Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

znip

znip

Min "situasjon" med henne, i full detalj. (mye tekst)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vel på bursdagen hennes (hihi) så før vi skulle gjøre noe (husker ikke helt) så tok hun tak i meg og spurte meg om hva jeg ville med forholdet. Da svarte jeg at det naturlige å gjøre ville være å faktisk bli sammen. Kanskje ikke det mest "smarte" svaret, men jeg er veldig direkte av meg og vi kunne liksom snakke åpent om alt. Da sa hun at hun trengte tid. Jeg tenkte jeg kanskje hadde havnet i vennefellen og spurte henne om det var det at hun så på meg som en venn? Fra svaret hennes så virket det veldig som om hun bare trengte tid og i langt mindre grad så på meg som en "venn" og at vi fortsatt skulle treffes som venner, i "mellomtiden", sort of.

Jeg svarer at jeg trenger litt tid å tenke over det på. Senere i uken så snakket jeg med henne på MSN og så spurte jeg henne om vi skulle gjøre noe før hun dro. (Uken etterpå, 1 uke) Jeg fikk liksom inntrykk av at hun oppførte seg annerledes allerede her da det var liksom bare "kanskje" at hun hadde tid til å treffe meg. (før var det slik at hun nærmest ryddet plass for meg)

Jeg var ikke pushy eller noe slikt og sa at jeg måtte treffe henne, men tenkte det kunne være greit før hun dro til syden. (hvis det skulle bli noe ut av "oss", ville jeg ikke likt at hun "horet" seg i syden) Dagen etterpå får jeg en melding hvor det står at hun ikke syntes vi burde treffes på en stund.

Det var ganske så uventet og jeg PM'et henne på Facebook for å prøve å finne ut av ting. Jeg vet det ikke akkurat var lurt, men når jenter først bestemmer seg for at "han er bare en venn" så skal det en til for å komme seg ut av det. Der får jeg da høre ting som at hennes følelser ikke matchet mine og at jeg tilsynelatende var "stormende forelsket" i henne, noe som ikke stemmte. Hun innrømte til og med at jeg var tilbakeholden, og hvordan er man superforelsket og samtidig tilbakeholden?

Det er ikke det at hun bare så på meg som venn, slikt skjer, men det er heller det at jo ting ikke henger sammen. Hun skrev også at hun var forvirret over hvor hun hadde meg, om vi var venner eller "kjærester". Det er spesielt dette punktet jeg ikke forstår et kvekk av, da jeg var rimelig klar med mine intensjoner, både verbalt og fysisk sett. Hun skrev også at hun ikke mente at hun trengte tid som et slags mellomstadium og at vi skulle være venner da, men at det aldri kunne bli noe mer. Hvordan kan man si noe sånt når man går så utrolig godt overens med en person og alt er bare fint?

Etter en del meldinger fram og tilbake som ikke fører til noe som helst, sender jeg en melding hvor jeg skriver at jeg ikke er interessert i være venner, uten noe mulighet for noe mer, noe hun skrev.

Et par dager senere blir jeg fjernet fra facebook, blokket og enten så sletter hun facebook-profilen sin eller så tar hun vekk public listing på "search". (fikk en kamerat til å søke på navnet)

Hun pleier å ha diverse setninger fra sanger i msn-nicket og da hadde hun "Too much love will kill you

If you can't make up your mind", som er fra Queen-sangen "Too Much Love Will Kill You", noe som kan si at hun ikke var helt sikker på avgjørelsen sin selv.

Er du fortsatt her? Greit å få litt ærlig feedback fra andre, da venner ofte prøver å være på din side og da blir det ofte en annen vinkling på det.

Når det kommer til din situasjon:

Ikke hal det ut, si det 100% ærlig helt med en gang. Det viste seg at hun "ovenfor" sa at det var "mest det at jeg trenger tid" fordi hun ikke ville gjøre det hardt for meg, mens i realiteten hadde hun (tydeligvis) ingen intensjon om at det skulle bli noe mer. Så da ble jeg såret av samme dame to ganger på én uke. Kjipt. Så vær så grei, ikke gi denne personen falske forhåpninger eller hint om noe mer, når det faktisk ikke kommer til å skje. Jeg har vært der, og det er ikke kjekt.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Lufteren
Er du fortsatt her? Greit å få litt ærlig feedback fra andre, da venner ofte prøver å være på din side og da blir det ofte en annen vinkling på det.

Åhh det hater jeg... Når venner skal synes synd på deg eller støtte deg. Noen ganger så er det kjekt å få vinkling og ikke trøst. Nok om mine meninger.

Nå vet jeg ikke bakgrunnen hennes med forhold eller blitt brent osv, men kan det ha noe med det å gjøre? Så kanskje hu følte presset fra deg og heller ville backe ut enn å ta risken. Jeg vet jo ikke hele situasjonen, men det skjer jo etter at du har gjort et framskritt mot henne og da kan det hende hu ble litt skremt. Eller ikke var ute etter det i det heletatt.

Hadde vært verre hvis hu brått hadde avslutta kontakten uten noen grunn eller varsel. Har vært borti et par sånne. Ikke kommet så langt som dere. Men ei jeg skulle ha over på middag. Vi snakka dagen før og hu hadde finni fram hva hu skulle ha på seg før hu brått spurte om vi kunne avlyse. Forståelsesfull som jeg er så sa jeg ja og sa at da kan du finne på det neste (på en ekstremt vennlig tone) Og etter det har jeg fått et par tilfeldige meldinger som bare er kryptiske.

Hva din tenker/tenkte vet jeg ikke, men har du prøvd å få et ordentlig svar? Får jeg et avslag jeg ikke skjønner så spør jeg om grunnen og sier at jeg tåler alt så det er bare å komme med det.

Lenke til kommentar
Jeg er forlovet!!

Kjaeresten frıdde ı Tyrkıa den 06.07.08 og jeg har aldrı vaert saa forelsket og lykkelıg foer ı hele mıtt lıv :love:

Gratla da! Lykke til.

Haha. Nok en gang roter jeg meg borti ei jente som viser seg å være aspirerende til 'litt mer enn en venn' med en av vennene mine. Verste er at jeg bare får vann på møllen av det.

Lenke til kommentar
Gratla da! Lykke til.

Haha. Nok en gang roter jeg meg borti ei jente som viser seg å være aspirerende til 'litt mer enn en venn' med en av vennene mine. Verste er at jeg bare får vann på møllen av det.

Et av menneskers store svakheter... Vi vil ha det uungåelige og vi elsker å sloss om det. Selv om jeg finner det utrolig idiotisk og unngår det så godt jeg kan. Men tross det så har jeg mine svakheter i blodet og det er en fristende tanke å få noe som man må sloss litt for.

Instinkt sucks sometimes, men det viser at vi er mennesker iallefall :new_woot:

Lenke til kommentar
znip

Nå vet jeg ikke bakgrunnen hennes med forhold eller blitt brent osv, men kan det ha noe med det å gjøre? Så kanskje hu følte presset fra deg og heller ville backe ut enn å ta risken. Jeg vet jo ikke hele situasjonen, men det skjer jo etter at du har gjort et framskritt mot henne og da kan det hende hu ble litt skremt. Eller ikke var ute etter det i det heletatt.

Hun har egentlig bare ett forhold bak seg, og der var det en røff breakup. (de var vel sammen i ett halvt år) Det kan jo selvsagt ha noe med det å gjøre, men det blir jo bare spekulering.

Ja, jeg har prøvd å få et ordentlig svar, men så var det bare "det manglet det lille ekstra". Noe som er bra input når en prøver å lære av sine feil, eller hva? :roll: '

Det skal nevnes at hun er forsiktig og rimelig sjenert av seg, men hun var ikke redd for å ta opp emner som omhandlet sex. Jeg er jo vanligvis litt frampå når det kommer til slikt, men med henne var jeg litt tilbakeholden, fordi jeg ikke ville skremme henne, men når jeg får all denne praten, all den fysiske kontakten, samt verbale tegn på at hun "liker meg" (hun sa det jo faktisk rett ut), så blir jeg forvirret.

Men en ting som støtter det at "hun ikke ville ta risken"-teorien din er det hun hadde på MSN. (Queen-sangen og utdraget av den)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Lufteren
Hun har egentlig bare ett forhold bak seg, og der var det en røff breakup. (de var vel sammen i ett halvt år) Det kan jo selvsagt ha noe med det å gjøre, men det blir jo bare spekulering.

Ja, jeg har prøvd å få et ordentlig svar, men så var det bare "det manglet det lille ekstra". Noe som er bra input når en prøver å lære av sine feil, eller hva? :roll:

Blir bare spekulasjoner ja, men jeg ville gått for at hu mista interessen brått. Og det skjer. Kanskje er det sant at hu bare vrått mista interessen og det ikke er noen grunn. Men som regel så er det en grunn. Og fy fader som jeg hater å bli jugd til! Særlig når det er for at du skal føle deg bedre eller ikke skal få noen negative minner.

Si meg hva som er feil med meg!! Det er eneste måten jeg kan forandre meg eller gjør det bedre neste gang. Ikke noe bullshit som "Du er perfekt i senga" Som 18-åring er man ikke perfekt i senga etter 2 partnere. (bare et eksempel fra erfaring) Sorry, men det er som oftest rom for forbedring. Når det kommer til å si sannheten til jenter så bør det vurderes sterkt for sannheten er ikke alltid det riktige svaret :p

Andre får kommentere her de også så det ikke bare blir 2 enige objektive meninger ;)

Lenke til kommentar
znip

Blir bare spekulasjoner ja, men jeg ville gått for at hu mista interessen brått. Og det skjer. Kanskje er det sant at hu bare vrått mista interessen og det ikke er noen grunn. Men som regel så er det en grunn. Og fy fader som jeg hater å bli jugd til! Særlig når det er for at du skal føle deg bedre eller ikke skal få noen negative minner.

Jeg tror vi er enige her, det er bare det at jeg ikke helt ser hvordan det skjer, når vi som sagt hadde en "connection" helt fra starten. Problemet mitt er at hun påstår at hun var forvirret over hvor hun hadde meg, men hva kan hun mene med dette?

Jeg har en annen teori... jeg tror hun så på meg litt som en som "går igjennom" en del kvinner og ville ikke satse på det fordi hun var redd for at jeg skulle gå hen og gjøre noe dumt. Jeg fortalte jo selvsagt om hvor mye morro jeg hadde det på byn og at jeg traff jenter der. (det ble litt vel mye jenter i russetiden) Dere tenker sikkert "for en tulling", men det var ikke slik. Jeg ville bare gi ett intrykk av at alt ikke dreide seg om henne, det var flere kvinner/jenter i mitt liv og at hun måtte jobbe for å bli en "den faste", men kanskje ble det i overkant?

Lenke til kommentar
Gjest Lufteren
Jeg tror vi er enige her, det er bare det at jeg ikke helt ser hvordan det skjer, når vi som sagt hadde en "connection" helt fra starten. Problemet mitt er at hun påstår at hun var forvirret over hvor hun hadde meg, men hva kan hun mene med dette?

Jeg har en annen teori... jeg tror hun så på meg litt som en som "går igjennom" en del kvinner og ville ikke satse på det fordi hun var redd for at jeg skulle gå hen og gjøre noe dumt. Jeg fortalte jo selvsagt om hvor mye morro jeg hadde det på byn og at jeg traff jenter der. (det ble litt vel mye jenter i russetiden) Dere tenker sikkert "for en tulling", men det var ikke slik. Jeg ville bare gi ett intrykk av at alt ikke dreide seg om henne, det var flere kvinner/jenter i mitt liv og at hun måtte jobbe for å bli en "den faste", men kanskje ble det i overkant?

Forvirret over hvor hu hadde deg kan ikke stemme. Du sa jo klart ifra hva du ville som du sa.

Å skryte av dine prestasjoner er vel ikke så lurt ovenfor en dame? =/ Da gir du som du sa inntrykket at hu skal bli din neste prestasjon. Det er noen jenter som ikke har noe imot det, men da er du like mye bare en av deres prestasjon også som regel. Som jeg sa istad (og dette er min teori ikke fasitten) så tror jeg at vi liker å jakte og "sloss" for damene. Men de fleste jenter foretrekker å være "byttet" og må gjøre litt jakting så bare sprader de foran neste hanndyret som er klar for dem.

Kan være jeg tar kraftig feil, men det er min oppfatning så langt som jeg har kommet på kjærlighetslivet.

Lenke til kommentar
znip

Forvirret over hvor hu hadde deg kan ikke stemme. Du sa jo klart ifra hva du ville som du sa.

Å skryte av dine prestasjoner er vel ikke så lurt ovenfor en dame? =/ Da gir du som du sa inntrykket at hu skal bli din neste prestasjon. Det er noen jenter som ikke har noe imot det, men da er du like mye bare en av deres prestasjon også som regel. Som jeg sa istad (og dette er min teori ikke fasitten) så tror jeg at vi liker å jakte og "sloss" for damene. Men de fleste jenter foretrekker å være "byttet" og må gjøre litt jakting så bare sprader de foran neste hanndyret som er klar for dem.

Kan være jeg tar kraftig feil, men det er min oppfatning så langt som jeg har kommet på kjærlighetslivet.

Jeg skryter på ingen måte av mine prestasjoner verken med andre jenter i sengen eller generelt. Det er et no-no. Det jeg mener er at jeg på en måte er at jeg prøvde å unngå å sette henne på en pidestall og at hun har konkurranse. Det høres rart ut, men det er bare for å "vise" dem at de må jobbe for å få meg.

En del av situasjonen er også, eller tror jeg innvirket på den, var at jeg skal på FHS til høsten.

Lenke til kommentar
Jeg er forlovet!!

Kjaeresten frıdde ı Tyrkıa den 06.07.08 og jeg har aldrı vaert saa forelsket og lykkelıg foer ı hele mıtt lıv :love:

Gratulerer! Når står du brud?

Vı har ıkke satt dato enda, men det blır tıl neste aar :love: Satser paa sommeren

Og vi er invitert? 8D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...