Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå sitter jeg helt bom fast igjen. Samme situasjon, samme jenta (for de som har lagt merke til mine tidligere poster). Jeg gjentar spørsmålet (helt sikkert feil fremgangsmåte som vanlig), men "jeg har lyst, men jeg vet ikke når/tør ikke" er svaret jeg ender opp med. Jeg begynner å bli litt usikker på om det er negativt eller positivt.

På en side har jeg bare lyst til å si "hade" og blokkere og slette henne for så å prøve å glemme hele greia, ettersom jeg sitter med intrykket av at situasjonen ikke kommer til å røre seg på et par hundre år, men på en annen side har jeg selvfølgelig lyst til å gjøre flere forsøk, men det er så jævlig. Blir så mye tenking og faenskap av det. :(

Litt usikker på hva jeg prøver å oppnå med å skrive dette her, men det er i alle fall godt å få luftet tankene mine litt! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Oi,oi. Helt plutselig ble jeg meget interesert av ex-dama til en kompis av meg.

Vi skal ute imorgen. :)

UUu, nice. Han er helt ok med det eller?

Ikke spurt enda. Er på min to-do liste.

Det som er så kult at dama har gått fra småsøt til megahot.

Alt som trengs er

1 body tattoo

1. piercing

f1 hårfargingboks. (fra brunt til ravenback)

Lenke til kommentar
Man lærer ikke så veldig mye om en person av å brevveksle elektronisk.

Men det du sier er jo bare helt feil.. :dontgetit:

Over tid merker man om folk er ærlige, også over nett. Og for mange er det lettere å være nettopp det, ærlig, over nett.

Det finnes selvsagt forskjeller, men de jeg har blitt kjent med på nett, så har det blitt delt mye mer personlig info iløpet av kort tid, enn det ville blitt irl. Fordi man ikke trenger være redd for hva den andre synes, i guess, når man kan velge å være ganske anonym.

Jeg vet hvertfall for min egen del, og flere jeg har blitt kjent med via nett, at det er lettere å kjapt bli kjent på "dypere plan" over nett. Og til dags dato har jeg ikke blitt skuffet/overrasket av dem jeg har truffet :)

(skal sies at det har vært ganske lang tid med kontakt før faktisk møte, med webcam, telefon og alt annet. Ikke bare anonyme meldinger altså)

Lenke til kommentar

Et poeng der, kan lære ganske mye om en person på den måten, men det jeg tenkte på er at du lærer ikke hvordan personen oppfører seg i sosiale situasjoner, kroppsspråk og sånne ting som for min del er viktig. Hvordan en jente sier/formidler en ting kan for min del være det som skiller mellom om jeg blir betatt eller ikke.

Lenke til kommentar

Joda.. Men likevel, via nett kan man utelukkende bli betatt av personligheten, og det er jo helt klart en betatthet som stikker dypere enn f.eks betatthet av utseende.

Dessuten får man jo en ganske god anelse på hva slags person det er snakk om, i sosiale situasjoner og det andre du nevner, av timesvis med samtaler.. Ikke like godt bilde som ved faktisk observasjon, men man får likevel en god peil..

Lenke til kommentar

Pluss at bilder kan lure en.

Jeg har mange ganger møtt folk face2face som jeg har snakket med på nettet en stund. Og sett at personen i virkeligheten var helt annerledes. Man kan forelske seg i personligheten over nettet, men alt i alt tror jeg det viktigste er helheten.

Har også snakket med folk over netter der kemien ikke har vært tilstede i det hele tatt, men da vi møttes sa det klikk med engang.

Når man chatter med en person som bare har bilder av hodet sitt, ikke noe kropp. Så er det noe med kroppen denne personen ikke er fornøyd med.

Er det bilde av ansiktet, men bare fra den ene siden eller fra en spesiell vinkel, er det ettellerannet med ansiktet personen ikke er fornøyd med. Det sier seg egentlig selv.

Det jeg mener, ikke forvent stort når man møter noen etter flere måneder med intens chatting, og personen bare har bilder av øynene sine ;)

Lenke til kommentar
Når man chatter med en person som bare har bilder av hodet sitt, ikke noe kropp. Så er det noe med kroppen denne personen ikke er fornøyd med.

Er det bilde av ansiktet, men bare fra den ene siden eller fra en spesiell vinkel, er det ettellerannet med ansiktet personen ikke er fornøyd med. Det sier seg egentlig selv.

Det jeg mener, ikke forvent stort når man møter noen etter flere måneder med intens chatting, og personen bare har bilder av øynene sine ;)

Men det at man ikke er fornøyd med deler av kroppen/ansiktet sitt og derfor ikke vil vise den/det, betyr ikke at andre personer synes de delene er stygge eller ekle, f.eks.

Lenke til kommentar

jeg mener å ha lest et sted at cirka 70% av en samtale er non-verbal konversasjon. med andre ord teller ordene du sier cirka 30% mot de resterende 70% er hvordan du sier det/tonefall, gestikulering, hvordan du står, ansiktsutrykk og lignende.

når man taster med noen på nettet (og etterhvert sms) er det som tidligere sagt personligheten en blir betatt av (eventuelt forelsket i) og dette vil jeg påstå er ganske farlig. når en taster over nettet kan en dessuten redigere og tenke seg om før en skriver noe. snakker en sammen face2face blir dette litt verre. når (eller hvis) dagen kommer og en treffes irl er det gode muligheter for å sitte med skjegget i postkassen nettop fordi det er så mye ved en person en ikke fanger opp når en ikke snakker face2face.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...