Gå til innhold

Styrke eller kondisjons trening for lår?

Anbefalte innlegg

Har lyst til å få låra litt mindre eller få litt mer muskler på dem. Driver med TaeKwonDo så jeg trenger raske og spreke bein. Virker som om jeg har det motsatte, store og tunge. I allefall i forhold til resten av kroppen.

Er kostholdet viktig her og? Prøver å spise mer og mer sunt og mindre usunt. Men merker ikke noe særlig.

Det jeg da lurte på var om det er best å trene styrke, eller kondisjon (jogging, sykling osv.) for å få de mindre og mer muskuløse?

Og en annen ting, har fått strekk i det ene låret nå, hva burde jeg gjøre for å få det fortest mulig vekk?

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel få for å få vekk fettet på låra er jo jogging og andre utholdenhetsaktiviteter best. For å få sterke, raske og eksplosive muskler må man trene styrke. Kostholdet er selvsagt viktig som med alt annet, og husk at for å fjerne fett fra låra må du forbrenne mer enn du spiser, altså du må slanke deg. Det nytter ikke å bare forbrenne fett fra beina og ikke forbrenne fra andre steder.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis du vil ha volum og definisjon er det helt klart styrke trening som gjelder. Da treffer du de dype og ekslosive og største fiberne. Styrke er fart. Hvis du har trege bein er du svak. KneBøy, KneBøy, KneBøy! Husk å tøy ut baksiden av låret. Hvis du ikke får med den på leken ender du med en stygg vinkel på korsryggen.

Endret av everhuge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...