Catkin Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Exen min spurte venninna mi om jeg hadde flytta (var på ferie en uke). Han hadde visst tilfeldigvis gått tur forbi huset mitt og sett på viduene. Hva i alle dager skulle han der uansett -.-. Jeg bor i en vei som ligger isolert til og man kommer ingen vei med å gå ned dit uansett. Han pleier aldri å gå der... Endret 18. august 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Nå er jeg singel igjen... 9304161[/snapback] Hva skjedde? Alt var jo i sin skjønneste orden jo... 9305388[/snapback] Vel, distanseforhold mine venner, det er ikke noe å hige etter for å si det slik. Stavanger-trondheim var dømt til å gå galt. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Vel, distanseforhold mine venner, det er ikke noe å hige etter for å si det slik. Stavanger-trondheim var dømt til å gå galt. 9323762[/snapback] Det er klart, det er veldig langt. Det skal være ganske solid for at det skal holde. Jeg tror også lengden på forholdet før man flytter unna har noe å si. Det virker til å være lettere om man har vært sammen i minst ett år før. Noen klarer det uansett da. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jaja, i kveld gikk det på trynet igjen, som så mange ganger før. Tredje gangen jeg åpner følelsene minne for ei, og tredje gangen jeg driter meg ut åp akkuratt samme greia. Tror ikke jenter tåler å høre at noen er glade i dem, da forandrer jo ALT seg.... Bah, akkuratt nå har jeg utrolig mye på hjertet når det gjelder jenter, så jeg bare pøser på. Les dem som gidder. For det første, ikke finn på å fortelle jenter direkte hvordan du faktisk føler. Du skjønner, jenter har en trang, en slags kvote som må fylles, om at alt de hører må tolkes. Så, hvis du sier direkte hva du mener, så får de ikke fyllt opp denne kvota så enten blir de gale, eller, som i de aller fleste tilfeller, tolker de, og tolker da feil. Nettopp fordi det som blir sagt, er det som faktisk er korrekt. Så, man må altså pakke ting inn slik at de kan pakke det opp igjen. På denne måten så kan de få lov til å fylle opp tolknings-kvota si, og dermed forstår de med en gang hva du mener. La meg komme med et eksempel: Han: "Jeg er veldig glad i deg, og syntes du var veldig pen i dag" Hun tenker: "Det må være en grunn til at han sier han er glad i meg i dag. Har han gjort no galt, og prøver å dekke opp for det? Kanskje han er ute etter no, han vil sikkert ha sex i kveld igjen. Ja, er nok det. Og det med at jeg er så pen i dag? det betyr sikkert bare at han ikke setter pris på det jeg hadde på meg i går, enda det var dobbelt så dyrt. At han kan si noe så frekkt" Så, det hun faktisk hører du sier er "Jeg har enten dårlig samvittighet for noe, eller er ute etter no, og klærne du hadde på deg i går var stygge". Så, fordi hun må svare med noe som er "kryptert" på samme måte som hun tenker. Altså, det hun svarer må tolkes før det kan skjønnes, så svarer hun: "Tusen takk, det var veldig snilt av deg. Setter stor pris på at du sier sånnt til meg" - som da betyr "Tusen takk, dette skal jeg si til alle mine venninner. Hater at du sier sånnt til meg". Det man må si er nemmelig dette: Han: "Hei. Er veldig opptatt i dag, rekker ikke snakke." Dette tolker hun til -Han er ikke opptatt i dag, han tør bare ikke si hva han mener, så derfor svarer han slikt. Han er nok kjempeglad i meg, og derfor han ikke tør å si det. Det var nok også fordi jeg var så pen at han ikke torte også. Konklusjon av svaret hennes: "Jeg er veldig glad i deg, og syntes du var veldig pen i dag" Forvirrende? Vell, sånn er bare jenter.... Sånn, da fikk jeg ut den aggresjonen. Så til neste tema, hvorfor skal jenter ALLTID skylde på "vondt i hodet/magen" når det er noe de ikke har lyst til? Gymmtime i 9.klasse: -Jesper? -Ja -Aksel? - Ja -Tormod? -Ja, vrikket beinet på trening i går, men er med fordet. -Lise? -Har så utrolig vondt i magen. Bare mååå til helsesøster -Greit, Tor? - Ja -Kristin? -Jeg har litt vondt i hodet i dag, så tror jeg må stå over. -Greit, Jenny... nei, hun snakket med meg i stad, det var greit... Petter? - Ja -Siv? -Hun måtte til legen i dag. Hadde fått no virus sa hun. -Greit.... Grethe? -Ehh, kan vi snakke om det etterpå? jeg kan ikke være med i dag. -Nei, nå er det nok. Jeg tror ikke på dere lenger, grethe, du blir her og har gym som alle de andre. Det som egentelig har skjedd her, er at alle jentene skal hjemm til Jenny og se på "Days of our lifes". Så, Jenny stikker tidlig ved å snakke med gymlæreren og si at hun har mensen i dag. Den mannlige gymlæreren bakker fort, og sier at det er helt ok for å slippe anklager for å tulle med småjenter dersom han undersøker dette no nermere, selv om jenny hadde dette sist uke også. Lise stikker til helsesøster, tar med seg et par kondomer og P-piller, og sier det var derfor hun kom på besøk. Resten av jentene stikker i dusjen aka. rett til Jenny. Grethe derimot snakker sant. Hun har mensen med enorme smerter, men blir nektet å skippe gymmen fordi de andre har ødelagt for henne. Vell, dette er realiteten gutter. Sånn er jenter! Utspekulerte, og manipulerende til tusen.... Så, mitt siste tema, jenter og den ENORMT lave selvtilliten de har. Hvorfor i ALLE dager har de så lav selvtillit? Den er jo ikke større en en ostepop.... Men de har funnet ut hvordan de skal gjemme denne mangelen på selvtilit gjennom 10 punkter: 1. Bruk mye sminke 2. Kjøp mye klær som gjør så du ser ut til å ha selvtillit. 3. Snakk aldri med gutter på din egen alder eller yngere 4. Pass på å utvilke et så sofistikert språk som hverken du, dine veninner eller dine foreldre skjønner 5. Sikt alltid høyt. Bli advokat, og flytt for deg selv når du er ung 6. Debuter tidlig sexuelt. Dette er en skikkelig selvtillits-booster 7. Utvikl en slags sykdom. F.eks. anoreksia, selvskading osv. 8. Ignorer folk, særlig dine foreldre. Det er TØFT! 9. Om noen får følelser for deg, vis dem at du er "over" dem ved å ikke innfri dem før han ligger på sine knær og ber 10. Øk din egen selvtillit ved å snakke dritt om andre til veninner Jeg er nå bare 19 år, men fytti å disse punktene stemmer. De siste årene har jeg hatt flere veldig dype samtaler med jenter, og de aner jo ikke hva de vil i det heletatt! De sliter bare med å finne ut hva de skal ta på seg den neste dagen fordi de er så redd for hva andre mener om det... Hva er det for no tull? Selv de peneste og de som ser ut til å være mest selvsikkre lider av dette. Jenter har ikke no mindre hjernekapasitet eller no sånn en oss gutter, de bare bruker den feil. *20% brukes til å konstant finne feil på andre/tolke ting *30% bukes så på å baksnakke de feilene de har funnet *25% på å planlegge ubetydlige ting som hva de skal ha på neste dag, om gardinene passer til tapeten osv. *20% brukes på å planlegge unnskyldinger, og messe med andre følelser *5% brukes til å tenke rasjonelt *5% brukes ikke i det heletatt Summert så blir det 105%. Det er fordi de siste to punktene går i hverandre, og omhandler den samme greia. Så, setter man dette i sammenheng ser jeg et stort problem: 1. Jenter må tolke alt 2. Jenter har lav selvtillit 3. Jenter kommer alltid med en unnskylding. 4. De begynner å bruke hjernen til å tenke over hva de har gjort Så, hvis du da er interisert i ei, og sier dette til henne, så skjer følgende ifølge modellen jeg nå har skissert. Først tolker dem det feil. Så har de lav selvtillit så de blir såret med en gang. De tør så ikke å svare, fordi de har en dårlig selvtillit, og fordi de må lage et svar som skal tolkes. Svaret som blir gitt er derfor uforståelig. Så til slutt, så tenker de over hva de har gjort. Slik brukes hjernen prosentvis: *20% brukes til å finne feil på den personen som sa noe, for å fremheve seg selv *30% brukes så til å fortelle sine veninner om hva gutten sa, og gjerne kryddre historien med alle feilene som også ble funnet *25% brukes så til å tolke hvorfor han hadde på seg de klærne han hadde da han sa det, og hvorfor han valgte å si det IRL og ikke på msn *20% ble brukt da hun fant åp unnskyldningen, og nå brukes de prosentene til å lage dekkhistorier slik at unnskyldningen holder vann *5% Her kommer den rasjonelle tenkingen inn, og den tenker at... den ikke har bruk for no rasjonell tenking. Ender med at de siste 5 % ikke blir brukt. Sånn gutter, her har dere oppskriften for hvordan man lager ei jente Takk for meg.... 1 Lenke til kommentar
MK2 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Jeg kjenner meg skremmende mye igjen i akkurat det der. Takk SimDaDim, for at du satt ord på det. Skjønner ikke helt hvordan jenter er til tider jeg. Hvorfor skal det være slik? Kan ikke de være litt...eh..enklere? Forresten, Sim, du glemte å legge inn hvordan din burn gikk til. Endret 20. august 2007 av Nostrax Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Nostrax, den var helt normal. Jeg snakker om mine følelser til henne via tlf. Hun trenger tid til å tenke seg om ang. et forrhold. Tiden går, mine følelser består, og til slutt så holder det på å sprekke for meg av irritasjon over å ikke få vite noe. Så jeg ber henne snakke, og hun bruker da alle klisjeene for å forklare at det ikke funker. Hun har seff. ikke gutts nok (aka. selvtillit) til å snakke over tlf, så hun gjør det liksegodt over MSN hun. Da føler jeg jo virkelig at hun er ærlig, og at hun prøver å være snill mot meg og hjelpe meg med å komme over det. Jeg sa det jo bare på tlf, det er jo ingenting i forrhold til å ta det på, o hellige M-S-N! Så, da jeg strammet skruene i dag, så kom hun frem til fraser som "Jeg syntes du er helt topp", "Jeg trenger mer tid", "Jeg er ikke klar for et forrhold akkuratt nå", "Det er ikke deg, det er meg", "Kan vi prøve igjen senere?" osv. osv. Alle de svarene som betyr "JEG LIKER DEG IKKE" i klartekst/guttebetyding. Så, det var to og en halv måned waisted... nå er det bare å hive seg over de åpene jaktmarkedene igjen... uff, jeg gruer meg. Hva støter man på neste gang? Og for å være objektiv, så var vel egentelig bare jeg litt dum som satset på henne. Burte sett det mye tidligere. Hun hadde problemer med seg selv da jeg møtte henne, hun er 3 år yngere, vi bor langt unna hverandre, hennes foreldre er veldig restriktive, og hun har vært delvis utro allerede før vi har no forrhold. Altså, hun stakk av til en annen gutt etter at jeg fortalte om mine følelser, og hun sa hun hadde noe tilbake, men trengte tid til å tenke. Den tiden brukte hun til å stikke av til en annen gutt... Såh... Var kanskje jeg som var litt dum denne gangen ? Endret 20. august 2007 av SimDaDim Lenke til kommentar
Allighiero Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 SimDaDim: Les "Attraction Isn't a Choice" av David DeAngelo.. Han forklarer det meste som er ulogisk med jenter og hvordan man skal overkomme det... Kan kanskje hjelpe litt. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg har et problem som mange av dere kanskje ikke vil anse som et problem i det hele tatt. Etter det ble slutt med eksen så har jeg ikke blitt forelsket i noen som helst. Jeg har ikke noen som helst følelser for eksen lengre heller, så alt er egentlig ufattelig rart. Og ikke bare rart, det er utrolig kjedelig. Ikke missforstå meg, jeg ser på jenter. Hele tiden! Kanskje litt for mye av det gode. Allikevel så finner jeg ikke følelser for en eneste jente. Herregud så kjedelig! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) jeg er i samme båt. velkommen ombord. Endret 22. august 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg har et problem som mange av dere kanskje ikke vil anse som et problem i det hele tatt. Etter det ble slutt med eksen så har jeg ikke blitt forelsket i noen som helst. Jeg har ikke noen som helst følelser for eksen lengre heller, så alt er egentlig ufattelig rart. Og ikke bare rart, det er utrolig kjedelig. Ikke missforstå meg, jeg ser på jenter. Hele tiden! Kanskje litt for mye av det gode. Allikevel så finner jeg ikke følelser for en eneste jente. Herregud så kjedelig! 9340798[/snapback] Det kommer med tiden. Kanskje når du minst venter det Vet der er veldig vanlig svar, men det er veldig sant. Man blir forelsket når man minst venter det, så bare ta det med ro. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg har et problem som mange av dere kanskje ikke vil anse som et problem i det hele tatt. Etter det ble slutt med eksen så har jeg ikke blitt forelsket i noen som helst. Jeg har ikke noen som helst følelser for eksen lengre heller, så alt er egentlig ufattelig rart. Og ikke bare rart, det er utrolig kjedelig. Ikke missforstå meg, jeg ser på jenter. Hele tiden! Kanskje litt for mye av det gode. Allikevel så finner jeg ikke følelser for en eneste jente. Herregud så kjedelig! 9340798[/snapback] Det kommer. Når du minst venter det så slår det ned i deg selv om du aldri trodde det kom til å føles slik igjen. Ikke forhast det. Det kommer når det kommer Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har et problem som mange av dere kanskje ikke vil anse som et problem i det hele tatt. Etter det ble slutt med eksen så har jeg ikke blitt forelsket i noen som helst. Jeg har ikke noen som helst følelser for eksen lengre heller, så alt er egentlig ufattelig rart. Og ikke bare rart, det er utrolig kjedelig. Ikke missforstå meg, jeg ser på jenter. Hele tiden! Kanskje litt for mye av det gode. Allikevel så finner jeg ikke følelser for en eneste jente. Herregud så kjedelig! 9340798[/snapback] Føler akkurat det samme. Jeg har heller ikke følelser for eksen men greier heller ikke å forelske meg på nytt igjen, ihvetfall ikke nå. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har slettet et par innlegg. Jeg er tilhenger av lovene i Kardemomme by. Vær snill og grei med dine medbrukere av forumet. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Og jeg har slettet mange til. Dette er ingen tråd for generell chat eller krangler om hvor godt ironi fungerer på internet. Hvis dere vil ignorere hverrandre av ulike årsaker så gjør gjerne det, men det er helt unødvendig å informere resten av verden om det. Kommentarer tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Geir Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvordan vil dere gå frem for å spørre en jente om tlf, med påfølgende date? Gud for en klisjé dette er, men jeg spør likevel. Er en jeg har møtt et par ganger, og har fått god kontakt med (føler jeg). Snakka med henne via Facebook idag, og prøver nå å manne meg opp til å spørre om telefonnr. med den hensikt om å be henne ut på date. Noen synspunkter på hva en forvirret gutt kan gjøre? På forhånd takk Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvordan vil dere gå frem for å spørre en jente om tlf, med påfølgende date? Gud for en klisjé dette er, men jeg spør likevel. Er en jeg har møtt et par ganger, og har fått god kontakt med (føler jeg). Snakka med henne via Facebook idag, og prøver nå å manne meg opp til å spørre om telefonnr. med den hensikt om å be henne ut på date. Noen synspunkter på hva en forvirret gutt kan gjøre? På forhånd takk 9344898[/snapback] Si det som det er, kan jeg få nummeret ditt og at du vil be henne ut på date etterhvert. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hva med denne? "Hyggelig å snakke med deg. Greit om jeg får nummeret ditt så jeg kan ha det til den dagen jeg tør å invitere deg med på kino?" eller er dette vel selvironisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå