Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3

Anbefalte innlegg

Mener du virkelig det, darkness? Går det an å føle at noen er perfekt for deg, men følelsene mangler? Kan skjønne at den finnes noen som er NESTEN perfekt, men det er alltid en grunn til å ikke bli betatt, være det "dårlige" verdier, lite pent utseende eller manglende intellekt hos motparten. Jeg kan påpeke slike mangler på nærmest sagt alle jenter hvor det ikke har vært gjensidig interesse fra min side, men unnlater selvfølgelig å si dette til dem. Jeg er nysgjerrig på hennes grunn, fordi jeg regner med hun tenker på samme måte som jeg. Må spør henne før jeg klarer å legge denne død. Er jeg altfor kynisk og kalkulerende, kanskje?

Akse, hvorfor ville du ikke i forhold hvis kjemien var 100%? Ellers veldig sanne ord om å trives godt i eget selskap. Enklere sagt enn gjort å få til, men å trives forholdsvis bra i eget selskap er mye enklere.

Anonymous poster hash: a286b...442
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er nysgjerrig på hennes grunn, fordi jeg regner med hun tenker på samme måte som jeg. Må spør henne før jeg klarer å legge denne død. Er jeg altfor kynisk og kalkulerende, kanskje?

Hva håper du å få ut av svaret? Nevn én positiv ting som kan komme ut av det.

Nederlaget er et faktum. Innse det. Glem henne og kom deg videre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig på hennes grunn, fordi jeg regner med hun tenker på samme måte som jeg. Må spør henne før jeg klarer å legge denne død. Er jeg altfor kynisk og kalkulerende, kanskje?

Hva håper du å få ut av svaret? Nevn én positiv ting som kan komme ut av det.

Nederlaget er et faktum. Innse det. Glem henne og kom deg videre.

Tenker umiddelbart å få bekreftet/avkreftet om jeg er for pågående, virker usikker eller om hun bare har følelser for en annen. Konkrete ting jeg kan forbedre med meg selv, eller om det bare var dårlig timing for hennes del. I tillegg føles det som den rette ting å gjøre. Har sikkert sett for mange romantiske filmer..

Lenke til kommentar

Hun syns det er vanskelig å si det til deg, og tenker at du vil ta et hint om hun bare avslutter kommunikasjonen. Kanskje feigt ja, men du kommer ikke til å få noe bedre svar av å ringe henne ned for å "mase" ut en grunn. Det er dritkjipt og urettferdig, men det beste er å bare gå videre. Kan hende det tar litt tid om du virkelig liker henne, selvfølgelig.

Må ufrivillig inn i avstandsforhold fra høsten og til neste sommer fordi samboer må ta forkus i føkkings KONGSBERG og vi har ikke råd til å gjøre noe annet enn å leie ut leiligheten mens han gjør det.. så han må på hybel og jeg må hjem til mor!  :hm:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker umiddelbart å få bekreftet/avkreftet om jeg er for pågående, virker usikker eller om hun bare har følelser for en annen. Konkrete ting jeg kan forbedre med meg selv, eller om det bare var dårlig timing for hennes del. I tillegg føles det som den rette ting å gjøre. Har sikkert sett for mange romantiske filmer..

Faktum er likevel: det trenger ikke være noe feil med deg, og det trenger heller ikke ha noe med timing å gjøre. Noen andre som har vært inne på det her, men det er bare slik at det må stemme mellom folk, kjemien må være tilstede. En kan være så perfekt en bare vil, men det betyr ikke at en passer alle. Og dessuten så er det vi ser som det 'perfekte' så individuelt.

Mulig du klarer å legge henne mer bak deg hvis du får noen svar, men jeg tror det bare vil gjøre det verre for deg som kanskje får mer å gruble på. (Dessuten syns jeg ikke det er rettferdig ovenfor jenta heller.) Prøv å ikke være selvdestruktiv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når du finner ''den'' personen så faller liksom alt det 'uperfekte' fra hverandre og spiller ingen rolle lenger, og personen blir ofte perfekt i dine øyne når du først faller.

Fascinerende hvordan mennesker fungerer

Det som er fascinerende er spørsmålet om dette KUN er biologisk tiltrekning, eller om kjærlighet, den mystiske enheten som ingen ser, er grunnen til hvorfor vi blir forelsket. For min del spiller det liten rolle, resultatet blir det samme :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er så lykkelig. Har vært sammen med kjæresten i snart 8 måneder. Jeg vet det ikke er lenge, og at tøffere tider nok vil komme, men hittil har det vært som en drøm. Jeg har vært singel "hele livet", og har fortsatt ikke vent meg helt til det å ha kjæreste. At jeg, ulykkesfuglen, er i et lykkelig forhold, med den beste personen jeg kan drømme om .. :love: Nei, det er helt utrolig. Jeg er så lykkelig at jeg ikke kan si det til folk en gang, det blir rett og slett for kvalmende. 

Jeg har, som dere sikkert skjønner, ikke noe problem jeg vil ha hjelp til her nå. Jeg tror jeg får til det å være en god kjæreste ganske bra. Vi bor en flytur unna hverandre, og avstand er dritt, men vi har en god rytme når det gjelder både daglig kontakt og besøk (selvsagt ikke daglige besøk, mer med to-tre ukers mellomrom). Både tillit og kjærligheten er på plass. Dessuten er det maxmaxmax ett år til med avstand før vi kan flytte sammen. Men tips til hvordan jeg kan være en bedre kjæreste, det vil jeg gjerne ha. For han her, han fortjener kun det beste. Såå, hva skiller drømmekjæresten fra en helt ok kjæreste? Vet dette er individuelt og at jeg forhåpentlig er min kjærestes drømmekjæreste, som han er min, men jeg vil gjerne høre deres tanker. 

Endret av Little Miss Trouble
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ei jente jeg har holdt på med siden februar. Var med henne tidligere i dag i byen, og hun snakket så mye om alt vi skal finne på i fremtiden, var så ivrig etter å holde i meg og lignende. Typisk har vi truffes mest på steder med lite folk, og jeg merket jeg ble smått ukomfortabel av den slags kjæresteri. Jeg har sagt til henne tidligere (For to måneder siden) at jeg ikke har følelser for henne og tror jeg ikke kommer til å få det. Frykter at hun liker meg bedre enn jeg gjør henne/ håper jeg kommer til å like henne. Hun er fantastisk hyggelig og herlig jente, men jeg har ikke de rette følelsene for henne. Hvordan sier jeg dette uten å miste henne som venn?

Ble skikkelig betenkt nå. Liker så godt å tilbringe tid med henne, vi kan begge åpne oss for hverandre, men går ikke rundt og gleder meg til hver gang vi møtes, slik jeg typisk har gjort med andre jenter. What to do? :(

Lenke til kommentar

Er ei jente jeg har holdt på med siden februar. Var med henne tidligere i dag i byen, og hun snakket så mye om alt vi skal finne på i fremtiden, var så ivrig etter å holde i meg og lignende. Typisk har vi truffes mest på steder med lite folk, og jeg merket jeg ble smått ukomfortabel av den slags kjæresteri. Jeg har sagt til henne tidligere (For to måneder siden) at jeg ikke har følelser for henne og tror jeg ikke kommer til å få det. Frykter at hun liker meg bedre enn jeg gjør henne/ håper jeg kommer til å like henne. Hun er fantastisk hyggelig og herlig jente, men jeg har ikke de rette følelsene for henne. Hvordan sier jeg dette uten å miste henne som venn?

Ble skikkelig betenkt nå. Liker så godt å tilbringe tid med henne, vi kan begge åpne oss for hverandre, men går ikke rundt og gleder meg til hver gang vi møtes, slik jeg typisk har gjort med andre jenter. What to do? :(

Tror nok kanskje du bare må sette deg selv til sides og innse at dette vennskapet kan bli vanskelig å beholde.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en stund siden nå, men jeg fikk følelser for en kompis som fortalte meg at følelsene ikke var gjensidige. Det var det beste han gjorde for meg, egentlig. Jeg levde i en liten boble for meg selv en liten stund og håpet at han ville endre mening, men det gikk fort(ere) over da han fortalte meg hva han følte. 

Vi er ikke like nære som vi var den gangen nå lenger, men vi holder kontakten. Vi var bestevenner, og det var det han ville fortsette å være. Og det er helt greit! :) En helt ærlig sak. Han har funnet seg ei fantastisk jente som bringer frem det beste i han, og jeg er utrolig glad på hans vegne. For min egen del fant jeg meg en annen fisk, og jeg er super-duper-megaglad hver dag jeg våkner opp ved siden av han. Han er noe helt annet enn nevnte kompis, og passer sannsynligvis mye bedre med meg. 

Følelser må være gjensidige, og du skal ikke ha dårlig samvittighet for å være ærlig. Ikke bare med henne, men også deg selv. Man skal aldri gå inn i et forhold fordi den ene parten vil det.

Lenke til kommentar

Har vært sammen med ei jente i noen måneder nå, og alt var ganske bra helt til vi bestemte oss for å gjøre det offisielt. Nå spør hun aldri om vi skal finne på noe, hun snakker lite med meg ute blant folk og faktisk ganske lite på nettet. 

Hva skal jeg gjøre? Spille kostbar og vente med å snakke med hun til hun tar kontakt, eller snakke med hun om det? 
Enten trenger hun litt plass og tid, eller så er hun totalt uinteressert. Tipper nok mest på sistnevnte. 

Anonymous poster hash: 359fe...8d9
Lenke til kommentar

Har vært sammen med ei jente i noen måneder nå, og alt var ganske bra helt til vi bestemte oss for å gjøre det offisielt. Nå spør hun aldri om vi skal finne på noe, hun snakker lite med meg ute blant folk og faktisk ganske lite på nettet. 

Hva skal jeg gjøre? Spille kostbar og vente med å snakke med hun til hun tar kontakt, eller snakke med hun om det? 

Enten trenger hun litt plass og tid, eller så er hun totalt uinteressert. Tipper nok mest på sistnevnte. 

Forsto jeg det rett at dere er sammen? Som i et forhold? I så fall hørtes dette ut som en veldig merkelig oppførsel..

Lenke til kommentar

Stemmer det. 

Valgte å prate med hun selvfølgelig, får se hva det blir til, men tviler veldig på at det bedrer situasjonen. 

Hun er en utrolig herlig jente og jeg digger å være sammen med hun på tomannshånd, men er det når vi er ute blant venner og slikt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...