Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da ble jeg singel...

Vet det er slik man tenker i denne situasjonen, og sikkert ikke er rasjonelt, men...

 

Er kjærligheten verdt forsøket, verdt å tro på, når et forhold som fungerer perfekt på alle måter kan ryke likevel, bare fordi følelser forsvinner uten grunn...? Hvis ikke en gang de gode forholdene kan vare, ser jeg liksom ikke vitsen...

Det at forholdet røk pga at følelsene forsvant - betyr det at den tiden dere hadde sammen som nyforelskede og så videre ikke var verdt det? Den følelsen er alltid god, den er alltid verdt det i min bok :).

Lenke til kommentar

Loveless har helt rett :) Valentines trenger ikke koste noe! Selvlagde "gavekort" er en fin ting for eksempel :) Eksempelvis gavekort på en skikkelig god hjemmelaget middag. Eller et gavekort i senga :) Mye man kan finne på.

 

Valentines er en dag hvor man viser sin kjære (og andre) at man er glad i dem, og setter pris på dem.

Og det behøver ikke koste penger !

Endret av kanonkent
Lenke til kommentar

Syns det er barnslig å fly rundt og skrike om amerikanske wannabe-helligdager og slikt. Det man gjør er bare å gi den man liker/elsker en ekstra oppmerksomhet. jenter elsker å få gaver fra kjæresten sin. Eller bare et kort. Er vel ingenting galt i å glede den man er sammen med litt ekstra? Har ingenting med kapitalisme å gjøre.

 

Tipper han som mener det er temmelig singel. Hvis ikke, hvorfor nekte dama di den ekstra lille gleden?

 

Greit nok, i USA er det litt hysteri med å kjøpe konfekt og alt mulig, men det trenger man da ikke heller å gjøre.

Lenke til kommentar
Da ble jeg singel...

Vet det er slik man tenker i denne situasjonen, og sikkert ikke er rasjonelt, men...

 

Er kjærligheten verdt forsøket, verdt å tro på, når et forhold som fungerer perfekt på alle måter kan ryke likevel, bare fordi følelser forsvinner uten grunn...? Hvis ikke en gang de gode forholdene kan vare, ser jeg liksom ikke vitsen...

Det at forholdet røk pga at følelsene forsvant - betyr det at den tiden dere hadde sammen som nyforelskede og så videre ikke var verdt det? Den følelsen er alltid god, den er alltid verdt det i min bok :).

Det er jo det store spørsmålet.. om lykken er verdt smerten, eller om det er bedre å bare ligge jevnt en plass imellom.

Jeg er i tvil om det er verdt smerten idag.

Men jeg vet jo egentlig at når jeg er nyforelska mener jeg det er verdt hva som helst.

 

*snip*

 

hvis du hører med folk som har vært gift i 50 år pluss tør jeg tippe at det har vært både oppturer og nedturer med følelser.

Jeg vet. Det er det som var så forbanna synd, at oppturen ikke fikk sjans til å komme, når det ryker på første nedturen.

Lenke til kommentar

Det er nå engang sånn at ingen par er nyforelska i en evighet. Det går over etter noen mnd. Så begynner man å irritere seg over uvaner og ting den andre gjør. Det er da dere må sette dere ned og snakke sammen og finne kompromisser. Kanskje du ikke vet at hu irriterer vettet av seg fordi du kaster sokkene dine utenfor skittentøykurven, eller ikke tørker opp på badet etter du har dusja. Lengre forhold går mye på å godta de kjipere sidene til partneren sin og leve med dem.

 

Ingen mennesker er perfekte selv om de har pent ansikt eller bra kropp vettu :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det er nå engang sånn at ingen par er nyforelska i en evighet. Det går over etter noen mnd. Så begynner man å irritere seg over uvaner og ting den andre gjør. Det er da dere må sette dere ned og snakke sammen og finne kompromisser. Kanskje du ikke vet at hu irriterer vettet av seg fordi du kaster sokkene dine utenfor skittentøykurven, eller ikke tørker opp på badet etter du har dusja. Lengre forhold går mye på å godta de kjipere sidene til partneren sin og leve med dem.

 

Ingen mennesker er perfekte selv om de har pent ansikt eller bra kropp vettu :)

Hehe, no offence, men du skyter litt skivebom med din forestilling av meg/forholdet.

Det var ingen irritasjon, krangling eller negative ting overhodet. Det eneste som har kunnet medvirke til svinnende følelser er avstand, da hun er et stykke borte for utdanning.

 

Ansikt og kropp har heller lite eller ingenting med saken å gjøre, det er ikke pri.1 for noen av oss. poenget var at vi matchet så bra, gikk så bra overens, og følte ting så likt at det var helt topp.

Men dessverre har avstand og lite fritid til kontakt sørget for at jeg ble litt "glemt", den avhengighetsfølelsen man har i et forhold fikk sjelden tid til å dukke opp.

