Gisse Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Hvis jeg har 4000-6000 å rutte med, hva ville dere valgt i mitt tilfelle? eller hva hvis 5000-8000? 8881047[/snapback] Nikon D40 med flashback til 3995 inkl kit-linse er vel det du bør kjøpe... Når du sier 4-6, evt 5-8000, så spørs det litt hvor mye mer du er villig til å legge i etter en måned eller to... Først har du kamera... Dersom du liker å fotografere vil du ha en bedre/annen linse enn kit-linsen etter en tid. Umiddelbart etter kjøp kommer plutselig behovet for.. Stooort minnekort Stativ bæreveske osv, og da bruker du fort 3-4000 på "ekstra" utstyr.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Kit'n til D70s Tamron 70-300mm f/4-5.6 50mm f/1.8 Dra på JP eller fotovideo, be om prisen på D50/D70s, kit'n, tamron og 50mm f/1.8. Tror ikke du trenger mer enn 7-8k til det. (MEn du trenger minnekort, og kanskje en veske. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 har Ett gammelt stativ som funker tror jeg;P Minnekort, åssen type og ca pris? ;P jaja, har 7000 å rutte med, kanskje litt mer ^^ men hovedsakelig 7000 Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 har Ett gammelt stativ som funker tror jeg;PMinnekort, åssen type og ca pris? ;P jaja, har 7000 å rutte med, kanskje litt mer ^^ men hovedsakelig 7000 8892839[/snapback] Hva med noe brukt? Kan du finne noe bra til en rimeligere penge.. var en del inne på www.foto.no Lenke til kommentar
moestue Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Vet man får mye bra brukt ja, men husk at trådstarter er nybegynner. Jeg tror han blir mer fornøyd med et flunkende nytt kamera, enn et brukt semi-proff kamera, med tanke på at han kanskje ikke har den store lidenskapen for foto helt enda. Det er dessuten gode grunner for å ikke kjøpe presisjonsutstyr som kamerahus brukt. Greit nok at Mr. Olsen er fornøyd med sitt D50 kamera, men det betyr ikke at trådstarter bør velge det framfor D40. Husk at han er nybegynner og har ikke helt gitt uttrykk for sterkt objektivkrav. Kit-linsa vil nok holde en stund, og nye AF-S linser er rett rundt hjørnet. Av utsytyr holder det med minnekort og veske til å begynne med. Et Sandisk Extreme III 2GB burde holde. Endret 18. juni 2007 av moestue Lenke til kommentar
rwh123 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg har nettopp bestilt kamera selv. Jeg falt for Olympus. Vurderte som de fleste også Canon/Nikon. Grunnen til at jeg valgte Olympus var at det virket som om kvaliteten var bedre. Canon/Nikon sinde 30D/D80 er en annen historie og i en annen prisklasse. Siden E400 nå er på vei ut får du E400 Kit med to objektiver for 5000. Selv har jeg bestilt E510, siden jeg fikk det til en god pris (7000 for kit med to linser). Live preview er viktigere enn du aner, spesielt om du har barn. Makro er ikke viktig for meg hvertfall. Jeg gjetter på at om 3 år vil det ikke finnes kamera uten live preview. Merk at det fortsatt ikke er lagt inn video-opptak. Det burde ikke være mer enn en firmwareoppgradering unna. E410 fikk highly recommended på dpreview. http://www.dpreview.com/reviews/olympuse410/ Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Vet man får mye bra brukt ja, men husk at trådstarter er nybegynner. Jeg tror han blir mer fornøyd med et flunkende nytt kamera, enn et brukt semi-proff kamera, med tanke på at han kanskje ikke har den store lidenskapen for foto helt enda. Det er dessuten gode grunner for å ikke kjøpe presisjonsutstyr som kamerahus brukt. Greit nok at Mr. Olsen er fornøyd med sitt D50 kamera, men det betyr ikke at trådstarter bør velge det framfor D40. Husk at han er nybegynner og har ikke helt gitt uttrykk for sterkt objektivkrav. Kit-linsa vil nok holde en stund, og nye AF-S linser er rett rundt hjørnet. Av utsytyr holder det med minnekort og veske til å begynne med. Et Sandisk Extreme III 2GB burde holde. 8893790[/snapback] D40 meget lite, og derfor faller D50 bedre i min hånd. (Trenger ikke passe andre bedre) 1 grunn. Om trådstarter finner ut at han har lyst på et objektiv, men kan ikke bruke det med AF, vil det være kjipt. 2 grunner. Eller om D40 passer bra, vil jeg heller annbefale å teste ut 350D/400D, for mer muligheter til objektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå