Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har allerede prøvd. Jeg og eksen var i lag i 9 måneder. Jeg hadde ikke følelser for henne, og ikke hun for meg, sa hun i hvert fall. Uansett så hadde vi egentlig et veldig godt forhold! Var som du sa CareCrab at jeg håpet jo å bli forelsket. Men selvfølgelig måtte det jo ende, av åpenbare grunner. Vi tjente begge veldig mye på det, jeg har fått utrolig mye mer selvtillit, blitt mer utadvent osv, osv.

Ah, et såkalt fornuftbasert forhold? Det kan funke på noen, men det bør vel gjerne være fysisk begjær og i bildet?

Så blir det som om man er gode venner+pulevenner, istedetfor kjærester..(?)

Lenke til kommentar
Har noen av dere vært i lag med noen som dere ikke var forelsket i? Hvor lenge varte det? Var det er bra forhold syns dere?

Ja, eller. Jeg var sammen med ekskjæresten min i godt over to år. Men det siste halvåret hadde følelsene forsvunnet for min del, men jeg greide bare ikke slå opp. Ble slutt i september, og sommeren samme året var vi på en kjempefin tur i USA i 3 hele uker for å pleie forholdet, men det nytta ikke fra min side. Å gjøre det slutt er det verste jeg noen gang har gjort. Jeg elsket han jo enda, bare ikke på samme måte. Og forholdet var jo kjempebra, han var den beste kjæresten jeg noensinne kunne få.

Dessverre holdt det ikke. I blant må man bare innse at følelsene ikke er der.

Lenke til kommentar
Ikke alle. Det er tross alt forum.hardware.no dette her (nei, jeg nekter å kalle det noe annet, og dermed basta).

 

Hun jeg møtte i går var allerede forlovet og de jeg møter i dag er langt unna tilgjengelige.

 

enten misforstod dere meg eller så forklarte jeg meg dårlig. det jeg mente er alle de damene en kjenner irl, holder på å bli kjent med, ser i butikken, jobber sammen med, går på skole med, tar buss sammen med osv. jeg tør satse 10 kroner på at flere av disse er single og er på tittern etter pulevenn/elsker.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
enten misforstod dere meg eller så forklarte jeg meg dårlig. det jeg mente er alle de damene en kjenner irl, holder på å bli kjent med, ser i butikken, jobber sammen med, går på skole med, tar buss sammen med osv. jeg tør satse 10 kroner på at flere av disse er single og er på tittern etter pulevenn/elsker.

Joda.. Dog er det ingen garanti for at det er deg de fleste er på tittern etter.. ;)

Gamle kjønnsrolleregler, men jeg er ikke redd for å hevde at gutter er mindre kritiske til hvem som er pulevennen enn jenter, og at det derfor er atskillig lettere for en jente å finne seg en.

Om ei gjennomsnittlig utseende jente har 5 single kamerater, og spør dem om de vil ligge med henne, vedder jeg gjerne på at hun får fler ja, enn en gutt med 5 single venninner og samme spørsmål.

Konklusjonen er vel at pulevenner oftest blir til på jenters initiativ.

Endret av toth
Lenke til kommentar
enten misforstod dere meg eller så forklarte jeg meg dårlig. det jeg mente er alle de damene en kjenner irl, holder på å bli kjent med, ser i butikken, jobber sammen med, går på skole med, tar buss sammen med osv.
Du misforstod tydeligvis meg. Det jeg mente var at det er mange håpløse nerder som ikke "møter" jenter hver dag. De ser dem, kan til og med hende at de sitter ved siden av ei jente på bussen, men det kaller jeg ikke å møte en person.
Lenke til kommentar
Om ei gjennomsnittlig utseende jente har 5 single kamerater, og spør dem om de vil ligge med henne, vedder jeg gjerne på at hun får fler ja, enn en gutt med 5 single venninner og samme spørsmål.

 

det tror jeg skyldes genetisk arv, det er jo slik ellers i dyrerike. hanndyrene sloss jo om territorier og vil ha flest mulig hunndyr i "haremet" sitt for å spre mest mulig av genene sine. hunndyrene vil ha noen som kan passe på/forsvare seg og avkommet sitt. jeg tror ikke menneske er noe annerledes enn dette.

Lenke til kommentar
Ja jeg misforstod deg nok, og ikke tolket det generelt. Jeg er enig med toth, for 10 min beviste jeg det han skriver. Hadde en diskusjon med en venninne om det og det endte ikke bra. Litt kjipt at jenter styrer livets seksuelle del.
For å si som bil-rånerne sier: "Har'u trøbbel med damene? Bruk Honda."
Lenke til kommentar
*snip*

 

hvis det er nedenstående poeng du sikter til er jeg enig men jeg tror vi har litt forskjellig synsvinkel på poenget.

 

 

Om ei gjennomsnittlig utseende jente har 5 single kamerater, og spør dem om de vil ligge med henne, vedder jeg gjerne på at hun får fler ja, enn en gutt med 5 single venninner og samme spørsmål.

Konklusjonen er vel at pulevenner oftest blir til på jenters initiativ.

 

 

det tror jeg skyldes genetisk arv, det er jo slik ellers i dyrerike. hanndyrene sloss jo om territorier og vil ha flest mulig hunndyr i "haremet" sitt for å spre mest mulig av genene sine. hunndyrene vil ha noen som kan passe på/forsvare seg og avkommet sitt. jeg tror ikke menneske er noe annerledes enn dette.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...