggresjonen. Så til neste tema, hvorfor skal jenter ALLTID skylde på "vondt i hodet/magen" når det er noe de ikke har lyst til?

 

Gymmtime i 9.klasse:

-Jesper? -Ja

-Aksel? - Ja

-Tormod? -Ja, vrikket beinet på trening i går, men er med fordet.

-Lise? -Har så utrolig vondt i magen. Bare mååå til helsesøster

-Greit, Tor? - Ja

-Kristin? -Jeg har litt vondt i hodet i dag, så tror jeg må stå over.

-Greit, Jenny... nei, hun snakket med meg i stad, det var greit... Petter? - Ja

-Siv? -Hun måtte til legen i dag. Hadde fått no virus sa hun.

-Greit.... Grethe? -Ehh, kan vi snakke om det etterpå? jeg kan ikke være med i dag.

-Nei, nå er det nok. Jeg tror ikke på dere lenger, grethe, du blir her og har gym som alle de andre.

 

Det som egentelig har skjedd her, er at alle jentene skal hjemm til Jenny og se på "Days of our lifes". Så, Jenny stikker tidlig ved å snakke med gymlæreren og si at hun har mensen i dag. Den mannlige gymlæreren bakker fort, og sier at det er helt ok for å slippe anklager for å tulle med småjenter dersom han undersøker dette no nermere, selv om jenny hadde dette sist uke også. Lise stikker til helsesøster, tar med seg et par kondomer og P-piller, og sier det var derfor hun kom på besøk. Resten av jentene stikker i dusjen aka. rett til Jenny. Grethe derimot snakker sant. Hun har mensen med enorme smerter, men blir nektet å skippe gymmen fordi de andre har ødelagt for henne.

 

Vell, dette er realiteten gutter. Sånn er jenter! Utspekulerte, og manipulerende til tusen....

 

Så, mitt siste tema, jenter og den ENORMT lave selvtilliten de har. Hvorfor i ALLE dager har de så lav selvtillit? Den er jo ikke større en en ostepop....

 

Men de har funnet ut hvordan de skal gjemme denne mangelen på selvtilit gjennom 10 punkter:

 

1. Bruk mye sminke

2. Kjøp mye klær som gjør så du ser ut til å ha selvtillit.

3. Snakk aldri med gutter på din egen alder eller yngere

4. Pass på å utvilke et så sofistikert språk som hverken du, dine veninner eller dine foreldre skjønner

5. Sikt alltid høyt. Bli advokat, og flytt for deg selv når du er ung

6. Debuter tidlig sexuelt. Dette er en skikkelig selvtillits-booster

7. Utvikl en slags sykdom. F.eks. anoreksia, selvskading osv.

8. Ignorer folk, særlig dine foreldre. Det er TØFT!

9. Om noen får følelser for deg, vis dem at du er "over" dem ved å ikke innfri dem før han ligger på sine knær og ber

10. Øk din egen selvtillit ved å snakke dritt om andre til veninner

 

Jeg er nå bare 19 år, men fytti å disse punktene stemmer. De siste årene har jeg hatt flere veldig dype samtaler med jenter, og de aner jo ikke hva de vil i det heletatt! De sliter bare med å finne ut hva de skal ta på seg den neste dagen fordi de er så redd for hva andre mener om det... Hva er det for no tull? Selv de peneste og de som ser ut til å være mest selvsikkre lider av dette. Jenter har ikke no mindre hjernekapasitet eller no sånn en oss gutter, de bare bruker den feil.

 

*20% brukes til å konstant finne feil på andre/tolke ting

*30% bukes så på å baksnakke de feilene de har funnet

*25% på å planlegge ubetydlige ting som hva de skal ha på neste dag, om gardinene passer til tapeten osv.

*20% brukes på å planlegge unnskyldinger, og messe med andre følelser

*5% brukes til å tenke rasjonelt

*5% brukes ikke i det heletatt

 

Summert så blir det 105%. Det er fordi de siste to punktene går i hverandre, og omhandler den samme greia.

 

Så, setter man dette i sammenheng ser jeg et stort problem:

1. Jenter må tolke alt

2. Jenter har lav selvtillit

3. Jenter kommer alltid med en unnskylding.

4. De begynner å bruke hjernen til å tenke over hva de har gjort

 

Så, hvis du da er interisert i ei, og sier dette til henne, så skjer følgende ifølge modellen jeg nå har skissert.

 

Først tolker dem det feil. Så har de lav selvtillit så de blir såret med en gang. De tør så ikke å svare, fordi de har en dårlig selvtillit, og fordi de må lage et svar som skal tolkes. Svaret som blir gitt er derfor uforståelig. Så til slutt, så tenker de over hva de har gjort. Slik brukes hjernen prosentvis:

 

*20% brukes til å finne feil på den personen som sa noe, for å fremheve seg selv

*30% brukes så til å fortelle sine veninner om hva gutten sa, og gjerne kryddre historien med alle feilene som også ble funnet

*25% brukes så til å tolke hvorfor han hadde på seg de klærne han hadde da han sa det, og hvorfor han valgte å si det IRL og ikke på msn

*20% ble brukt da hun fant åp unnskyldningen, og nå brukes de prosentene til å lage dekkhistorier slik at unnskyldningen holder vann

*5% Her kommer den rasjonelle tenkingen inn, og den tenker at... den ikke har bruk for no rasjonell tenking. Ender med at de siste 5 % ikke blir brukt.

 

Sånn gutter, her har dere oppskriften for hvordan man lager ei jente ;)

 

Takk for meg....

 

9326781[/snapback]

 

Takk, lærte en del nå! :)

 

Kjenner meg igjen jeg også en del, men det å vise følelser er ikke helt meg helt enda..

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Akkuratt nå sitter jeg her med en vond følelse inni meg av tommhet... gått litt dårlig i kveld, vært uten kjæreste leeeenge, og ikke så lengesiden begynnelsen på et litt serriøst forrhold gikk i vasken.

 

Så, jeg sitter her nå og skjønner ikke hvordan i alle dager jeg skal klare dette her.... Skjønner ikke hvordan det kan ha seg at ikke jeg klarer å få den typen kontakt med jenter. Ser jo på meg selv som en gutt med mange fordeler fremmfor andre, ved at jeg er utadvent, omtenksom, god humor og ja, alt mulig, men alikevell virker det som om andre stikker av med "premiene"...

 

Så, nå sitter jeg her og bare lengter etter ei å...ja, bare slappe av med rett å slett. Være i nærheten av, føle at man virkelig kan slappe av og være trygg på noen. Ingen spesielle jeg tenker på, bare ei eller annen... Det hele ble utløst av bilturen hjem nå tror jeg, skjedd sånn tidligere også. Kommer man bare hjem og syntes synd på seg selv, og er enda mer redd for å starte på nytt igjen neste gang kjangsen byr seg...

 

Så kommer jo alle tankene da. Gjør jeg no galt? hva burte jeg gjøre nestegang? hvorfor går det bra med alle andre? er det noe jeg gjør galt? prøver jeg rett og slett for hardt? Jeg henger jo langt etter alle de andre på samme alder... osv. osv.. Bare dumme tanker som fører dårlig med seg.

 

Så, takk for at jeg fikk dele det med dere, tror bare det hjalp en del :) Om jeg ikke tipper helt feil, så er jeg kanskje ikke alene om å noen ganger gå inn i denne tilstanden?

Lenke til kommentar

Har hatt litt samme som simdadim i det siste.

 

Var utrolig knytta til venninne av meg, vi ble nesten sammen og følte jeg kunne stole på henne. Etterhvert tok vi en liten pause fra og møte hverandre, og i den perioden har jeg følt meg litt tom, jævlig og usikker egentlig.

 

Har nå slått meg til ro med at jeg kan få meg dame om jeg vil, og det veit jeg, men sjøl venter jeg til jeg finner en jeg virkelig vil ha. Er 15 nå, får meg noe på fest om jeg vil, har hatt damer før, og er egentlig ikke stressa.

 

Blir ofte mer stressa når folk tror vi har noe på gang og jeg ikke liker dem av hele mitt hjerte enn om jeg ikke får noen.

 

Dama jeg lengter etter er mer dama som eg kan slappe av med, stole 110% på, prate med alt om. De damene vokser ikke på trær, og da må man bare vente, og plutselig dukker den riktige dama opp :)

 

Vil heller gå singen i mange år og finne den perfekte enn å drive øyhopping mellom middelmådige damer, det er mitt tips til deg og :)

Lenke til kommentar
Dama jeg lengter etter er mer dama som eg kan slappe av med, stole 110% på, prate med alt om. De damene vokser ikke på trær, og da må man bare vente, og plutselig dukker den riktige dama opp :)

9363079[/snapback]

Jeg tror jeg har funnet min...

Men :ermm: , jeg tør liksom ikke si noe :dontgetit:

Noen som har tips? :(

9364862[/snapback]

Just go for it FFS :p Ingen ting å tape.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...