Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Skjønner poenget, veldig godt illustrert. :)

Sier bare at valentine er ingenting for meg, akkurat slik som halloween heller ikke er det.

 

Eplefe: hvorfor ikke svare på mitt andre argument?

 

"Syns det er myye mer spesielt hvis kjæresten sender meg et kort eller gir meg en rose en "vanlig" dag, bare fordi han føler for det, ikke fordi alle andre gjør det og det står på wikipedia at det er kjærlighetens dag."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEI, du sier absolutt ikke bare det. Ikke forsøk å vri dette her til noe annet.

 

Du sier at vi som setter pris på meningen bak dagen, og ikke har latt oss blinde av medias og markedets jag, allikevel er en gjeng fjortisser og amerikawannabeer.

 

Og jeg har nettopp bevist at du tok feil.

 

Så, takk til deg? :).

Lenke til kommentar
Selv om Valentine ikke er en norsk tradisjon så er det likevel en mulighet for å gjøre noe ekstra koselig for noen du er glad i. Sånne dager burde vi ha flere av spør du meg.

 

må du virkelig ha noen ofisielle dager for slik. det er få ting som blir såpass satt pris på som når du overrasker med blomster og lignende "til hverdags".

Lenke til kommentar

Ja, jeg mener fortsatt at valentine er for wanna-be amerikanere og fjortisser. Og jeg mener at det er en gylden mylighet for å selge dem alt slags mulig piss. Du kan ikke motbevise meg eller "vinne" i denne diskusjonen, da dette er snakk om meninger. Grunnen til at jeg skrv at "det eneste jeg mener er at for meg så betyr ikke valnetine noe", var fordi det fantes mer fjortisser og wanna-be amerikanere på formunet enn jeg trodde, og jeg gadd ikke komme i enda en diskusjon der alle følte seg fornærmer og jeg måtte forsvare meg på forumet hele kvelden.

 

"Du sier at vi som setter pris på meningen bak dagen, og ikke har latt oss blinde av medias og markedets jag, allikevel er en gjeng fjortisser og amerikawannabeer. Og jeg har nettopp bevist at du tok feil. Så, takk til deg?"

 

Ja, jeg sier det, og jeg prøver ikke å vri meg unna - bare unngå en diskusjon. Og du kan umulig bevise meg feil, da dette er snakk om meninger, og det med medias og markeders jag kun var ET av argumentene jeg brukte. Kunne skrevet en bok om hvorfor jeg er imot slike dager.

Endret av prada8
Lenke til kommentar

Jeg synes slike dager er herlige fordi de gir oss et avbrekk fra hverdagen, og kan gi de av oss som ikke er modige nok til å gjøre noe med følelsene våre en "dytt" slik at de tør å sende et anonymt kort eller noe til den de er glad i. Valentines Day kan kanskje være en unnskyldning for å hjelpe dem i gang. Slik som morsdag og farsdag er en unnskyldning eller en slags "dytt" i ryggen på folk så de husker sine foreldre og passer på å vise dem hvor glade vi er i dem. Jeg synes det er bare fint, jeg :) Selv om jeg har vært uten date på Valentines day bestandig.

Lenke til kommentar

Hadde typen min dratt fram at han ikke ville kjøpe noe til meg, fordi det ikke var en norsk tradisjon, og kjøpepress bla bla, hadde jeg bare sett på han som utrolig gjerrig.

 

Vil damen din at dere skal feire så er det egentlig få gode metoder å komme deg ut av det, uten å virke gjerrig. Argumentene dine er helt rett. Jeg er helt enig i at det er en tåpelig ting. But still, vinner sjelden noe på å droppe det vist du har en dame som forventer en gave. ;)

Lenke til kommentar
Jeg sier bare at menn som kommer med agumentasjonen om at det ikke er en norsk tradisjon scorer lite poeng når damen forventet en gave eller en spesiell oppmerksomhet.

 

om en dame tripper rundt og blir grinete fordi valentine ikke markeres sier det ganske mye om henne spør du meg. ved alle andre markeringer er jeg dog enig.

Lenke til kommentar

Det er en ting å ikke ønske å feire dagen selv fordi man ikke synes noe om det. Det er noe helt annet å påstå at alle som ønsker å feire dagen er wannabe og/eller fjortis. Det blir for dumt.

 

Her i huset bruker vi enhver anledning til å kose oss :) Det handler ikke om gaver, men gjerne en "unnskyldning" til å unne oss litt ekstra. Vi har det supert sammen i hverdagen, men det er kjekt å kunne ha en unnskyldning til å gå ut og spise en bedre middag f.eks. Såklart kunne vi bestemt oss for at vi skal gjøre det 13. februar hvert år i stedet, for det er så super-ikke-kommers, men ærlig talt.. Hva er mer wannabe enn det? Wannabe-være-annerledes-og-så-kul-og-tøff. Hoho :D Ja, jaggu sa jeg smør.

 

Vi feirer en gang i året for den dagen vi ble sammen, bryllupsdag, bursdag, what ever. Jeg hadde blitt skuffet om vi ikke gjorde det, selv om mannen min skulle ha bestemt seg for å mene at det er wannabe eller unødvendig. Heldigvis så har vi sammme opfatning av ting. Det er kanskje derfor vi passer sammen? Jeg passer i hvert fall ikke sammen med en wannabe-tøffing som nekter å kunne unne kjæresten sin noe ekstra :)

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
*snip

Klart Valentine er en gylden mulighet for handelsstanden å selge alt mulig piss. Akkurat som med jula, påsken, 17. mai, tulipanenes dag, osv. Skal du boikotte disse dagene óg?

Strengt tatt - Valentine er til pga religion, så nei, det blir nok ikke bare feira fordi wiki sier at det er kjærlighetens dag. Det ligger nok med bak, skjønner du ;)

Så hvorfor er valentine(Eller St. Valentine's Day, for riktighetens skyld) for wannabe-amerikanere og fjortisser? Fordi handelsstanden har brukt det som en mulighet til å tjene mer penger? Det er jo akkurat det samme med morsdag og farsdag. Og handelsstanden bruker strengt tatt alle muligheter til å selge no crap til folk.

 

Jeg tror at du ikke vil komme i en diskusjon fordi du begynner gå tom for argumenter. Det er strengt tatt akkurat samma du slenger om deg gang på gang, bare litt variert muligens. Og det å kalle de som syns valentine er er en koselig dag for wannabe-amerikanere og fjortiser er litt drøyt, syns jeg. Kjenner du disse menneskene? Har du noe grunnlag for å sette de i bås overhodet?

 

Jo, du prøver jo vri deg unna en diskusjon. Og nei, ingen har tenkt til å fortelle deg hva du skal mene om valentine. Men noen prøver kanskje overbevise deg om at du muligens kan være litt mer åpen for muligheten for at ikke alle som syns dagen er koselig er wannabe-amerikanere eller fjortiser.

Lenke til kommentar

Da ble jeg singel...

Vet det er slik man tenker i denne situasjonen, og sikkert ikke er rasjonelt, men...

 

Er kjærligheten verdt forsøket, verdt å tro på, når et forhold som fungerer perfekt på alle måter kan ryke likevel, bare fordi følelser forsvinner uten grunn...? Hvis ikke en gang de gode forholdene kan vare, ser jeg liksom ikke vitsen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...