Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Men han kan da umulig ha vist klokken 3 på ettermiddagen at han kom til å være for trøtt 5 på halv ett samme den dagen!

Åh.. jeg gidder ikke diskutere. Det er mitt synspunkt. Jeg hater når folk bryter avtaler. That's it! Og jeg skjønner at han ikke kunne vite det da, men ikke send melding 5 på halv 1 om natta. DET er for seint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, våren er kommet og man er våryr :D

:!: Tja, de sier jo singellivet er best. Jeg er i alle fall ikke våryr, jeg er vårdeppa...

 

Jeg vet ikke, jeg sliter å komme over en viss jente. Ting er oppklart, men jeg sliter fremdeles med følelser. Rart hvor lang tid slike ting tar... Jaja, får bare ta meg i nakkeskinnett og takle det som en mann. Hadde vi ikke bare gått i samme klasse... :/

Lenke til kommentar
Noen som vil leke rebound med meg? :p

 

hva er egentlig rebound?

 

Slik jeg har skjønt det, er det et forhold man har bare for å komme seg på toppen igjen, om du skjønner. Har egentlig aldri skjønt hva det faktisk betyr, så om noen kunne forklare i dybden...?

 

Edit: glem det. Jeg søkte på google, og fikk fram en god forklaring på engelsk. Har limt inn alt i spoilertaggen under :)

 

 

Defining a Rebound Relationship:

A rebound relationship is one that occurs shortly after the break – up of a significant love relationship. If you are in a relationship but have distanced yourself emotionally from your relationship partner, you may begin a rebound relationship before you even leave the relationship you are in. If you move quickly from a long lasting relationship into another relationship then you are probably in a “rebound relationship.

 

Rebound Relationships Serve a Purpose:

A rebound relationship is a distraction. It is a connection to another person that keeps us from having to experience the full extent of the emotional pain of our resent break – up. It is a misguided attempt to move on with our lives. Many people will jump back into the dating scene because they fear being alone. It’s a quick fix, one in which we can drown out our pain by reveling in the emotional intensity and passion of a new found love. It can be a a lot more fun that dealing with the misery of a recently broken heart.

 

Great Expectations:

Don’t go into a rebound relationship expecting your new partner to make up for the shortcomings and mistakes of the old partner. I like to call this the “knight is shining armor syndrome.” You may have just come out of a relationship that involved infidelity or abuse so, you turn around and expect your new partner to be able to make up for the pain you experienced in the old relationship. More than likely, all you will do is exchange one set of problems for another.

 

Too Fast, Too Soon:

If you have spent years in a bad relationship you might be itching to make up for lost time. It’s human nature to want a committed, fulfilling relationship and that desire can cause us to leap into a rebound relationship full speed ahead. We may have a sense of urgency and a desire to make sure we get it right the next time around. Those are great motivators to have but, make sure that sense of urgency is not causing you to rush in the wrong direction.

 

Masking Your Pain:

This is the biggest problem in a rebound relationship. Usually someone ends up being used and hurt as a result. If you are in a relationship to distract yourself from the pain of a broken heart then you are using another person. More than likely when that person has served their purpose you will move on, leaving them to pick up the pieces. Be honest with your new relationship partner about your intentions.

 

Being Used by The Rebounder:

If you find yourself in a relationship with someone who has recently broken off a long term relationship, be cautious. Don’t allow your new relationship partner to set the pace. If you do, you will find yourself in the middle of a whirlwind. You don’t want to be left in the dust once he / she decides to move on.

 

If you are single, out there looking for love and longing for a committed relationship you probably won’t find what you desire from someone on the rebound. If you do become involved with such a person be sure to let the relationship develop slowly and to take care of yourself emotionally.

 

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar
Noen som vil leke rebound med meg? :p

 

hva er egentlig rebound?

Jeg har aldri benyttet meg av det, eller hatt seriøse planer om det. Men jeg ser poenget, ut fra min definisjon, som er:

 

Et noe overfladisk, kortvarig forhold man bruker til å rive visse følelser fra båndet de har til én person.

Etter et lengre forhold forbinder man automatisk kjærlige følelser og handlinger, det være seg klemmer, kyssing, sex eller filmkos, eller trøst, selskap og turgåing, med den éne personen.

 

Dette gjør at når man f.eks tenker på å ha selskap om natta, tenker man kun på den personen man er vant til at det gjøres med. Dette er negativt, om forholdet er over og du skal videre. Derfor kan det rett og slett hjelpe å oppleve personlig, og dermed innse, at slike følelser og situasjoner faktisk kan deles med andre enn den ene, og dermed se lysere på fremtiden.

 

Det blir altså en måte å komme over "jeg vil aldri finne noe så bra igjen", "aldri bli forelsket igjen" osv..

 

Er du med? :)

Lenke til kommentar
Det ble jo slutt. Følg med a, Einar! :p

 

trodde jeg hadde en viss oversikt men tror nok jeg må følge litt bedre med ja.

 

:whistle:

 

Nei.. jeg dumpa han 28 des. Men for min del har jeg ikke følt noe på en stund, så bare gleder meg til å være forelsket igjen

 

enig. synes ingenting er bedre enn følelsen når en er nyforelsket og alt er rosa skyer og fyrverkeri.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...