Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Kan et forhold fungere i lengden hvis en av partene er veldig sjalu på en god venn av den andre? Feks gutten er sjalu på en kjekk venn som dama har og føler seg veldig truet av han (uten grunn, but still. kan ikke kontrollere følelsene vel).

 

jeg har vært i den situasjonen (bare at jeg er gutt og har ei veldig god veninne). så å si alle kjærestene jeg har hatt de siste 5 årene har stilt endel spørsmål angående mitt forhold til denne veninnen. på mange måter skjønner jeg at de føler seg "truet" da jeg sikkert hadde følt det samme hadde jeg vært i deres sko.

 

nå hører det med til historien at jeg per dags dato er singel men jeg tviler på at "sjalusien" ovenfor veninnen er skyld i dette. hun jeg var sambis med en gang i tiden sa i ettertid sa hun lurte veldig på meg og veninnen i begynnelsen men etter å ha truffet henne et par ganger gikk det bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har dårlig erfaring med avstandsforhold så jeg vil anbefale kandidat nummer to.

Jeg har og det..

Men det var snakk om 7 timer, ikke 2.

2 timer er da ikke avstandsforhold..? Man kan være fremme kl 18, ha 4 timer sammen og være hjemme innen 24.. Det er ikke galt synes nå jeg, og kan man overnatte i helgene i tillegg hadde jeg langt fra latt det stoppe meg.

Lenke til kommentar
Kan et forhold fungere i lengden hvis en av partene er veldig sjalu på en god venn av den andre? Feks gutten er sjalu på en kjekk venn som dama har og føler seg veldig truet av han (uten grunn, but still. kan ikke kontrollere følelsene vel).

 

Edit: Og når har vi egentlig lov å være sjalu? Er det kun ved fysiks berøring og intime samtaler?

For min del aksepterer jeg ikke sjalusi mht venninner/ekser. Jeg er fullstendig åpen om venninnene jeg har, og de kan gjerne treffe dem og prate med dem om de vil det. Men jeg har flere venninner jeg prater om alt med, noen av dem eks og halv-eks, og det får evt. kjærester bare respektere. Det har de da gjort hittil og, jeg har det heldigvis med å falle for dem som har samme holdning til sjalusi som meg selv. :)

Lenke til kommentar

Her om dagen sendte den damen ut helt rare signaler igjen, spurte om jeg ikke ville bli litt å prate å ta en kaffe på jobben (hun jobbet jeg kjøpte avis). Bestemte meg for å skrive ett brev til henne og få ut noe av det jeg tenker uten alt presset med å stå der å mumle det ut ansikt til ansikt. Jeg klarer ikke å bare være en person hun skal prate å le med når det passer for henne.

Hun fikk brevet på fredag uten at jeg sa stort utenom at jeg ba henne lese det når hun fikk tid så gikk jeg.

 

Jeg både gruer og gleder meg til mandag da jeg ser henne igjen. Kan jo ikke bli noe værre enn det er uansett tenker jeg. Tok meg selv i å drikke bort bekymringene igår kveld, er jammen ikke meg selv om dagen. :mad:

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Hva om han hadde hatt en ons med ei god venninne?

Ville du vært like sjalu på det? O.o

 

Selv syns jeg at man ofte får et litt spesielt forhold til kjærester, og man vil jo ikke nødvendigvis gi slipp på det selv om følelsesdelen er over. Og om man da får det til som venner, er det møkkkjedelig om den nye dama/typen skal komme og ødelegge O.o

Lenke til kommentar
Dere er heldige dere som har funnet den riktige. Kom med gledeshistoriene deres, jeg vil høre :) Hvordan møtte du din utkårede/kjæreste?

Her hadde jeg veldig flaks vil jeg si... Møtte kjæresten her på forumet, startet og prate endel på msn... mange mange timer, før vi bestemte oss for og treffes... Jeg reiste ned til Arendal, for og treffe henne og full klaff på første date :wee:

Reiste endel frem og tilbake jeg til Arendal, og hun til oslo i en måneds tid ca, før jeg bestemte meg for og flytte til Arendal... Hadde familien her nede og slikt, så det var ikke noe problem liksom... Nå har vi vært sammen i ett halvt år den 8ende :love:

Lenke til kommentar
Gjest gjest123

Ok, nå sliter jeg litt her egentlig. Poster som gjest for tar ikke sjangsen på at noen vet hvem jeg er eller noe slikt.

 

Uansett, dette handler om meg og en jente (selvfølgelig). Vi møttes en helg. Eller, jeg kom til hennes fest sent pga at jeg ikke hadde noen andre plasser å gå. Der vekslet vi noen ord, men ikke noe mer enn "hei, hvordan går det og hadet". Hun la meg til på facebook etter en stund, og jeg ble invitert på ny til hennes fest. Der fikk vi god gli og vi rota litt. Jeg spurte henne ut noen dager etter, og alt virket veldig bra etter en kino med litt kyssing og slikt.

Men etter noen dager dabba det liksom av. Vi snakket mye på msn, hun var alltid den som sa hei osv, men enten skulle en av oss ut eller så hadde det gått så lenge siden sist vi var sammen at jeg ikke turde å spørre henne ut lenger.

 

Men så, når jeg skulle ha fest, (igår) skulle jeg invitere henne (blandt mange) og jeg satset vel egentlig på å få bedre kontakt med henne da. Hun kom, vi snakket egentlig lite sammen. Kanskje vi begge var nervøse. Helt til en liten stund ut i festen. Da begynner hun plutselig å flørte med en kompis (eller kanskje han flørtet med henne, det vet jeg ikke). Bestekompisen min går da (helt uoppfordret fra meg) og snakker med han som flørtet med henne, og sier hun er opptatt og at jeg er lei meg å alt slikt, å at hvis han ikke legger seg unna, blir det bråk eller noe slikt (jeg var ikke der så jeg vet ikke).

Så, kom plutselig han som flørtet med henne bort til meg å unnskyldte seg osv osv. Jenta ble lei seg og dramaet startet.

 

Så nå er vi egentlig bare mer på villspor, ang. hvor vi står. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hvordan ser "forholdet" ut for dere andre, når dere leser det som skjedde før festen? Hadde vi noe, eller var det over? Hva skal jeg gjøre nå?

 

Edit (mens jeg skrev innlegget): Fått mld fra henne om at den siste hun var sur på var meg, men at det hele ble en merkelig greie.

 

Så da vet jeg heller ikke hva jeg skal gjøre. Spørre henne ut? Droppe det?

Lenke til kommentar

 

Ok, nå sliter jeg litt her egentlig. Poster som gjest for tar ikke sjangsen på at noen vet hvem jeg er eller noe slikt.

 

Uansett, dette handler om meg og en jente (selvfølgelig). Vi møttes en helg. Eller, jeg kom til hennes fest sent pga at jeg ikke hadde noen andre plasser å gå. Der vekslet vi noen ord, men ikke noe mer enn "hei, hvordan går det og hadet". Hun la meg til på facebook etter en stund, og jeg ble invitert på ny til hennes fest. Der fikk vi god gli og vi rota litt. Jeg spurte henne ut noen dager etter, og alt virket veldig bra etter en kino med litt kyssing og slikt.

Men etter noen dager dabba det liksom av. Vi snakket mye på msn, hun var alltid den som sa hei osv, men enten skulle en av oss ut eller så hadde det gått så lenge siden sist vi var sammen at jeg ikke turde å spørre henne ut lenger.

 

Men så, når jeg skulle ha fest, (igår) skulle jeg invitere henne (blandt mange) og jeg satset vel egentlig på å få bedre kontakt med henne da. Hun kom, vi snakket egentlig lite sammen. Kanskje vi begge var nervøse. Helt til en liten stund ut i festen. Da begynner hun plutselig å flørte med en kompis (eller kanskje han flørtet med henne, det vet jeg ikke). Bestekompisen min går da (helt uoppfordret fra meg) og snakker med han som flørtet med henne, og sier hun er opptatt og at jeg er lei meg å alt slikt, å at hvis han ikke legger seg unna, blir det bråk eller noe slikt (jeg var ikke der så jeg vet ikke).

Så, kom plutselig han som flørtet med henne bort til meg å unnskyldte seg osv osv. Jenta ble lei seg og dramaet startet.

 

Så nå er vi egentlig bare mer på villspor, ang. hvor vi står. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hvordan ser "forholdet" ut for dere andre, når dere leser det som skjedde før festen? Hadde vi noe, eller var det over? Hva skal jeg gjøre nå?

 

Edit (mens jeg skrev innlegget): Fått mld fra henne om at den siste hun var sur på var meg, men at det hele ble en merkelig greie.

 

Så da vet jeg heller ikke hva jeg skal gjøre. Spørre henne ut? Droppe det?

 

 

Syns du skal sende henne en melding og spørre hvor dere står. Da vet du hvertfall hva du skal forholde deg til. For alt du vet liker hun deg fortsatt, men begynte å flørte med en annen om du ikke flørta tilbake på festen.

Lenke til kommentar
Gjest gjest123
Ok, nå sliter jeg litt her egentlig. Poster som gjest for tar ikke sjangsen på at noen vet hvem jeg er eller noe slikt.

 

Uansett, dette handler om meg og en jente (selvfølgelig). Vi møttes en helg. Eller, jeg kom til hennes fest sent pga at jeg ikke hadde noen andre plasser å gå. Der vekslet vi noen ord, men ikke noe mer enn "hei, hvordan går det og hadet". Hun la meg til på facebook etter en stund, og jeg ble invitert på ny til hennes fest. Der fikk vi god gli og vi rota litt. Jeg spurte henne ut noen dager etter, og alt virket veldig bra etter en kino med litt kyssing og slikt.

Men etter noen dager dabba det liksom av. Vi snakket mye på msn, hun var alltid den som sa hei osv, men enten skulle en av oss ut eller så hadde det gått så lenge siden sist vi var sammen at jeg ikke turde å spørre henne ut lenger.

 

Men så, når jeg skulle ha fest, (igår) skulle jeg invitere henne (blandt mange) og jeg satset vel egentlig på å få bedre kontakt med henne da. Hun kom, vi snakket egentlig lite sammen. Kanskje vi begge var nervøse. Helt til en liten stund ut i festen. Da begynner hun plutselig å flørte med en kompis (eller kanskje han flørtet med henne, det vet jeg ikke). Bestekompisen min går da (helt uoppfordret fra meg) og snakker med han som flørtet med henne, og sier hun er opptatt og at jeg er lei meg å alt slikt, å at hvis han ikke legger seg unna, blir det bråk eller noe slikt (jeg var ikke der så jeg vet ikke).

Så, kom plutselig han som flørtet med henne bort til meg å unnskyldte seg osv osv. Jenta ble lei seg og dramaet startet.

 

Så nå er vi egentlig bare mer på villspor, ang. hvor vi står. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hvordan ser "forholdet" ut for dere andre, når dere leser det som skjedde før festen? Hadde vi noe, eller var det over? Hva skal jeg gjøre nå?

 

Edit (mens jeg skrev innlegget): Fått mld fra henne om at den siste hun var sur på var meg, men at det hele ble en merkelig greie.

 

Så da vet jeg heller ikke hva jeg skal gjøre. Spørre henne ut? Droppe det?

 

 

Syns du skal sende henne en melding og spørre hvor dere står. Da vet du hvertfall hva du skal forholde deg til. For alt du vet liker hun deg fortsatt, men begynte å flørte med en annen om du ikke flørta tilbake på festen.

Tror nesten jeg skal gjøre det. Er lei av å bare gå rundt å være usikker på hva det egentlig er vi holder på med. Hun sendte mld og sa at hun fikk god kontakt me han fyren, men at det bare var vennegreier og ikke noe flørting. Så kanskje det er tegn på at hun fortsatt er interessert? :p

Lenke til kommentar
Ok, nå sliter jeg litt her egentlig. Poster som gjest for tar ikke sjangsen på at noen vet hvem jeg er eller noe slikt.

 

Uansett, dette handler om meg og en jente (selvfølgelig). Vi møttes en helg. Eller, jeg kom til hennes fest sent pga at jeg ikke hadde noen andre plasser å gå. Der vekslet vi noen ord, men ikke noe mer enn "hei, hvordan går det og hadet". Hun la meg til på facebook etter en stund, og jeg ble invitert på ny til hennes fest. Der fikk vi god gli og vi rota litt. Jeg spurte henne ut noen dager etter, og alt virket veldig bra etter en kino med litt kyssing og slikt.

Men etter noen dager dabba det liksom av. Vi snakket mye på msn, hun var alltid den som sa hei osv, men enten skulle en av oss ut eller så hadde det gått så lenge siden sist vi var sammen at jeg ikke turde å spørre henne ut lenger.

 

Men så, når jeg skulle ha fest, (igår) skulle jeg invitere henne (blandt mange) og jeg satset vel egentlig på å få bedre kontakt med henne da. Hun kom, vi snakket egentlig lite sammen. Kanskje vi begge var nervøse. Helt til en liten stund ut i festen. Da begynner hun plutselig å flørte med en kompis (eller kanskje han flørtet med henne, det vet jeg ikke). Bestekompisen min går da (helt uoppfordret fra meg) og snakker med han som flørtet med henne, og sier hun er opptatt og at jeg er lei meg å alt slikt, å at hvis han ikke legger seg unna, blir det bråk eller noe slikt (jeg var ikke der så jeg vet ikke).

Så, kom plutselig han som flørtet med henne bort til meg å unnskyldte seg osv osv. Jenta ble lei seg og dramaet startet.

 

Så nå er vi egentlig bare mer på villspor, ang. hvor vi står. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal forholde meg til dette. Hvordan ser "forholdet" ut for dere andre, når dere leser det som skjedde før festen? Hadde vi noe, eller var det over? Hva skal jeg gjøre nå?

 

Edit (mens jeg skrev innlegget): Fått mld fra henne om at den siste hun var sur på var meg, men at det hele ble en merkelig greie.

 

Så da vet jeg heller ikke hva jeg skal gjøre. Spørre henne ut? Droppe det?

 

Har vel akkurat det samme problemet som du sier her. Jeg gikk for sistnevnte; nemlig å droppe det. Det er veldig vanskelig, i hvertfall når alt du ser minner deg om hu nå i ettertid.

Lenke til kommentar

var en søt liten tispe ja.. :whistle:

 

neida, fra spøk til revolver. hun jeg var på date med har en hund på 4 år som hun har på omplassering. hun spurte om kunne ta den med før hun kom hit og det angret jeg på fra de kom inn døren. den løp rundt, bjeffet mye og var generelt ganske stressa.

 

så neste gang jeg får et lignende spm så blir det nok no no til å ta med hun regner jeg med, iallefall på første daten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...