fa2001 Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Hei! Jeg har en litt gammel pc som var koblet til to (LCD) dataskjermer og en TV. Nå tok det ene radeon-kortet kvelden og jeg må bruke et NV GeForce 2 Ti4600 som jeg hadde liggende. Ønsker følgende oppsett: DVI -> DVI-til-HDMI -> TV GF AGP-kort < DVI -> Skjerm #1 Radeon PCI-kort - VGA -> Skjerm #2 Skjerm 2 er koblet til med VGA fordi jeg ikke har nok DVI-kabler. TV'en kan ikke kobles på PCI-kortet fordi dette er for svakt for å bl.a. vise HD-video. Jeg får ikke skrudd på TV'en på noen måte! I nView kan jeg bare velge "Single Display", det er det eneste valget som vises i listen. I Display Properties finner jeg bare 3 skjermer, hvor den tredje er DVI-porten på PCI-kortet. (beklager forskjell i nummereringen...) Det hadde ikke vært noen grunn for å inkludere 2 DVI-porter på AGP-kortet hvis det ikke støtter to samtidige DVI-enheter. Derfor må det være en løsning på dette. Under boot vises BIOS- og windows-logoen på både TVen og Skjerm 1. Håper noen kan hjelpe.. hilsen Marius Endret 17. juni 2007 av fa2001 Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Burde ikke skjerm 1 og tven være primary og secondary Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Prøv å hake av "Extend my Windows desktop onto this monitor" på det nederste bildet. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg får bare en "skjerm" fra nVidia-kortet. På bildet er 3: nVidia-kort 1: Radeon (VGA) 2:Radeon(DVI). Som sagt er radeon(PCI)-kortet litt for dårlig til å bruke på TVen. Jeg har prøvd det meste, inkl. å slå på nr. 3 på det bildet, og det er ganske umulig Takk for forslagene uansett. Det er mulig at OSet har skylden, jeg har Windows 2000, men jeg har svært liten lyst til å formatere. Hvis jeg velger "Install Dualview (advanced)" på menyen til nvidia settings-ikonet, ber den meg om å restarte. Etter restarten så er det tydeligvis ikke installert. Det står fortsatt bare Install Dualview og Single Display på nView-menyen. Løsningen blir nok å bytte ut nVidia-kortet med et radeon-kort. Det her skjermkortet var ikke så fantastisk uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå