Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siterer det første innlegget mitt. Var upresis, er litt trøtt og småsyk i dag. Hva skal jeg snakke om, hvordan skal jeg unngå å miste kontakten når det er flere måneder til neste gang jeg ser henne, og hvordan opprettholder man kontakt best mulig osv?

Skriver som gjest av naturlige grunner.

 

Jeg ble kjent med en jente for ikke mange dagene siden, helt andre siden av landet. Vi snakket en god del, fikk god blikkontakt og utvekslet nummer o.l. I ettertid har vi snakket smått over nettet. Problemet er at jeg går tom for temaer å snakke om. Hun virker interessert, men det blir for tamt fra min side. Jeg orker ikke den klassiske MSN-samtalen der ting etter hvert dabber ut med tiden etter flere samtaler. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Finnes haugevis av like gode jenter som henne du har møtt, finn en annen om dere ikke har kjemi. Hun bor jo på andre siden av landet også. Personlig hadde jeg aldri giddet å hatt et avstandsforhold, da har jeg heller intet forhold.

Joda, du har et poeng. Likevel er det noe ved henne som tiltrekker meg veldig, og du vet hvordan det er. Når man er midt oppe i det tenker man ikke på mye annet.

 

Ellers, takk for rådene, tror det kan være smart.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er forelska i ei jente, og har vært det i fem år. Vi har alltid vært bekjente, men har liskom aldri vært venner. Jeg har generellt bra sosiale egenskaper, men ikke ovenfor denne jenta. Jeg har tidligere fått hørt at jeg har en "one-itis" på denne jenta.

 

Men nå har jeg sjansen! Hun snakker ofte til meg, og vi har ofte øyenkontakt! VI har begynt å samme klasse i to timer i uka, og møtes innemellom i friminuttene (går i en 10. klasse for de som lurer)

 

Så er spørsmålet. Hvordan i helvette skal jeg klare å manne meg opp, og hvordan ville du gått fram?

Lenke til kommentar
Skriver som gjest av naturlige grunner.

 

Jeg ble kjent med en jente for ikke mange dagene siden, helt andre siden av landet. Vi snakket en god del, fikk god blikkontakt og utvekslet nummer o.l. I ettertid har vi snakket smått over nettet. Problemet er at jeg går tom for temaer å snakke om. Hun virker interessert, men det blir for tamt fra min side. Jeg orker ikke den klassiske MSN-samtalen der ting etter hvert dabber ut med tiden etter flere samtaler. Hva skal jeg gjøre?

Du skal få det som fra mitt synspunkt er den harske sannhet;

 

Jeg har pratet med mange, mange jenter på msn/sms/telefon. Med noen flyter praten fullstendig automatisk i timesvis. Der har man et grunnlag.

Med andre går praten i stå etter 2 min, eller man må jobbe intenst i huet for å finne på noe å si. Der har man ikke et grunnlag.

 

Grunnlaget jeg snakker om er et grunnlag for å utvikle et mellommenneskelig forhold uten fysisk kontakt, som jo er det du er ute etter her.

Dine umiddelbare muligheter for å utvikle forholdet deres baserer seg på tekst og telefon. Når dette da ikke går glatt ...

Sorry mac.

 

Altså, andre kan være annerledes enn meg. Men jeg syns ofte det er lettere å prate om alt mulig med fremmede via nett og mobil, enn face to face, man har ikke sjenerthet, kroppsspråk osv. Så hvis jeg finner noen jeg ikke en gang klarer å holde fornuftige samtaler med på nett, antar jeg det er like dårlig eller dårligere irl.

 

Jeg har fått både kjærester og venn(inn)er for livet via nett. Men ingen av dem var de tilfellene hvor samtalen gikk dårlig. ;)

Lenke til kommentar
*snip*

Ouch. Du har nok et godt poeng.

 

Men jeg gir ikke opp så lett, det har tross alt bare vært noen enkle samtaler, og når man føler kjemi IRL kan det ikke være så mye vanskeligere å få i gant noe over nett. Tar gjerne i mot flere tips.

Lenke til kommentar
*snip*

Ouch. Du har nok et godt poeng.

 

Men jeg gir ikke opp så lett, det har tross alt bare vært noen enkle samtaler, og når man føler kjemi IRL kan det ikke være så mye vanskeligere å få i gant noe over nett. Tar gjerne i mot flere tips.

Tja, tips.. vet ikke jeg.

Som sagt har samtalene med de jeg har kjemi med på nett gått i ett helt av seg selv..

Så tipset må vel bli å prate om alt mellom himmel og jord. Musikk dere har felles, nrk-lisens, espen eckbo, middagspølse og silikonpupper.

Skader vel ikke å la samtalen gli innom romantiske og seksuelle temaer av og til så lenge det er målet ditt ;)

Småflørt bruker jeg konstant, om det er venninne eller.. prospekt. Litt krydder i samtalen bare det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...