Og over lang avstand og flere uker er det dessverre lite å gjøre for å live opp i følelser som svinner, og da får de grobunn for å svinne enda mer.. eller helt.

Jeg aksepterer og forstår det, men det er forbanna surt. For begge, som personer hadde vi fint kunne hatt et lykkelig liv sammen liksom, men det funker ikke uten de rette følelsene.

 

Vet ikke helt om jeg får forklart meg riktig, men poenget er hvertfall at alt var/er riktig og knallbra, bortsett fra akkurat de følelsene. Og det er surt å godta.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Kondolorer toth. Det er en liten stund siden det begynte å gå nedoverbakke, er det ikke? Men det hjelper vel ikke nevneverdig å være forberedt på sånt, det er vel like vondt uansett.

 

Visste ikke at det var et avstandsforhold. Det er så og si umulig å opprettholde, det har jeg prøvd flere ganger, samme resultat hver gang. Kosechatting på MSN erstatter ikke å holde rundt personen eller ha sex.
Det siste er veldig riktig dessverre, men det er bra du sier "så og si" i starten. For etter å ha vært sammen i fire måneder til helgen, skal nok jeg og kjæresten holde ut fire til. :love:
Lenke til kommentar

Kondolorer toth. Det er en liten stund siden det begynte å gå nedoverbakke, er det ikke? Men det hjelper vel ikke nevneverdig å være forberedt på sånt, det er vel like vondt uansett.

Det var egentlig ingen nedoverbakke, bare et stup. Om du husker den anonyme posten i avstandsforhold-tråden med han som havnet i tyskland, var det meg.. :p Det var plutselig og sjokkerende, så nedoverbakken har egentlig bare vært fra den tlfsamtalen for 4 uker siden til hun kom hjem nå.. Men det var egentlig mer en slette. En nedoverbakke hadde vært lettere å takle med fatning.
Visste ikke at det var et avstandsforhold. Det er så og si umulig å opprettholde, det har jeg prøvd flere ganger, samme resultat hver gang. Kosechatting på MSN erstatter ikke å holde rundt personen eller ha sex.
Det siste er veldig riktig dessverre, men det er bra du sier "så og si" i starten. For etter å ha vært sammen i fire måneder til helgen, skal nok jeg og kjæresten holde ut fire til. :love:

Auch, ikke si det da.. Det gikk ganske nøyaktig 8mnd fra vi ble sammen til den samtalen.. :p

Lenke til kommentar
Om du husker den anonyme posten i avstandsforhold-tråden med han som havnet i tyskland, var det meg.. :p Det var plutselig og sjokkerende, så nedoverbakken har egentlig bare vært fra den tlfsamtalen for 4 uker siden til hun kom hjem nå.

 

Auch, ikke si det da.. Det gikk ganske nøyaktig 8mnd fra vi ble sammen til den samtalen.. :p

Den var anonym? Trodde av en eller annen grunn det var deg. Kan være det var noe jeg koblet først nå da. Hysj på deg. Lettere å holde ut når man vet at man snart er "i mål" da. :wee:
Lenke til kommentar

"Det å kalle de som syns valentine er er en koselig dag for wannabe-amerikanere og fjortiser er litt drøyt, syns jeg. Kjenner du disse menneskene? Har du noe grunnlag for å sette de i bås overhodet?"

 

Det hele begynte med at en bruker kalte en annen bruker for BITTER fordi den personen var imot valentine, og jeg forsvarte han. Hadde den personen noen grunnlag for å kalle han bitter? Kjenner de hverandre? I tillegg til at folk gav meg store øyne når de hørte at valentine bare var en helt vanlig dag for meg og kjæresten min, som om forholdet våres ikke var bra av den grunn. I tillegg til alle de latterlige artiklene jeg leste om folk som deppa fordi "det var så trasig å være alene på en slik dag". Hvis ikke det er fjortiss, så vet ikke jeg.

Endret av prada8
Lenke til kommentar

Nå ror du rundt i grøten. Grunnen til at jeg kalte personen bitter var nettopp fordi han kalte alle som ønsket å feire valentines for wannabe-amerikanere og fjortisser.

 

Det er vel ingen som har påstått at forholdet deres ikke er bra nok fordi dere ikke feirer valentines day. Hvordan du greier å trekke den konklusjonen er for meg et mysterium..

 

Er det fjortis fordi man ikke ønsker å bli påminnet om at man er singel? Det er visst veldig mye rart som er fjortis i dine øyne, gitt.

Lenke til kommentar

Poenget er at du kalte en person som var imot valentine for bitter, og selv om du kalte han det fordi han kalte deg wannabe er jo budskapet det samme: du er singel, derfor er du imot en slik feiring og kaller oss navn. Sant? Ellers hadde du ikke sagt bitter, men brukt et annet ord.

 

Jo, det er noen som har påstått det, jeg sa aldri at det var påstått her på forumet. Og ja - det er fjortiss å være depriment på 14 februar fordi man er singel, når det er okei å være singel resten av året.

Endret av prada8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...