Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Æsj, vanskelig å gi saklig forklaring kjenner jeg

 

Det er ikke bare det at de bor hjemme hos mor. Er vel omtrent like ille om de bor i kollektiv eller på en fussete studenthybel :whistle:

 

Det er bare det at livet mitt nå passe sammen med livet til kjæresten min. To personer som er på to vidt forskjellige stadier i livet har vanskeligere for å fungere sammen enn to som er kommet like langt.

 

Jeg som har 100% jobb og tjener helt greit har råd til å gjøre diverse ting som en 18'åring kanskje ikke har råd til. Litt kjipt å ikke kunne dra på resturant sammen fordi typen ikke har fått ukelønn/stipend enda :innocent:

 

Det kommer an på hvilken 18åring du treffer på det. Kan ikke basere alt på at de bor hjemme hos mor :) Jeg er 18, har 2 jobber (1 er lærling-jobb) og får utbetalt ca 11 000 i måneden.

 

Kan gjerne reise på restaurant jeg. Ta hele regningen kan jeg også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faste utgifter på 11.000 i måneden, så da hadde jeg ikke hatt råd til å gå på resturant i det heletatt ;)

 

EDIT: Ser nå at han bor hos mor. Da er det jo lite aktuellt uansett. Jeg skulle likt å se den jenta på 22-23 som dro på overnattingsbesøk til typen sin dersom hun måtte møte svigers i gangen på vei til tannpussen om kvelden :!:

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar

Så tjener lærlinger dritt også da, 11.000 som lærling er faktisk veldig godt betalt.

Men om du vil sammenligne økonomien din med en som tjener mer en 50% mindre enn det du gjør i timen (genrelt sett) værsågod.

 

EDIT: Ser nå at han bor hos mor. Da er det jo lite aktuellt uansett. Jeg skulle likt å se den jenta på 22-23 som dro på overnattingsbesøk til typen sin dersom hun måtte møte svigers i gangen på vei til tannpussen om kvelden

 

Er nok flere enn du tror.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Mannfolket mitt har ca femten-tyve tusen mer enn meg i mnd, og han dumper meg ikke av den grunn :p Greier oss utmerket, og vel så det!

Hadde typen min vært i studie og hatt ei lusen mnd lønn, hadde jeg ikke bryd meg stort. Kan ikke gi en fyr fyken bare fordi han er under utdanning? :roll:

Om noen år har denne fyren utbetalt 35 i mnd.

 

Penger spiller ingen rolle. Klart, mat på bordet er jo en fordel ;)

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

De 11. 000 er på mine 2 jobber da. Ville bare trekke frem at jeg er en som faktisk jobber for mine penger og goder, og ikke en slacker som bare sitter hjemme og venter på stipendet. Og ja, lærlinglønn er crappy, men stiger 30 % det siste halvåret mitt nå da. Hjemme hos mor har jeg også en egen del av huset for meg selv, hvor min mor egentlig ganske sjelden er innom. Eneste jeg mangler i den delen av huset er et kjøkken, så når jeg skal ha mat så må jeg tusle inn til resten av familien.

 

Og kjæresten min klager ikke på at min mor titter innom av og til :)

Lenke til kommentar

kanonkent:

jeg hadde heller ikke klaga på det.

Er man under utdanning er det fint lite du kan gjøre egentlig.. Tenk så bra det blir om noen år :D

har ikke tall på hvor mange på min alder som fortsatt går skole. Vanskelig for de å finne seg kjæreste da sikkert, siden de ikke har penger :p

 

Penger er ikke alt.

Lenke til kommentar
Kjæresten min bor hjemme og jobber kun 70% stilling, vi bor ikke sammen før ut i Januar, men etter mine standarder er vel inntektene hennes egentlig alt for små.

Jeg får vel dumpe henne og heller finne en veletablert karriere-kvinne.

 

 

@Sandoora

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg mener det ikke søta :D <3

 

Ja kjære, da sier jeg bare lykke til med kjærring som aldri har tid til deg og bare tenker jobb, jobb, jobb;P

Lenke til kommentar

Den store kjærligheten må være en intelligent og pen kvinne som ikke vil ha barn, gjerne en såkallt karrierekvinne med universitetsutdanning som har et flust av egne og evt. felles interesser.

 

Et minstekrav må vell være en dame som ikke er helt blond iallefall. Senker en kravene såpass dog er det nesten bedre uten dame.

Lenke til kommentar
Jeg har faste utgifter på 11.000 i måneden, så da hadde jeg ikke hatt råd til å gå på resturant i det heletatt ;)

 

EDIT: Ser nå at han bor hos mor. Da er det jo lite aktuellt uansett. Jeg skulle likt å se den jenta på 22-23 som dro på overnattingsbesøk til typen sin dersom hun måtte møte svigers i gangen på vei til tannpussen om kvelden :!:

Med et godt forhold til svigers er jo ikke det noe problem?

 

Forøvrig kan vi ikke måle modenhet etter faste utgifter, da blir man automatisk mer moden av å bo i oslo fremfor mandal, og det blir feil.

Jeg vet dog hva du mener, men det er ikke faste utgifter som gjør moden. Det er forpliktelser. Beløpene i seg selv spiller ingen rolle, det er ansvaret man må ta for å overholde nevnte forpliktelser man vokser på.

 

Forøvrig må jeg utfra ovennevnte si meg uenig med zaroos(?) som mente en student er modnere enn en lærling. Studenter er ofte "flakkende", vet ikke helt hva de vil, uetablerte og forpliktelsesfrie.

Fordi om man trives bedre med nevene i en motor enn rundt en penn, betyr ikke det at den med pennen er modnere eller "bedre". Det er bare tilfeldigvis slik at mekaniker er 4 års utdannelse og advokat mye mer, det sier ikke noe om modningsgraden til de som velger de forskjellige, det sier bare noe om preferansene, interessene og talentene deres.

En som går ut i lære når han er 17/18, vil i de fleste tilfeller være mer moden enn en student når de er rundet 20. Nettopp fordi mens studenten da bor hos mor eller på leid hybel og lever livets glade studentdager, har mekanikeren gjerne flyttet hjemmefra, og påtatt seg "voksne" forpliktelser. Boliglån og billån, strømregninger, matlaging osv.. Klare seg selv i voksenlivet rett og slett.

Lenke til kommentar
Som ikke ønsker barn? Er det bare på nåværende tidspunkt, eller er det for deg uaktuellt med barn i det store og det hele?

 

Kan egentlig ikke fordra de små rakkerne. For all fremtid vet en jo aldri sikkert, men akkurat nå så ser jeg ikke at jeg noengang vil ha barn, nei. Så da gjelder det å finne sine likesinnede, og det er jo ikke lett når kvinner nærmest er avlet opp til at de "skal" få seg barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...