HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Da er jeg tilbake... Nedtellingen er nå på T-9 minutter, og klokken er i et planlagt stopp Været har iløpet av kvelden blitt oppdatert til 90% sjans for at været er bra nok på KSC Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Raptor,08/08-2007 : 23:45]Da er jeg tilbake... Nedtellingen er nå på T-9 minutter, og klokken er i et planlagt stopp Været har iløpet av kvelden blitt oppdatert til 90% sjans for at været er bra nok på KSC 9237367[/snapback] Har den blitt skutt opp nå? EDIT: Heisann fra meg! Blir ikke mange oppdateringene fra meg i kveld da jeg er i England for oyeblikket (merk mangelen paa enkelte bokstaver) Naa er ihvertfall alle astronautene inne i Endeavour. Veldig fint aa se Barbara Morgan gaa ombord og finne seg til rette, 21 og et halvt aar etter hun saa Christa McAuliffe skytes opp (Morgan var Christas backup). Sistemann ombord var MS2 Rick Mastracchio, og han har naa funnet plassen sin og utfoerer comm-checks. Go for launch Endeavour!! 9236360[/snapback] Hun må ha tatt mange riktige valg i livet Endret 8. august 2007 av Farnsworth Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Har den blitt skutt opp nå? 9237497[/snapback] Nei, oppskytningen er klokken 00:36 norsk tid Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Den er jo på T - 09:00 and holding Dvs at nedtellinga har stoppa, og den forsetter om ca 12 minutter... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Gleder meg som en unge til å se launch... Lenke til kommentar
Per89 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Bladde tilfeldigvis igjennom denne tråden nå. Flaks. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 13 minutter til nedtellingen starter igjen nå Vi nærmer oss at NASA Launch Director (Mike Leinbach) skal spørre alle ivolverte team om de er GO eller NO GO for oppskytning. Været i Florida er GO Været på de Europeiske TAL plassene (Trans Atlantic Landing) er GO Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Wow, hadde helt glemt dette. Bra jeg sjekket Teknologi og vitenskap forumet. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Der har de gitt GO for oppskytning! Om litt over 1 minutt så begynner nedtellingen på T-9 minutter. Da startes det som kalles GLS (Ground Lanuch Sequencer). Det er datamaskinen som kontrollerer nedtellingen og oppskytningen. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 T-9 minutter og teller... GLS har nå kontrollen over nedtellingen Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det er datamaskinen som kontrollerer nedtellingen og oppskytningen. 9237794[/snapback] Trodde de ofret en person for hver oppskytning til å tenne på en lunte opp til rakketmotorene jeg. :!: 6 minutter igjen. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Vi er nå på T-5 minutter. Romfergen sine 3 APU'er (Auxilery Power Units) blir nå startet. Disse lager det hydrauliske trykket som brukes til å styre romfergen sine hovedmotorer. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 T-51 sekunder. Romfergen er nå på intern strøm Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 T-31 sekunder. GLS er GO for Auto-Sequence start. Romfergen sine datamaskiner kontrollerer nå nedtellingen Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 T- 30 seconds.. Nå er vi klare!! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) LIFTOFF!! Edit: Bilde Endret 9. august 2007 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Gratulerer, NASA! Nok engang ser det ut til å gå bra Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 T+2 minutter Startrakettene er separert... Alt ser bra ut! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 MECO! (Main Engine Cut Off) Romfergen sine hovedmotorer er nå stoppet. Endeavour sin oppskytning har vært velykket! Den eksterne tanken er også separert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå