Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Fyfaen, følelser er ikke min greie altså. Er litt betatt for tida, og hver gang jeg ser ho så dunker hjertet så jævlig at jeg mister helt konsentrasjonen på å gjøre ting riktig. Typisk det, når man har vært følelsesløs og hatt syk fremgang det siste 1,5 året så når det endelig gjelder så klarer jeg ikke slappe av. Hva faen liksom. Tror jeg heller må finne meg ei jeg ikke har følelser, kjenner jeg trenger noen til å varme meg i vinter

 

 

Se på det som en utfordring Pepsi, ta deg sammen, så kjører du på og smelter jenta til hun ber på sine knær om å få deg! :) hehe. Så kan du kose deg gjennom vinteren sammen med henne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Come on, folkens. Vi har diskutert vennefella før, og kommet fram til at det er et begrep laget av gutter(for å dempe fallet?).

Det var da ikke det vi kom frem til :!:

Det er heller et begrep laget av jenter for gutter, for å kunne dumpe på en "snill" måte.

 

Men vennefella er ikke en løgn som du sier, om man skal være korrekt. Det er jo ikke noen tvil om at i begynnelsen(om det er 5 minutter eller 5 uker) av et bekjentskap finner ut/bestemmer/avgjør/føler om dette er vennemateriale eller noe annet? Derfor kan man si at man "havner i vennefella", om man oppfører seg slik at den andre i begynnelsen av bekjentskapet finner ut/bestemmer/avgjør/føler at du bare er brukende til venn.

Også innser man kanskje at om man hadde spilt kortene annerledes fra starten av, så hadde det gått annerledes.

 

En ting er sant fra PUA-tråden, og passer her; Intent. Det er absolutt noe i at "oppfør deg som en venn, bli en venn". Om man fra første sekund er flørten, er det klart det er mindre sjans for å havne i "fella2, enn om man er psykolog og shopppingpartner fra første stund.

Lenke til kommentar
Fyfaen, følelser er ikke min greie altså. Er litt betatt for tida, og hver gang jeg ser ho så dunker hjertet så jævlig at jeg mister helt konsentrasjonen på å gjøre ting riktig. Typisk det, når man har vært følelsesløs og hatt syk fremgang det siste 1,5 året så når det endelig gjelder så klarer jeg ikke slappe av. Hva faen liksom. Tror jeg heller må finne meg ei jeg ikke har følelser, kjenner jeg trenger noen til å varme meg i vinter
Se på det som en utfordring Pepsi, ta deg sammen, så kjører du på og smelter jenta til hun ber på sine knær om å få deg! :) hehe. Så kan du kose deg gjennom vinteren sammen med henne!

Tar det som en utfordring, føler meg som DEN choden, argh^^ Nei jeg får ta meg sammen og hente ho hjem :]

Lenke til kommentar

Om jeg møtte en fantastisk gutt og ble venn med han, men var interessert i mer, så hadde jeg gitt en stor f* i om vennskapet kunne bli ødelagt osv. Har man en gutt man er interessert i, så tenker man ikke så langt som "hvis det blir slutt så blir det kjipt og ødelegger vennskapet".

 

JEG synes det er viktig å være verdens beste venn med den man elsker, og da er det jo perfekt å bli sammen med en man er venn med ;)

 

Men "ødelegge vennskapet" kunne jeg vel brukt hvis jeg hadde en kompis jeg i utgangspunktet aldri kunne tenkt meg å være sammen med "på den måten"

Lenke til kommentar
Fyfaen, følelser er ikke min greie altså. Er litt betatt for tida, og hver gang jeg ser ho så dunker hjertet så jævlig at jeg mister helt konsentrasjonen på å gjøre ting riktig. Typisk det, når man har vært følelsesløs og hatt syk fremgang det siste 1,5 året så når det endelig gjelder så klarer jeg ikke slappe av. Hva faen liksom. Tror jeg heller må finne meg ei jeg ikke har følelser, kjenner jeg trenger noen til å varme meg i vinter
Se på det som en utfordring Pepsi, ta deg sammen, så kjører du på og smelter jenta til hun ber på sine knær om å få deg! :) hehe. Så kan du kose deg gjennom vinteren sammen med henne!

Tar det som en utfordring, føler meg som DEN choden, argh^^ Nei jeg får ta meg sammen og hente ho hjem :]

 

That's the spirit!

Lenke til kommentar
Om jeg møtte en fantastisk gutt og ble venn med han, men var interessert i mer,

"men var interessert i mer", da er han jo ikke i vennefella, så situasjonen du beskriver faller utenom problemstillingen. ;)

Det ser nemlig ut til at det er (stort sett) jenter som har denne "fella". Jeg har selv venninner jeg absolutt ikke ser på som noe annet enn venner. Men, jeg vil tro jeg hadde vært mer tilbøyelig til å utvikle det, om dem ønsket det, enn omvendt.

 

Forøvrig er "ødelegge vennskap" uvesentlig når det kommer til meg, da jeg er venner med alle exer.. Så å bruke den unnskyldningen på meg funker ikke :p

Lenke til kommentar

Men....

 

Enten er man interessert, eller så er man ikke interessert. Venn eller ikke.

 

Jeg har brukt "vil ikke ødelagge vennskapet" flere ganger. Jeg trives best sammen med gutter, og har derfor hatt mange guttevenner. Det at jeg henger mye med en gutt betyr ikke nødvendigvis at jeg har lyst å holde han i hånda og kysse med han. Så dersom en jeg absolutt ikke var interessert i "på den måten" begynte å misforstå, måtte jeg gi beskjed.

 

Hvis jeg hadde vært interessert i fyren "på den måten" hadde jeg jo ikke vært bekymret for vennskapet.

 

Det jeg EGENTLIG prøver å si, men som er vanskelig å få frem er : Du faller ikke bare i vennefella sånn uten videre

Lenke til kommentar

Jeg tror vi snakker om litt forskjellige ting..

 

Man havner der ikke uten videre, det har du rett i. Men det er også det som er poenget, at det kan være lurt å være litt bevisst i begynnelsen av bekjentskapet.

 

Det er mange som tror de har havnet der uten videre, fordi de ikke vet bedre. Om du skjønner :)

Lenke til kommentar

Så tar du feil, enkelt og greit :p

Den eksisterer så absolutt, jeg skal vise hvordan:

 

Ole treffer og blir interessert i Lise.

Ole oppfører seg som en bestevenn for han tror dette vil få Lise til å bli forelska.

Lise syns Ole er en fantastisk venn.

Ole var egentlig ikke interessert i å være "bare venn", men han bommet i innledningen.

Nå sitter Ole med en venn han er forelsket i, fordi han har oppført seg som en venn for lenge, uten å gi uttrykk for at han er interessert i noe mer/annet.

Ole har havnet i vennefella, han kan ikke bare si han ikke vil være venner i det hele tatt heller, og "dumpe" henne.

Ole sitter dermed med en ny venn, ingen dame, og skulle ønske han var foruten hele greia.

Lenke til kommentar
Hvis den nye venninna til Ole var interessert i Ole, så hadde hun ikke hatt noe imot om han tafsa litt på henne ;)

For at hun skal bli interessert, må hun først se sider som gjerne skaper interesse, right? Men dersom Ole ikke viser disse, men bare "venninne-sider", så blir hun ikke det.

Mange er også slik at de ikke blir interessert uten at de merker den andre er det, og mange jenter liker å bli jaktet litt på.

Poenget er at det er endel grunnleggende prinsipper som ofte må være til stede for å få Lise interessert, da hun er nøytral i utg.pkt, og hvis Ole ikke kjenner til dette, har han 50/50 sjans eller dårligere, for å nå målet sitt fra begynnelsen av. Og sjansene hans synker for hver dag han gjør ting "feil".

Endret av toth
Lenke til kommentar
Hvem blir ikke glad av å få Iphone? :dribble:
Jeg. :p

 

(Ok, det er en løgn. Jeg hadde det. Men jeg liker den ikke, så det så.)

Da kunne du bytte den i 5 sony ericsontelefoner da :thumbup:

 

Jeg hadde blitt superglad hvis typen kjøpte telefon til meg, men vet ikke helt hvilken en det skulle vært . Iphone hadde nok ikke havnet så langt nede på lista over telefoner jeg lett kunne eid :D

 

Min kjære får nøye seg med pizza.. orker ikke kjøpe gave hver gang han reiser bort, når det skal skje 6 ganger i året i 3 år..

Lenke til kommentar

I DAG HAR KJÆRESTEN OG JEG VÆRT SAMMEN I ETT ÅR!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3

 

Jeg følte det var så interessant for dere alle her, at jeg burde skrive det med caps og masse utropstegn. :p

 

Etter en tur på akvariet (og ikke minst gåturen tilbake, i stiv kuling og regn som kom vannrett gjennom de brukne spilene i paraplyen som vinden allerede hadde herpet relativt grundig) var det godt med et varmt bad. :wee: Nå er det vel snart middagstid, tenker jeg. Skal lage zechuankylling til madammen, det samme som jeg laget på første daten vår. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...