Gå til innhold

Tilkobling av 2 DVI til GF2 Ti4600

fa2001

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en litt gammel pc som var koblet til to (LCD) dataskjermer og en TV. Nå tok det ene radeon-kortet kvelden og jeg må bruke et NV GeForce 2 Ti4600 som jeg hadde liggende. Ønsker følgende oppsett:

DVI -> DVI-til-HDMI -> TV
GF AGP-kort <
                     DVI -> Skjerm #1

Radeon PCI-kort - VGA -> Skjerm #2

Skjerm 2 er koblet til med VGA fordi jeg ikke har nok DVI-kabler. TV'en kan ikke kobles på PCI-kortet fordi dette er for svakt for å bl.a. vise HD-video.

Jeg får ikke skrudd på TV'en på noen måte! I nView kan jeg bare velge "Single Display", det er det eneste valget som vises i listen.

post-19750-1182084867_thumb.jpg

I Display Properties finner jeg bare 3 skjermer, hvor den tredje er DVI-porten på PCI-kortet. (beklager forskjell i nummereringen...)

post-19750-1182084469_thumb.jpg

Det hadde ikke vært noen grunn for å inkludere 2 DVI-porter på AGP-kortet hvis det ikke støtter to samtidige DVI-enheter. Derfor må det være en løsning på dette.

Under boot vises BIOS- og windows-logoen på både TVen og Skjerm 1.

Håper noen kan hjelpe.. hilsen

Marius

Endret av fa2001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får bare en "skjerm" fra nVidia-kortet. På bildet er 3: nVidia-kort 1: Radeon (VGA) 2:Radeon(DVI). Som sagt er radeon(PCI)-kortet litt for dårlig til å bruke på TVen.

Jeg har prøvd det meste, inkl. å slå på nr. 3 på det bildet, og det er ganske umulig :( Takk for forslagene uansett.

Det er mulig at OSet har skylden, jeg har Windows 2000, men jeg har svært liten lyst til å formatere.

Hvis jeg velger "Install Dualview (advanced)" på menyen til nvidia settings-ikonet, ber den meg om å restarte. Etter restarten så er det tydeligvis ikke installert. Det står fortsatt bare Install Dualview og Single Display på nView-menyen.

Løsningen blir nok å bytte ut nVidia-kortet med et radeon-kort. Det her skjermkortet var ikke så fantastisk uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...