Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da fant vi ut at hun rett og slett ikke følte det samme som jeg gjorde. (det var noe mer enn venner, men samtidig var hun ikke forelsket i samme grad som meg)

 

Men fortsatt synes jeg det er teit av henne å ikke tørre/gi det en sjangse for å se hvordan det hadde funket.

 

Vi har tydeligvis forskjellige syn på forhold og det å være kjærester og da er det kanskje like greit at det ikke ble noe av.

Nå må du slutte å lure degselv da. Om hun hadde sett på det som noe mer enn venner så hadde hun jo gitt det en sjanse. Greit ho sikkert var vanskelig å komme til på siden hun hadde et hardt brudd på forrige forhold, men målet ditt må vel likevel ha vært å få henne til å trosse det og komme til deg. Ikke tenk det var fordi hun stoppet det, tenk etter hva du gjorde feil. Er du oppmerksom på dine feil så går du ikke i dem neste gang. Og neste gang er det kanskje ei dobbelt så bra ei, og da ville det vært surt å mista ho av samme grunn. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
znip

Nå må du slutte å lure degselv da. Om hun hadde sett på det som noe mer enn venner så hadde hun jo gitt det en sjanse. Greit ho sikkert var vanskelig å komme til på siden hun hadde et hardt brudd på forrige forhold, men målet ditt må vel likevel ha vært å få henne til å trosse det og komme til deg. Ikke tenk det var fordi hun stoppet det, tenk etter hva du gjorde feil. Er du oppmerksom på dine feil så går du ikke i dem neste gang. Og neste gang er det kanskje ei dobbelt så bra ei, og da ville det vært surt å mista ho av samme grunn. Lykke til videre :)

 

Hun har sine problemer.

 

Ja, jeg vet, jeg driver å tenker på hva jeg kan ha gjort feil selv. Selv kommer en spesiell episode fram hvor jeg absolutt burde ha kysset henne (det så ut som om hun forventet noe på slutten av kvelden), men hvor jeg ikke gjorde det.

 

Det er vel det eneste jeg kommer på sånn i farten. Men det som irriterer meg er visstnok hvordan hun helt fra begynnelsen av lurte på om jeg likte henne og hvor hun "hadde meg". Når jeg tar på henne hver gang vi treffes omtrent, klemmer, kysser (riktignok ikke hver gang) og bare generelt sett "koser" med henne, så burde hun virkelig skjønne at jeg ville ha henne som mer enn en venn.

 

Hadde jeg vært skikkelig påpasselig med å ta på henne og å "prøve meg" så hadde jeg forstått at hun ville blitt forvirret ved en senere anledning når det virker som om jeg er klar for et forhold. Men det var akkurat slik det ikke var. Hadde hun sagt "nei" tidligere når jeg drev å tok på henne, ville jeg tatt hintet og ikke blitt så følelsmessig involvert som jeg da ble.

 

Jenter er rare dyr :)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Jeg hadde klikka i vinkel om dama nektet meg å besøke venninner som også er exer.

Jeg er omgangsvenn med minst 3, og kjører jeg forbi stedet hun bor en annen plass i landet, hilser jeg alltid på en tidligere flørt.

Folk er heldigvis forskjellige, så ei dame som ikke tåler x-er hadde ikke blitt mi dame :)

Kommer aldri til å akseptere å bli nektet å treffe venner, regardless om de er x-er eller ei.

 

Og om dama di fant ut at hun ville bli omgangsvenn med x'n sin igjen så hadde du hatt null problemer med det?

 

Stikke å se film med fyren? Dra på kino? Feste og drikke sammen?

Ikke et problem overhodet!

Har skjedd en haug ganger. Siste forhold jeg hadde var med ei som fortsatt var bestekamerat med sin x. Når begge har vært single et år, og fortsatt bestiser, etter at det ble slutt, da ser jeg ingen fare for gjentagelse.

 

I mine forhold er tillit og ærlighet alfa og omega.

Hadde hun sagt hun var hos venninner, men var hos en x, da hadde jeg blitt sint. Hadde hun sagt "jeg går på kino med [insert x]" sier jeg "flott, kos deg".

 

De færreste er helt åpne om personen de skal være med, om de har tenkt å være uskikkelige. Da juger de heller, og sier de gjør noe annet.

At hun kan si rett ut at hun skal til eksen/kameraten, betyr at hun mener hun er verdt den tilliten som en selvfølge. Da er hun nok det. :)

 

 

Og en ting til:

De fleste som er utro, er det nok med en ny, ikke en gammel. MAO, skal du forby exer, må du logisk sett forby alle av det motsatte kjønn. Det blir en fin verden..

 

Nei, her skal ingen venner eller venninner dumpes pga andre, no matter what. Om noen stiller meg et slikt ultimatum, er det de som dumpes.

 

*edit: hun var sågar på teltur med exen, og to andre venner, i ei uke. Hun hadde en flott ferie, da er jeg fornøyd. :)

Endret av toth
Lenke til kommentar
Da fant vi ut at hun rett og slett ikke følte det samme som jeg gjorde. (det var noe mer enn venner, men samtidig var hun ikke forelsket i samme grad som meg)

 

Men fortsatt synes jeg det er teit av henne å ikke tørre/gi det en sjangse for å se hvordan det hadde funket.

 

Vi har tydeligvis forskjellige syn på forhold og det å være kjærester og da er det kanskje like greit at det ikke ble noe av.

Det er nesten litt betryggende å lese at det ikke bare er meg som går gjennom det samme. Jeg har backa helt av og har tatt opp kontakten igjen med en gammel flørt fra ifjor sommer (som har studert et år i sverige). Problemet nå er at jeg begynner å få igjen litt oppmerksomhet fra ho første jenta. Må finne ut hva jeg skal gjøre. En ting er sikkert, jeg suger til å sjonglere med mer enn én dame!

Lenke til kommentar
znip

znip

 

Hvis du fortsatt er interessert i hun "gamle", så må du la henne virkelig jobbe for å få oppmerksomheten og tiden din. Ikke la henne slippe til enkelt, la henne gjøre grovarbeidet. Dette er da hvis det var hun som tok iniativet til å "droppe det".

 

Merker jeg tror kanskje det var en del av det jeg også gjorde feil med henne, jeg var for tilgjengelig.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Få hu til å angre at hun i det hele tatt ikke ville ha noe mer med deg å gjøre, skal svi litt å få igjen den du er glad i :closedeyes: Selv er jeg fortsatt veldig glad i xn, vet også at hun er glad i meg... Men vi fi får se hva som skjer iøpet av sommeren :)

Endret av HaueR
Lenke til kommentar
Det er nesten litt betryggende å lese at det ikke bare er meg som går gjennom det samme. Jeg har backa helt av og har tatt opp kontakten igjen med en gammel flørt fra ifjor sommer (som har studert et år i sverige). Problemet nå er at jeg begynner å få igjen litt oppmerksomhet fra ho første jenta. Må finne ut hva jeg skal gjøre. En ting er sikkert, jeg suger til å sjonglere med mer enn én dame!

Jente nr 1 liker ikke at du er med andre jenter. Konkurranseinnstinktet i henne våkner, ergo hun vil ha deg.

Lenke til kommentar

Så ei jente du liker har bevisst ødelagt for deg når det kommer til 2 andre jenter, men hun vil selv ikke ha deg. Altså her er det noe som ikke stemmer, enten så vil hun ha deg, men det hele er komplisert eller så har det skjedd noe dritt mellom dere og hun tar igjen?

Lenke til kommentar

Har ikke skjedd noe dritt. Hun likte meg før, en veldig kort periode. Kanskje noe av det henger igjen. Men har fått høre fra flere at hun ikke har slike følelser for meg. Og iom at vi har vært med hverandre så godt som hver dag i ca 2mnd uten at det har skjedd noe nevneverdig, og at hun holder på med andre typer, så trekker jeg konklusjonen at hun ikke er så alt for interessert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Poenget er at hun ville ikke gjort noe slikt uten noe grunn, det er hensikt bak det aller meste.

Nåja, før i tiden så var jeg på flørtern konstant uten egentlig å vite det. Det var så absolutt ikke hensikten for min del å flørte med alle jeg kom over for så og bare rote og kaste dem igjen :p

Lenke til kommentar
Det er nesten litt betryggende å lese at det ikke bare er meg som går gjennom det samme. Jeg har backa helt av og har tatt opp kontakten igjen med en gammel flørt fra ifjor sommer (som har studert et år i sverige). Problemet nå er at jeg begynner å få igjen litt oppmerksomhet fra ho første jenta. Må finne ut hva jeg skal gjøre. En ting er sikkert, jeg suger til å sjonglere med mer enn én dame!

Jente nr 1 liker ikke at du er med andre jenter. Konkurranseinnstinktet i henne våkner, ergo hun vil ha deg.

Jente nr 1 vet ikke at jeg treffer jente nr 2. Kanskje jente nr 1 faktisk bare trengte litt tid? Er nesten umulig å tro..

Lenke til kommentar
znip

Jente nr 1 liker ikke at du er med andre jenter. Konkurranseinnstinktet i henne våkner, ergo hun vil ha deg.

Jente nr 1 vet ikke at jeg treffer jente nr 2. Kanskje jente nr 1 faktisk bare trengte litt tid? Er nesten umulig å tro..

 

Det er faktisk ikke en umulighet at hun trengte tid. Men ikke dropp jente nr 2. før du er sikker på at jente nr 1 er interessert i deg og er den rette for deg nå.

 

I værste fall kunne du jo ende opp med å miste begge. ;)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Gutt18

Beklager å brase inn her midt i andre diskusjoner, men det har vel hendt før... Har problemer med kjærlighetslivet, antar at det er greit å poste i denne tråden i stedet for å lage eget emne. Poster som gjest fordi jeg har venner som stadig ser over mine siste innlegg på kontoen min som jeg ikke vil dele dette med.

 

---

 

Lang historie noe kortere:

 

Begynte å henge litt i lag med ei jente jeg umiddelbart falt pladask for i slutten av sommerferien i fjor. Siden har jeg ikke fått henne ut av hodet. Vi ble etterhvert venner utover høsten da mine hint og vink til noe mer (kjærester) ikke slo gjennom. Etter at prøvekjøret på skolen startet trakk hun seg mer unna og vi så lite til hverandre, men vi holdt hele tiden kontakten og fant på noe i ny og ne. Ho smiler, ler og ser ut til å ha det fint i mitt selskap. Vi har snakket om det meste og jeg føler at jeg kjenner henne rimelig godt og at ho har åpnet seg litt for meg, vi er ikke bare på det overfladiske planet.

 

For en tid tilbake (noen uker siden) led jeg av akutt høy selvtillit og fortalte alt slik jeg hadde det. Det kom ikke på henne som noen bombe at jeg var dønn forelsket, det hadde jeg heller ikke regnet med. Hun forklarte fint at hun trakk seg litt tilbake i høst fordi hun ville se om det hele "gikk over", noe det ikke gjorde... Videre fortalte hun at hun ikke har tid til noen kjæreste (det vet jeg egentlig fra før), og at en mager trøst kunnevvære at hun heller ikke vil få seg noen annen kjæreste i nærmeste framtid nettopp fordi hun ikke har tid pga bl.a. skolen. Jeg spurte henne om hun egentlig har hatt noe sansen for meg utover kompis. Hun svarte nei, men at ho gjerne skulle ønske at det var slik. (!?) Hun later til å være komfortabel med at jeg er forelsket i henne (jeg hadde nesten ventet at vennskapet ville ta slutt), og vi har sett mer til hverandre etter at jeg fortalte det enn hele vinterhalvåret til sammen. Vi har også snakket om sex, men det "funker ikke". (Jeg har ikke vært pågående av noe slag, og hun vet at jeg ikke er karen som "ligger rundt" da hun også vet at jeg er jomfru...) Hun har gjentatt flere ganger at det eneste kjipe ved at jeg fortalte det er at hun føler hun sårer meg, noe hun ikke liker. Ellers klemmer vi og har fått felles "vennskapsbamser".

 

Har en følelse innerst inne om at ho egentlig har litt sansen for meg. Hadde vært flott om hun i tilfelle fortalte det, vi trengte jo ikke å bli noe mer enn gode venner allikevel (som er det vi er nå).

 

Aner ikke hva poenget med å poste dette her var, men måtte bare få det ut til noen. Takk for at du leste gjennom (med mindre du bare leste siste linja her da). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...