Programvare Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) Jeg skal åpne en port for uTorrent. Jeg har stilt 8080 inn som port i uTorrent. Jeg har Thomson 510 modem og SparkLAN WX-6615M ruter. Jeg har skrudd av alle firewalls. Jeg sjekka litt på portforward.com, men skjønte ikke så mye. Gjorde så godt jeg kunne, men den vil ikke. Jeg får denne opp når jeg skal konfigurere for rutern. Jeg kaller den ikke "web", jeg kaller den Utor1. På portforward var det det som sto at jeg skulle skrive, men med en gang jeg trykker på Add as new server så kommer det javascriptet opp og den endrer seg til "web". Noen som skjønner noe av det? Jeg trenger også hjelp for hvordan jeg skal gjøre det på modemet. Veit at det er noe avanserte greier pga. at jeg har både ruter og modem. Jeg fulgte en guide for modem fra et annet sted, men det gjorde at modemet ble helt tukla til og jeg bukte 2 døgn på å få fiksa det igjen Takker på forhånd Endret 17. juni 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Ikke bruk port 8080 til utorrent. Prøv f.eks port 40000. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Ikke bruk port 8080 til utorrent. Prøv f.eks port 40000. 8880857[/snapback] Why not? Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ikke bruk port 8080 til utorrent. Prøv f.eks port 40000. 8880857[/snapback] Why not? 8881080[/snapback] Fordi 8080 porten er opptatt og i bruk som en sikker overføring mot nett (normalt sett bruk i Proxy innstillinger). Samtidig skal en ip adresse ikke skrives slik eks. 192.168.0.03 men slik 192.168.0.3 Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 Ingen som gidder å guide meg gjennom hele prossessen? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg trenger hjelp til å gjøre alt fra begynnelsen med statisk ip-adresse og å åpne porter. Helt fra begynnelsen. Siden jeg er ganske blank på dette Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg trenger hjelp til å gjøre alt fra begynnelsen med statisk ip-adresse og å åpne porter. Helt fra begynnelsen. Siden jeg er ganske blank på dette 8934470[/snapback] Hei! har funnet dette på nettet. Jeg tar ingen ansvar for dette men det er kanskje til hjelp for deg. http://portforward.com/english/routers/por...5M/360Share.htm Men, har du sjekket hjemme siden for routeren din, det pleier og være ganske greie manualer for port åpning osv Her en manual på norsk: (krever Adobe Reader eller annen pdf leser! http://www.telefonselskapet.no/Nettverkspr...rveiledning.pdf Og her er manualen for Thomson 510: http://www.speedtouch.com/pdf/510/st510_guide_en.pdf Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Hvordan er rekkefølgen? Hva skal jeg sette opp porter for først? Rutern? Modemet? Endret 25. juni 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei! Slik jeg har det så kan jeg ikke styre noe på modemet mitt (fra BKK), men jeg har en egen Router som jeg styrer dette med. Her har jeg satt opp en fast IP på WAN siden som modem er programmert til og ha alt åpnet når den IP'en brukes. Ok så langt. Bak modem har jeg en Router som er DHCP og tilkoblet den står en Router til, men denne er ikke DHCP, den bare viderefører IP adressene til enheter som er/blir tilkoblet. Så jeg har satt opp en Router med DHCP der jeg styrer dette med porter. Kanskje du kan sette opp ditt utstyr noe lignende, slik at du styrer dette med Routeren din og alt er er åpnet fra fra modem. Jeg kjenner ikke det utstyret du har men det må vel la seg gjøre et vis. Ellers kan du sette Routeren din til og bare videre føre IP adresser (ikke bruke DHCP på denne ) og sette opp Modem med hvilke porter som skal være åpne samt DHCP. Håper du forstod litt av det jeg mener, var ikke så lett og knote ned dette på en forstålig måte Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 26. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2007 Du svarte egentlig ikke på spørsmålet mitt... Hvilken rekkefølge skal jeg konfigurere i... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Trenger fortsatt hjelp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Du starter med å sette fast IP på din PC. Sjekk linken min for oppskrift. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Ok, men det er en annen pc i huset som mamma sitter å jobber på konstant. Så hvis jeg konfigurerer noe, vil det kanskje tukle til nettet for hun eller? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Har fortsatt ikke fått forwarda Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Det er en annen pc i huset som mamma sitter å jobber på konstant. Så hvis jeg konfigurerer noe, vil det kanskje tukle til nettet for hun eller? edit: Det var 15hundre poster det Endret 29. september 2007 av Metalheart Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hvis du ikke velger nøyaktig samme ip som din mor så er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Hvis du ikke velger nøyaktig samme ip som din mor så er det ikke noe problem. 9601440[/snapback] Ja, men når jeg skal forwarde, må jeg ikke skru av DHCP på rutern da? Og da mister hun vel tilkoblingen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå