Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det bare jeg som ikke helt skjønnte det der ?

 

tror han var avstandsforelsket på noen som klinte med noen andre på disko.

Jeg tror han var forelska i rektoren som røyker, men siden han ikke tåler røyk så måtte han se på at rektoren klemte på en gjeng med ikke så vanlige folk. Eller noe :!:

Lenke til kommentar

Jeg har en litt kinkig situasjon her som jeg gjerne vil ha litt tilbakemelding på. Er nå over et halvt år siden jeg var i et forhold sist (for øvrig mitt første forhold...) og er veldig ensom og lei av å være singel. Jeg har lenge vært "på jakt" uten å finne noen, men når det først dukker opp noen, blir det selvsagt to på en gang :ermm:

 

Kandidat nr. 1: Møttes på byen og danset lenge sammen, pratet en masse (skikkelig, ikke bare fylletøv), og kysset allerede på dansegulvet... :blush: Han bor 2 timer med buss unna meg, er 3 år eldre og ferdig utdannet ingeniør. Han er utrolig kjekk, virker grei, men jeg har pratet lite med han i ettertid. Likevel vil vi holde kontakten, skriver sms og msn i blant, og han håper på en date neste gang han kommer hit, og han har invitert meg på besøk i sin 3 etasjes leiliget flere ganger!

- Minus: Jeg vet ikke hva jeg føler for han enda, da vi er ganske ukjente fremdeles, og det forholdet jeg har vært i fra før endte pga at det var et 2 timers avstandsforhold... vet ikke om jeg er villig til å gå inn i noe slikt igjen.

 

Kanditat nr. 2: Er 9 år eldre enn meg og går i samme klasse som meg på lærerhøgskolen. Er kjekk, trivelig, flink med data og liker spill sånn som meg. Røyker, noe jeg egentlig ikke setter sånn pris på. Bor i naboblokken, altså utrolig nært meg! Har besøkt meg og hjulpet meg med data alt, vært svært trivelig. Han har danset swing med meg og uttrykt at han "blir varm av meg" og gav meg en lang, varm klem når han dro. :love: Jeg var ekstremt opprømt og varm i kinnene etter den hendelsen og følte meg ør. Vi kysset også en gang før jul, på julebord (men jeg vet ikke om han husker dette, da han var ganske full da).

- Minus: Det føles feil at han er så mye eldre enn meg som han er. Søsteren min likte ikke å høre at jeg hadde kysset noen som var så mye eldre enn meg. Han har tidligere vært samboer med noen i 2 år, og jeg er litt nervøs for at jeg har så lite erfaring.

 

 

Altså: Kjempedilemma! Hvem av dem skal jeg satse på videre? Jeg kan jo ikke både flørte med nr. 2 og fremdeles holde på date-avtalen med nr. 1.... Hjelp!!!

Endret av Teovina
Lenke til kommentar

For å begynne med dette:

det forholdet jeg har vært i fra før endte pga at det var et 2 timers avstandsforhold... vet ikke om jeg er villig til å gå inn i noe slikt igjen.

Nei. Jeg tror deg ikke rett og slett. 2 timer er ingenting, med mindre du er såpass ung at du ikke får lov å overnatte borte av foreldrene dine.

Så jeg tror ærlig talt ikke avstanden faktisk var årsaken, og ville hvertfall aldri brukt det mot et nytt forhold.

Så om du liker fyren, ikke dropp å gi det en sjans pga 12mil hvertfall!

Lenke til kommentar
For å begynne med dette:
det forholdet jeg har vært i fra før endte pga at det var et 2 timers avstandsforhold... vet ikke om jeg er villig til å gå inn i noe slikt igjen.

Nei. Jeg tror deg ikke rett og slett. 2 timer er ingenting, med mindre du er såpass ung at du ikke får lov å overnatte borte av foreldrene dine.

Så jeg tror ærlig talt ikke avstanden faktisk var årsaken, og ville hvertfall aldri brukt det mot et nytt forhold.

Så om du liker fyren, ikke dropp å gi det en sjans pga 12mil hvertfall!

 

Han sa i hvert fall at det var avstanden som ødela, men det kan jo hende det var noe annet. Jeg var villig til å gi alt for forholdet og ønsket ikke å la en bagatell som avstand ødelegge, men han hadde følelsen av at han var singel siden vi ikke kunne treffes så ofte, så han mistet følelsene og gjorde det slutt. Jeg skulle også flytte enda lenger unna, så han sa at det ville ikke vært noen sjanse for oss uansett... Ikke noe å satse på.

 

Jeg er egentlig enig i at det ikke burde brukes mot et nytt forhold, men jeg ble så brent av det sist at jeg helst skulle hatt ett forhold med noen jeg kunne treffe hver dag!

Lenke til kommentar
Var det bare jeg som ikke helt skjønnte det der ?

 

tror han var avstandsforelsket på noen som klinte med noen andre på disko.

 

 

Kniz..

 

Neida, stakkars gutt, kan ikke vaere enkelt

Nesten riktig jeg går på en stoooor undomskole tenker ikke på henne mer eneste grunn til at jeg likte henne da var at slangen på disko'ens røyk maskin falt av maskina og rommet ble overfylt med røyk jeg holdt på å svime av , akkurat nå skjønner ikke hva jeg tenkte på når jeg så hvordan hun egentlig ser ut uten at jeg holder på å svime av å fyyy.

Hadde det i alle fall jævlig gøy .Politiet kom også ikke for å være med på festen , men for å kaste ut noen som hadde truet rektor og drukket noe alk og røyket inne.

Endret av Paystation Home
Lenke til kommentar
Høres ut for meg som du ønsker å like nr. 1 mer enn du gjør, iallfall så langt. Bli bedre kjent og finn ut om det er noe der, annet enn at han passer til modellen. :p Med nr. 2 er det jo nesten stikk motsatt, så det er liten tvil akkurat der, skulle du bestemt deg i dag.

Der tror jeg faktisk du tok meg på kornet! Er du synsk? Ja, jeg ønsker å like nr. 1 mye mer enn jeg gjør, og ser helst at han hadde bodd nært så vi kunne blitt mye bedre kjent. Uten avstanden hadde jeg nok gått for han momentant. Tanken på et avstandsforhold skremmer meg siden jeg alt er blitt brent. Han er i militæret 2 timer unna, og jeg vet at vi begge vil ha masse arbeid foran oss og små sjanser til å møtes. Likevel har han stor leilighet så jeg kunne nok garantert vært der i helgene når begge hadde tid, men det ville ikke blitt så ofte som ønskelig. Jeg husker så godt følelsen av motløshet fordi jeg fikk treffe kjæresten min så sjeldent, savnet gjorde vondt. Jeg vet ikke hvor lenge han blir boende her nord heller, kanskje flytter han tilbake til Oslo.

 

Ja, det er nesten motsatt med nr. 2. Han har uttrykt at han liker meg, og jeg føler at jeg liker han, men jeg vet at vi to egentlig er svært ulike personer, og vet ikke om vi ville gått helt overens over tid. Og så er det jo frykten for hva som ville skje hvis vi hadde blitt sammen og gjort det slutt... han vil komme til å gå i samme klasse som meg i hele 3 år til. Da ville jeg måtte se han hver dag...

 

Espen pai: Både og. Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt over alderen før søsteren min reagerte negativt mot det, men helt siden da har det vært i bakhodet mitt. 20 og 29 år er ganske så stor forskjell. Han har opplevd så mye mer enn meg og er kanskje klar for å slå seg ned. Jeg ønsker jo selvsagt et seriøst forhold, men vet ikke om jeg på langt nær er klar for det samme som kanskje han ønsker seg i den alderen (forlovelse f.eks.).

 

Huff, for et dilemma...

Lenke til kommentar

Nøyaktig like synsk som alle andre synske i verden. ;)

 

Det er som kjent lite lurt å blande forhold med skole, jobb og sånt. Følelser gjør ting vanskelig, men de snakker ikke alltid hverken sant eller gir deg fasiten på hva som er lurt å gjøre. Aldersforskjellen 20 til 29 år er betydelig, ikke så mye pga. den fysiske alderen i seg selv men pga. at man er i såpass ulike stadier i livet, som du selv påpeker.

 

Jeg tror du ønsker et trygt, stabilt forhold uten voldsomme utskeielser, som ikke medfører ubehagelige risikoer med tanke på skolesituasjonen. Noen å komme hjem til. Igjen som du selv sier, nr. 1 virker da som en grei kandidat, minus avstanden.

 

Nr. 1 er trygg, men dels mye fraværende.

Nr. 2 er mer intim, men risikabel.

 

*host* klisjé *kremt* :p

Lenke til kommentar
*host* klisjé *kremt* :p

Meget godt oppsummert! Akkurat, der har du problemet i ett nøtteskall. Kanskje jeg bare skulle glemme dem begge og heller håpe å finne en kanditat nr. 3... Huff. Jeg har lett i 7 måneder, og ønsker så veldig å få som du sier, et stabilt godt forhold, en å komme hjem til, men aner ikke hvordan man skal finne drømmetypen. Jeg liker begge disse to, men samtidig ser jeg jo at det optimale hadde vært å finne en som har de positive kvalitetene til begge disse i en fantastisk person :love: Men så var det hvor lenge man klarer å gå å lete. 7 måneder høres kanskje ikke mye ut mot årevis, men det føles lenge for meg... *ensom* :(

Lenke til kommentar
[...] aner ikke hvordan man skal finne drømmetypen. [...]

Hvis du finner ut av det er du nok millionær over natta. :!:

Haha, sant :p Finn opp en maskin som kan plukke ut den riktige fra den byen jeg bor i. Jackpot!

 

Men jeg leter ikke på den måten du tror, ilpostino. Jeg går ikke rundt å sier hva jeg ser etter eller noe, det er bare inne i hodet mitt jeg gjør det. Leter i "kikkemodus" om du vil. Og jeg er ikke desperat. Jeg ser etter den som jeg vil kunne forelske meg i og passe best sammen med, slik som de fleste gjør... Hadde jeg vært desperat ville jeg garantert hatt mange kjærester på disse 7 månedene.

 

Dere er heldige dere som har funnet den riktige. Kom med gledeshistoriene deres, jeg vil høre :) Hvordan møtte du din utkårede/kjæreste?

Lenke til kommentar
Dere er heldige dere som har funnet den riktige. Kom med gledeshistoriene deres, jeg vil høre :) Hvordan møtte du din utkårede/kjæreste?

Vi møttes, når vi minst forventet det, på et utested her i byen. Vi har mange felles bekjente, men av en eller annen grunn hadde vi aldri møttes før. Det var vel kjærlighet ved første blikk fra begge sider. :love:

Lenke til kommentar

Kan et forhold fungere i lengden hvis en av partene er veldig sjalu på en god venn av den andre? Feks gutten er sjalu på en kjekk venn som dama har og føler seg veldig truet av han (uten grunn, but still. kan ikke kontrollere følelsene vel).

 

Edit: Og når har vi egentlig lov å være sjalu? Er det kun ved fysiks berøring og intime samtaler?

Endret av prada8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...