Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Ting_*

Forstår meg virkelig ikke på jenter :(

Jeg er sykt betatt av denne jenta.. Men vi har ikke møttes personelig enda. Vi møttes ganske tilfeldig gjennom MSN, hvor hun var en venn av en venn av en venn som jeg møtte på konf leir for mange år siden, som tilfeldigvis inviterte meg til en gruppesamtale en gang..

 

Vi bor i nærheten av samme by, bare i hver vår retning. Men går ikke på samme skole og slutter til forskjellige tider, så det er vanskelig å "tilfeldigvis" støte på henne ved bussterminalen..

 

Uansett, vi har snakket mye sammen, sett hverandre over webcam og greier, men jeg klarer ikke å forstå om hun er like interessert som meg.. Noen ganger virker hu veldig glad for å snakke med meg, starter samtalene, ler av det meste osv.. Men noen ganger virker det som at hun bare er på "autosvar: ok" stadiet, og virker uinteressert i å holde en samtale gående... Men dagen etterpå er hun tilbake i sitt festelige selv igjen.. Og slik går det..

 

Noen hint fra noen som har en viss peiling på jenter, eller liknende opplevelser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:p

Og OM du skulle ha rett basskuk, at vennefella er oppdiktet.. Så har du hvertfall ikke rett i at den er diktet opp av gutter. For det er så og si utelukkende jenter som bruker "vil ikke ødelegge vennskapet". Vi skal ikke ha skylda for den der ;)

Godt mulig du/dere føler det, ja.

Jeg vil vel igjen understreke at det er ikke en felle! Det er absolutt ikke et garn man går inn og sitter fast i. Og frasen "vil ikke ødelegge vennskapet" og lignende er vel stort sett bare en unnskyldning, da man muligens ikke har så veldig lyst til å si til en god venn at man ikke er tiltrukket eller har de samme følelsene eller gudene veit hva.

Det er dere som ser på det som en felle.

Lenke til kommentar
:p

Og OM du skulle ha rett basskuk, at vennefella er oppdiktet.. Så har du hvertfall ikke rett i at den er diktet opp av gutter. For det er så og si utelukkende jenter som bruker "vil ikke ødelegge vennskapet". Vi skal ikke ha skylda for den der ;)

Godt mulig du/dere føler det, ja.

Jeg vil vel igjen understreke at det er ikke en felle! Det er absolutt ikke et garn man går inn og sitter fast i. Og frasen "vil ikke ødelegge vennskapet" og lignende er vel stort sett bare en unnskyldning, da man muligens ikke har så veldig lyst til å si til en god venn at man ikke er tiltrukket eller har de samme følelsene eller gudene veit hva.

Det er dere som ser på det som en felle.

 

Nei. Du tar feil. Hvis du på et tidlig stadiet når du møter jenten viser at du vil mer enn bare være en venn, f. eks ved eskalering så vil du slippe denne: "La oss bare være venner". Du viser jenten at du vil være mer enn en venn, og hvis kontakten fra hennes side fortsetter så er du på god vei.

Lenke til kommentar
Nei. Du tar feil. Hvis du på et tidlig stadiet når du møter jenten viser at du vil mer enn bare være en venn, f. eks ved eskalering så vil du slippe denne: "La oss bare være venner". Du viser jenten at du vil være mer enn en venn, og hvis kontakten fra hennes side fortsetter så er du på god vei.

Grunnen til at man slipper å høre det, er vel kanskje at jenta ikke føler dere er venner ennå. Og som du selv skriver: hvis kontakten fra hennes side fortsetter. Vel, hvis den gjør det, da er hun vel tiltrukket av gutten det gjelder da. ;)

Lenke til kommentar
Nei. Du tar feil. Hvis du på et tidlig stadiet når du møter jenten viser at du vil mer enn bare være en venn, f. eks ved eskalering så vil du slippe denne: "La oss bare være venner". Du viser jenten at du vil være mer enn en venn, og hvis kontakten fra hennes side fortsetter så er du på god vei.

Grunnen til at man slipper å høre det, er vel kanskje at jenta ikke føler dere er venner ennå. Og som du selv skriver: hvis kontakten fra hennes side fortsetter. Vel, hvis den gjør det, da er hun vel tiltrukket av gutten det gjelder da. ;)

Jepp, og på den måten kan man unngå å bli såret mer enn vanlig. For da får man enten en kjæreste e.l., eller ingenting. Man trenger ikke spekulere i om h*n "bare er en venn", fordi man har gitt klart uttrykk for hva man er ute etter, og om h*n da opprettholder samme/full kontakt, bør det normalt være tegn godt nok.

 

Og derfor er det en slags "felle", fordi om man går i den, altså ved å leke venn og innbille seg at hennes vennlige oppførsel er romantisk interesse, så brenner man seg den dagen man skal erkjenne intensjonen sin, som man burde gjort i førsten.

Lenke til kommentar

Man kan kalle det hva man vil, for min del er det bare en stor unnskyldning. Jeg har selv aldri brukt ordet "vennefelle". Om jeg blir avvist sier jeg det som det er, jeg ble avvist. Bryr meg som regel ikke.

 

For meg høres det ut som ansvarsfraskrivelse, at det ikke er noe man kan gjøre noe med.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Forholdet til meg og madammen begynner å få en del tid på baken nå, og det har vært både litt opp og ned de siste månedene. Men i en lang periode nå har alt gått så bra, og jeg er bare så glad for at ting omtrent går på skinner for oss :) Vi reiser en liten gjeng opp på en eller annen hytte de har i sogn et sted om 2 uker. Og jeg gleder meg veldig :)

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...