Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Tok i bruk tinder igjen når jeg nå kjeda meg. Sveipa en rekke jenter mot høyre. Så dukker jo profilen til ei kollega og venn som jeg har hatt et øye for en god stund nå.

men siden vi er kollegaer så har jeg Vært litt tilbakeholden med å vise interesse.

 

Hun er jo tydeligvis like singel som det jeg er.

 

ville dere ha tatt sjansen og spurt henne om å finne på noe etter jobben en dag dere?

 

Anonymous poster hash: a0d41...847

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok i bruk tinder igjen når jeg nå kjeda meg. Sveipa en rekke jenter mot høyre. Så dukker jo profilen til ei kollega og venn som jeg har hatt et øye for en god stund nå.

men siden vi er kollegaer så har jeg Vært litt tilbakeholden med å vise interesse.

 

Hun er jo tydeligvis like singel som det jeg er.

 

ville dere ha tatt sjansen og spurt henne om å finne på noe etter jobben en dag dere?

 

Anonymous poster hash: a0d41...847

Hvis du ikke gjør det tror jeg du kommer til å angre. Ta sjansen/angre, det er opp til deg :)

Lenke til kommentar

Akkurat samme situasjon som deg, fæle greier, iaf når man finner ei som er så vanvittig fantastisk og som "skjønner deg" på samtlige plan.

 

Også er man for redd til at ting skal gjenta seg så de gjør det, selv om du er klar over at det er tilfelle klarer du ikke å stoppe det.

Når man blir betatt så vil man jo egentli bruke hvert minutt i lag med vedkommende. og da er så sykt vanskelig å "måtte" vente så så mange dager før man kan spørre om ny date osv. Jeg hater det.

Lenke til kommentar

Akkurat samme situasjon som deg, fæle greier, iaf når man finner ei som er så vanvittig fantastisk og som "skjønner deg" på samtlige plan.

Også er man for redd til at ting skal gjenta seg så de gjør det, selv om du er klar over at det er tilfelle klarer du ikke å stoppe det.

Så.. Hva kaller du en spade for?

Lenke til kommentar

 

 

Akkurat samme situasjon som deg, fæle greier, iaf når man finner ei som er så vanvittig fantastisk og som "skjønner deg" på samtlige plan.

 

Også er man for redd til at ting skal gjenta seg så de gjør det, selv om du er klar over at det er tilfelle klarer du ikke å stoppe det.

Når man blir betatt så vil man jo egentli bruke hvert minutt i lag med vedkommende. og da er så sykt vanskelig å "måtte" vente så så mange dager før man kan spørre om ny date osv. Jeg hater det.
Så ikke gjør det?

Du sier det jo selv, når man er betatt vil man gjerne tilbringe hvert minutt med vedkommende. Vil du ikke at vedkommende skal være like betatt av deg? Tror du ikke da det blir godt mottatt om du viser at du vil tilbringe tid med vedkommende?

Lenke til kommentar

 

 

Akkurat samme situasjon som deg, fæle greier, iaf når man finner ei som er så vanvittig fantastisk og som "skjønner deg" på samtlige plan.

 

Også er man for redd til at ting skal gjenta seg så de gjør det, selv om du er klar over at det er tilfelle klarer du ikke å stoppe det.

Når man blir betatt så vil man jo egentli bruke hvert minutt i lag med vedkommende. og da er så sykt vanskelig å "måtte" vente så så mange dager før man kan spørre om ny date osv. Jeg hater det.
Så ikke gjør det?

Du sier det jo selv, når man er betatt vil man gjerne tilbringe hvert minutt med vedkommende. Vil du ikke at vedkommende skal være like betatt av deg? Tror du ikke da det blir godt mottatt om du viser at du vil tilbringe tid med vedkommende?

 

Problemet er jo at mange reagerer negativt på at man er veldig frempå også, ikke alle takler i en dating-periode å være med vedkommede 24/7.

Det kan skyldes alt i fra tidligere erfaringer (at vedkommede vil vente med å gå inn i et nytt forhold), at de vil "kjenne" på følelsene, for å se om man savner hverandre osv osv.

Man må rett og slett se an om vedkommede er noen som trenger "pusterom", eller om de er like glade i å være direkte og åpen om følelser, før man begynner å skal være sammen hele tiden.

 

Det er desverre ikke så lett at det bare er å si "Jeg er glad i deg, du er glad i meg, LET'S HOOK UP!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg vet jo det. Det er på siden av poenget.

 

Er det ikke ønskelig med noen som er like åpen eller lukket om følelser som deg selv? Blir det ikke fryktelig slitsomt i lengden om man er for ulike på det punktet?

Blir det ikke fryktelig slitsomt å måtte moderere seg selv hele tiden, kun for å opprettholde interessen til noen? Og blir det ikke litt å selge seg inn på falske premisser?

Lenke til kommentar

Nei, jeg vet jo det. Det er på siden av poenget.

Er det ikke ønskelig med noen som er like åpen eller lukket om følelser som deg selv? Blir det ikke fryktelig slitsomt i lengden om man er for ulike på det punktet?

Blir det ikke fryktelig slitsomt å måtte moderere seg selv hele tiden, kun for å opprettholde interessen til noen? Og blir det ikke litt å selge seg inn på falske premisser?

Synes du har noen veldig kurante spørsmål her forøvrig. Er det ikke ønskelig å leke med like barn liksom?

 

Jeg lurer dog på, når noen spør om tips til hvordan de kan oppføre seg slik at noen skal få følelser for dem ( og spør da gjerne vedkommende det gjelder). Hvilke premisser blir det lagt på da?

 

Fordi man er helt på knærne etter en person og ikke ser det selv før det er for sent.

Det er jo en mulig forklaring. Men hva er det som gjør at en blir så på knærne etter noen sånne da, som åpenbart ikke liker en for den dem egentlig er?

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Fordi man er helt på knærne etter en person og ikke ser det selv før det er for sent.

Det er jo en mulig forklaring. Men hva er det som gjør at en blir så på knærne etter noen sånne da, som åpenbart ikke liker en for den dem egentlig er?

 

 

Ut ifra min erfaring er det i mange tilfeller en fin blanding av egne (vrang)forestillinger og "mangelmentalitet", dvs tenking av typen "Hvis jeg mister ham/henne så kommer jeg aldri til å finne noen igjen, og kommer til å være singel og ensom resten av livet." Dermed ender de opp med å selge sjela si for å beholde det de har, fordi de frykter at de aldri skal finne noe som er like bra igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, jeg vet jo det. Det er på siden av poenget.

Er det ikke ønskelig med noen som er like åpen eller lukket om følelser som deg selv? Blir det ikke fryktelig slitsomt i lengden om man er for ulike på det punktet?

Blir det ikke fryktelig slitsomt å måtte moderere seg selv hele tiden, kun for å opprettholde interessen til noen? Og blir det ikke litt å selge seg inn på falske premisser?

Synes du har noen veldig kurante spørsmål her forøvrig. Er det ikke ønskelig å leke med like barn liksom?

 

Jeg lurer dog på, når noen spør om tips til hvordan de kan oppføre seg slik at noen skal få følelser for dem ( og spør da gjerne vedkommende det gjelder). Hvilke premisser blir det lagt på da?

 

Fordi man er helt på knærne etter en person og ikke ser det selv før det er for sent.

Det er jo en mulig forklaring. Men hva er det som gjør at en blir så på knærne etter noen sånne da, som åpenbart ikke liker en for den dem egentlig er?

Ting utvikler seg jo gjerne over tid. Ting som begynner bra kan forandre seg.

Lenke til kommentar

Det er desverre ikke så lett at det bare er å si "Jeg er glad i deg, du er glad i meg, LET'S HOOK UP!"

...Whaaaat? hvorfor har ingen fortalt det til meg før nå???

 

 

Man skal ikke moderere seg selv for å passe sammen med andre.

Å? Jeg må si at jeg er litt uenig. For min del så merker jeg at jeg ofte bør begrense meg selv mens jeg blir kjent med dem. Være meg selv, men ikke for mye av meg selv. Men så kan jeg være en ganske... uvanlig... person da.

Lenke til kommentar

Raven_Heart:

 

Herregud for en hjelpeløs offermentalitet da. Er det virkelig så 'bra' som en da tillater seg å tro det er?

 

Dessuten er det som regel en ekstremt liten sannsynlighet for å være ensom og alene for resten av livet. Jeg vil tro at det er en større sannsynlighet for å finne noe annet som er mye bedre og en liten sannsynlighet for å finne noe som er like dårlig igjen. (Avhengig av hvor mye man lærer og tar med seg videre). Er jo tusenvis av andre fisker der ute, hvorfor være redd for å sjekke ut/opp noen av dem?

 

darkness|:

 

Joa, og det er jo en ærlig sak. Men hva skal man gjøre videre da?

 

Man så det ikke før det var for sent sier du. Ja vel? Så da gjør man ingenting da og bare venter på at livet skal bli ferdig, og bare prøve å gjøre 'her og nå' best mulig inntil videre? Gjerne bare fordi alt annet er jo enklere sagt enn gjort..?

Endret av Skallekos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...