sinnaelgen Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) jeg ønsker å bli kvitt dette som kommer opp hver gang jeg slår på pcen. den enste måten å få avsluttet det på er stange av programmet ved hjelp av oppgavebehandlingen . avbryt virker ikke selv om jeg likker på avbryt/cancel. installasjonen starter bare på nytt Endret 23. juni 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Om ponastandalone er en spion er litt vanskelig å fastslå ut fra de opplysningen du gir. Men, start med å kjøre gjennom langversjonen i følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246. Loggene (SAS og HJT) poster du her i din egen post, så tar vi det derfra. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Klikk Start -> Kjør Skriv: services.msc Finn tjenesten: NNServ Stopp tjenesten om den kjører. Høyreklikk på tjenesten og under Oppstartstype velger du 'Deaktivert. Bruk utforsker til å finne og slette (i fet): C:\Programfiler\NewDotNet Deretter: Last ned CCleaner. Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......." Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'. Kjør også noen runder med 'Saker' til det ikke finner flere feil. Kunne du si litt mer om denne ponasta..... Hvor ligger den i systemet? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 (endret) først må jeg finne NewDotNet jeg har ikke funnet ut hvor ponastandalone ligger i systemet hvi den i det heletat eksisterer . hvis du lest første post så skrev jeg at windows prøver å instalere dette svineriet men finner ikke den mappen det ligger i. da ber systemet meg om å finne mappen. hvis jeg avbryter med knappen for dette valget så begynner det på nytt da blir eneste mulighet til å stoppe det oppgavebehandlingen . men neste gang jeg slår på maskinen så er det der siste oppdatering . jeg har ikke NewDotNet på maskinen min. opdatering ponastandalone er funnet i registret : hkey_current_user\ software\ microsoft\ seaarch asistant \ ACMu\5603 og hkey_user\s-1-5-21-682003330-73586283-725345543-1003\software\ microsoft\ seaarch asistant \ ACMu\5603 jeg vil da fjerne dem fra registret Endret 17. juni 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Sørg for at du kan se skjulte filer og mapper (kontrollpanel->mappealt.->vis->"vis skjulte filer og mapper") Sjekk deretter om du finner mappa NewdotNet Last ned Rootchk og legg det på skrivebordet. Kjør programmet. Det vil lage en loggfil som du kan poste om den finner noe. Dette programmet sjekker etter noen kjente rootkit. Hvis du ikke har kjørt CCleaner, kan du gjøre det. Det tømmer en del temp-filer. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) NewdotNet fines ikke med den vanlige søke metoden ( søk fra windwos menyen) . er det noen bestemt plass man skal lete ? i går fant jeg ponastandalone 2 plasser i registret men da den ene forekomsten var fjernet fant jeg ikke den andre. i dag var det tilbake på flere steder i registret jeg tok vekk alle NewdotNet finnes i registre ikke som noen mappe på harddisken: HKEY_USERS_\S_1_5_21...........\Sftware\Microsoft\Search assistant\ACMru\5603 kan jeg fjerne det der ? rootkit sjekken fant ingen ting Endret 18. juni 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Det er ikke nødvendig å fjerne det fra 'søk historikk' registernøkkelen. Har du tømt temp-filer etc. vha. CCleaner? Edit: Hvor i registeret finnerdu ponastandalone? Endret 18. juni 2007 av norbat Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 jeg har prøvd flere antispy programmer bl.a, avg sin variant og superantispyware som ble anbefalt . jeg bruker pcbooster og boostspeed fra auslogic. ccleaner er ikke prøv enda. akkurat nå prøver jeg med noadware Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Anbefaler å kjøre CCleaner. Du får ryddet bort litt temporære filer. Link:CCleaner. Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer......." Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'. Du kan også laste ned Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Post loggfilen fra combofix (vanligvis c:\combofix.txt) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) ccleaner hjalp ikke stort . da er det bare å prøve neste _____________________________ det hjalp ikke det heller Endret 19. juni 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Post loggen fra combofix Hvor lenge siden er det dette begynte å skje? Har du ikke noe mer opplysninger enn at det kaller seg ponastandalone? Endret 19. juni 2007 av norbat Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) det begynte for 3-4 dager siden. siden dette er et problem rett etter at windows er starte så har jeg ikke funnet ut noe mer jeg tok å avbrøt programmet ( installeringen av det ) før testen. kanskje skulle ta testen først eller opprette en ny windwows bruker konto og så slette den som jeg bruker nå. det var ikke noe i logen som var mistenkelig. jeg fikk litt problemer med forbindelsen på bredbandet mitt etter testen. Endret 19. juni 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Prøv en systemgjenoppretting til et tidspunkt før dette problemet (ponastandalone) oppsto: Tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting Velg å gjenopprette maskinen til et tidligere tidspunkt. Hvis det ikke går første gang, så gjentar du det samme fra Sikker modus (tapp F8 under oppstart av pc'n, velg sikker modus). Selv om du sier at combofix-loggen ikke viser noe, så kunne det ha vært greit og fått tatt en titt på den. Endret 19. juni 2007 av norbat Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 jeg gikk gjennom listen : "installerte programmer og oppdatering" . det vil si. kontrollpanel - legg til go fjern programmer. der fant jeg windows installer 3.1. jeg valgte å fjerne den. og da dukket problemet opp. windwos installer prøvde å legge inn ponastandalone. den stoppet jeg. så gjenstår det å se om problemet er borte Lenke til kommentar
norbat Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ok, men gjerne prøv en systemgjenoppretting til en dato der ting og tang virket ok. Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Oppstartprogrammer : Prøv Autoruns Gå til Logon. Der kommer det frem hvilke programmer som starter ved oppstart. Deretter er det bare å fjerne haken ved uønskede programmer som starter opp med Windows. Hvilket Antivirusprogram og firewall bruker Du ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 jeg har brukt "startupinspector" en stund - der kunne man bare huke av de programmene man ikke ønsket skulle starte Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hvordan går det med 'problemet'? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2007 jeg har funnet ut at Windows installer 3.1 er et tillegg /oppdatering til Windows . hvorfor dette programmet insisterer på å installer ponastandalone vet jeg ikke. da jeg fjernet winsows installer ( kontrolpanel-lege til og fjerne programmer) så kommer det oppdateringer som inneholder windowosinstaller . av en eller anen merkelig grunn kunne jeg ikke huke vek dette tillegg det virker som selv om jeg fjerner Windows installer så er det tilbake neste gang. jeg har ikke funnet noen måte å bli kvitt det på Lenke til kommentar
norbat Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Gjør gjerne følgnede: Hent Silent Runner.vbs og legg det i en egen mappe på skrivebordet. Kjør scriptet. Det vil lage en logg som du legger inn her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå